zuid polen...

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Slurfke

zuid polen...

Bericht door Slurfke »

In de maand juli 2009 willen mijn met twee glimburgse bikers een trip maken naar het zuiden van Polen. Heeft iemand een boeiende aanrijroute in zijn gedachten ? Heeft iemand uitgestippelde routes in het zuiden van Polen die we kunnen gebruiken ter voorbereiding van onze reis van een 12 tal dagen? Ik beloof jullie een uitgebreid reisverslag op dit forum...
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: zuid polen...

Bericht door DesertStrom »

Beetje late reactie......

Ik heb hier: http://www.kaspersuski.pl/ voor mijn werk gezeten.
Mooi hotel, niet zo'n standaard ding, goed restaurant.
Nadeeltje, men spreekt alleen maar Pools.
Dus in het restaurant wordt kip een "toktok" en vis een "blub-blub"
Mooie omgeving, Tatra begint hier zo'n beetje.

Gratis tip: Altijd een bewaakte parkeerplaats gebruiken.
Blueberry

Re: zuid polen...

Bericht door Blueberry »

Kun je voor mij een "walk'inn fridge" meenemen?
Slurfke

Re: zuid polen...

Bericht door Slurfke »

thanks..

Heb me voor alle zekerheid een nederlands pools woordenboek aangeschaft!! Wat me wel opvalt is dat je in tijdschriften ( motoren en toerisme, motorrad, reise motorrad ed..) niks vindt over motortrips in Polen. Wat schrikt motorrijders af om in dit mooie land rond te dolen ? Afstand ? t onbekende ? kans op piraten ? te mooie vrouwen ?
Wie het mij kan zeggen laat iet weten...
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: zuid polen...

Bericht door DesertStrom »

Te mooie vrouwen.
Je zit geregeld achterstevoren op de motor en dat is niet goed voor de verkeersveiligheid.
Verder is het ideaal terrein voor de V-strom, op sommige stukken is het wegdek bar slecht, als er al een wegdek is.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: zuid polen...

Bericht door Spip70 »

Dat er geen motorrijders in Polen zijn kan ik bestrijden, ik heb er afgelopen paar dagen genoeg gezien, vooral Duitsers. Ik was dan ook in Mazurka, het noordoosten van Polen, een gebied dat sowieso zeer geliefd is bij onze oosterburen (een zekere heer A.H. had er 65 jaar geleden een buitenhuisje laten maken).
Voor veel Duitsers is Polen natuurlijk net om de hoek, wij moeten nog heel Duitsland door om in Polen te komen.
De wegen zijn over het algemeen slecht onderhouden, er wordt hard gereden (veel automobilisten hebben een MC bakkie aan boord om elkaar te waarschuwen voor politiecontroles) en de wegbewijzering is wel aanwezig maar minimaal in de hoeveelheid informatie die het geeft, meestal wordt alleen verwezen naar het volgende plaatsje en de plaats daarop. Daar staat dan wel tegenover dat Polen een fantastisch mooi land is wat natuur betreft, ik denk een van de laatste landen in Europa (Rusland uitgezonderd) waar je nog oerwoud kan vinden.
Ik wens je in ieder geval veel plezier!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Plaats reactie