routes, tips voor de Cote D'Azur

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Ed Jonkmans

routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door Ed Jonkmans »

Ons hotel In Cannes (Le Cannet) is geboekt (midden juli). We doen de heenreis in 3 dagen (met een tussenstop in de Elzas en eentje rond Grenoble), voor onze terugreis plannen we een paar dagen meer: via Italië, Zwitserland ...).
Heeft er iemand routes rond de Cote D'Azur of zijn er bezienswaardigheden die we zeker niet mogen missen? En dan bedoel ik niet de naturistenstranden......
Mijn vrouw mocht dit jaar de bestemming kiezen (en zij houdt van warmte, vandaar... :( ) maar volgend jaar is het weer mijn beurt en zullen we waarschijnlijk terugkeren naar het veel koelere Schotland,of Noorwegen. Schotland heeft vorig jaar mijn hart gestolen,... forever and ever... :D Die regenkledij hebben toch we niet voor niks gekocht...
Maar nu ben ik dus op zoek naar routes rond de Cote D'Azur (op roadbook, gps-tracks voor Garmin of TomTom)
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door PDvD »

Lekker de Provence in gaan met de motor, en als ja van langere dagtripjes houdt dan zou ikz eker even een uitstapje doen richting de Franse Alpen! Mocht je de juiste weggetjes willen weten (als dit soort tripjes je niet te ver zijn) die de moeite waard zijn geef maar een gil.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door Ed Jonkmans »

Wij proberen onze dagritten ter plaatse te beperken tot max. 250 à 350 km. Dan is alles nog relaxed en is er nog tijd om hier en daar wat te bezichtigen.
We kunnen dus mooie uitstappen maken. Daar we geen strandliggers of zonnekloppers zijn bestaat onze vakantie immers uit rijden, en mooie plaatsen bezichtigen, en natuurlijk op z'n tijd een streekgebonden hapje en drankje verorberen.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door PDvD »

Provence is dan goed te doen, misschien is zelfs een uitstapje omhoog de Mont Ventoux op mogelijk! Dit is echt een aanrader! De weg vanaf malucienne omhoog is super!!!

Hier een filmpje van mij van vorig jaar (nog niet op strom maar op ZZR)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fsygS4Y3c5Q[/youtube]
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door Ed Jonkmans »

Mooi filmpje! De beplanting stelt daarboven ook niet veel voor.... Zullen we zeker proberen te doen.
Met welke camera werd dit filmpje gemaakt? Ik heb er ook een gehad (5 megapixel), maar ik heb hem verkocht omdat de kwaliteit helemaal niet goed was, en op de Strom trilde hij te fel. Maar als ik dit nu zie dan wil ik ook wel weer...
Oh ja, en je ZZR, dat komt me ook vrij bekend voor: ik heb er ook een gehad (bijna 100.000km) maar dan wel een 1100 (C3 versie).
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door PDvD »

Ik heb dus een 600 (nog steeds). Die berg is zo kaal omdat het er altijd waait (maar niet zo dat je er last van hebttijdens het rijden). Erg de moeite waard, het uitzicht daarboven is echt absurd!
100.000 met een 1100... die was dus nog maar net ingereden ;)
Hieronder een stukkie over mij in de Moto73 van half februari dit jaar.

Zie: Linkje naar pdf file

Ohja de camera is een VIO POV 1.

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: routes, tips voor de Cote D'Azur

Bericht door Ed Jonkmans »

Pim, je ZZR ziet er op de foto's nog zeer fris uit, ondanks z'n leeftijd en km's.
Je zal hem zeker goed vertroeteld hebben. Mag ook best, zeker als hij je bijna nooit in de steek laat.
Mijn ZZR had last van een van de kinderziektes van de C-modellen (die met enkele ram-mount).Hij sprong graag uit z'n 1 bij stevig accelereren (en het andere probleem, waar die van mij gelukkig van gespaard bleef is de smering van de 3-de big-end). En bij 100.000 km had ik geen zin om die grote kosten te doen (want wat zou het volgende zijn..), en m'n vrouw en ik wilden ook wat comfortabeler rijden, vandaar dat er toen een Bandit 1200 GT kwam.
Grtz
Ed
Plaats reactie