Pagina 1 van 1

Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: wo 29-06-2016, 22:53
door Supermuis
Test van 6 Allroad-banden in de maten 120/70R19 & 170/60R17.
Over de snelweg naar de Pyreneeën en er doorheen van oost naar west.
Totaal 4.000 km met allemaal BMW R1200GS motoren.
Getest op slijtage en prestaties nat en droog.
1. Pirelli Scorpions trail II
2. Metzeler tourance next
3. Bridgestone A40
4. Continental trail attack 2
5. Dunlop trailsmart
6. Michelin anakee III

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: wo 29-06-2016, 23:16
door RedStrom
Ik heb de A40 weer gekozen en getwijfeld over de Pirelli's vanwege slechte levensduur bij vorige types.
In deze test is die wel goed. Gezien de prestaties die nogal beter zijn dan de rest, is de Pirelli veruit de beste keuze.
MTN volgt en is ook prima. De A40 scoort op alle punten goed, maar is nergens de beste.
De CTA2 is niet slecht, maar er zijn betere. De Dunlop heeft nog steeds grip en nog steeds geen geweldige levensduur.
En de Anakee3 is goed, maar de anderen zijn wat verder ontwikkeld.

Test overigens gedaan met GS-sen in bergachtig gebied. En dus de bredere maten.
Daar wordt een opmerking over gemaakt. Dat de smallere 150 en 110 anders kunnen uitvallen.
Op een 650 kan het resultaat iets anders uitpakken. Maar alleen vanwege het vermogen, niet vanwege het gewicht.
Die paar kilo doen het hem niet.

Pirelli staat op de shortlist. :duim:

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: wo 29-06-2016, 23:31
door Ebrostrom
Onlangs dunlop gekozen uit nrs 1, 2, 3 en 5 vanwege belofte beter, meer grip en langere levensduur dan voorganger TR91. Qua grip heb ik weer hetzelfde gevoel en vertrouwen dus dat is goed. Baalde dit weekend wel beetje van slechte duurzaamheid in de test maar de tijd zal t leren en ze maken tegenwoordig geen slechte banden meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 07:30
door Supermuis
Rij zelf de Anakee III en ben daar tevreden over.
Maar ga toch weer terug naar de Michelin Piloten Road vanwege het profiel.
De test gaf wel aan dat geen van de 6 banden slecht waren.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 07:30
door Supermuis
Rij zelf de Anakee III en ben daar tevreden over.
Maar ga toch weer terug naar de Michelin Piloten Road vanwege het profiel.
De test gaf wel aan dat geen van de 6 banden slecht waren.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 08:10
door J-K
Gisteren de A40 van Bridgestone besteld bij Pneusonline en betaal daar 194 euro incl btw.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 09:50
door Motormuus
Bij aanschaf van de 1000 gelijk de orginele banden eraf laten halen en anakee 3 eronder laten zetten. Na 8000km was de anakee 4kant. Nu rij ik al een maand. Anderhalve maand (3000km. Met de pirelli. Maar daar zit meer gevoel in. Maar mijn gevoel zegt me dat ik kalm aan doe. Mijn laarzen en schaamrandjes bewijzen toch dat ik redelijk op de rand rijd. Vind de pirreli meer feedback geven. En meer vertrouwen. Maar ik zeg altijd. Banden.. het is iets persoonlijks. Wat de 1 goed vind. Kan de ander niks vinden. Het zit tussen de oren.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 11:21
door Eikie
Ik moet nog effe door met de Anakee 3 want die willen maar niet slijten.
De Pirelli komt erg goed uit de testen.

Jammer dat de Conti TKC70 niet in de test meegenomen is. Daar heb ik ook wel oren naar.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 14:44
door Tulipan
Motormuus schreef:Bij aanschaf van de 1000 gelijk de orginele banden eraf laten halen en anakee 3 eronder laten zetten.

Maar ik zeg altijd. Banden.. het is iets persoonlijks. Wat de 1 goed vind. Kan de ander niks vinden. Het zit tussen de oren.
Maar we zijn het er allemaal over eens dat de originele Battlewings het dus niet waren, zijn en gaan worden O:-)
Als je dan voor jezelf de goede band hebt gevonden geldt:
: " Never change a winning team "
So why fix it if it isn't broken :D
Daarom zit ik nog steeds aan de TR91, maar ik denk dat de volgende toch de A40 gaat worden.
Als de grip net zo is als de Dunlop ( dan vertrouw ik op JW ) maar gaat langer mee dan neig ik naar de Bridgestone.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 30-06-2016, 21:21
door Kompas
Ik vraag me bij dit soort testen vaak af wat het nut hiervan is. Tuurlijk, als je op een bmw gs rijdt dan heeft deze test nut. Maar mijn motor is lichter, heeft minder vermogen en rijdt op een andere maat banden. Enige wat ik uit de test kan halen is hoe de band eruit ziet. Motoplus heeft overigens vaker van die nutteloze product testen. Ik denk dat we meer informatie kunnen halen uit type gerichte fora zoals deze.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: vr 01-07-2016, 00:45
door Sparkle Black Peter
Eikie schreef: Jammer dat de Conti TKC70 niet in de test meegenomen is. Daar heb ik ook wel oren naar.
Ik rij er na 20.000km nog steeds op rond. Na alle tevredenheid. En ze gaan nog wel enkele km mee. :duim:

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: zo 03-07-2016, 10:09
door Bozobin †
Zeer binnenkort ben ik ook weer aan nieuwe slofjes toe. Sinds jaar en dag rij ik de Anakee, het uitstapje naar Karoo werd een afstapje, graag geen herhaling.
Dit jaar met de nieuwe Wilbers achterveer onderweg geweest en niks meer aan de grond gereden met 200 kg belading.
Wel heb ik de Anakee af en toe een klein uitstapje voelen maken waar ik dat vroeger niet had (denk ik).
Hij was nu ook erg gevoelig voor (natte) reparatie strepen en sommige wegen zitten er vol mee.

Zou ik em door de veel betere achterveer misschien toch stiekum verder afschuinen ? Of is het asfalt in Frankrijk/Spanje van (iets) mindere kwaliteit ?

Ga ik voor de Anakee 3 of volg ik Peter ? Ja, Peter ik heb een hoge pet op van jouw rijkwaliteiten :-)

P.s. Vroeger op de TKC80 ook verschrikkelijk kunnen vegen :-)

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: zo 03-07-2016, 19:38
door Eikie
Anakee 3 tov de TKC70 of de Pirelli. Dan zou ik de Anakee 3 laten voor wat die is. Ook met de Anakee 3 voel je de (natte) teerstrepen goed. Gisteren in Frankrijk ook een naar stapje opzij gevoeld.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: ma 04-07-2016, 01:36
door Sparkle Black Peter
Bozobin schreef:Peter ik heb een hoge pet op van jouw rijkwaliteiten :-)
Dank je Kees 8) De km op de TKC70 zijn hoofdzakelijk snelweg km( WWV). Weet ook niet hoe deze band zich houdt met 200kg belading. De TKC80 zijn echte off-roadbanden en bij hoge snelheden niet echt comfortabel. Met de TKC70 is 140-160 geen probleem.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: di 05-07-2016, 07:02
door Ike360x
Ik vind de metzeler tourance next echt een mindere band. Slijtage is prima maar aquaplanning schrok ik wel van. Ik blijf bij de oude tourance

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 21-07-2016, 21:58
door Stromrijder
De Tourance Next van Metzeler zijn prima banden op de V-Strom 1000 ABS, wat je voelt bij die aquaplanning is het vervormd wegdek,
ook rij je bij de Metzelers op een iets kleinder raakvlak daar de banden anders gevormd zijn.
Bij nat wegdek kan je met deze banden nog stevig door de bocht, dan kleven ze nog aan de weg, hoe ze het klaarspelen is de vraag.
De Pirellis zijn hier ook nog zeer goed voor, bij de andere merken is het toch beter wat voorzichtiger te rijden.
Waar je echter ook op moet letten is dat je in de bocht je snelheid en traktie zowat continu houdt, elke snelheidswissel geeft dan uiteraard een reactie.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: ma 01-08-2016, 00:51
door mca2
Jaren lang hebben we beiden op Conti Trail Attack gereden, mijn vrouw met de DL1000, ik met de 1150GS. Prima in het droge maar wat een drama in het nat. Omdat onze allroads, net als alle allroads, alleen maar asfalt zien, zijn we dit jaar geswitched naar de Dunlop Roadsmart III, de winnaar van zo ongeveer elke bandentest. Het staat misschien wat minder stoer dan dat grove profiel van een all-road band maar deze banden rijden heerlijk.

Re: Allroad-banden test Motoplus

Geplaatst: do 04-08-2016, 21:11
door Stromjäger
Ik heb op mijn DL650 de laatste keer de A40 laten plaatsen. Prima band. Na zo'n 7500 km waren ze n.m.m. toch een beetje te vierkant. Daar zat dan wel een Alpen tour in van bijna 4000 km met volledige bepakking. Dat viel me dus een beetje tegen. Op mijn nieuwe DL1000 direct Pirelli STII laten plaatsen op basis van de uitkomsten van de motorplus test. Het zal mij benieuwen hoe het slijtagebeeld er uit gaat zien.