Bergtraining in de Eifel!

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Spip70 »

Erik B schreef: Wij zitten in Hotel Wiedenhof. Ik ben echter de enigste V-strom in deze club van 5. Het is een blauwe 1000 K2 met topkoffer en mra met vario. Ik zal m'n ogen openhouden. Motor staat helemaal klaar met nwe achterband/remblokken en een volle tank.
We zijn wel een paar V-Stroms tegengekomen afgelopen drie dagen, het zou mij niks verbazen als we je zaterdag tegen zijn gekomen, vraag me alleen niet meer waar en wanneer, tijd en plaats worden heel relatief tijdens zo'n uitstap

Motorgroet :bye: ,
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Stroompje »

Kom op heren we zitten te wachten op een reisverslag met alle in's en out's in : :arrow: Reisverslagen!!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door TT-Strom »

Stroompje schreef:Kom op heren we zitten te wachten op een reisverslag met alle in's en out's in : :arrow: Reisverslagen!!!!
binnenkort!

ben nu zo moe en stink zo van het zweet, dat ik eerst douchen en slapen ga!

laterrrr
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Na precies 1245 Km, ben ook ik weer terug uit de Eiffel. Zoals Berkrod al aangeeft, zal t.z.t. een verslag van dit evenement verschijnen op het daarvoor bestemde topic.

Klein tipje van de Sluier: Het hotel was goed, de route's adembenemend, veel geleerd, sommige dingen afgeleerd, goed gezelschap en het belangrijkste, de motor rijdt GEWELDIG :-)}.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Furiousz

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Furiousz »

Rhino VStrom schreef:Na precies 1245 Km, ben ook ik weer terug uit de Eiffel. Zoals Berkrod al aangeeft, zal t.z.t. een verslag van dit evenement verschijnen op het daarvoor bestemde topic.

Klein tipje van de Sluier: Het hotel was goed, de route's adembenemend, veel geleerd, sommige dingen afgeleerd, goed gezelschap en het belangrijkste, de motor rijdt GEWELDIG :-)}.
Daar ben ik in elk geval blij om :lol: ! Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal :D
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Frank »

Tja, wat kan ik er van zeggen. Hotel was goed, maar simpel. Op het toilet zat ik met mijn knieën klem tegen de muur. Maar het bed sliep heerlijk. Het ontbijt was erg goed. De bbq erg lekker en goed verzorgt. En de Bitburgertjes waren ook niet te versmaden.

Voor wat betreft de training had ik niet veel geluk. Ik ben 2 keer van mijn motor gevallen, één keer op het oefenterrein, ter voorbereiding en vandaag in de Eifel zelf. Met als gevolg 2 keer een koppelingshandle (á € 60,00) afgebroken en één keer een kapot knipperlicht en krassen op het zijscherm. Dus dat gaat weer geld kosten... :( :evil:

Maar het rijden in de Eifel was geweldig, ondanks dat ik een beetje pech had. Heb veel geleerd van Bert, de KNMV instructeur en met deze training een goede basis gelegd voor de bochtjes die we gaan maken in de Pyreneeën in september.

Toch heel veel plezier gehad. We hadden een gezellig clubje (zelfs Peter Rhino en Berkrod Andries) zijn me 100% meegevallen. :)

Een verslag en foto's volgen uiteraard:

Een voorproefje dan:

Afbeelding
Ons oefenweggetje met de eerste haarspeldbocht. (niet te zien op de foto)

Afbeelding
Het hotel, met de fietsen en instructeur Bert van der VAart (forumlid Bikey54)

Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Joskestiller »

Volgens mij is Peter op die laatste foto aan het nadenken hoe hij, alsnog, een kloontje kan ontwerpen voor de V-strom met een vast scherm.
Ontertussen kijkt Andries in welke spleetjes hij schroefjes kan droppen!! :schater:

Mooie foto's.... ik verwacht wel snel een volledig verslag met alle 'gore' details!! :mrgreen:

Zelf ben ik afgelopen zondag mijn motorbeheersing een beetje gaan bijschaven op een cursus in Tongeren... ik kan nu al vertrekken zonder stil te vallen! :-)}
Honi soit qui mal y pense!!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door TT-Strom »

Zo..alvast een eerste indruk:

Afbeelding
Eerste stop in Duitsland: Bert ziet het nu al niet meer zitten en leunt vermoeid op zijn motorfiets (wat gaat er toch door zijn hoofd, waar is hij aan begonnen)...de anderen lopen ook al weg......wat moet dit worden......(een lang weekend.... :schater: ) O:-)


Afbeelding
Geloof het of niet: Peter die mijn ruitje wast bij de bezinepomp!...... (zal wel als dank zijn voor het schroefje die ik terug heb gevonden bij kloontje kloten..:-))


Afbeelding
En zo te zien heeft hij er lol in ook.......voor de volgende meeting zullen we er een bakje bij zetten waar de fooi in kan... :schater:


Afbeelding
Alle strom's op een rijtje voor het hotel.


Het is echt een aanrader voor iedereen. Je leert veel over je plek op de weg, hoe een bocht aan te snijden etc. Daarnaast maakt de volledige RMT onderdeel uit van het weekend, dus dit certificaat heb je ook meteen op zak. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen kun je hiermee weer korting op je premie krijgen!

Verder was het (buiten het nuttige) een erg gezellig weekend. Veel gelachen (met dank aan de vele moppen van Bert)
, gegeten en gedronken. Helemaal top, ook omdat het perfect weer was!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Sparkle Black Peter »

BerkRod Schreef;
Geloof het of niet: Peter die mijn ruitje wast bij de bezinepomp!...... (zal wel als dank zijn voor het schroefje die ik terug heb gevonden bij kloontje kloten..
Néé hoor, hij had mij zijn Braadwurst belooft bij het BBQen O:-)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Spip70 »

Ik heb 1100 km meer op de teller staan na deze 3 dagen. Op de snelweg heb ik 1 op 19 gereden in Nederland (Son -> Hengelo) en zelfs 1 op 17,5 in Duitsland (Hengelo -> Eifel). Maar in de Eifel sprong het verbruik naar 1 op 25 (gemiddeld op een jaar 1 op 23).
Natuurlijk heb ik ook wat bijgeleerd (dat was uiteindelijk ook het doel):
- ik kan nu rijden zonder handjes aan het stuur
- ik schakel nu beter terug voor de bocht
- mijn plaats op de weg is nu iets verbeterd (al blijft er nog steeds genoeg ruimte voor een bankstel rechts van mij in een linker bocht :evil: )
- ik ben heel blij met mijn keuze voor een 650 (i.p.v. een 1000) al heb ik de 1000 niet geprobeert en dus geen vergelijking materiaal heb
- mijn camera niet tegen hoge toeren kan, dan trilt hij teveel....
Het was gewoon heel gezellig, het weer heeft natuurlijk heel erg mee gezeten (misschien iets te warm op zondag :mrgreen: ), de omgeving hartstikke mooi, een leuk hotel (met fantastische matrassen, nietwaar Peter?)
Ik ben bezig met de foto's, die zijn onder deze link te vinden 8) . Of ik nog filmpjes kan redden moet ik nog bezien :(

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Joskestiller »

Mooie foto's Johan. Ik krijg spijt dat ik er niet bij was ! :cry:
Honi soit qui mal y pense!!
Bikey54

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Bikey54 »

Er zijn weer nieuwe data's bekend voor de trainingen zie op de website http://www.motorcollege.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :-)}
Erik B

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Erik B »

Spip70 schreef:
Erik B schreef: Wij zitten in Hotel Wiedenhof. Ik ben echter de enigste V-strom in deze club van 5. Het is een blauwe 1000 K2 met topkoffer en mra met vario. Ik zal m'n ogen openhouden. Motor staat helemaal klaar met nwe achterband/remblokken en een volle tank.
We zijn wel een paar V-Stroms tegengekomen afgelopen drie dagen, het zou mij niks verbazen als we je zaterdag tegen zijn gekomen, vraag me alleen niet meer waar en wanneer, tijd en plaats worden heel relatief tijdens zo'n uitstap

Motorgroet :bye: ,
Johan F.
Dat zou mij ook niet echt verbazen, ik kwam zowiezo al veel stroms tegen, maar toen zeker 5 achter elkaar. Ook bij ons is de reis vlekkeloos verlopen. Van alle bestuurders had ik het minste last van kramp aan alle kanten, dus het is zomaar mogelijk dat er volgend jaar meer strommetjes rijden. Kijk zo'n nieuwe fireblade ziet er natuurlijk mooi uit, maar qua comfort was het toch niet alles hahaha. En met zo'n 1000 kan je er nog lekker bij blijven ook.
FrenkieNL

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FrenkieNL »

Dat ziet er heel goed uit zeg. Jammer van het 2 x vallen ( oorzaak ? ) Ik ga eens kijken of ik die training ook kan betalen. GG jongens ! :worship:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Frank »

FrenkieNL schreef:Dat ziet er heel goed uit zeg. Jammer van het 2 x vallen ( oorzaak ? ) Ik ga eens kijken of ik die training ook kan betalen. GG jongens ! :worship:
Oorzaak 1: Te langzaam rijden langs de pionnen... (was op het oefenterrein en langzame slalom is nooit mijn ding geweest)
Oorzaak 2: Uitglijden met de voorband op bitumen in het asfalt.

Ik heb nog een filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IGQauah-Jxc[/youtube]
De mening van Peter en Andries over de Eifeltraining...
Instructeur Bert doet wijselijk alsof ie niet weet wat een 650 is... :mrgreen:
Johan zegt (nog wijselijker) helemaal niks en geniet van z'n kopje thee...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FrenkieNL

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FrenkieNL »

Ik heb vandaag een motor rijvaardigheids training meegedaan. Wordt gegeven door twee instructeurs van de KLPD in Deurne. Was heel erg leerzaam en ik kan het iedereen aanraden !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=azn2APbm5m0[/youtube]

( instructeurs waren hoogst verbaasd dat de 1000 (nog steeds ) geen ABS had/heeft )
FastLoe

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FastLoe »

Bergtraining???

Ik schakel altijd éen tandje terug en geef dan gewoon vol gas.

Werkt in Schotland, België en Frankrijk, is de Eifel anders dan?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door RvGS »

FastLoe schreef:Bergtraining??? . . .Ik schakel altijd éen tandje terug en geef dan gewoon vol gas.

Werkt in Schotland, België en Frankrijk, is de Eifel anders dan?
Oei oei FastLoe,
Hoe moet dat dan op al de andere lokatie's, zoals de Dolemieten, Pyreneeën, Route Napoleon etc. :schater: :-)} :schater: :-)} :schater:
Groet, Robert |
FastLoe

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FastLoe »

Allemaal aparte cursussen, zowel voor bergop als -af, door ter plekke deskundigen, Kassa.

Zo ook de cursus plattelandsweggetjes rijden in Zuid-Holland, weer eens wat anders als Zeeuwse dijken 2 of Limburgs asfalt voor beginners
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door RvGS »

Afbeelding
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Frank »

FastLoe schreef:Bergtraining???

Ik schakel altijd éen tandje terug en geef dan gewoon vol gas.

Werkt in Schotland, België en Frankrijk, is de Eifel anders dan?
Nee, het werkt overal hetzelfde, maar als je het nog nooit gedaan hebt, dan is het handig om zo'n training te volgen. Ik (en kan alleen maar voor mezelf spreken) heb er heel veel aan gehad...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FastLoe »

Wat leer je dan precies met zo'n traininkje?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Frank »

Bijvoorbeeld de ideale lijn te rijden om een haarspeldbocht te maken.
Je leert kijken. Waar je moet rijden om het meeste te zien in een bocht.
In een vloeiende lijn naar beneden rijden.

Het is eigenlijk een voortgezette rijopleiding. Door deze cursus krijg je ook het RMT diploma van de KNMV.

Zie: http://www.bergtraining.nl/
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FastLoe »

Kan inderdaad best nuttig zijn. Ik ga zelf in mei op stap met een stelletje "onervaren" rijders, helaas ben ik de enige Strommer, maar ik rij dan ook wel voorop :-)}
Ik zal wel zien wie de Ardennen zonder kleerscheuren en kuipkrassen doorkomt. Ben nog druk bezig de route uit te zetten en weeeeee diegenen die op een reesertje aankomen :schater:
Ik deel geen certificaten uit, maar beloof iedereen wel een mooie stempel op z'n voorhoofd die die 1000 Km heelhuids doorkomt.
Het belangrijkste is dat ze een beetje ervaring opdoen. Er zijn er bij die nog nooit langer dan 200 Km achter elkaar hebben gereden. Daar gaat dan wel weer een hoop Vaseline inzitten.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door TT-Strom »

FastLoe schreef:Kan inderdaad best nuttig zijn. Ik ga zelf in mei op stap met een stelletje "onervaren" rijders, helaas ben ik de enige Strommer, maar ik rij dan ook wel voorop :-)}
Hebben wij de uitnodiging / aankondiging gemist???

Klinkt leuk!!!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
FastLoe

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door FastLoe »

BerkRod schreef:Hebben wij de uitnodiging / aankondiging gemist???
:oops: , niet echt, hij heeft er nooit gestaan.
Dit is namelijk een "commercieel" ritje, dat betekend dat ik ht niet helemaal gratis doe en ik wil m'n collega Strommers geen poot uitdraaien O:-)

Die zijn echter wel altijd welkom om een rondje Oostvoorns strand met 2°C in regen en storm mee te rijden, zoals met de "West Coast Riders rit :lol:
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door TT-Strom »

FastLoe schreef:
BerkRod schreef:Hebben wij de uitnodiging / aankondiging gemist???
:oops: , niet echt, hij heeft er nooit gestaan.
Dit is namelijk een "commercieel" ritje, dat betekend dat ik ht niet helemaal gratis doe en ik wil m'n collega Strommers geen poot uitdraaien O:-)

Die zijn echter wel altijd welkom om een rondje Oostvoorns strand met 2°C in regen en storm mee te rijden, zoals met de "West Coast Riders rit :lol:
we zien de uitnodiging wel weer verschijnen, ik ben zeker weer van de partij (hoewel nu liever in de zomer!)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Bikey54

Re: Bergtraining in de Eifel!

Bericht door Bikey54 »

Hallo Na een tijdje uit de running te zijn geweest zijn we er weer helemaal terug en hebben onze bergtrainingen uitgebreid dus neem eens een keertje een kijkje op de website http://www.bergtraining.nl

groetejs

Bikey
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 14-10-2010, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links tussen de [url] en [/url] code plaatsen s.v.p.!
Plaats reactie