Bridgestone t30

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 277
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1000A L6(zilver) daarvoor DL1000A, daarvoor DL1000 K8, daarvoor DL1000 K2
Locatie: Heiloo

Bridgestone t30

Bericht door Gerrit » wo 16 okt 2013, 23:40

Ben even benieuwd. Zijn er al ervaringen met de Bridgestone t30?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

OllieX
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 24 sep 2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Locatie: Oegstgeest

Re: Bridgestone t30

Bericht door OllieX » do 17 okt 2013, 14:52

Geen ervaring mee, maar ook heel benieuwd!

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bridgestone t30

Bericht door Piet Zahut » zo 20 okt 2013, 14:13

Ik heb ook nog geen ervaringen gehoord onder een V-strom maar een collega van mij rijdt met een setje T30's onder een FJR en hij is zéér enthousiast. Hij vertelde me laatst dat de feedback zo goed is dat als hij over een peuk heen rijdt dat hij kan merken of het met of zonder filter is.....
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Bridgestone t30

Bericht door Framomile » zo 20 okt 2013, 18:28


Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bridgestone t30

Bericht door Piet Zahut » zo 20 okt 2013, 22:30

Het nadeel van dit soort testen is dat ze maar 1 of 2 dagen duren. Je krijgt dan wel een beeld van een band maar zaken zoals kilometrage en hoe de band zich houdt als hij halverwege zijn leven is.... Maar voor een eerste indruk altijd goed!

Hier nog 1 :wink:
http://www.testmotor.nl/2013/test-bridg ... otorbanden
Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op zo 20 okt 2013, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Bridgestone t30

Bericht door Wout » ma 21 okt 2013, 13:59

Ik heb de T30 nou zo'n 4000 km erop liggen, aan de achterkant dan wel. Voor heb ik een BT023.
Ik ben vanwege slechte ervaringen met all-road banden op de bt 023 overgestapt en vervolgens op de T30.
Bevalt mij prima, plakt goed, ook met passagier en in de regen en geeft goede feed-back.

De slijtage valt mij niets tegen, al gaat het met sportief rijden met passagier toch wel iets harder, maar dat is niet zo gek.

Maar uiteindelijk moet je zelf beslissen en ervaren.
Sommigen zweren bij de allroad banden, maar mij zal je er nooit op zien... kwestie van eigen voorkeur.

Leville

Re: Bridgestone t30

Bericht door Leville » ma 21 okt 2013, 14:39

Wout, welke allroad banden vond je allemaal slecht en waarom?

Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Bridgestone t30

Bericht door Wout » ma 21 okt 2013, 17:52

Ik heb de Battlewing op de strom gehad en vond ze erg zenuwachtig, vooral met nat weer. Ze lagen niet goed in de bocht en de fiets ging erg zoeken.
Vervolgens een keer met de BW onderuit gegaan, wat niet bevordelijk is voor de mening over de banden tussen de oren.

met een F650 (bmw) de Anakee 2 en 3 gereden, op zich nog wel een redelijke band voor die fiets maar als je iets sportiever gaat sturen zijn ze voor mij niet genoeg op de straat. Dan is deze ervaring met een lichtere fiets. Ik zou ze niet onder mijn fiets willen hebben, die is toch iets zwaarder van zichzelf en met passagier helemaal (f650 rijd ik nooit met passagier).

All-road banden zijn voor mij een compromis tussen een beetje off-road en een beetje on-road. Aangezien ik alleen maar on-road rijd wil ik echte straatbanden. Daar kan ik meer uithalen dan de all-road banden.

Leville

Re: Bridgestone t30

Bericht door Leville » ma 21 okt 2013, 19:42

Wout, doe jij enkel mooie wegen? Want ik zou wel eens graag willen weten of er veel verschil is tussen straatbanden en allroadbanden als de wegen besmeurd zijn met:
- grindplekken
- moddersporen
- tractorsporen (dikkere zand/modderklodders)

Ook als er héél veel water is, ben ik benieuwd naar het gedrag van straatbanden versus allroads.

Als straatbanden niet slechter of zelfs beter presteren in deze omstandigheden, rijd ik misschien ook beter met straatrubbers. Alhoewel ik wel eens een boswegel durf inslaan.

Je ervaring is welkom. Alvast dank.

Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Bridgestone t30

Bericht door Wout » ma 21 okt 2013, 21:09

Hoi Leville,

Ik doe niet enkel mooie wegen, je hebt nou eenmaal niet voor het kiezen wat er onder de banden komt te liggen voorbij de bocht.
Als er genoeg zooi op de weg ligt maat het uiteindelijk niet uit welk rubber je er onder hebt. Als er genoeg grind op de weg ligt gaat ook een all-road band glijden.
Als er genoeg modder ligt blijft er weinig over van de wrijving tussen je rubber en de blubber.

Het profiel heeft weinig te maken met de afwatering, dit komt door het kleine contactpunt met de weg. Kijk maar naar de profilering van veel banden, er zijn er genoeg waarbij je over de middellijn van de band geheel geen profilering hebt.

Op de weg zullen ze naar mijn mening dan onder die omstandigheden ook zeker niet slechter presteren dan een all-road band.

De rubbercompound van een wegband en het ontwerp van het karkas, het zetvermogen van de band zijn specifiek gemaakt voor het gebruik op de weg, daar waar ik het meeste rijdt.
Ik pak ook wel eens onverhard en weet dan ook dat ik in het nadeel ben met mijn wegbanden, dat is iets wat ik moet accepteren. Ik pas mij dus ook aan op dat moment.

Banden zijn een keuze die je zelf moet maken. Mijn keuze is een wegband voor op de weg, daar waar ik het meest rijd en daar waar hij voor gemaakt is. Als ik andere weg condities tegen kom moet ik me aanpassen.

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4261
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Bridgestone t30

Bericht door Ebrostrom » di 22 okt 2013, 09:29

Klopt helemaal, maar hoeveel meer kilometers rijd je op n wegband extra t.o.v. Allroad band?

Ik heb de overweging laatst ook gemaakt maar heb t enkel vanwege de looks bij de strom niet gedaan en weer een allroad gepakt (MTN).
De monteur wist me te vertellen dat hij de GS'n bij hem in onderhoud met die band zo'n 20.000km reden. Ik ben benieuwd hoe t bij mij uitpakt.
In de showroom stond n strom met wegbanden. Ik vond het er niet uitzien, vandaar mijn keuze. En als n allroad t tot 18.000-20.000km weet uit te houden ben ik meer dan tevreden.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Re: Bridgestone t30

Bericht door Hunter6 » di 22 okt 2013, 10:51

De Battlewing is nou niet bepaald een moderne All-road band. Welke bandenspanning had de band?
Met moderne All-road banden kun je zeer goed de "strijd" aan met moderne race motoren (met hun "kauwgum" bandjes) zolang er maar bochten gedraaid worden.
In de eifel, harz, Alpen etc is de All-road motor met bekwame stuurman/vrouw de schrik van elke replica rossi. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bridgestone t30

Bericht door Piet Zahut » wo 23 okt 2013, 10:18

Bridgestone gaat op de EICMA (over 2 weken) een nieuwe allroad band presenteren, ben benieuwd!
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Leville

Re: Bridgestone t30

Bericht door Leville » wo 23 okt 2013, 10:53

En jammer genoeg blijft de nieuwe V-Strom 1000 af fabriek op BW, en blijft de 650 op de nog meer basic TW...

Onbegrijpelijk dat Suzuki nog steeds bespaart op elementaire dingen, die de rij-ervaring en dus de beoordeling van hun machines beinvloeden.

Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 277
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1000A L6(zilver) daarvoor DL1000A, daarvoor DL1000 K8, daarvoor DL1000 K2
Locatie: Heiloo

Re: Bridgestone t30

Bericht door Gerrit » vr 28 feb 2014, 21:24

Heb er nu voor en achter de t30's op liggen. Prima band. Maar zoals altijd: nieuwe banden rijden bijna altijd beter dan de oude. Na 2 weken alweer de achterband vervangen.........ze kunnen niet zo best tegen schroeven.

Hiervoor de pilot road 3 eronder gehad. Vooral de achterband was gigantisch aan het cuppen. Eigenlijk niet meer mee te rijden. Vandaar een andere wegband geprobeerd. Ben benieuwd hoelang ze meegaan.

Plaats reactie