Achterband vervangen, samen doen?

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Helaas, i.v.m. met al dat lekkere weer had ik voor afgelopen zaterdag een mooie route uitgezet van Den Haag naar Amsterdam (geschatte duur, zo'n 2:15u, oa. met het pondje overvaren bij Uithoorn/Waverveen), kom ik er op het moment van vertrek achter dat er een schroef in mijn achterband zit :cry: . 0.0bar. Motor weer voorzichtig naar de stalling gereden. En maar de trein naar Amsterdam genomen.

Nu kan ik natuurlijk naar Hans van Wijk of een andere dealer rijden en er bijv. een nieuwe Bridgestone A40 onder laten zetten (ik lees positieve berichten over deze allround band), maar het leek mij leuk om er zelf juist ook iets van te leren. Klussen met mijn fiets heb ik ook altijd gedaan, en ooit heb ik een Jawa 640 gehad onder het mom van "die knap ik op zodat ik er straks leuk mee kan rijden" (dit bleek toch wat lastiger te zijn, en wat duurder te worden dan ik had gehoopt. Uiteindelijk een paar rondjes ermee gereden, paar jaar gestald, en daarna verkocht).

Maar nu nu vroeg ik mij dus af: Is er hier iemand met (veel) ervaring en die de tijd heeft én het ook nog leuk lijkt om samen met mij mijn achterband te vervangen? :D Het punt is dat ik dit niet in mijn eentje wil proberen ahv het Haynes-boek en enkele zwart/wit plaatjes, en ik daarbij in het centrum van Den Haag woon en zelf (bijna) geen mogelijkheid hier heb om te klussen (1x op de stoep voor de deur alle kappen eraf gehaald, maar voor zonsondergang moet toch alles er weer op zitten). Er zijn vast trucjes om het allemaal makkelijker / sneller / beter te kunnen doen, die iemand die dit vaker heeft gedaan vast kent, en het lijkt me leuk om daarvan te leren.

Mocht je dit überhaupt hebben gelezen, en denken: ik ben wel bereid om Igor te helpen en zijn Strom weer "rijklaar" te maken, dan hoor ik het graag! (PM-en kan natuurlijk ook!)

Bedankt,
Igor

Ps. Dit was de geplande route :):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Cplegt »

Schroef er uit draaien, en een zelf een veter er in drukken, gaat perfect. Ben je in ieder geval weer mobiel. En als ie niet in het loopvlak zit, gewoon de band oprijden of hem laten proppen als je wilt.
Als je ooit nog wat anders aan je motor wil doen klik
Gr. Chiel
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Bedankt Chiel voor je reply en de link naar die post. Dat ga ik even wat beter checken.

Wat betreft de veter, de schroef zit in het profiel, dus volgens mij zou dat inderdaad moeten kunnen. Maar toch geeft het mij niet een super gevoel om er zo bijv. nog 5000km mee te gaan rijden, met 120+ km/u, wetend dat er een quick-fix in de band zit... Daarentegen zal ik hem wel even moeten fixen om in ieder geval bij een werklplaats/bij iemand te kunnen komen. Ter info, ik heb meteen maar dit setje besteld die we binnenkort gaan uitproberen: https://www.mpartz.nl/motorband-reparat ... luxe-p-227. Iemand er al ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Eikie »

Ook niet ver bij jou vandaan en een goed adresje: http://motorbanden-quickservice.nl/
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Top, bedankt! Inderdaad (min of meer) om de hoek.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 16-03-2016, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Cplegt »

Ik heb mn band geveterd met zon setje, en dat zit al een km of 4500 goed. Verlies er geen druk door en merk ook geen verandering in t rijgedrag. Heb de bijgeleverde co2 patronen nog niet gebruikt.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Marian »

Quickservice goede gast...Zelf ook m'n banden laten vervangen daar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Gert-JanD »

Igor,

Ik ben een tevreden klant van motorbanden-quickservice. Ik woon 500 meter bij Goedhart motoren vandaan maar ben toch maar even naar Bleiswijk gereden dat scheelde heel veel euro's. Prima gasten daar met goede kennis van zaken.

Gr. Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Ok, dat klinkt wel goed dan, 3 aanbevelingen voor Quickservice. Ik zag alleen zo snel niet op hun site dat ze ook de Bridgestone A40 banden hebben, maar ik bel ze morgen wel even. Of heeft er iemand een tip voor een andere (nog betere?) band? (gevaarlijke vraag, voor je het weet heb je een nieuwe banden discussie topic van 10+ blz. :mrgreen:) Ik begreep dat de A40 de opvolger van de BW is (die zat er nu onder) en de A40 het nog beter op de weg doet. Ik zou er ook graag af en toe een paar meter mee van de weg af willen (als de tomtom mij toevallig over zo'n pad stuurt), maar daar is hij alleen wat minder geschikt voor, zo had ik begrepen...

On topic, binnenkort maar de veter in mijn oude band proppen, en naar Bleiswijk rijden!

Bedankt voor de replies.
Igor
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Eikie »

Eddy kan in principe iedere band leveren die jij wilt.
Als je de wielen zelf demonteert en dus zonder motor langs komt scheelt het nog eens een paar duiten.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Marian »

Ik heb de A40 vorige maand er om laten leggen bij Quickservice. Gebeld en dezelfde dag nog erom gelegd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Ok, en, hoe bevalt die band?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 18-03-2016, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Marian »

Tot nu toe prima maar Ik heb er helaas nog maar 400km op zitten en alleen op een droog wegdek. Er zijn er bij met meer ervaring met deze band...gebruik de zoekfunctie maar eens [WINKING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband vervangen, samen doen?

Bericht door Odyon »

Heb nu 2 nieuwe a40 banden er alweer een paar honderd km eronder zitten, en ze bevallen me uitstekend! En verder een prima tent, "Motorbanden Quick service" in Bleiswijk! Aanrader!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Plaats reactie