eerste keer op motorvakantie

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Jaap
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31-03-2009, 21:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom black rhino
Woonplaats: Ter Apel
Contacteer:

eerste keer op motorvakantie

Bericht door Jaap »

Mijn vrouw en ik willen volgend jaar voor het eerst op de motor op vakantie.
Zij heeft een trike ik heb black rhino.
Hoe en wat is het beste wij denken zelf aan Duitsland.
Het plan was eerst met een tent maar dan moet je alles nog kopen.
Hotels vindt ik zelf niet zo mooi niet zo veel contact met andere mensen.
Campings is denk ik leuker.
Jaap
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Stroompje »

hoi Jaap,
wat betreft een motor vakantie.......en het camperen of je intrek nemen in een hotelletje dat is natuurlijk heel persoonlijke keuze.
Als je nog nooit gekampeerd hebt zul je inderdaad alles nog moeten aanschaffen hoewel er ook campings zijn waar alles al voor je klaar staat. In het Zwarte woud hebben wij al zo eens een week doorgebracht en ik moet zegggen, met mooi weer vind ik kamperen best wel leuk maar bij minder en dan vooral nat/koud weer is het toch wel errug lekker om een stevig dak boven het hoofd te hebben voor zowel motor als jezelf......met daarbij een lekkere warme maaltijd/douche en bed.

Gewoon een korte probeer trip plannen en je komt er vanzelf achter of het iets voor jullie is....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Hunter6 »

Ik en m'n vriendin huren al jaren een tent van bijvoorbeeld Vacansoleil. Dit soort tenten staan op vrijwel alle lokaties in europa dus er is keus genoeg, of je nu dichtbij of ver weg wilt gaan.
Vervolgens doen we over de heen- en terug reis meerdere dagen en overnachten dan in een hotel.
Zo combineren we het reizen met een strandvakantie.
Meestal hebben we de tent ergens in Italie of Spanje en gaan daar in 4 dagen naartoe. Dan blijven we daar ongeveer 12 dagen en gaan dan weer in 4 dagen terug.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door PDvD »

Je hebt het over met de motor op vakantie gaan en vervolgens over een Trike? :schater:
Voor je motorvakantie met je Rhino is het misschien slim om eens een bezoekje te brengen aan http://www.motorvision.nl
Hier staan heel veel tips en weetjes op over met de motor op vakantie gaan inclusief mogelijke slaapplaatsen (ook in gps), routes (ook in gps) door heel europa.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Stroompje »

:schater: :schater: ....ik dacht al ..........wanneer komt Pim met zijn link...... :?: :!:
Maar inderdaad er is veel info te vinden :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Diversion

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Diversion »

Een andere mogelijkheid is om niet in "gewone" hotels, maar in biker hotels te overnachten. Sommige streken, zoals de Eifel, zijn er van vergeven. In mijn ervaring zijn het merendeels eenvoudige hotels, waarvan de eigenaars enthousiaste motorrijders zijn en het publiek ook. Je hebt zo aanspraak, het kan errug gezellig worden. :lol:

Op de site van Promotor is een overzicht van biker hotels in West-Europa te vinden. :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door PDvD »

Stroompje schreef: :schater: :schater: ....ik dacht al ..........wanneer komt Pim met zijn link...... :?: :!:
Maar inderdaad er is veel info te vinden :worship:
Zeker een MF'er? (waar ik niet meer mag komen)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Vstromrijder »

Hoi jaap

Voor hoe lang had je in gedachten om op vakantie te gaan?
Voor een lang weekernd kun je naar het heksenhuis in Bullay gaan. http://www.heksenhuis.nl/ een echt motorhuis! vriendelijke mensen en goed eten.
het ligt in de ijfel en is erg leuk om rond te sturen als beginnede toerder! En dan als dat bevalt raad ik aan om in het vervolg ook een tentje mee te nemen. lekker makkelijk en die kan je bijna overal wel neerzetten. op vstrom kunnen erg veel spullen en aangezien je ook een trike hebt. kun je nog meer meenemen. :lol:
Afbeelding zie hier hoe de motor bepakt is met winteruitrusting en tent/slaapspullen


Groeten en succes met het vinden van de juiste locatie
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door Stroompje »

pdvd schreef:
Stroompje schreef: :schater: :schater: ....ik dacht al ..........wanneer komt Pim met zijn link...... :?: :!:
Maar inderdaad er is veel info te vinden :worship:
Zeker een MF'er? (waar ik niet meer mag komen)
Wie ikke...?
:arrow: Nee geen MFér. Ik ben in hart en nieren verbonden met dit forum :schater: :schater: ....misschien een half jaar geleden nog eens ingelogd daar........en weet dus nergens van.....maar je emailadres verraad de link. :idea:
Maar nu houden we je natuurlijk in de gaten...... :schater: :wink:
-->back on topic :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door PDvD »

Ah okay, daar ben ik gebanned omdat té veel mensen daar steeds dezelfde vraag stelden... en ik dus steeds hetzelfde antwoord gaf ;) Dat mag niet want dan is het spam... ondanks dat het wel het antwoord op de vraag is...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
FastLoe

Re: eerste keer op motorvakantie

Bericht door FastLoe »

Tja, ik zou voor het camperen gaan.

Ik doe het al jaren en ook ik ben ooit met nix begonnen. De eerste aanschaf hoeft niet extreem duur te zijn. Kijk voor een leuke tent, niet te groot en niet te klein. Zorg voor twee goede slaapmatjes en twee goede slaapzakken en dan kom je al een heel eind. Over eten e.d. zou ik me voorlopig geen zorgen maken. Zoek een leuk restaurantje, als je in een hotel zit zal je ook genoegen moeten nemen met de lokale resauratie.

Ikzelf zou me heel beperkt voelen in een hotel, te opgesloten, 's avonds in een kamertje, afwachtend tot je aan de volgende dag mag beginnen. Geef mij maar een leuke kleine camping, midden in de natuur, waar je opgaat in de omgeving, sterker nog, het liefst helemaal geen camping maar door rijden tot je op een plek komt waarbij je denkt, hier wil ik morgen wakker worden.

Weet niet of dat in Duitsland werkt, in Schotland in ieder geval wel.

Zorg wel dat jezelf voor de eerste levensbehoeften kan zorgen, m.a.w. voldoende water, om koffie te maken, een vuurpitje, om koffie te maken en op z'n minst oploskoffie, om koffie te maken enne, oja een fles Jameson, om Irish Coffee te maken :worship:

Wat Duitsland betreft, kan ik je niet veel helpen. Ik kom daar slechts éens in de tien jaar (ouwe generatie hé) en in mei van dit jaar doe ik het zijdelings aan, zodat ik de eerste 10 jaar weer klaar ben.

In ieder geval, veel wijsheid en bovenal sterkte toegewenst met je keuze :lol:
Plaats reactie