Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Ik vroeg mij af of er al een vergelijkende test is van de nieuwe Bridgstone Battlewing met de bestaande banden (o.a. Trailwing, Pilot road, BT 020)
Ik sta op het punt om een nieuwe achterband te kopen dus een uitgebreide vergelijking is niet verkeerd.
Ik sta op het punt om een nieuwe achterband te kopen dus een uitgebreide vergelijking is niet verkeerd.
Er wordt totaal niet gesproken over hoe de banden zich houden op nat wegdek. En de journalist die daar tijdens die test *mag* rijden wil dat ook een *volgende* keer doen. Dus echt critisch zal hij wel niet durven te schrijven.Remakil schreef:Ik heb wel deze test gevonden...
Ik heb na de (op de dl650) trailwing de battlewing achterband er op laten zetten. Inderdaad, op droog wegdek stuk beter te rijden.
Op nat wegdek zoals de afgelopen dagen, lijkt de motor graag te willen wegglijden. Met voldoende profiel en de juiste bandenspanning
Met anakees op de XL650 had ik op nat wegdek het volle vertrouwen in de banden. Alleen bij temperaturen onder de 5 graden ging het ook niet goed meer.
Vreemd... ik heb de Battlewing er ook net onder liggen en onlangs in de Vogezen wat bergen gedaan. De band zat er toen net een paar dagen op en mij beviel hij meer dan goed. Zowel op droog, als op nat wegdek!!!v-structor schreef:
Er wordt totaal niet gesproken over hoe de banden zich houden op nat wegdek. En de journalist die daar tijdens die test *mag* rijden wil dat ook een *volgende* keer doen. Dus echt critisch zal hij wel niet durven te schrijven.
Ik heb na de (op de dl650) trailwing de battlewing achterband er op laten zetten. Inderdaad, op droog wegdek stuk beter te rijden.
Op nat wegdek zoals de afgelopen dagen, lijkt de motor graag te willen wegglijden. Met voldoende profiel en de juiste bandenspanning
Met anakees op de XL650 had ik op nat wegdek het volle vertrouwen in de banden. Alleen bij temperaturen onder de 5 graden ging het ook niet goed meer.
Ik heb in de stromende regen gereden en geen enkel probleem gehad, tevens bij droog weer over nog natte bergwegen gesjeesd en nimmer het gevoel gehad dat ik de grip kwijt was. Sterker nog, ik had het gevoel net zo veel grip te hebben, als vroeger met de Trailwing op droog wegdek... dus ik ben vol de bochten in gedoken en het voelde heerlijk...
ps... ik noemde die test leerzaam, niet zaligmakend... dus ik slik em niet als zoete koek...
In het Duitse motorblad MotoRoute Magazin, uitgave juli/august 4/2006, staat een vergelijkings- en praktijktest van "Reiseenduroreifen", waarin de Bridgestone Battle Wing BW501/BW502 als beste ( "einen eindeutigen Testsieger" ) naar voren komt !
De test werd onder gelijke en zowel droge als natte omstandigheden gehouden op een 200 kilometer lang testparcour vanuit de plaats Osterode-Lerbach in de Duitse Harz.
De testmaschines:
BMW R 1100 GS, BMW R 1200 GS, Honda Varadero 1000, Suzuki V-Strom DL1000 en een Triumph Tiger 955i.
De geteste bandenmaat:
Voor: 110/80 R 19 59V
Achter: 150/70 R 17 69V
Bandenspanning:
Voor: 2,3 Bar
Achter: 2,5 Bar
De geteste banden ( tevens testuitslag ):
1) Bridgestone Battle Wing BW 501 / BW 502
2) Metzeler Tourance
3) Avon Distanzia AM 43 / AM 44
4) Michelin Anakee
5) Pirelli MT 90 Scorpion MT 90 S/T
6) Dunlop Trailmax D607F / D607G
Onderstaand het testrapport voor de Battle Wing ( in het Duits ).
Laufleistung:
Mit dem neuen Battle Wing kann man wirklich überaus lange Reisen planen, denn er erreicht eine sehr hohe laufleistung.
Handling:
Laufruhiger Reifen mit sehr gutem Handling und hoher Eigendämpfung.
Kurvenverhalten:
Der Batttle Wing ist absolut spurstabil und höchst Zielgenau. Hinzu kommt ein absolut perfekter Grip in Kurven.
Nasslaufverhalten:
Auch Nässe kann dem neuen Battle Wing nichts anhaben.
Fazit:
"Diese neuen Reifen rollen gut", meint die ganze Testcrew und erklärt den Battle Wing ohne Gegenstimme zum eindeutigen testsieger hinsichtlich seiner Fahreigenschaften und der zu erwartenden hohen Laufleistung.
.... Doe er u voordeel mee
Groet
Vic
De test werd onder gelijke en zowel droge als natte omstandigheden gehouden op een 200 kilometer lang testparcour vanuit de plaats Osterode-Lerbach in de Duitse Harz.
De testmaschines:
BMW R 1100 GS, BMW R 1200 GS, Honda Varadero 1000, Suzuki V-Strom DL1000 en een Triumph Tiger 955i.
De geteste bandenmaat:
Voor: 110/80 R 19 59V
Achter: 150/70 R 17 69V
Bandenspanning:
Voor: 2,3 Bar
Achter: 2,5 Bar
De geteste banden ( tevens testuitslag ):
1) Bridgestone Battle Wing BW 501 / BW 502
2) Metzeler Tourance
3) Avon Distanzia AM 43 / AM 44
4) Michelin Anakee
5) Pirelli MT 90 Scorpion MT 90 S/T
6) Dunlop Trailmax D607F / D607G
Onderstaand het testrapport voor de Battle Wing ( in het Duits ).
Laufleistung:
Mit dem neuen Battle Wing kann man wirklich überaus lange Reisen planen, denn er erreicht eine sehr hohe laufleistung.
Handling:
Laufruhiger Reifen mit sehr gutem Handling und hoher Eigendämpfung.
Kurvenverhalten:
Der Batttle Wing ist absolut spurstabil und höchst Zielgenau. Hinzu kommt ein absolut perfekter Grip in Kurven.
Nasslaufverhalten:
Auch Nässe kann dem neuen Battle Wing nichts anhaben.
Fazit:
"Diese neuen Reifen rollen gut", meint die ganze Testcrew und erklärt den Battle Wing ohne Gegenstimme zum eindeutigen testsieger hinsichtlich seiner Fahreigenschaften und der zu erwartenden hohen Laufleistung.
.... Doe er u voordeel mee
Groet
Vic
Niet zoveel gereden met regen op mijn Battlewings. Maar de band is idd erg goed. Na 12.000 km was ie echter al op. Misschien had ik er nog 1000 kilometer mee kunnen doorrijden, maar tijdens de 30.000 kilometerbeurt kwam mijn half opgereden Tourance er weer onder. Sindsdien heb ik al een aantal malen een wegslippend achterwiel gehad, wat met de Battlewing onder die omstandigheden niet was gebeurd. Miin volgende band wordt weer een Battlewing. Ben benieuwd hoe ie zich in kou en vocht gedraagd.
Que... na 12.000 km al op...ferdo schreef:Niet zoveel gereden met regen op mijn Battlewings. Maar de band is idd erg goed. Na 12.000 km was ie echter al op. Misschien had ik er nog 1000 kilometer mee kunnen doorrijden, maar tijdens de 30.000 kilometerbeurt kwam mijn half opgereden Tourance er weer onder. Sindsdien heb ik al een aantal malen een wegslippend achterwiel gehad, wat met de Battlewing onder die omstandigheden niet was gebeurd. Miin volgende band wordt weer een Battlewing. Ben benieuwd hoe ie zich in kou en vocht gedraagd.
Joh... de Trailwing zat er 12.000 km op bij vervanging en dat vond ik al fucking lang...
Ik verwacht van een band dat ie grip heeft en dat ie op is binnen 10.000 km...
Hmm.. ik verwacht juist dat ze 50.000km meegaan, maar da's bij auto'sRemakil schreef:Que... na 12.000 km al op...ferdo schreef:Niet zoveel gereden met regen op mijn Battlewings. Maar de band is idd erg goed. Na 12.000 km was ie echter al op. Misschien had ik er nog 1000 kilometer mee kunnen doorrijden, maar tijdens de 30.000 kilometerbeurt kwam mijn half opgereden Tourance er weer onder. Sindsdien heb ik al een aantal malen een wegslippend achterwiel gehad, wat met de Battlewing onder die omstandigheden niet was gebeurd. Miin volgende band wordt weer een Battlewing. Ben benieuwd hoe ie zich in kou en vocht gedraagd.
Joh... de Trailwing zat er 12.000 km op bij vervanging en dat vond ik al fucking lang...
Ik verwacht van een band dat ie grip heeft en dat ie op is binnen 10.000 km...
Ik heb nu de Pirelli bandjes eronder (Pirelli SCORPION MT 90 S/T) en ik baal stierlijk dat ze al vierkant aan het worden zijn ... zitten er net 6000km onder . Nog 4 mm en het blokje is al gelijk met de rest van de band terwijld e schaamrandjes nagenoeg onaangetast zijn Het vooral snelweg rijden wordt zo wel ontieglijk afgestraft
Vorige week zaterdag een BW laten monteren en nu, 1200 km later kan ik zeggen dat hij een stuk beter is dan de TW. En ook op mijn vorige brommer was de BW een stuk beter dan alle andere banden die ik er onder gehad heb!!!!!
Ik heb de AVON gehad, de Pirelli, de Anakee en dat andere ding van Michelin, de Conti en nog een of ander merk waar de naam me van ontschoten is.
Qua duurzaamheid was de AVON de absolute winnaar, alleen jammer dat ik geen grip had....
Qua grip was de Pirelli de beste, maar iedere 5000 km een nieuwe band is me toch te gek......
Waren allemaal allroad banden en dan onder een XF650.
Ik heb de AVON gehad, de Pirelli, de Anakee en dat andere ding van Michelin, de Conti en nog een of ander merk waar de naam me van ontschoten is.
Qua duurzaamheid was de AVON de absolute winnaar, alleen jammer dat ik geen grip had....
Qua grip was de Pirelli de beste, maar iedere 5000 km een nieuwe band is me toch te gek......
Waren allemaal allroad banden en dan onder een XF650.
Re: Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Hallo,
De pilot en de merken die jij noemt ken ik niet, ik heb zelf sinds een week een dl 1000 en daar zitten splinter nieuwe battlewing banden onder, ik moet zeggen dat ik in de week dat ik weer thuis ben van mijn werk toch alle (behalve vorst) weer typen heb mee gemaakt.
Zeer veel regen en gewoon de Vstrom de bocht in gooien (voorzichtig begonnen natuurlijk he he) ik moet zeggen dat de Battlewing geen krimp geef, ik voel niets onder weg glijden en de fiets is en blijf ook met onregelmatig wegdek koers vast. Ik denk dat de Battle wing een goede keuze is. Succes.
P.s. Vraagje van mij, de voorband van de mijn Dl 1000 is 110 mm breed, ik vind dit wat smal, werd de motor, uit het geboorte jaar 2003 met deze maat geleverd?
Groet,
Hans
De pilot en de merken die jij noemt ken ik niet, ik heb zelf sinds een week een dl 1000 en daar zitten splinter nieuwe battlewing banden onder, ik moet zeggen dat ik in de week dat ik weer thuis ben van mijn werk toch alle (behalve vorst) weer typen heb mee gemaakt.
Zeer veel regen en gewoon de Vstrom de bocht in gooien (voorzichtig begonnen natuurlijk he he) ik moet zeggen dat de Battlewing geen krimp geef, ik voel niets onder weg glijden en de fiets is en blijf ook met onregelmatig wegdek koers vast. Ik denk dat de Battle wing een goede keuze is. Succes.
P.s. Vraagje van mij, de voorband van de mijn Dl 1000 is 110 mm breed, ik vind dit wat smal, werd de motor, uit het geboorte jaar 2003 met deze maat geleverd?
Groet,
Hans
de midden houden
Hallo, de midden houden van de band op het wegdek met een motor is een hele kunst, vierkant de bocht door of je maak er een trike van.
Zijwielen of ander kunst en vliegwerk zal ook te verzinnen zijn.
Het beste is niet te besparen op de banden, je blijft er een stuk gezonder door. Veiligheid gaat voor alles.
Succes en groet.
Hans
Zijwielen of ander kunst en vliegwerk zal ook te verzinnen zijn.
Het beste is niet te besparen op de banden, je blijft er een stuk gezonder door. Veiligheid gaat voor alles.
Succes en groet.
Hans
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Hansvstrom,
In de duurtest van dl1000 2002 wordt de volgende banden maat opgegeven; 'Serienbereifung Bridgestone TW 101/152, vorn 110/80 R19, hinten 150/70 R 17'
Dit gevonden bij: http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=1418" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk bij 2002, je moet wel abo lid zijn.
Als je me een mail adres geeft kan ik je het artikel mailen
In de duurtest van dl1000 2002 wordt de volgende banden maat opgegeven; 'Serienbereifung Bridgestone TW 101/152, vorn 110/80 R19, hinten 150/70 R 17'
Dit gevonden bij: http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=1418" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk bij 2002, je moet wel abo lid zijn.
Als je me een mail adres geeft kan ik je het artikel mailen
Groet, Robert |
Banden
Blackstrom, bedankt, nu weet ik dat de motor orgineel is.BlackstromNL schreef:Hansvstrom,
In de duurtest van dl1000 2002 wordt de volgende banden maat opgegeven; 'Serienbereifung Bridgestone TW 101/152, vorn 110/80 R19, hinten 150/70 R 17'
Dit gevonden bij: http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=1418" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk bij 2002, je moet wel abo lid zijn.
Als je me een mail adres geeft kan ik je het artikel mailen
zie envelopje.......... is mijn email.
Re: Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Sinds een 1500 km rij ik met BW voor en achter,voorheen de Conti TA.
De hoge snelheids stabiliteit is goed, geen trillingen of pendelen. De band komt snel op temperatuur. De grip is goed, ik rij vrij vlot aan beide kanten de voetsteuntjes aan de grond.
MAAR ik heb wel gevoelt dat de achterband al 3 keer onder flinke hellingshoek een zijstapje maakte en de voorband ook 1 keer. Dit geeft toch een enigzins een onzeker gevoel.
Ik moet wel zeggen dat ik bij een normale gematigde rijstijl hier geen enkele last van heb.
De TA van Conti gaf nooit een krimp maar gaf wel hinderlijke trillingen in het stuur door.
Samenvattend vindt ik voor het rijden op de straat de BW een betere band vanwege de betere stabiliteit alhoewel de TA´s iets meer grip bieden.
De hoge snelheids stabiliteit is goed, geen trillingen of pendelen. De band komt snel op temperatuur. De grip is goed, ik rij vrij vlot aan beide kanten de voetsteuntjes aan de grond.
MAAR ik heb wel gevoelt dat de achterband al 3 keer onder flinke hellingshoek een zijstapje maakte en de voorband ook 1 keer. Dit geeft toch een enigzins een onzeker gevoel.
Ik moet wel zeggen dat ik bij een normale gematigde rijstijl hier geen enkele last van heb.
De TA van Conti gaf nooit een krimp maar gaf wel hinderlijke trillingen in het stuur door.
Samenvattend vindt ik voor het rijden op de straat de BW een betere band vanwege de betere stabiliteit alhoewel de TA´s iets meer grip bieden.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden
Ter info, ik ben er niet meer zeker van of ik ooit Hans nog een mail gezonden heb , maar dacht misschien ze er meerdere geinteresseerde lezers.Hansvstrom schreef:Blackstrom, bedankt, nu weet ik dat de motor orgineel is.BlackstromNL schreef:Hansvstrom,
In de duurtest van dl1000 2002 wordt de volgende banden maat opgegeven; 'Serienbereifung Bridgestone TW 101/152, vorn 110/80 R19, hinten 150/70 R 17'
Dit gevonden bij: http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=1418" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk bij 2002, je moet wel abo lid zijn.
Als je me een mail adres geeft kan ik je het artikel mailen
zie envelopje......... is mijn email.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Robert |
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Ik ben met de voor band niet zo tevree trail wing.
Als ik voor een battle wing laat monteren en achter de trailwing laat liggen, geef dit problemen.......met rij gedrag.
Als ik voor een battle wing laat monteren en achter de trailwing laat liggen, geef dit problemen.......met rij gedrag.
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Re: Vergelijkende test Bridgestone Battlewing.
Met de TW. banden met zeer veel plezier gereden...droog weer en regen... gaven geen krimp!
Maar na 19.000 km. de a. band vervangen voor een BW. en ik ben NIET tevreden.... met regen voelt hij niet vertrouwd aan, en raak ik maar even een witte streep aan , reageert de band gelijk, je voelt hem - lijkt wel - gelijk van de streep afglijden... terwijl ik dat met de TW. NOOIT gehad heb... bandenspanning achter 2.8 voor 2.5
De motor is nu ingeruild na 26.000 km. met de eerste voorband er op..... zelfs in de vele regenbuien waar ik de laatste maand doorheen heb gereden voelde de voorban nog perfect aan...ondanks dat er niet echt veel profiel meer op zat...
Rijstijl is gewoon, w/w. met de drukte meehobbelen, maar waar ruimte lekker aan het gas ....
Maar na 19.000 km. de a. band vervangen voor een BW. en ik ben NIET tevreden.... met regen voelt hij niet vertrouwd aan, en raak ik maar even een witte streep aan , reageert de band gelijk, je voelt hem - lijkt wel - gelijk van de streep afglijden... terwijl ik dat met de TW. NOOIT gehad heb... bandenspanning achter 2.8 voor 2.5
De motor is nu ingeruild na 26.000 km. met de eerste voorband er op..... zelfs in de vele regenbuien waar ik de laatste maand doorheen heb gereden voelde de voorban nog perfect aan...ondanks dat er niet echt veel profiel meer op zat...
Rijstijl is gewoon, w/w. met de drukte meehobbelen, maar waar ruimte lekker aan het gas ....