22 dagen met de motor op reis

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
MacB

22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

Voor sommigen waarschijnlijk een banale vraag, maar is de eerste x op reis met de motor, hij mag anders altijd mee op de trailer en is toch een klein beetje verschil qua bagagecapaciteit. :?
Als je voor +/- 22 dagen naar Noorwegen trekt met 2 personen op 1 motor wat neem je dan mee in de bagage.
Overnachten doen we in hutten dus kampeergerei zou ik thuis laten.
Er zitten hier toch wat ervaren rotten tussen wat betreft reizen met de motor, dus maak mij slimmer en alvast bedankt. :wink:
Mmmm.... echt een weertje om al lekker vooruit te dromen!
Fred

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Fred »

1/papieren zakdoekjes als inlegkruisjes voor de unterhose. :schater:
Graafie68

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Graafie68 »

Paspoort, pinpas en creditcard.
Kermit

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Kermit »

Afgelopen zomer met Petra ook een huttentocht gemaakt in scandinavië. wel met 2 motoren dus dat scheelt bagageruimte.
enkele tips:
-alle hutten beschikten over een kookplaatje
-de meeste campings hebben een wasmachine voor je kleren
-vrijwel altijd is er servies en kookgerei in de hut
-er was slechts 1 hut zonder dekens, we hebben onze slaapzakken dus maar 1 keer gebruikt (zonde van de ruimte)
-ik was erg blij met mijn jerrycan voor de dl1000.
mvrgr harrie alias kermit :mrgreen:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Hunter6 »

Je kunt beter een keer een wasje draaien dan de koffers volstouwen met kleding.
Slaapzakken ook lekker thuis laten. Selecteer de Hutten op aanwezigheid van beddegoed en kookgerei. Liever 100 euro meer betalen in een vakantie dan dat je elke dag de koffer vol moet proppen. Bijkomend nadeel als je de koffers te vol doet, ze zijn niet meer waterdicht omdat het deksel bol gaat staan en niet meer goed aansluit.

Jerrycan is zeker geen verplicht reisartikel zolang je maar regelmatig tankt. Heb nu 2 maal een groepsrondreis ge-organiseerd door Noorwegen en geen problemen gehad met lege benzinetanks.
Tip:
Noorwegen is een uitgestrekt land en de woongebieden in het binnenland zijn dunbevolkt. Mede daarom kan het wel eens lastig zijn om een koffiestop te vinden.
Neem zelf een goede thermosfles mee en vul hem 's morgens zodat je op de mooie plekken stoppen kunt voor een bakkie.
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

Tja, persoonlijk sleep ik dan wel altijd teveel mee, afgezien van de BBQ en luxe leunstoel.

Denk aan kaarten en compas, beetje overbodig denk je met de huidige stand van de GPS techniek maar uit ervaring weet ik dat je daar niet altijd op kunt vertrouwen, bovendien kan je op een kaart je ritje voor de volgende dag lekker plannen/bekijken.
Bandenreparatie setje, altijd handig vooral als je het nodig hebt. Zorg wel dat het, evenals je "boord"gereedschap en regenpak, makkelijk bereikbaar is. Doe bij dat setje gereedschap gelijk even een paar werkhandschoenen. ennatuurlijk tie-wraps, omdat je nooit weet wat er los komt
Slaapzak zou ik altijd meesjouwen, voor het geval dat.
Fles water, brandertje en oploskoffie, voor de noodgevallen (tenminste voor mij dan) en het is heerlijk als je een fatastisch HoHou punt onderweg tegenkomt, even van de omgeving te zitten genieten met een bak koffie. Neem dus ook een (metalen) beker mee
Een goed zakmes, zo'n Zwitserse look a like, zodat je nog een blik open kan maken ook. EHBO setje met toch zeker minimaal een splintertangetje.
GSM met oplader, zaklamp. Liefst zo'n hoofdlampje zodat je je handen vrij hebt. Behalve een spiegelreflex met 18-200 MM lens, ook een klein handig compactcameraatje, voor als de grote het begeeft. Zorg wel dat je daar ook baterijtjes voor hebt, stop ze bij je oplader voor de spiegelreflex.
Vergeet ook de Ducktape en een paar plastic zakken (boodschappentassen) niet, altijd handig om iets onderweg waterdicht te kunnen maken als dat nodig mocht zijn. Plaatje vooronder de jiffy, voor dat HoHou plekje waar geen asfalt ligt en een signaallampje. Ikzelf heb daarvoor altijd zo'n rood, kunnen knipperen, fietsachterlichtje van een eurootje of 3, inclusief batterijen. Heeft z'n waarde al bewezen op een mistige namiddag in Scotland.
Plak ergens een 5 liter jerrycan aanvast, en vul deze met nafta op het moment dat je een beetje de bewoonde wereld wilt verlaten. Als er ergens een benzinepomp is, wil dat nog niet zeggen dat ze daar ook benzine hebben, heb ik gemerkt :oops:
Voor noodgevallen neem ik ook altijd een setje in-uitschuifbare Nordic Walking Poles mee. ???? Zul je zeggen. Wacht maar tot je een voetje verzwikt, of zoals ik, gewoon niet kan lopen, dan is dat toch een handig steuntje. Tja, voor een ritje Z-Frankrijk laat ik ze ook thuis, voor alles wat ruiger is dan Klazienaveen, gaan ze gewoon mee.
Verder......Tja ik kan nog zoveel opnoemen. Ik heb bijvoorbeeld ook altijd een wax hoed mee, voor als het regent, dan hoef je geen paraplu mee te sjouwen en je kop blijft droog.

Mochten er mij nog hele belangrijke dingen te binnen schieten, Bruven of muggenspray, deet ofzoiets, meld ik het wel weer
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Dyrck »

Nog wat kleine opmerkingen/ tips:
Als je een GSM hebt met USB-oplader, kun je onder het zadel een 12V.-adapter monteren en zo onderweg je tel.opladen.
Voor een smartphone zijn aps te downloaden waarmee je je tel. kunt gebruiken als signaal/ flitslamp.
Alle autom. downloads op je smartphone voor vertrek naar buitenland uitschakelen (anders betaal je een vermogen aan dataverkeer)
Aan de valbeugels kun je leren toolrollen bevestigen, daar past precies een Coleman benzinebrander in (vergeet geen grote spuit met slangetje om te 'tanken').
Maak van een oud T-shirt een 'hoes' over de tank. dat verminderd krassen door een tanktas.
Bij Louis is een 1,5 ltr. benzinevaatje te koop, dat precies in de loze ruimte tussen het kofferrek (van een 650) en het achterspatbord past.
Laat de topkoffer thuis en gebruik daarvoor waterdichte roltas (Ortlieb of kloon hiervan). Kan meer in en is meteen een rugsteun.
Leg een schapenvacht op je zadel. Helpt tegen zadelpijn, is lekker in je stoel tegen koude rug en kan 's nachts je voeten warm houden.
Neem extra spanbanden en spinnen mee (Is makkelijk ergens aan het frame/ kofferrek te prutsen).
Maak van een achterlampje een looplampje op 12V. Heb je een testlampje en meteen extra licht in het donker (lange draad = meer zicht en reservedraad).
Verdeel je geld over meerdere plekken. Bij verlies/diefstal zit je niet meteen zonder geld.
Maak copiën van rijbewijs/ kent.bewijs/ paspoort en bewaar die onder het zadel.

Have fun !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door S-stam »

Noorwegen… Mag ik mee!? :D
Ik (wij) zijn al twee keer geweest. Hutten zijn i.d.d. vaak goed uitgerust. Ik persoonlijk zou wel de slaapzak mee nemen, omdat dekens niet overal voor handen zijn. Het is vaak de bedoeling dat je zelf de hut achter laat zoals je hem betreed. Zodoende. Zorg dat je vooraf weet of de hut met (voldoende) beddengoed is uitgerust! Ik weet niet wanneer je gaat, maar in het voorjaar hoef je echt niet te zoeken naar een beschikbare Hytter... Je struikeld er zowat over!

Tanken was goed te doen. Stations zat. Meestal hebben we bij de Statoil getankt. Niet de goedkoopste, maar van deze brandstofketen hebben we de "Statoilkoppen” gekocht waarmee je verder het hele jaar koffie of warme choco kan halen. Gewoon het tankstation binnenlopen en je beker vullen. Er staat ergens in een hoek een automaat. Met een beker of 10 heb je ‘m er al uit… Je hoeft er niet eens eerst voor te tanken! De statoil POI’s voor in de navigatie zijn vast wel ergens te vinden. Anders heb ik ze nog wel ergens.
Ook zou ik je regenkleding meenemen! Let ook op de aardedonkere :!: :idea: , mogelijk gladde tunneltjes.De langste in Noorwegen is volgens mij 26km. lang en hebben mogelijk hoogteverschillen van 12% of meer. Lastig als je bijvoorbeeld ineens met je zonnebril op sterkte zit te kijken… 8) :shock:

Let ook een beetje op je snelheid. In het hele land mag je max. 80km/h. Snelwegen zoals wij ze kennen hebben ze er niet. Niet raar opkijken als de boete voor 10km. te hard je €500,- of meer kost… Ook uitkijken met alcohol in het verkeer. (Als je daar al drank wil kopen!) Als ze je daarmee pakken sta je direct een week hout te kappen voor de Noorse bejaarden. Zero tolerance. Kamera’s zijn wel eerst met borden aangegeven en politie zie je eigenlijk alleen maar in bewoonde gebieden.

De weg die mij in het bijzonder bijgebleven is, is de route 55 van Lom naar sogndal. Zeker bij helder weer! Neem ook voldoende geheugen mee in je kamera. Zodra je in de natuur zit, wil je foto’s blijven maken!

Groeten Sander
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door PDvD »

Kijk eens op: http://www.motorvision.nl/tips.html

Hier staan o.a. tips voor op reis en tips per land waar je heen gaat en nog veel meer waar je altijd wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door Frank op ma 03-01-2011, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

Dank u wel!! Hier ben ik echt al iets mee en vooral ook zaken waar ikzelf niet zou aan denken.
Geweldige link ook! Super toch zo'n forum, na 6 jaar leer ik hier nog bij (en dikwijls) :D :wink:
Heb 2x met de wagen in Noorwegen gezeten, goed voor een totaal van 5000km Noorse wegen dus dat is niet vreemd.
Ondertussen 13 jaar geleden, veeeeel te lang, en nog steeds 2 van de mooiste vakanties die ik gehad heb, nu met de motor zie ik dus volledig zitten, mijn wederhelft iets minder, vooral schrik van het weer. Dat zien we wel als we daar zijn 8)
We zouden in juli gaan dus op tijd beginnen zoeken naar een hutje, herinner ik mij nog van de laatste keer. Om 17u beginnen zoeken is geen goed idee, hadden toen een luxehut/huis om 21u30 (de eerste die we tegenkwamen die nog vrij was, ben je al even aan het stressen na 6 campings) voor 8 personen met 2 voor de prijs van 125 euro en geen enkele nacht zo slecht geslapen als daar. Hehe... vergeet je wel nooit meer :wink:
Dgr

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Dgr »

Ik had afgelopen jaar een verdeeldoos bij, van 1 naar 3 stekkers. Zeker als je met z'n tweeën bent wil 't nog weleens gebeuren dat je bijvoorbeeld een telefoon, camera en laptop tegelijk wil opladen.

Ook raad ik je aan om 2 of 3 sets handschoenen mee te nemen, dan heb je altijd een backup als je onverwacht in een bui terecht komt.
Joost

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Joost »

Met bijrijder en volle bepakking raad ik aan om hyperpro veren te monteren voor en achter. In mijn optiek is de standaard vering verre van geschikt om zo op reis te gaan. Ik spreek uit ervaring, een wereld van verschil en veeeel comfortabeler en veiliger met aangepaste vering. Geldt overigens ook bij normaal gebruik. Het is onbegrijpelijk dat die dingen er niet af-fabriek op zitten.
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

Tja, die veertjes hé.

Ikzelf kachel met volle bepakking, kleine 100 Kg maar zonder duo passagier, daar is geen ruimte meer voor,

Afbeelding

zowel on als off road over elk weggetje wat me maar aan staat.

Vering is origineel, zoals alles aan deze fiets, geen forkbrace, geen ander vorkolie, geen andere voor of achtervering en zo beladen als op de foto, vering achter ongeveer op 50% veervoorspanning dus bij lange na niet volledig in- of uitgedraaid.
Normaal gesproken ligt ook de tent en BBQ nog achterop en een slaapmatje plus een zak met extra kleding. Op de foto hierboven ben ik alleen maar even een weekendje weg.

Tot zo'n 140-150Km/hr is dit zonder problemen te doen maar dan wel op het asfalt, niet op zo'n weggetje
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Fogel »

Fastloe,

Wat heb je een boel bagage mee. Cool dat je een barbecue meeneemt! Lachen man, die mis ik altijd. Ik kom alleen zelf never nooit aan die 100kg. Wat gaat er allemaal mee?
Was je niet alu-koffers aan het maken met aan één kant een koelkast erin? dat is een gaaf idee, ik ben benieuwd hoe het ervoor staat.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

De zijkoffers zijn gereed, de koelkast voor in de linkerkoffer is nog in ontwikkeling. Nu nog een beetje te koud om met alu plaat te knoeien in de schuur.
Topkoffer ontwerp in alu loopt, moest de bevestiging nog even uitdenken, denk dat dat wel goed zit nu. Laatste details aan het uitvogelen en dan gaat ook de topkoffer in productie.

100Kg is niet zo heel moeilijk bij elkaar te schrapen. Over het algemeen ga ik met de motorfiets helemaal alleen op stap. Houdt wel in dat je elke situatie het hoofd moet kunnen bieden. Behalve extra boordgereedschap ook een pakketje noodransoen, je kan namelijk nooit met zekerheid zeggen waar je strand, ook al is je planning nog zo goed :wink:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door RvGS »

No plan is a good plan :!:
Groet, Robert |
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Soesko »

Wat betreft kleding hanteer in het laagjes systeem, zodat je er steeds een laagje bij kunt doen als je het koud hebt. Zorg in Noorwegen voor waterdichte kleding.
Wat betreft de motor, neem ik altijd materiaal mee om een band te kunnen repareren. Daarnaast neem ik wat extra gereedschap mee en twee componentenmateriaal om kunststof en metaal te kunnen repareren. Bij een valpartij willen de carterdekseltjes aan de zijkant snel doorslijten. Het is fijn als je dmv een noodreparatie dan toch verder kunt rijden. Tegenwoordig is er erg goed spul op de markt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Wullebolle »

Neem naar Scandinavie en Schotland ook zo'n goedkope opplooi paraplu mee.
Zeker als je gaat kamperen. FF van de tent naar de plee/keuken/bar en terug: dan is het leuker dat je kleren droog blijven onder de paraplu dan dat je ze nat bij je moet pakken in de tent.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door S-stam »

Misschien nog een interessante site voor ’t plannen van de route..

Verborgen Schatten

10 mooie routes in Noorwegen met de GPS bestanden.

Groeten Sander
Rednl

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Rednl »

Ik heb de planning dit jaar naar de noordkaap te gaan.
Ook met 1 motor en 2 personen. Overnachten in hutten.
Wij nemen echt niet teveel aan kleding mee, je hebt 3/4 van de dag motorkleding aan.
Wassen doen we wel als het nodig is op de camping.
Wel halen we bij stadoil een mok die je moet kopen en daarna bij de rest van deze benzine pompen gratis koffie kan pakken door het hele land.
Echte hollander he.
Neem goede kaarten mee en of een navigatie systeem. Kaarten heb ik bij de anwb gehaald en daar staan ook de campings op. Merk: freytag & berndt.
Slaapzakken neem ik wel mee dan hoeven we geen lakens te huren voor in de hut. Slaapzak weegt 800 gram per stuk dus dat moet kunnen.
Mocht je een navigatiesysteem meenemen een tip, er is een file voor tom tom of garmin te downloaden voor alle campings in noorwegen.
http://www.camping.no/index_eng.html
Laatst gewijzigd door Frank op vr 25-03-2011, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

Die link was ik ook al tegengekomen. Wat die mok betreft ben een Belg maar ben dat toch ook van plan :D
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Wullebolle »

MacB schreef:... Wat die mok betreft ben een Belg ...
:schater:


Dit is wat elke belg altijd meedoet ...
Afbeelding
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

niet elke belg heeft een drankp..... en het ging over koffie :schater: als ik dan toch moet kiezen neem ik deze mee :wink: Afbeelding
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door DesertStrom »

Waar ik altijd veel plezier van heb is een pakje van die Glasex keukendoekjes.
Weegt niks en je hebt binnen een paar seconden je vizier/scherm/koplamp gereinigd van gevleugelde insectenlijkjes.
Werkt ookt perfect om je handen schoon te maken als je ze hebt volgesmeerd met kettingvet en je zeep onderin je koffer ligt.

En zelf vertrek ik nooit zonder mijn 12v koffieapparaatje, ik vind Noorse koffie niet te zuipen, maar smaken verschillen :mrgreen:
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

DesertStrom schreef: ik vind Noorse koffie niet te zuipen, maar smaken verschillen :mrgreen:
Damn..... :? Ik hoop dat je een slechte smaak hebt :D :wink:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Bozobin † »

FastLoe schreef:Tja, die veertjes hé.

Ikzelf kachel met volle bepakking, kleine 100 Kg maar zonder duo passagier, daar is geen ruimte meer voor,

Afbeelding

zowel on als off road over elk weggetje wat me maar aan staat.

Vering is origineel, zoals alles aan deze fiets, geen forkbrace, geen ander vorkolie, geen andere voor of achtervering en zo beladen als op de foto, vering achter ongeveer op 50% veervoorspanning dus bij lange na niet volledig in- of uitgedraaid.
Normaal gesproken ligt ook de tent en BBQ nog achterop en een slaapmatje plus een zak met extra kleding. Op de foto hierboven ben ik alleen maar even een weekendje weg.

Tot zo'n 140-150Km/hr is dit zonder problemen te doen maar dan wel op het asfalt, niet op zo'n weggetje
Hee, wij schelen niet zoveel ! Zo ziet mijn brommer er ook ongeveer uit, alleen heb ik nog wel een plekje opengehouden voor Moeke :-).
Okee, ik laat de bbq thuis en heb alleen een brandertje en een steelpannetje voor de oploskoffie. Maar die is tegenwoordig heel goed te drinken.

Bovenop de koffers zitten bij mij de tent en de slaapmatten.

Voor 220 gebruik heb ik altijd een 10m verlengsnoer zonder randaarde met een ouderwetse 3-wegstekker bij me.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

Bozobin schreef:Zo ziet mijn brommer er ook ongeveer uit, alleen heb ik nog wel een plekje opengehouden voor Moeke .
Okee, ik laat de bbq thuis en heb alleen een brandertje en een steelpannetje voor de oploskoffie
Tja, je moet keuzes maken in het leven.
Als de keuze tussen Moeke en de BBQ valt, tja.
Bij mij is het dus de BBQ geworden :schater:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Bozobin † »

FastLoe schreef:Tja, je moet keuzes maken in het leven.
Als de keuze tussen Moeke en de BBQ valt, tja.
Bij mij is het dus de BBQ geworden :schater:
Helemaal niet goed voor mij, dat geleuter over motoren en vakanties.

DAAR KRIJG IK EEN PARTIJ JEUK VAN !!!!!!

En ik moet nog 3 weken werken en 2 maanden wachten voor ik weer mag ..... :-(
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

Bozobin schreef:Helemaal niet goed voor mij, dat geleuter over motoren en vakanties.

DAAR KRIJG IK EEN PARTIJ JEUK VAN !!!!!!

En ik moet nog 3 weken werken en 2 maanden wachten voor ik weer mag .....
3 weken werken en dan twee maanden wachten?? Ik zou het wel weten.
In mei ga ik met een klein groepje een goeie week naar Zuid-Engeland, de boel daar een beetje verkennen. Ik zou zeggen, sluit gewoon aan :-)}
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Bozobin † »

FastLoe schreef: 3 weken werken en dan twee maanden wachten?? Ik zou het wel weten.
In mei ga ik met een klein groepje een goeie week naar Zuid-Engeland, de boel daar een beetje verkennen. Ik zou zeggen, sluit gewoon aan :-)}
Dat zou ik wel willen, maar ik moet nu nog 1,5 week werken en in mei vast even wennen aan vakantie en een paar feestjes bouwen enzo en in juni gaat alles op de Strompel en in augustus ook nog een maandje pleite en dan ga ik toch een stukkie vakantie over houden aan het eind van het budget als ik ook nog met jou meega.

Maar je hoort mij niet klagen hoor :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Jomme Dox »

Ik moet dringend Ollander worden. Als ik zie hoeveel vakantie jullie hebben.....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Wullebolle »

^^
Of baas van de belgische polies.
Kun je dan af en toe naar mechico en ba'rein, en je valiezen van l.vuiton laten dragen door een koppel hoogstnoodzakelijke secretaresjes ...
:twisted:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Bozobin † »

Jomme schreef:Ik moet dringend Ollander worden. Als ik zie hoeveel vakantie jullie hebben.....
Zalik eens kijken of ik wat tijd vrij kan maken om je dat te leren ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Mieps

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Mieps »

Noorwegen... staat bovenaan ons lijstje.
Helaas ook niet meer de grote hoeveelheid aan vakantiedagen, dus wellicht volgend jaar (dagen sparen).
Dit jaar een korte vakantie helaas...

Maar met dit topic is het heerlijk mee-genieten en alles dat wij altijd bij ons hebben staat hierboven al ergens genoemd...
Van tie-wraps tot ductape van tandenborstel tot BBQ...
En dat alles paste ook gewoon altijd op de twee sportfietsen...
Ik zal es een foto opzoeken, ziet wel grappig uit...

Dit was tijdens de Eurotour van MMC72:

Afbeelding

:bye:
FastLoe

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door FastLoe »

Mieps schreef:Van tie-wraps tot ductape van tandenborstel tot BBQ...
En dat alles paste ook gewoon altijd op de twee sportfietsen...
Hallo, dat past nu op één Vstrom
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Tulipan »

Hier een video in twee delen, geen V-Strom, maar wel Suzuki.
Ik denk uit Alaska, heeft zelfs " beren-spray" bij zich :schater:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LHqvFsDt ... ure=relmfu[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hXWa0bjU ... re=related[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

FastLoe schreef:
Mieps schreef:Van tie-wraps tot ductape van tandenborstel tot BBQ...
En dat alles paste ook gewoon altijd op de twee sportfietsen...
Hallo, dat past nu op één Vstrom
Ik hoop het want moet op één naar ginder :D
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door S-stam »

Tulipan schreef:Hier een video in twee delen, geen V-Strom, maar wel Suzuki.
Ik denk uit Alaska, heeft zelfs " beren-spray" bij zich :schater:


Maar let op: Je kan de bruine beer in Noorwegen nog in het wild tegenkomen... Net als de wolf.
Ik heb ze allebij liever niet in de tent! :wink: Klick

Groeten Sander
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Wullebolle »

S-stam schreef: Maar let op: Je kan de bruine beer in Noorwegen nog in het wild tegenkomen... Net als de wolf.
Ik heb ze allebij liever niet in de tent! :wink: Klick

Groeten Sander

Ook niet buiten de tent trouwens ... :bye:

Afbeelding
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door MacB »

Na 24 dagen en 5300 zalige kms opnieuw in het land, geweldige vakantie gehad. Geen beren tegengekomen enkel in het berenpark, wel een eland met 2 jongen gespot in het wild :) Wat betrof de bagage hadden we nog kleren teveel bij.
Is supergoed meegevallen en ook bij mijn wederhelft, wordt zeker nog herhaald :)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 22 dagen met de motor op reis

Bericht door Bozobin † »

MacB schreef:Na 24 dagen en 5300 zalige kms opnieuw in het land, geweldige vakantie gehad. Geen beren tegengekomen enkel in het berenpark, wel een eland met 2 jongen gespot in het wild :) Wat betrof de bagage hadden we nog kleren teveel bij.
Is supergoed meegevallen en ook bij mijn wederhelft, wordt zeker nog herhaald :)
Dat had ik je eigenlijk vantevoren al kunnen zeggen :-). Lekker basic bezig zijn en eigenlijk je horloge gewoon thuis kunnen laten.
Al moet het, als het effe kan, wel een beetje droog blijven.

Bij ons is het al een jaarlijks evenement.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Plaats reactie