Frankrijk

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Poppelappel

Frankrijk

Bericht door Poppelappel »

Hoi
Ben van plan route de pyreneen te rijden met de zomer heeft er iemand iets liggen vanaf Lourdes richting normandie of suggesties er is weinig te vinden over dit gedeelte Frankrijk heenreis is via de alpen en aangezien we de pyreneen en normandie willen zien willen we via west frankrijk terug naar Nederland
Alvast Bedankt :worship:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: frankrijk

Bericht door Wullebolle »

Wil je vanaf Lourdes (waar an sich geen zak te beleven vant behalve indien je extreem kalotiek bent,of es een keer willachen met een ander zijn miserie, not dus!) de pyreneen induiken om daarna naar Normandie te verkassen?
En langs waar komje dan aan in Lourdes, aangezien je van de Alpen komt? Ksnappet nie goe?
Col Tourmalet, Col Aubisque, Cirque Gavarnie, Cirque Troumouse, Pont d'Espagne zuid van Cauterets & kamperen bij Lac d'estaing. zo even uit hoofd ten zuiden van Lourdes.
Kom je via Andorra, dan kun je door spanje aan de zuidkant langs de kleinere berg wegen (net nog met asfalt) naar het westen via nationaalparc aigues tortes en verder west naar Ordesa, en dan omhoog en stukje terug naar Lourdes om daar de eerder genoemde dingens te gaan bekijken.
Zoiets?
Kwil dit weekend wel ff kijken of ik een paar googlemaps routes kan samenboksen tussen oost & west Pyrr, waar je een dagje of 3,4 mee zoet kan zijn. Ik ken daar nl wel een beetje mijn weg (de kleine weggetjes).
Spooky Action At A Distance !
Poppelappel

Re: Frankrijk

Bericht door Poppelappel »

Hoi
Ben van plan om via de alpen naar spanje te gaan daar 10 dagen vertoeven met de vrouw en dan in 6 dagen naar huis te rijden via de pyreneen die route is te vinden namelijk: route des pyreneen en die heb ik al alleen nu komt het wat mijn vraag is
Ik kan van oost helemaal naar west rijden dan kom ik in Biarritz uit
maar aangezien ik op de terug reis Normandie aan wil doen wil ik bij Lourdes of iets westelijker naar normandie afzakken en daar zoek ik een route voor
Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb uit gelegd alvast bedankt voor de reactie
:-)}
Poppelappel

Re: Frankrijk

Bericht door Poppelappel »

Niemand iets kunnen vinden??
er moet toch iets zijn we wachten af :bye:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Frankrijk

Bericht door Wullebolle »

Sorry mate, straal vergeten :oops:
Wat de pyreneen betreft heb je al voldoende aan de route over de passen dacht ik.
Als je tijd over hebt en je komt van de Tourmalet af, zak dan es naar het zuiden naar de Cirque de Troumouse, helemaal tot boven lastig maar machtig. En rustigervdan Cirque de Gavarnie (super panorama,maar toeristencircus)

Op je rit naar boven, kan ik de Dordogne aanbevelen, alles tussen Sarlat en Bergerac,maar vooral Domme, La Roque Gageac en Les Eyzies en Montignac met de grotten van Lascaux. Schitterende streek.
Verder naar het noorden toe via de kleine departementales tussen Angouleme en Limoges door, en verder tussen Chateauxroux en Poitiers naar Le Blanc, waar je dan de rivier de Vienne kan volgen, naar de streek tussen Tours en Saumur, waar je dan de ganse rij kastelen-van-de-Loire&Vienne kan bekijken.
Omhoog naar LeMans voor een bezoekje aan het circuit, en dan verder omhoog naar Normandie.
Koopde nodige papieren kaarten van Michelin op schaal 1:200.000(dat gaan er een stuk of 6 zijn?), een set fluostiften,en je kan een paar weekends puzzelen om de voor jou interessantste "witte" en "gele" weggetjes uit te zoeken.

Van Biaritz uit is hetwat lastiger.
Door de bossen van de Landes (de kleine weggetjes , niet de snelweg, want das een drukke strandstreek, zeker in de zomer, en niet idereen kan dit apprecieren.) en dan aan de monding van de Gironde met de veerboot oversteken.Naar Ile d'Oleron en/of Ile de Ré,om oesters mosselen en andere Fruits de mer te gaan proeven,en dan mikken op de kastelen van de Loire.

Jammer maar die streek van Fr is nu eenmaal de minst spectaculaire qua panoramas landschappen.Het voordeelis dan weer dat de departementale wegen (de witjes en de geeltjes) zo goed als verlaten zijn, en het heel rustig is op de weg.

www.viamichelin.nl wil ook wel eens helpen ;) alle michelin kaarten van europa online.
en googlemaps & streetvieuw nog veelmeer ;)
Zie, routes uitstippelen is ook een kunst. Tomtom zorgt ervoor dat de edele kunst van het kaartlezen in de vergetelheid is geraakt. En wat is er nu leukerdan met een stapel gedetaileerde kaarten vooraf je routes uit te tekenen. (en daarna overnemen in mapsjors en garmin... :mrgreen: )

Succes met plannen.
Spooky Action At A Distance !
Poppelappel

Re: Frankrijk

Bericht door Poppelappel »

Hoi
bedankt alvast dit klinkt al goed nu heb ik alvast aanknopings punten met namen ik ga het uitwerken
Harstikke bedankt
Plaats reactie