Spanje

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Pebeling

Spanje

Bericht door Pebeling »

wie heeft er een mooie route naar Spanje en dan door Spanje.
ik wil ergens in April 3 weken die kant op, op dit moment alleen maar mocht er iemand mee willen hoor ik het graag.

wordt wel zoveel mogelijk tenten en niet te moeilijk.

Peter
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Spanje

Bericht door Tulipan »

Spanje is groot, dat ga je niet redden in 3 weken :oops:
Je zult wat meer moeten speciferen......
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Pebeling

Re: Spanje

Bericht door Pebeling »

Ik wil naar Palma de M, dan naar Ibiza en via Bilboa weer terug. via Normandie Belgie weer in. Ik dacht de ferry van Barcelona te nemen.
zoals ik het nu zie is dat zo'n 5 tot 5500KM zonder snelweg, tolweg etc. dit zou toch moetn lukkn in 3 weken lijkt mij. dat is 350KM per dag als ik van 15 echte rijdagen uitga.

daar schrikt lijkt mij niemand van, toch?.

maar als je wat hebt hoor ik het graag.
mvg
Peter
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Spanje

Bericht door RvGS »

Hallo Peter,
Prima concept, "niet moeilijk doen, met tentje, low budget" :duim:

Route naar Spanje:
vanuit DE =>Freiburg, Annecy, denke eens aan Route de Grand Alp, Chambéry -GAP.en dan in Monaco ff uitrusten en koffie drinken. Te ver uit de richting, dan Monaco links laten liggen en via Bourg-Lés-Valence naar Perpignan.
Door Spanje, is de Pyreneeën niet wat? => bijv. Col Du Tourmalet - Pau,
Zoek eens een paar oude Tour de France etappe route's erbij, zijn vaak mooie routes.

3 weken is genoeg, niet tutteren en lekker doorrijden, of anders de trein van Dusseldorf naar Narbonne nemen, ben je in 24 uur in Spanje, en van daar uit 3 wk Spanje en Frankrijk verkennen, ook niet slecht.

Misschien zit hier wat tussen http://www.toureninfo.de/frameseite.htm
Mail me maar ff als je er niet uit komt . .
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Spanje

Bericht door TT-Strom »

Hej Peter,

Leuk idee!
Zou zo meegaan, als je had geschreven: "ik pak voor het gemak elke nacht een low-budget hotelletje."
Ben niet zo'n kampeerder en heb er ook de spullen niet voor.
Dus als je nog van gedachten verandert, hoor ik het graag!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Spanje

Bericht door Tulipan »

Zoals RvGS al schreef naar Perpignan, maar dan richting Andorra ( camping in centrum ) midden in de Pyreneeën,
Richting Pamplona, noorden blijven volgen richting Bilbao ( ook de noordkust van Spanje is erg mooi )
en ter hoogte van Santander Los Picos de Europa in,Riaño aanhouden.
Alles groen en bergwegen die in Spanje uitstekend te berijden zijn.

Ik zou Ibiza in elk geval laten liggen ivm ferry tijd en kosten. Daar komt bij dat Ibiza niet echt de moeite is.
( in verhouding tot noord-Spanje en de prijs/tijd die je kwijt bent ).
Op de calas na, die zijn soms adembenemend, maar dat is meer voor de zonaanbidders.Menorca ken ik niet.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Pebeling

Re: Spanje

Bericht door Pebeling »

dank voor jullie advies, heb zojuist e.e.a. even in maps uitgezet om een idee te krijgen.
low budget hotels zou een optie zijn, maar haalt voor nou net weg wat ik eens zou willen meemaken. Terug naar de basic rules.
Palma hebben we vrienden wonen, bedoeling is dat ik daar dan 3 dagen blijf en kan mijn meisje invliegen. heeft zij ook wat aan mijn reis :oops:
mijn idee nu zou dan zijn via Barcelone oversteken (volgens MAPS kom ik altijd via Ibaza terug, maar kijk nog even of dit ook anders kan als daar niks leuks zou zijn) en dan doorsteken naar Riano en dan weer langzaam terug, via Normandie Belgie in en op naar huis.
Is alles bij elkaar 5K KM. ik zeg effectief zo'n 80 uur sturen, (valt dus echt wel mee lijkt mij) beetje koffie etc onderweg betekent 9 uur opstappen en voor 6-een op de camping.
alle tijd om met een wijntje de tent op te zetten en ff een potje te koken. na zo'n dag ben ik om rond 21:00 uur toch wel gaar lijkt mij.

Ik ga hem maar eens uitzetten in mijn garmin :-)}
P
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Spanje

Bericht door Tulipan »

Ik ben een site tegen gekomen met op google maps aangegeven bike restauranten voor heel spanje.
Zelfs in meerdere bestanden om op de GPS te zetten
http://viajoenmoto.com/index.php/viajes ... motoristas
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Poppelappel

Re: Spanje

Bericht door Poppelappel »

Hallo Peter
Ik heb je routes gemaild
ik heb deze route vorig jaar gereden echt geweldig 5500 km ik had geen tijd voor de picos maar als je de tijd hebt zou ik binnen door via Torla naar de picos gaan Spaanse kant van de pyreneen de n 260 is een goede weg waar je ook flink meters kunt maken
(Aleen van Lourdes naar de Dordogne vond ik saai en van Normandie naar Nederland)
Plaats reactie