Berchtesgaden

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Ruke

Berchtesgaden

Bericht door Ruke »

Hallo,

Is er al iemand van jullie naar Berchtesgaden gereden met de moto?
Graag wat info,zimmer frei,........enz.

Ruke
Brunkes

Re: Berchtesgaden

Bericht door Brunkes »

Hallo Ruke,

wij zijn in juni vorig jaar met de Strom naar Berchtesgaden gereden. Wij hebben er gelogeerd in Haus Windstill, Schwöbgasse, 2 te 83471 Königsee. Dit gästehaus ligt op 10 minuutjes wandelen van het centrum van Berchtesgaden en op een half uurtje stappen van de Königsee. Het Adelaarsnest ligt op 20 minuutjes rijden.
Wij betaalden er 50 euro voor een dubbel kamer met ontbijt/nacht. De motor sliep buiten op de rustig gelegen privé parking.

Fijne reis.

Groetjes. Brunkes
Ruke

Re: Berchtesgaden

Bericht door Ruke »

Dag Brunkes,

50€ per persoon per nacht of met zen tweeën?
Ik ben geen echte pineut, maar als dit per persoon is vind ik het vrij prijzig.

grts,
Ruke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Berchtesgaden

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Brunkes

Re: Berchtesgaden

Bericht door Brunkes »

Neenee Ruke,

50 euro per nacht voor twee hè :roll:
Die madam heeft een frigo staan waar je iets kan uitnemen om te drinken (bv 1/2 liter Weissbier aan 1 euroke). Je schrijft je kamernummer en de genoten dranken op een papierke naast de frigo en rekent af bij vertrek. Super gemakkelijk en echt niet duur dus ... O:-)

Grtz. Brunkes
Ruke

Re: Berchtesgaden

Bericht door Ruke »

Aan Brunkes,

Daar kan ik al beter mee leven.
Ik steek liever wat meer geld in mijne tank dan in een 5-sterren hotel, waar ge toch zo-wie-zo bijna nooit zijt, alleen maar om te slapen en te ontbijten.

grts,
Ruke
Brunkes

Re: Berchtesgaden

Bericht door Brunkes »

Brunkes schreef:
Ruke,

Wij zijn op 11 juni 2008 met de Strom op reis vertrokken. Wij reden naar het Duitse Koblenz (één overnachting in Rhens), dan via de oevers van de Rijn en de Main naar Wurzburg ( één overnachting in Kist), vandaar via de Romantische Strasse naar Fussen (met onderweg een overnachting in Donauworth en vervolgens voorbij Fussen vijf dagen verblijf in het Oostenrijkse Pflach), vandaar via de Alpen Strasse naar Berchtesgaden (twee dagen verblijf in Königsee), dan via Oostenrijk naar de Italiaanse Dolomieten ( 6 dagen verblijf in Eggenthal) en dan via Oostenrijk, Zwitserland (één overnachting), Duitsland (één overnachting in Schönau) en Frankrijk ( één overnachting in Pont à Moussen) terug naar huis.
Na 19 dagen, 9 verschillende hotels en 4600 km zijn we zonder problemen veilig thuis geraakt.
Een onvergetelijke reis met adembenemende vergezichten en culturele uitstaptjes en bezoekjes aan steden en kastelen.
Je kan enkele foto's bekijken via deze link http://www.mijnalbum.nl/Album=SGJGBJSN" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel kijkgenot.

Groetjes. Brunkes
Ruke

Re: Berchtesgaden

Bericht door Ruke »

Hallo Brunkes,

Prachtige fotoreportage.
Is zeker de moeite waard om naartoe te rijden.
Bedankt voor uw reactie.

Grts,
Ruke :-)}
Ninjawil

Re: Berchtesgaden

Bericht door Ninjawil »

Ben twee jaar geleden in Bergtesgaden geweest en vond het daar heel erg mooi.
Zeker de moeite waard.
Afbeelding

Afbeelding

De weg naar het adelaarsnest is zo smal dat daar geen verkeer mag komen. Je laat je motorfiets onder aan de berg staan, koopt een kaartje en rijdt met een bus naar boven.

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal boven is het muisstil. Je hoort alleen nog wat vogels.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Berchtesgaden

Bericht door Fogel »

Ruke schreef:Hallo,

Is er al iemand van jullie naar Berchtesgaden gereden met de moto?
Graag wat info,zimmer frei,........enz.

Ruke
Hee da's leuk! ik heb het ook op het programma deze zomer. Ik ga wat motoplus routes rijden! Ik ga op de semi-bonnefooi (ik check vooraf wel waar de campings zitten langs de route) kamperen.

Groet en vele plezier,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Plaats reactie