Oostenrijkse vignet

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Wtawfik

Oostenrijkse vignet

Bericht door Wtawfik »

Hi All,
Ik heb een kleine vraag over het vignet, misschien is het een domme vraag, maar je weet nooit met de wet.
Waar moet ik het Oostenrijkse vignet op mijn motor plakken?
Cheers
Wagih
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door PDvD »

Gewoon op je ruitje.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Wtawfik

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door Wtawfik »

kan ik het makkelijk verwijderen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door Iron Horse »

Plakinstructie staat volgens mij op het vignet. En op deze website staat het ook omschreven.

Biker picken ebenfalls:
Bei Motorrädern ist die Vignette sichtbar an einem nicht oder nur schwer zu entfernenden Teil des Motorrades anzubringen.

Gültigkeit beachten:
Nicht geklebte Vignetten sowie nicht gelochte Zeitvignetten (2-Monats-Vignetten, 10-Tages-Vignetten) sind ungültig. Wer erwischt wird, muss mit Strafen rechnen.

Unteren Vignettenabschnitt aufbewahren:
Die Trägerfolie mit Seriennummer dient als Kaufnachweis. "Im Falle eines Windschutzscheibenbruchs, z. B. durch Steinschlag, dient sie als Vorlage zur Erstattung der Vignettenkosten", erläutert Zelenka. An allen Stützpunkten des ÖAMTC wird der Antrag auf eine Ersatzvignette entgegengenommen und ein neues Pickerl kostenlos ausgegeben.

Die Vignette ist fahrzeugbezogen:
Der Club fordert hier eine Sonderregelung. "Da auch bei auf Wechselkennzeichen zugelassenen Fahrzeugen immer nur eines benützt werden darf, ist nicht nachvollziehbar, warum für jedes Kfz eine eigene Vignette gekauft werden soll", sagt die Clubjuristin.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door RvGS »

verwijderen gaat... maar is wel een gepiel aangezien het stickertjes zodanig gemaakt is dat je alleen steeds een stukje van max. 5mm er af kan pulken, hebben ze niet voor niets zo gemaakt, denk ik zo :twisted:


:arrow: om niet direct op de motor willen te plakken is er deze 'accessoire'

:arrow: ook bij Tante Louis te verkrijgen

:arrow: En de Oostenrijkse ANWB (ÖAMTC) verkoopt de houder ook

:arrow: demonteren.....ingewikkeld hoor :schater: :schater: :schater:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door DesertStrom »

Gewoon de snelweg niet op gaan in Oostenrijk, heb je dat hele vignet niet nodig.

En het is veel leuker rijden. Om op een snelweg te rijden hoef je niet speciaal naar Oostenrijk, kan in Nederland ook.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door PDvD »

DesertStrom schreef:Gewoon de snelweg niet op gaan in Oostenrijk, heb je dat hele vignet niet nodig.

En het is veel leuker rijden. Om op een snelweg te rijden hoef je niet speciaal naar Oostenrijk, kan in Nederland ook.
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Oostenrijk heeft erg goede leuke wegen binnendoor. Van waar naar waar wil je gaan eigenlijk?

Er af halen is goed te doen, maar makkelijker is er wat boeklonfolie onder te plakken. Kun je 'm na je reis makkelijk in 1 stuk er af halen (anders gaat dat niet en scheurt ie in stukken) en doorverkopen ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Matthijs

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door Matthijs »

PDvD schreef:
DesertStrom schreef:Gewoon de snelweg niet op gaan in Oostenrijk, heb je dat hele vignet niet nodig.

En het is veel leuker rijden. Om op een snelweg te rijden hoef je niet speciaal naar Oostenrijk, kan in Nederland ook.
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Oostenrijk heeft erg goede leuke wegen binnendoor. Van waar naar waar wil je gaan eigenlijk?

Er af halen is goed te doen, maar makkelijker is er wat boeklonfolie onder te plakken. Kun je 'm na je reis makkelijk in 1 stuk er af halen (anders gaat dat niet en scheurt ie in stukken) en doorverkopen ;)
Vasaline eronder helpt ook. Overigens reden wij een maand geleden in Oostenrijk, uiteraard over binnenwegen, maar toen ik door verwezen werd naar een Suzuki dealer (ik was mijn kettingbeschermer verloren in Tjechië) reden wij zonder nadenken de snelweg op. Uiteraard reed er na korte tijd een politie motor achter mij waardoor ik mij ineens bedacht dat we met 2 motoren zonder vignet reden. De beste man haalde ons is, keek om naar ons en reed door. Ik weet niet precies wat de boete is, maar ik vond het erg mazzel!
Wtawfik

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door Wtawfik »

Bedankt voor julie reacties!
In augustus zal ik rijden van Villach naar Nederland via de mooiste Alpenpassen. Ik hoop dan dat het weer beter zal zijn.
Treg

Re: Oostenrijkse vignet

Bericht door Treg »

wtawfik schreef:In augustus zal ik rijden van Villach naar Nederland via de mooiste Alpenpassen.
Toevallig, daar kom ik net van terug. Erg mooie route!
Veel plezier,

En ik heb geen vignet gekocht, gewoon snelwegen vermijden.
Plaats reactie