Tips voor de pyreneën?

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Biker

Tips voor de pyreneën?

Bericht door Biker »

Wij zijn voornemens om naar de Pyreneën te gaan met de motor. Het idee is om 2 weken op 1 plaats te blijven en van daaruit de pyreneën te ontdekken. heeft er iemand een idee voor een leuke accomodatie? Een (motor)camping met stacaravan/mobilehome, appartement, motorhotel o.i.d. Ik lees het graag!
Biker

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Biker »

er zal toch wel eens iemand geweest zijn?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Frank »

Ik ben vaak in de Pyreeën geweest... en dan met name naar Andorra.. maar helaas nog niet op de motor.
Waar wil jij precies heen? Want de Pyreneën is nogal een ruim begrip. Wel mooie motorweggetjes aldaar! :)





Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Pink

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Pink »

Biker schreef:er zal toch wel eens iemand geweest zijn?
Heel veel mensen zijn er geweest, inclusief mezelf. Maar je vraag is nogal specifiek omdat je een vaste locatie zoekt. De meeste mensen trekken rond van camping naar camping.

Daarnaast zijn de pyreneën niet echt geschikt voor rondritten denk ik. De belangrijkste wegen lopen noord-zuid om de bergen over te steken. Oost-west is een ander verhaal. Probeer maar eens een doorgaande route te vinden van kust naar kust. Dan zijn de wegen heel beperkt.

Maar blijf zoeken. Het is een prachtig gebied, zeker op de motor.
Biker

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Biker »

Het worden denk ik 2 plekken van elk een week. 1 week in het spaanse centrale deel (Pena Montanesa) en de 2e week in de Franse Pyreneeen (Niaux). Echter het lijkt mij dat ele wegen doordlopen op de berg en dat het dus lastig is om dagroutes te maken (van A naar A) klopt dit? Heeft iemand mooie routes op mapsource voor daar?
Bikey54

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Bikey54 »

Hi
probeer het eens bij Hotel Residencia Aldoso
Dit hotoel wordt door een Nederlander beheerd en heeft ook heeeeeeeeele mooie route's die met name goed met een V strom zijn te berijden kijk maar eens op zijn website http://www.hotel-aldosa-andorra.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
en als je zijn prijzen kijkt deze zijn absoluut niet te duur.

Vriendelijke groet
Bikey54 :-)}
Lachouffe

Re: Tips voor de pyreneën?

Bericht door Lachouffe »

Ben afgelopen zomer in de Spaanse pyreneën geweest(met de auto) op een mooie camping in La Puebla de Roda.
Prima camping en gastvrij, ook voor motorrijders ! Schitterende omgeving in een rustige afgelegen streek.
Kijk eens op de website: http://www.camping-isabena.de/nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze camping heeft ook elk jaar een stand op de motorbeurs in Utrecht !!!!

Gr. La Chouffe !!
Plaats reactie