K60 Scout Op DL 1000

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

K60 Scout Op DL 1000

Bericht door PDvD »

De enige ervaringen die ik tegenkwam hier van de K60 scout zijn op dl 650's. Niemand deze op z'n 1000 gehad? heb een setje nodig voor de komende zomertrip en denk dat deze het gaan worden....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: K60 Scout Op DL 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Al eens geïnformeerd naar de Anakee Wild. Schijnt dat deze zowel on-als offroad goed presteren. Kan alleen op de website van Michelin niet veel info vinden. Laat staan de maten. Jij al wat info tegen gekomen Pim??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: K60 Scout Op DL 1000

Bericht door PDvD »

Dat is weer echt noppen en die k60 heeft dat minder. Anders had ik wel weer tkc's genomen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: K60 Scout Op DL 1000

Bericht door Ballie »

Hebben jullie HIER al eens gekeken? Kun je zelf bandenmaat, snelheidscode, merk e.d. invoeren en laten zoeken. Ze hebben waarschijnlijk ook niet alle soorten/typen/merken/maten banden, maar wie weet...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: K60 Scout Op DL 1000

Bericht door PDvD »

Ik zag ookw eer een video op youtube waarin beweerd werd dat de voorband geregeld langzaam leeg loopt... ben dus gewoon voor de TR91 gegaan. Iets minder lange levensduur maar plakt wel heerlijk.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
FastLoe

Re: K60 Scout Op DL 1000

Bericht door FastLoe »

PDvD schreef:De enige ervaringen die ik tegenkwam hier van de K60 scout zijn op dl 650's. Niemand deze op z'n 1000 gehad? heb een setje nodig voor de komende zomertrip en denk dat deze het gaan worden....
Ik ben nu aan m'n tweede setje Heidenau's bezig op mijn DL1000. Veel grip op droog en nat asfalt, echte plakbanden. In de blubber voldoen ze uitstekend. De voorband heeft het wat moeilijk in rul zand, echter, uitstekend setje.

Ik rij het hele jaar door, ook 's winters, als ik eerst de sneeuw van de Strom moet scheppen, maakt mij en de Heidenau's niks uit.
Ik heb regelmatig in de Ardennen en de Vogezen mezelf helemaal (met volle bepakking, ja ook de BBQ en koelkast mee) vastgereden in de bagger maar de grip van de achterband was altijd weer ruim voldoende om me uit de problemen te helpen.

Het enige waar je een beetje op moet letten en aan moet wennen is het doorveren van de noppen in snel genomen bochten. De Strom wil dan iets de buitenkant van de bocht opzoeken maar dat went snel en is bij andere noppenbanden nog wel erger.

Wat slijtvastheid betreft:
Zo ziet de achtrerband eruit na 25.000 DL1000 Kilometertjes

Afbeelding

En dit was de voorband:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 13-06-2014, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto; link aangepast zodat hij ook werkt en zichtbaar is.
Plaats reactie