Motortrip Roemenie

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Erwin1983

Motortrip Roemenie

Bericht door Erwin1983 »

Beste mensen van dit forum.

Ik ben van plan met de motor naar Roemenie te gaan op eigen houtje ivm huwelijk van mn zus. Zijn er leden die ervaringen hebben met Roemenie en de reis erheen en eventueel tips, verblijfplaatsen etc. etc. Alles is welkom, want dit word m'n eerste echte serieuze motortrip alleen.

groete, Erwin
Graafie68

Re: Motortrip Roemenie

Bericht door Graafie68 »

Ja, ik heb een tip.

Geniet er met volle teugen van :-)}
En meer eigenlijk niet :oops:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motortrip Roemenie

Bericht door RvGS »

Nou het is een best stuk rijden..overweeg de trein tot AT en dan verder met de motor.

Voor must see in RO kom ik later even op terug, kan nu niet via android route details copien.

Was daar afgelopen juni: Rondreis Ro,Ua en MD
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motortrip Roemenie

Bericht door RvGS »

:arrow: Mooie weg
Must see:
=> Sighişoara, oude vestingstad
Afbeelding
=> in de buurt van Bicaz Chei mooie weg door rotsen, soort van Georges.
Afbeelding

De pas waar de mannen van Topgear hilarisch over waren, daarentegen vond ik zelf de Stelvio pas veel mooier;
:arrow: Transfăgărășan, zuidflank is slecht wegdek, noordflank daarentegen goed, pas is open vanaf eind juni.

=>Het kasteel van Dracula in Braşov is natuurlijk ook een must see . . . :arrow: Braşov,ANWB camping
Let wel Romenie is niet echt een campingland, er zijn wel enkele goede campings maar verwacht niet het niveau en de frequentie van wat we hier gewend zijn :twisted: .
Wil je off-road, geen probleem. Sommige als normale wegen aangegeven op de kaart zijn nagenoeg complete off-road tracks . . . fantastisch mooi land dat Romenie :worship: :-)} voor Allroad-motoren :mrgreen: .

Reisverslag is in de maak . . best veel werk . . 900 fotos uitzoeken :| meld me wel zodra deze klaar is.
Groet, Robert |
Erwin1983

Re: Motortrip Roemenie

Bericht door Erwin1983 »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Nou het is een best stuk rijden..overweeg de trein tot AT en dan verder met de motor.

Voor must see in RO kom ik later even op terug, kan nu niet via android route details copien.

Was daar afgelopen juni: Rondreis Ro,Ua en MD

Bedankt voor je tip heb het even gescheckt op internet, maar de data's komen niet overeen met dat ik daar wil zijn. Ik ga het toch op de motor doen.

Toch bedankt voor je berichtje

Erwin
Plaats reactie