nieuwe bandjes

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Nivaho
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08-11-2015, 20:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 AL2 Black Rhino (2012)

nieuwe bandjes

Bericht door Nivaho »

Ik rij een Suzuki Vstrom DL650AL2.
Ben toe aan nieuwe banden. Tot zover nog de banden eronder gehad vanaf aankoop datum.

Waar moet ik opletten bij het kopen van de banden (maten etc...?)
Ik rij voornamelijk woon/werk verkeer (binnen door en stuk snelweg) en eens per jaar naar buitenland om te touren.

En waar kan ik dan het beste mijn banden kopen/monteren.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Eikie »

Oeiiiii, dit is een heel persoonlijk onderwerp.

Zelf rijd ik geruime tijd met Michelin Anakee 2. Zeer slijtvast en goed contact op droog en nat wegdek.

Gezien de reacties om mij heen en de gelezen testen ben wel van plan om over te stappen naar Continental TKC70.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Ebrostrom »

Om te voorkomen dat dit n vergaarbak topic gaat worden staan er ook veel ervaringen en tips in t banden deel vh forum (onder techniek).
Ik heb persoonlijk goede ervaring met TR91 en metzeler tourance next. Vanwege veel snelweg en asfalt ga ik nu eens kijken naar de A40.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Camino »

Is al heel veel over geschreven. Is persoonlijk en afhankelijk of je alleen asfalt rijdt of off road. Ik ga zelf in het voorjaar ook voor de Bridgestone A40.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Marre
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Marre »

Er zitten bij mij net A40's onder (200 km). Eerste indruk is zeer positief, enkel nog maar bij nat gereden. (Ze zijn ontvet geweest bij de bandenboer).
Ze zijn heel speels, willen gemakkelijk in de bocht, trage krappe bochtjes gaan heel vlot, zeer veel vertrouwen. Zeer stabiel op de autostrade (170 zonder trillingen ...).

Moet wel zeggen dat de vorige (TR91's) achteraan vierkant en vooraan gecubbed waren en het dus hoogtijd was voor nieuw rubber. Als de slijtage alleen al gelijkmatiger gaat t.o.v. de TR91's, zullen het blijvers zijn. (En ze zijn goedkoper, 267€ geplaatst).
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Jeen »

Als je in de buurt van waddinxveen woont is optitune een aanrader: één van de goedkoopste, zoniet het allergoedkoopste adres in Nederland, gemonteerd of ongemonteerd.
Zelf pak ik gewoon de laatste test erbij en kies de beste/voor mij meest passende. Nu ligt de Metzeler Tourance Next eronder. Hiervoor de TR91 (daar heb ik een onverwachte schuiver mee gemaakt en heb wat vertrouwen verloren, bovendien bleek deze gevoelig voor (te) lage bandenspanning en ging snel cuppen).
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Spurm »

annakee 3 O:-)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Eikie »

Eikie schreef:Oeiiiii, dit is een heel persoonlijk onderwerp.

Zelf rijd ik geruime tijd met Michelin Anakee 2. Zeer slijtvast en goed contact op droog en nat wegdek.

Gezien de reacties om mij heen en de gelezen testen ben wel van plan om over te stappen naar Continental TKC70.

Correctie, Anakee 3
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: nieuwe bandjes

Bericht door Ebrostrom »

Wel blijven opletten, hè...maar ja je ziet ze zelf natuurlijk ook nooit :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie