De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koekoek
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 03-03-2010, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT - 2022
Woonplaats: Sittard

De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door Koekoek »

Onderstaande kwam ik tegen op motor.nl en ik wilde het jullie niet onthouden

"De nieuwste site van Tom Boudewijns, http://www.europatochten.nl/ is in de lucht. Op deze site staan meer dan 6200 motorroutes in Europa. Van elke vertrekplaats zijn uitvoerige beschrijvingen en uitgebreide fotopresentaties van de gewenste tocht te bekijken en te downloaden. De site is de grootste van Europa met zelfgemaakte, ter plaatse uitgezette motor- en autotoertochten die ook nog eens voorzien zijn van roadbooks en actuele gps-files voor Garmin en TomTom. Ideaal om de lange winter mee door te komen. Dromen zijn niet altijd bedrog…"

Ik heb er zelf 'nog' geen tocht van. Wellicht dat iemand die er wel een tocht vanaf gebruikt ook even op dit forum kan laten weten of het goed is bevallen.

Groeten,

Frank - 'koekoek'
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 22-11-2010, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links tussen de [url] en [/url] code plaatsen s.v.p.! Link is aangepast.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door PDvD »

Haha dat is betaald. Op motorvision.nl (binnenkort vernieuwd) misschien iets minder, maar wel gratis, en alles startend vanaf een motorvriendelijke locatie, naar een andere motorvriendelijkelocatie, of dagtochten bij de motorvriendelijke locaties.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door Chopperbiker »

Met Garmin Mapsource kun je zelf de aller mooiste routes maken en in Google earth bekijken. Of anders in TT onroute.
En bij gebrek aan tijd of inspiratie, surf ik wel naar http://www.gpstracks.nl/ Prima routes, veel keus en geen geld klopperij.

Meneer Tom Boudewijns vraagt trouwens wel geld voor routes die niet eens van hem zijn. :evil:
De ANWB heeft deze meneer meermalen beschuldigd van plagiaat, met met gevolg dat 'zijn' Oostenrijk-motortoertochtboeken uit de handel zijn gehaald.
Ik hou niet van zwaaien naar elkaar en tevens elkaar een oor aannaaien. Voor mij dus zeker geen partij om zaken mee te doen! :x


:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
FastLoe

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door FastLoe »

ja, heb ff een kijkje genomen en, oké de route's moet je voor betalen, mits je ze als Garmin of TomTom formaat wilt hebben.

De beschrijvingen en fotootjes zijn in ieder geval gratis, ook het routekaartje is te bekijken zonder kosten.
Om ideeën op te doen, prima. Route's maak ik toch liever zelf omdat ik meestal de standaard route's, van wie dan ook (Ja, daag me eens uit) een beetje te soft vindt

Ik snap alleen dat plagiaat gedoe niet zo, de ANWB doet niets liever dan "betaalde" route's uitzetten. Ook al weer een reden om zo weinig mogelijk met deze fietsersclub te maken te hebben. Het klakkeloos kopiëren van route's naar een andere betaalsite is dan ook weer niet zo heel slim, maar om dan weer van plagiaat te spreken. Alsof je het allenrecht op een linkerbocht zou kunnen claimen.

Kortom, gebruik deze site vooralom wat inspiratie op te doen, net zoals al die andere sites. Rij de route's niet hersenloos na, bekijk ze eerst zorgvuldig en bepaal je eigen weg.

Overigens mis ik wel de UK en dan vooral Schotland, op de website.
Gebruikersavatar
Koekoek
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 03-03-2010, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT - 2022
Woonplaats: Sittard

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door Koekoek »

Ik heb zelf 'nog' geen Garmin of TomTom dus ik heb deze link eigenlijk geplaatst zonder over plagiaat na te denken :oops: . Ik heb een paar pdf'jes opgeslagen van routes die hier in de buurt (zuid limburg) langs komen. Op deze manier heb ik er een leuk voorbeeld aan.
Als er iemand is die leuke weggetjes :-)} rond zuid Limburg weet zonder de überbekende mergellandroute of plagiaat :frusty: , dan hoor / lees ik dat graag.

Groeten Frank
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door PDvD »

Lekker de ardennen ingaan Frank!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Keinu

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door Keinu »

koekoek schreef:Ik heb zelf 'nog' geen Garmin of TomTom dus ik heb deze link eigenlijk geplaatst zonder over plagiaat na te denken :oops: . Ik heb een paar pdf'jes opgeslagen van routes die hier in de buurt (zuid limburg) langs komen. Op deze manier heb ik er een leuk voorbeeld aan.
Als er iemand is die leuke weggetjes :-)} rond zuid Limburg weet zonder de überbekende mergellandroute of plagiaat :frusty: , dan hoor / lees ik dat graag.

Groeten Frank
Hoi Frank,

Ik ben zelf regelmatig in Zuid-Limburg , Voeren en Eifel aan het rondrijden en meestal bewaar ik deze routes.
Ze zijn allemaal gemaakt in de Tomtom. Maar met "Tyre" weer naar Garmin om te zetten.
Als je wil dan kan ik er een paar naar je mailen. Je kunt ze ook gebruiken om ideen op te doen.
Laat maar horen.

Groet
Lex
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door V-Stoom »

Heel kort. Ik ben er blij mee. Bedankt :worship: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Lucsa
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 04-12-2009, 10:28
Mijn motor is een: FJR 1300
Woonplaats: Tielt (België)
Contacteer:

Re: De grootste site van Europa met zelfgemaakte routes.

Bericht door Lucsa »

Zelf zou ik ook niet betalen voor één of andere route.
Er is voldoende info te vinden op het net om zelf de routes te maken.
Van onze laatste reizen (Schotland, Noordkaap, Pyreneeën) staan de GPS-routes (Garmin) bij het reisverslag.
Die zijn vrij te gebuiken.
Die kunnen een basis zijn om aan te passen volgens eigen behoefte.
Groetjes Sabien & Luc
http://www.lucsa1.be/index.htm
Plaats reactie