mooie passen oostenrijk gezocht

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
RobertB

mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door RobertB »

Beste mede strommers,

Ik ben voornemens om in juni richting oostenrijk en italie te gaan met de DL.
Het wordt mijn eerste buitenlandse motor rit en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen
aan een paar mooie passen welke ik zeker moet gaan nemen. hoop dat jullie een paar tips voor me hebben.

alvast bedankt voor de moeite

groet

Robert
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door PDvD »

Timmelsjoch is echt een MUST Do!!!! Hopelijk voor je licht er nog wat sneeu. Hierbij een filmpje van mij (op mijn zzr) enkele jaren geleden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zY3Jl1e2zVU[/youtube]
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
RobertB

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door RobertB »

waaaaanzinnig gaaf!! Hij staat op de agenda. bedankt voor de tip.

groet

Robert
Flash

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door Flash »

Als ik jou was zou ik Denzel in huis halen.. Met zijn GROSSER ALPENSTRASSENFUHRER kan je je behoorlijk uitleven.
Niet alleen de grote en bekende maar ook bijvoorbeeld de wat minder bekende of onverharde passen.
Wils

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door Wils »

Oostenrijk is leuk.... maar het grotste nadeel van dat land is de vele lasergun controles.... en ook dat je voor elke mooie bergpas tol moet betalen.... :evil:
Wij rijden de laatste jaren via de Timmelsjoch naar noord Italie ((Süd Tirol ) hebben ons stekkie gevonden bij Dorf -Tirol...net boven Merano...daar kan je lekker goedkoop overnachten en eten/drinken etc.... de bevolking vinden wij een stuk vriendelijker dan in Oostenrijk..... heel weinig last van Lasergun jongens......- en als ze er staan staan ze ALTIJD op de plekken waar het ECHT nodig is... zoals in de dorpjes waar het verkeer vaak te hard doorheen rijd....
In Oostenrijk staan ze dan lekker sneekie ( net zoals in holland) net NA het dorp... waar je het gas weer open trekt... :evil: ( Heb heel veel laserguns gezien richting Timmelsjoch en de oude Brenner route...)
Maar een absolute must .. zijn toch de dolemieten...daar leer je pas echt! motorrijden.... :mrgreen:
Wij hebben in het verleden de eerste buitenlandse ritten gemaakt olv. Horizon motorreizen... die hebben een trip naar de dolemieten in het programma staan ... met een Hotel dat zo'n beetje in het centrum ligt ( dorpje Arabba ) van daaruit heb je alleen maar bochten, bochten en nog eens bochten..Afbeelding
De ene pas nog mooier dan de andere.... :mrgreen: alleen in de weekenden is het meestal te druk daar... maar verder is het heerlijk rijden...
Kijk maar eens rond op het www. voor info... :mrgreen:
:-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door PDvD »

Zo ken ik de timmelsjoch dus ook! Filmpje is gemaakt op de terugweg van een weekendje Brixen (bressanone). Dolomieten zijn en blijven geweldig!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door V-Stoom »

Stelvio!!!!!!!! Alles wat er over wordt gezegd klopt wat mij betreft. Zeketr doen. Zorg wel dat je op tijd bent want vooral met mooi weer kan het druk zijn. Ik vond het een belevenis. Verder zijn de Dolomiten zeker aan te bevelen al hoewel niet alle wegen even goed zijn. Locals kunnen je zeker verder helpen. Wat ook een aanrader is, om te verblijven in een motorhotel. Iedereen komt voor hetzelfde en daar doe je vaak een hele lading tips op. Vaak heeft de eigenaar ook een aantal mooie routes uitgezet die je kunt rijden.

Heel veel plezier.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door Joskestiller »

Dag Robert,

Vorig hebben wij een weekje rondgereden in de Alpen. We verbleven in het Oostenrijkse Phunds, slechts enkele km's van de Zwitserse en Italiaanse grens.

Buiten de Stelvio en de Timmelsjoch kan ik je zeker de Sylvretta aanbevelen! Ook het rondje Ward, Lech, Imst via de Hahntennjoch is een mooie rit. Verder was de rit naar het taksvrije Samnaun en door naar Serfaus de moeite.
De mooie passen moet men inderdaad betalen maar maak dan onderaan even rechtsomkeer en rij even langs de andere kant treug de berg op. Je zal merken dat het zeker de moeite is!

Wat de snelheidscontroles in Oostenrijk betreft kan ik bevestigen dat we ze elke dag wel ergens zagen staan, maar dat was in Italië ook het geval en daarbij zijn er in Italië veel meer snelheidsbeperkingen van 50km/u dan in Oostenrijk en Zwitserland.

In ieder geval veel plezier tijdens je reis! :bye:

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
RobertB

Re: mooie passen oostenrijk gezocht

Bericht door RobertB »

Bedankt Allard, Wils en Joske voor de tips. Ik ga er zeker mee aan de slag.

Hartelijke groet

Robert
Plaats reactie