Pagina 1 van 1

Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 21 okt 2015, 23:01
door R.Vanmeegen
Vandaag de Pirelli Scorpion Trail 2 besteld. Hopelijk zijn ze snel binnen en kunnen ze er mooi voor de Moosrit oplegd worden :-)}
Heb overigens erg veel plezier gehad met mijn MTN. Super band. Nu gaan we deze eens proberen.

Iemand ervaring met deze band?

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 23 okt 2015, 22:30
door R.Vanmeegen

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 23 okt 2015, 22:42
door Eikie
Mooi bandje Rembrandt. Was de winnaar in de Motoplus test van een paar weken geleden.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 17:08
door Framomile
Heeft iemand ook de vervolg test gelezen? Ik kreeg toevallig een los blaadje in handen en daar stond in dat er qua slijtage nog een vervolg test zou komen.

Ik lees verder op ons forum ook weinig over deze band terwijl hij toch als beste uit de test kwam.De A40 kwam er helemaal niet zo heel goed uit, vreemdgenoeg is men hier wel erg te spreken over die band.

Uiteindelijk koop ik ieder jaar een stje banden en staat grip boven slijtage bij mij. Dunlops tr91 deden 12k , nu MTN 14k. Beide binnen een jaar.


Hoor graag nog wat reakties over deze band.

Gr Franc

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 22:40
door Marian
Ik ben ook erg benieuwd want deze band staat bij mij ook boven aan de lijst. Met name naar de grip bij nat weer [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 22:51
door Michael
Zijn er ook banden zonder grip?

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 23:11
door Aad900
Tussen Grip, Veel Grip en Allejezus veel grip zit wel wat verschil.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 06:03
door Eikie
Sliks v noppen :mrgreen:

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 06:17
door Michael
Sliks in het bos en noppen op het circuit.
[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
De ondergrond bepaald de grip. Je zou dan kunnen stellen dat de grip daardoor bepaald wordt en niet door de band.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 06:37
door Framomile
Sinds ik v strom rijd (2008) heb ik diverse banden gereden op dezelfde ondergrond. Toch zit er wel degelijk verschil in grip.
Bij droog weer ga je het verschil met een a merk band idd waarschijnlijk niet eens merken maar wel bij nat weer vind ik.

Maar nu heb ik nog steeds geen ervaringsdeskundige over de Pirelli gehoord :?

Gr Franc

Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 08:33
door Marian
Michael schreef:Sliks in het bos en noppen op het circuit.
[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
De ondergrond bepaald de grip. Je zou dan kunnen stellen dat de grip daardoor bepaald wordt en niet door de band.
Je spreekt jezelf tegen. [FACE WITH TEARS OF JOY]...sliks in het bos en noppen op circuit....dat is voor mij nog altijd een combi van ondergrond EN soort band. Helemaal omdat er tussen sliks en noppen nog best veel bandjes op de markt zijn [WINKING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 22:30
door R.Vanmeegen
De eerste 150 km zitten er op met de PST2.

Omdat deze kilometers gemaakt zijn op een droge weg kan ik er nog niet zo veel van zeggen. Op dit moment vindt ik ze al prima rijden, al zijn ze amper ingereden. Luchtdruk voor mag wel wat hoger heb ik gemerkt. Begint bij 150 km/uur beetje te zwierberen. De druk is nu ongeveer 2.5 bar. Maar goed, de MTN rijdt bij een iets hogere druk ook veel fijner.... :-)}

Al met al ben ik op dit moment tevreden met mijn keuze (tuurlijk..... O:-) )

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 03 dec 2015, 23:31
door Marian
Thanks voor de update...lees graag nog een volgende ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: zo 17 jan 2016, 12:42
door Marian
Rembrandt heb je inmiddels al wat meer km's dr op zitten? Hoe zijn je ervaringen? :)

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: zo 17 jan 2016, 17:59
door R.Vanmeegen
Ja zeker. Laatste keer gereden op 28 december.
Banden bevallen me prima. Doen niet onder voor de MTN. Of ze beter zijn... nog geen idee. Ik heb mijn favoriete rondje over de dijken nog niet gereden.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: zo 17 jan 2016, 20:18
door AVC
Michael schreef:Zijn er ook banden zonder grip?
Chinaband+regen= :!:

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 10:15
door Boonen54
Heb deze ook besteld...

Ben eens benieuwd na drie setjes MTN's waar ik overigens zeer tevreden van was.
Het enige wat me bij die banden stoorde is dat ik deze gevoelig vond aan "lengterichtels" zoals wegmarkering en zo.

Ervaringen van collega motorrijders met zelfde type moto en rijstijl hebben me voor de ST2 laten kiezen.

240 Euro gemonteerd is ook niet te veel. (Demonteer wel altijd zelf mijn wielen...)

Hopelijk kan ik ze zaterdag laten monteren dan kan ik ze volgende week tijdens een Luxemburgtripje onmiddelijk uittesten (met duo en half geladen koffers)

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 10:44
door Motormuus
Ik heb ze besteld. Ze gaan er maandagmorgen onder. 221 euro. Montage op losse velgen. En nieuw ventielen erin. Is niet slecht dacht ik. De anakee 3 weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Durf er niet mee los te gaan. En toch leg ik ongemerkt de motor van oor tot oor.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 16:23
door Eikie
R.Vanmeegen schreef:Ja zeker. Laatste keer gereden op 28 december.
Banden bevallen me prima. Doen niet onder voor de MTN. Of ze beter zijn... nog geen idee. Ik heb mijn favoriete rondje over de dijken nog niet gereden.
Kom op Rembrandt. Je gaat ons niet vertellen dat je nog steeds die dijken niet gezien hebt.
Jouw topic dus hoog tijd voor een update :worship:

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: za 28 mei 2016, 07:41
door Boonen54
Na een beetje vertraging zijn de ST2's toch gemonteerd, na mijn Luxemburgtripje dus...

Gisteren was de eerste test, na rustig "inrijden" toch even een beetje los kunnen gaan tijdens een opleiding op een gesloten omloop.

Amai wat een grip en inderdaad veel minder gevoelig aan lengterichtels en het oprichtmoment bij het remmen vond ik ook minder.
Op geen enkel ogenblik het gevoel gehad dat ik zelfs maar in de buurt kwam van de limiet van de banden.
Mijn "limieten" waren dus eerder bereikt, eigenlijk niet raar als je weet dat deze banden deels zijn ontwikkeld voor de Multistrada van Ducati.
Een regentest volgt nog, als ik de voorspellingen mag geloven is dat morgen al :/

Grtz

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 16:06
door R.Vanmeegen
De eerste 4.000 km zitter er op met deze banden.

Afgelopen week de ultieme test gehad. Ik ben naar Isle of Man geweest en daar heerlijk gereden. Droog, beet je nat en gisteren in flinke buien gereden.

Wat mij betreft een super fijne band voor onder de V-Strom!

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 16:20
door RedStrom
In testen vaak de nummer 1. Zowel droog als nat.
Ben benieuwd naar de levensduur.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 11 aug 2016, 18:12
door Thijs
Ik heb 5000km gereden met ST2's na een set MTN's. Grip in droog prima, feedback ok, bij mij (2.5voor 2.9 achter/100kg+20kg belading) wat gevoeliger voor opgeplakte strepen dan ik gewend was.

Stuurt neutraal, valt niet in de bocht, maar minder koersvast dan de vierkant gereden MTN's. Prima banden, hyperpro veren V+A en redelijk makkelijk de bouten onder de voetsteunen aan de grond.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: za 15 okt 2016, 11:35
door Stromjäger
De Pirelli Scorpion Trail II is door een vertegenwoordiger van Pirelli beoordeeld n.a.v. mijn klacht dat mijn DL1000 (nieuw model) zo zoekerig was en vanaf 170 km/u ernstig ging pendelen.
DE PSTII heeft nieuw gewoon stevige wangen. De gedemonteerde achterband had erg zachte wangen. Beide heb ik zelf ook geconstateerd. Mijn vraag aan Pirelli was of die zachte wangen exemplarisch was of niet.

Commentaar Pirelli:
De PSTII krijgt al snel na de montage zachtere wangen. Als de band warm wordt wordt hij soepel en de band blijft vanaf dat moment ook soepel: Het gevolg is een grotere footprint en door de gebruikte
rubbercompound een rustig rijgedrag maar ook een bijzonder goed bochten- en regengedrag. Hij plakt als het ware aan het asfalt. Dat is voor elke motorrijder het ultieme.
Alleen bij de V-Strom DL1000 (vanaf bj. 2014) werkt het niet. Pirelli heeft ondertussen meerdere klachten ontvangen omtrent rijgedrag bij dit type motor en adviseert voor deze motor beter geen PSTII te monteren.
Kennelijk is de PSTII niet geschikt voor dit type DL1000. Het weggedrag verbeterd als de vering voor en achter volledig vervangen wordt door kwalitatief betere en volledig instelbare veerelementen.

Het commentaar van Pirelli is duidelijk: deze band is niet geschikt voor de nieuwe DL. Het wordt min of meer ook bevestigd door andere Stromrijders in deze topic o.a. Thijs en Vanmeegen (door hun opmerkingen over gevoeliger en zoekerig weggedrag. Je kunt het enigszins oplossen door bv 3,5 bar in je achterband te pompen maar dan krijg je weer andere problemen.

Nog een opmerking mijnerzijds:
men heeft alleen gesproken over de DL1000 L-serie. Over de DL1000 K-serie en de DL650 K en L-serie) is niets gezegd. De PSTII kan dus bij die motoren gewoon goed zijn.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: za 15 okt 2016, 11:41
door Eikie
erg vreemd verhaal Ben. Heb al een hoop gehoord maar dit raakt kant noch wal.
Dus Pirelli zegt eigenlijk dat de vering van de DL1000 ruk is en er aan de band niets mankeert.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: za 15 okt 2016, 12:13
door Stromjäger
Zo zou je het kunnen opvatten. Maar ze zeggen "het weggedrag verbeterd als...." . Dat wil niet zeggen dat het goed of perfect is. Vering volledig vernieuwen alleen om een type band is natuurlijk te zot om van te spreken.

Blijft dus staan dat de band vanwege de te zachte wangen niet geschikt is voor de 1000 vanaf 2014. De motor zoekt en waggelt door de constructie. Dit type Strom heeft dus kennelijk voor op de weg banden met relatief harde wangen nodig.

De test in Motorrad en Motor-plus zijn 2 jaar uitgevoerd met BMW GS-sen en je leest niets over zoekerig weggedrag bij de PSTII. Dat vind ik vreemd!!!
Tijd dus om op andere fora uit te zoeken of het zoekerig weggedrag ook bij andere motoren aanwezig is of alleen bij SukiZoeki. Zo spreekt mijn kleinzoontje van 3 dit roemruchte merk nog altijd uit. Vooruitziende blik m.b.t. bandenkeuze ? :lol:

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: za 15 okt 2016, 18:59
door Thijs
Je moet mijn reactie wel zien in vergelijking met de Tourance Next. Die was wat minder gevoelig voor opgeplakte strepen. Het zwabberige wat jij beschrijft herken ik niet, maar ik heb dus een DL650 K7 met een Hyperpro schokdemper achter, en hyperpro veren voor.

Het komt mij wat vreemd voor dat de wangen soepel zouden worden als de band warm wordt. Ik schat dat de wangen hun stijfheid met name ontlenen aan het karkas van de band en niet aan het rubber. En het karkas bestaat uit staal- en Kevlar draden, die m.i. weinig veranderen door warmte. Aparte verklaring van Pirelli.

Het blijft zuur dat ze bij jou niet werken.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 10:59
door LHoey
Mijn DL1000 is ook aan nieuwe schoenen toe. Ik had de ST2 in gedachten. maar na dit bericht twijfel ik wel.

Op mijn vorige motor had ik de angel GT banden liggen. Top band! droog en nat.
Dat was op een naked. CB900 Hornet.

Gezien de ST2 een doorontwikkeling is op de angel GT dacht ik die te leggen.
Ik rij 99,9% asfalt dus misschien toch maar de angel GT's. Die ken ik en vertrouw ik ten volle.

Iemand ervaring met de angel GT's op een V-strom DL1000 nieuw model?

Gekke reactie van pirelli wel...
De vering van een DL1000 is, mits goede afstelling, zeker niet slecht. (de fabrieksinstelling slaat de bal mis)

Ohja, mijn DL1000 gaat ook wel wat zoeken boven de 180. Maar dat is sinds de givi airflow erop staat.

mvg
Lode

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 13:59
door Pébé
Ik heb de Pirelli ST2 er nu 4000 km op zitten met een weekje Dolomieten erbij , dus in
ruime mate bochtenwerk én snelle autobahnstukken.
Qua grip m.n. droog valt er weinig te wensen; nat wegdek hebben we nauwlijks gehad,
maar het uurtje regen gaf me voldoende vertrouwen in de band om lekker door te rijden.
Hiervoor had ik de TKC70 gereden en die was op droog en nat wegdek uitstekend (net als de PST2),
maar op de autobahn kon ik met de Conti’s niet harder dan 150 km/u, de Pirelli’s gaven i.i.g. bij 170 nog geen krimp.

Dus jouw ervaringen klinken mij vreemd in de oren.
b.t.w. ik had de originele kofferset met topkoffer er op zitten.

Groeten,
Peter

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 17:39
door Dyrck
Vandaag oom maar eens een setje Pirelli St2 's besteld (€212,- via Pneusonline)

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: ma 10 jul 2017, 08:36
door RedStrom
En Aad, hoe bevallen de Pirelli's tot nu toe?
Merk je al verschil met de A40's?

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: ma 10 jul 2017, 10:30
door Dyrck
Ik heb het idee, dat de hoogfrequente trillingen in het stuur wat zijn toegenomen.
Wat sneller last van dooie vingers.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: ma 10 jul 2017, 15:33
door Aad900
RedStrom schreef:
ma 10 jul 2017, 08:36
En Aad, hoe bevallen de Pirelli's tot nu toe?
Merk je al verschil met de A40's?
Nog geen 1000km er mee gereden. Maar ik heb er een goed gevoel bij. Het lijkt of ze meer kleven dan de A40. Van trillingen of iets dergelijks is mij nog niets gebleken. Benieuwd hoe het verder gaat.Sofar so good :worship:

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: di 18 jul 2017, 22:32
door Thijs
Na 10.000km is mijn voorband versleten, omdat er net naast het midden punten in het profiel een paar mm verder weggesleten/gecupt zijn dan het middengedeelte. De achterband is wat vierkant maar nog genoeg profiel. Apart want dit is voor mij de eerste keer dat een voorband minder lang meegaat dan de achterband. Cuppen heb ik altijd wel gehad bij voorbanden, maar niet eerder zoveel. De oorzaak zou kunnen liggen bij een setje niet meer superfrisse voorwiellagers die wrs 70.000km hadden gedraaid voordat ik ze vervangen heb.

De banden bleven tot het laatst goed sturen en de achterband wordt tzt weer gemonteerd met een Metzeler Tourance Next voorband. Eerst een set TKC70 opstoken.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 12:53
door Valetek
Hi,

ik maak ook hetzelfde mee merk ik , de voorband is aardig de achterband aan het inhalen ( slijtage ratio: 2 voorbanden op een achterband ).
voorwiellagers toevallig vervangen tijdens bandenwissel. Het is geen pirelli bij me maar een Anakee 2

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: do 26 apr 2018, 10:10
door RedStrom
inmiddels een paar maanden en duizenden kilometers verder ...

Hoe staat het nu met de ervaringen, levensduur, grip bij droog en nat? Rijdt ie mooi op, blijven de goede eigenschappen ook na duizenden kilometers?
De ST1 had dat namelijk niet.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 09:09
door Dyrck
Stromjäger schreef:
za 15 okt 2016, 11:35
De Pirelli Scorpion Trail II is door een vertegenwoordiger van Pirelli beoordeeld n.a.v. mijn klacht dat mijn DL1000 (nieuw model) zo zoekerig was en vanaf 170 km/u ernstig ging pendelen.
--knip--
Nog een opmerking mijnerzijds:
men heeft alleen gesproken over de DL1000 L-serie. Over de DL1000 K-serie en de DL650 K en L-serie) is niets gezegd. De PSTII kan dus bij die motoren gewoon goed zijn.
Dan zal ik mijn ervaring ook maar eens melden:

Ik ook vanaf het begin last van zoekend gedrag en erg gevoelig voor spoorvorming van de PS2 op m'n 650.
In het begin had ik het met name boven de 120 en bij stapvoets rijden had ik het gevoel dat de bandenspanning te laag was (Was op dat moment 2,4 en 2,9)
Na het verhogen van de bandenspanning tot 3,0 en 3,3 werd het wel beter.
Na ca. 7000 km. is het zoekende gedrag boven de 120 grotendeels weg, maar het lekkebandengevoel bij stapvoets is nog steeds niet weg.

Ik heb er over gesproken met iemand van Pirelli op de beurs maar ze hadden hier uiteraard nog noooooit van gehoord.... :mrgreen:
Nu is mijn motor niet helemaal een standaard VStrom, qua gewichtsverdeling en stroomlijn, dus geef ik mezelf maar de schuld, maar in mijn geval is de PS2 geen fijne band. Het is me te kostbaar om een goede set banden weg te doen, maar hierna komen er gewoon weer Anakees onder.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 09:44
door RedStrom
Zoekend, lekkebandengevoel.
Klinkt naar verkeerde setup van je vering/veervoorspanning (achter te laag).
Kan de band versterken, maar zoveel meer druk om het weg te krijgen is niet goed. 2,4-2,6 voor en 2,8-2,9 achter moet genoeg zijn.
Maar ik neem aan dat je settings niet veel anders zijn dan met de Anakees. Misschien iets verlopen, verkeerde kant uitgedraaid, te ver doorgestoken, ... ?

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 15:28
door Akako
ok, mijn ervaring dan om de verwarring nog wat groter te maken.

Met 12.000 km beide originele banden vervangen. Nu is de km stand 23.000 en begint het einde te naderen, zowel van de voor- als de achterband. Mijn rijstijl is meestal rustig toeren en vaak met duo. Sportief rijden doe ik eigenlijk alleen maar als ik een weekje met vrienden naar het buitenland ga en dat is maar één week per jaar.

De Pirelli's hebben een prima grip zowel bij droog als nat wegdek. Trillingen merk ik niks van. Met duo achterop en volgeladen 40l H&B koffers is 160+ geen probleem. Solo is tot en met 180-190 ook nog stabiel. Voorband is nu een beetje gecupt en achter is het wat vierkant. Ik ben een tevreden gebruiker. Volgende setje wordt weer Pirelli. Maar banden zit voornamelijk in je hoofd, ik vond de originele (Bridgestone?) niks en anderen zweren erbij.

Morgen eerst maar eens een mini tripje naar de Vogezen, nog ff wat profiel eraf rijden.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 10:51
door Nobbie
hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??

waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.

ik heb een 650 2008

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 11:16
door Eikie
Bij mijn Bridgstone A40: achter 2.8 en voor 2.4

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 13:25
door AVC
In het boekje staat 2.25 voor en 2.5 achter, dat is ook waar ik dan mee rij. zwaar beladen is het 2.8 achteraan.
Nobbie schreef:
vr 24 aug 2018, 10:51
hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??

waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.

ik heb een 650 2008

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 14:17
door Dyrck
RedStrom schreef:
vr 27 apr 2018, 09:44
Maar ik neem aan dat je settings niet veel anders zijn dan met de Anakees. Misschien iets verlopen, verkeerde kant uitgedraaid, te ver doorgestoken, ... ?
Dat verbaasde me juist.
Vanaf het moment dat deze banden er onder kwamen had ik meteen al het zoekende gedrag.
Ik heb de balhoofdlagers gecheckt en zelfs de voorvorkolie vervangen (originele Hyperpro), zonder resultaat.

Gelukkig hebben anderen betere ervaringen, maar zoals gezegd zal de PS2 niet mijn volgende keus zijn.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 19:08
door RedStrom
Nobbie schreef:
vr 24 aug 2018, 10:51
hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??

waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.

ik heb een 650 2008
Kom je van een ander type motor Nobbie?
De wat meer sportievere bikes hebben vaak een lagere spanning.
2,7/2,8 is normaal voor een achterband op een allroad.
2,4/2,5 aan de voorkant.
Als je iemand bent die een tiende verschil voelt (zeker aan de voorkant), dan is het ook een beetje test en trial.
Bandenspanning goed zetten is het eerste wat je moet doen als je vering afstelt. Ze zorgen voor 80% van je comfort en bepalen mede je rijgedrag.

Re: Pirelli Scorpion trail 2

Geplaatst: di 28 aug 2018, 16:01
door Nobbie
Redstorm,

ik rij op vstrom 2008 hiervoor wel Suz. gsr600 en daar had ik altijd en banden spanning van 2.3 voor en achter 2.5 achter vandaar mijn vraag .

morgen de banden aanpassen eens voelen hoe dat rijd 2.7en 2.4

bedankt voor je antwoord
Rob