Bandenzaak Duitsland

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Tobo01

Bandenzaak Duitsland

Bericht door Tobo01 »

Omdat in Duitsland (zeker de online winkels) de "reifen" prijzen een stuk aangenamer zijn dan in Nederland, ben ik op zoek naar een Online-shop waarbij ik de banden kan laten monteren bij een bedrijf over de grens bij Limburg.

Wie heeft hier al ervaring mee?

Ik heb de nieuwe BW502 achterband al gesignaleerd voor € 107,= .

In Nederland varieert de prijs incl. opleggen van € 148,= (wat een acceptabele prijs is), tot € 187,=.

Het is niet voor die paar euro's, maar gewoon het feit dat er in Nederland te veel marge gemaakt wordt op de banden. Ik heb het nog niet over banden uit Spanje, wat die zijn nog veel goedkoper. En als ik ga toeren vanuit omgeving Eindhoven, kan ik net zo goed naar Duitsland toeren, en mijn koffiestop bij een bandenboer aldaar maken.

Graag jullie ervaringen,

Ton
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Wegens tijdgebrek toch in NL.

J & F in Eindhoven is niet te duur. € 132,= voor een BW502 op een los wiel. € 10 extra, als ze het wiel er uit moeten halen.

Ton
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Bericht door Steenarend »

Heb je ook een adres van J & F in Eindhoven prijs is interesant bij mij in de buurt op los wiel 155,50 euro.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Slurf

Re: Bandenzaak Duitsland

Bericht door Slurf »

tobo01 schreef:Omdat in Duitsland (zeker de online winkels) de "reifen" prijzen een stuk aangenamer zijn dan in Nederland, ben ik op zoek naar een Online-shop waarbij ik de banden kan laten monteren bij een bedrijf over de grens bij Limburg.

Wie heeft hier al ervaring mee?

Ik heb de nieuwe BW502 achterband al gesignaleerd voor € 107,= .

In Nederland varieert de prijs incl. opleggen van € 148,= (wat een acceptabele prijs is), tot € 187,=.

Het is niet voor die paar euro's, maar gewoon het feit dat er in Nederland te veel marge gemaakt wordt op de banden. Ik heb het nog niet over banden uit Spanje, wat die zijn nog veel goedkoper. En als ik ga toeren vanuit omgeving Eindhoven, kan ik net zo goed naar Duitsland toeren, en mijn koffiestop bij een bandenboer aldaar maken.

Graag jullie ervaringen,

Ton
Alphamoto in Chaudfontaine bij spa belgie, ben ik per toeval tegen gekomen ik reed toen op canvas. allerlij motorzaken in limburg gebeld hadden geen van allen een band in mijn maat daar kon ik kiezen uit 4 types.
Heeft een paar honderd banden op voorraad eigenaar spreekt wat engels, noemde zich de motorbandenkoning van walonië.
Het zit naast een tankstation. dacht dat het wel te doen was van uit Eindhoven.
Erik B

Bericht door Erik B »

Kijk anders hier eens voor interessante prijzen http://www.afsmotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze jongen heeft veel kennis van banden en zal ook een eerlijk advies geven.
Slurf

Bericht door Slurf »

Erik b schreef:Kijk anders hier eens voor interessante prijzen http://www.afsmotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze jongen heeft veel kennis van banden en zal ook een eerlijk advies geven.
Er is niks mis met bridstone bt45 banden maar die wil ik niet, dat spul is leuk als je een motor uit de 80tiger en begin 90tigerjaren hebt.
Erik B

Bericht door Erik B »

Slurf schreef:
Erik b schreef:Kijk anders hier eens voor interessante prijzen http://www.afsmotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze jongen heeft veel kennis van banden en zal ook een eerlijk advies geven.
Er is niks mis met bridstone bt45 banden maar die wil ik niet, dat spul is leuk als je een motor uit de 80tiger en begin 90tigerjaren hebt.
??? er staan wel wat meer soorten onder hoor.. :wink:
Slurf

Bericht door Slurf »

Erik b schreef:
Slurf schreef:
Erik b schreef:Kijk anders hier eens voor interessante prijzen http://www.afsmotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze jongen heeft veel kennis van banden en zal ook een eerlijk advies geven.
Er is niks mis met bridstone bt45 banden maar die wil ik niet, dat spul is leuk als je een motor uit de 80tiger en begin 90tigerjaren hebt.
??? er staan wel wat meer soorten onder hoor.. :wink:
verrek niet goed gekeken.
Carlos

banden uit buitenland

Bericht door Carlos »

In Spanje zijn banden veel goedkoper , maar denk erbij dat de samenstelling v.d. band daar wel anders is dan hier.Geen fabeltje hoor heb meer dan genoeg in Spanje gereden, met banden van hier schuift de moto in bochten terwijl mijn Spaanse plaatselijke vrienden daar scheurden door de bocht.Daar terplaatse een stel banden laten monteren en ja hoor ik kon ook scheuen, maar met dat stel banden hier in den Belgike al shet een beetje frisser was verminderde aanzienlijk de grip .
Dat is mijn ervaring.
Plaats reactie