Spijkervangers

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Spijkervangers

Bericht door Dwars »

Omdat tot 3 x toe binnen 30.000 km de achterband van mijn andere motor vroegtijdig gesneuveld was door een schroef ben ik gaan kijken naar een oplossing.
Deze heb ik gevonden bij onze vrienden van de Politie/Marechaussee in de vorm van een spijkervanger.
Deze flap gemonteerd onder het blok probeert er voor te zorgen dat een door het voorwiel omhoog gegooide spijker/schroef weer plat op het wegdek valt.
Na montage ben ik tot nu toe al 9000 km "platte achterband vrij".
Mijn huidige band op de Dl is voorzien van een portie Ride On om mij vrij te waren van dit ongemak.
Maar mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die iets dergelijks onder de V-Strom gemonteerd hebben.
IMG_4421 - kopie.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Spijkervangers

Bericht door Margon »

Is dat de redenen waarom ze dit er onder hebben ?
Meer een spatlap ,

Op de zaak word een test gedaan 50 auto`s met ride-on of dit daadwerkelijk scheel in brandstof verbruik en veiligheid
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Spijkervangers

Bericht door Dwars »

Klopt natuurlijk, het lijkt op een spatlap.
Alleen een spatlap onder het motorblok is weinig zinvol, eerder onderaan het voorspatbord.
Ride-on scheelt, voor zover ik weet, niet in het brandstofverbruik.
Het gaat mij puur om weer thuis te komen met de motor als er iets in de achterband gekomen is.
Het voordeel is dat je met een schroef in de band door kunt rijden óf als je hem eruit trekt de band niet leegloopt.
Bij mijn BMW is dat verder geen optie aangezien die is voorzien van bandenspanningssensoren.
(het zou wel kunnen aangezien Ride-on alleen maar op het rubber van de band komt te zitten en de sensoren op de velg zitten, maar toch...ik durf het niet aan)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spijkervangers

Bericht door Iron Horse »

Een nadeel van al die spullen als ride-on is de (tubeless) bandenwissel. Daar wordt niemand vrolijk van. Die drab zit namelijk overal in je band en op je velg als je de band verwisselt. Zoveel plezier het kan zijn ermee te rijden des temeer ergernis is het bij de bandenwissel. En ride-on-achtig spul ooit eens in een fietsband gebruikt. Een week later zat er een spijker in de zijkant. Zo lek als een mandje, ook met dat spul erin. Op beurzen en filmpjes ziet het er altijd fantastisch uit maar in de praktijk, tja, ik zal wel pech gehad hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Spijkervangers

Bericht door Cplegt »

Mijn dealer was goed te spreken over Ride on. Ik zei het zelfde betreffende de bandenwissel, hij had het nog niet aan de velg zien zitten, enkel aan de band.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Spijkervangers

Bericht door Marian »

Die lapt wekt idd goed. Collega motorrijders van de Kmar hebben hem ook op hun prive motor geplaatst puur door de positievr ervaringen op de dienstmotoren.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Spijkervangers

Bericht door Dwars »

Iron Horse schreef: zo 10-12-2017, 18:01 Een nadeel van al die spullen als ride-on is de (tubeless) bandenwissel. Daar wordt niemand vrolijk van. Die drab zit namelijk overal in je band en op je velg als je de band verwisselt. Zoveel plezier het kan zijn ermee te rijden des temeer ergernis is het bij de bandenwissel. En ride-on-achtig spul ooit eens in een fietsband gebruikt. Een week later zat er een spijker in de zijkant. Zo lek als een mandje, ook met dat spul erin. Op beurzen en filmpjes ziet het er altijd fantastisch uit maar in de praktijk, tja, ik zal wel pech gehad hebben.
Dit klopt niet, tijdje geleden bij een van mijn andere motoren een band voorzien van Ride-on vervangen omdat deze versleten was.
Ride-on zat alleen maar in het midden (loopvlak) van de band en nergens op de velg. Dus geen probleem.
Bij een spijker aan de zijkant van de band helpt Ride-on inderdaad niet maar de band zal wel vervangen moeten worden.
Aan de zijkant valt bij een motorband niets meer te repareren.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spijkervangers

Bericht door Iron Horse »

Dat is dan weer positief om te horen dat dit spul dus alleen in de band blijft zitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Spijkervangers

Bericht door Dwars »

Alleen het loopvlak, je moet dus denken aan ongeveer 5-8 cm breed.
Lijkt niet veel maar dekt wel ongeveer 90% van de "indringers".
In mijn voorband zit het niet, het gebeurt maar zelden dat daar iets inkomt.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Spijkervangers

Bericht door Dyrck »

Het idee van een spijkervanger onder de Black Rattus spreekt me wel aan.
iemand een idee waar je zo'n ding kunt kopen?
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Spijkervangers

Bericht door Dwars »

Ik weet dat ze speciaal voor overheidsdiensten gemaakt worden. Maar die rijden volgens mij niet op V-Stroms.
Misschien is er wel een "handige Harrie" op dit forum die er een aantal wil ontwerpen/produceren?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Spijkervangers

Bericht door Calimero »

Op de foto staat op de rubber flap een merknaam die alleen voor mij niet goed te lezen is.
met deze merknaam moet er via internet toch wat te achterhalen zijn?

Volgens mij moet het ontcijferen van die merknaam jou wel lukken Dwars! :worship:
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Spijkervangers

Bericht door Calimero »

Collega motorrijders van de Kmar hebben hem ook op hun prive motor geplaatst puur door de positievr ervaringen op de dienstmotoren.
Marian,

Van je Kmar collega-motorrijders mag je verwachten dat het plaatsen van een dergelijk item volledig integer geschied is en dat zij dus kunnen aangeven waar een dergelijke rubber flap besteld kan worden.
Alhoewel ik mij wel een verhaal kan herinneren dat Kmar-dienders snoep uit een snoepautomaat wisten te halen zonder hiervoor te betalen... :o) :oops:
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Spijkervangers

Bericht door Dwars »

http://www.bmw-hsc.com/

Maar verder ook te koop via de plaatselijke BMW dealer.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Plaats reactie