Pagina 1 van 1

K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 11:50
door PDvD
De enige ervaringen die ik tegenkwam hier van de K60 scout zijn op dl 650's. Niemand deze op z'n 1000 gehad? heb een setje nodig voor de komende zomertrip en denk dat deze het gaan worden....

Re: K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: do 29 mei 2014, 01:19
door Sparkle Black Peter
Al eens geïnformeerd naar de Anakee Wild. Schijnt dat deze zowel on-als offroad goed presteren. Kan alleen op de website van Michelin niet veel info vinden. Laat staan de maten. Jij al wat info tegen gekomen Pim??

Re: K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: do 29 mei 2014, 08:40
door PDvD
Dat is weer echt noppen en die k60 heeft dat minder. Anders had ik wel weer tkc's genomen.

Re: K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: di 03 jun 2014, 00:13
door Ballie
Hebben jullie HIER al eens gekeken? Kun je zelf bandenmaat, snelheidscode, merk e.d. invoeren en laten zoeken. Ze hebben waarschijnlijk ook niet alle soorten/typen/merken/maten banden, maar wie weet...

Re: K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: di 03 jun 2014, 12:32
door PDvD
Ik zag ookw eer een video op youtube waarin beweerd werd dat de voorband geregeld langzaam leeg loopt... ben dus gewoon voor de TR91 gegaan. Iets minder lange levensduur maar plakt wel heerlijk.

Re: K60 Scout Op DL 1000

Geplaatst: vr 13 jun 2014, 00:54
door FastLoe
PDvD schreef:De enige ervaringen die ik tegenkwam hier van de K60 scout zijn op dl 650's. Niemand deze op z'n 1000 gehad? heb een setje nodig voor de komende zomertrip en denk dat deze het gaan worden....
Ik ben nu aan m'n tweede setje Heidenau's bezig op mijn DL1000. Veel grip op droog en nat asfalt, echte plakbanden. In de blubber voldoen ze uitstekend. De voorband heeft het wat moeilijk in rul zand, echter, uitstekend setje.

Ik rij het hele jaar door, ook 's winters, als ik eerst de sneeuw van de Strom moet scheppen, maakt mij en de Heidenau's niks uit.
Ik heb regelmatig in de Ardennen en de Vogezen mezelf helemaal (met volle bepakking, ja ook de BBQ en koelkast mee) vastgereden in de bagger maar de grip van de achterband was altijd weer ruim voldoende om me uit de problemen te helpen.

Het enige waar je een beetje op moet letten en aan moet wennen is het doorveren van de noppen in snel genomen bochten. De Strom wil dan iets de buitenkant van de bocht opzoeken maar dat went snel en is bij andere noppenbanden nog wel erger.

Wat slijtvastheid betreft:
Zo ziet de achtrerband eruit na 25.000 DL1000 Kilometertjes

Afbeelding

En dit was de voorband:
Afbeelding