Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Bruintje »

Ik ga 25 t/m 29 Mei een midweek naar Duitsland.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen de Eifel of Westerwald.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide of misschien kunnen zeggen wat het mooiste is.

Westerwald heeft toch een beetje mijn voorkeur omdat ik dan dichter bij familie zit en daar wil ik nog een weekend aanvast plakken.
Eifel is ook geen probleem alleen moet ik dan iets verder rijden.

En ook nog een vraag over Horizon motorreizen. Daar wil ik namelijk de reis en hotel boeken.
Iemand ervaring met horizon motorreizen ?

En zijn er toevallig mensen hier die ook een midweek willen plannen die richting op ?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Ik heb goeie ervaringen met Horizon reizen, echte motormensen zeg maar :worship: De routes zijn mooi en de hotels waren dik in orde.

Ik ben zowel in de Eifel als in Westerwald meerdere malen geweest. De Eifel is wat drukker dan Westerwald, de wegen waren in de Eifel ook wat beter wat wegdek betreft.

Zelf ga in in die periode naar de Eifel met wat mensen, volgens mij zijn er iets meer haarspeldbochten in de Eifel, maar zeker weten doe ik dat niet. Mooi is het eigenlijk in beide streken :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Diversion

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Diversion »

Westerwald ken ik niet. Wij hebben in de herfstvakantie in de Eifel getourd. Er zijn daar echt schitterende routes: http://www.eifelbiker.de :-)} Als je de ware betekenis van een haarspeldbocht wilt kennen, rijdt dan de rit Kleine Strassen.
Als standplaats hadden wij Monschau, maar Bad Münstereifel is voor de meeste ritten waarschijnlijk beter.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door TT-Strom »

Mij lijkt een midweek duitsland een goed plan, liep zelf ook al met dat idee rond.
Als de plannen meer definitief zijn, laat het dan even weten. Misschien kan je aangeven welke reis van Horizon je in gedachten hebt, dan kan ik deze eens bekijken op hun website.

Ik houd me in ieder geval aanbevolen en weet misschien nog wel iemand die mee wil. (welliswaar geen strom rijder, maar wel Suzuki, een GSR-600)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
FireTaz

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door FireTaz »

heb geen ervaring met het westerwald maar ben afgelopen zomer in de eifel geweest en het is daar schitterend. mooie wegen met een goed wegdek, geen verrassingen. en een prachtige natuur. ik zat in de buurt van bitburg, helaas niet met de strom.
mijn broer gaat vaak naar het sauerland, is volgens hem ook een prima omgeving voor tochten.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Hunter6 »

Westerwald is een mooi gebied maar de Eiffel biedt toch beduidend meer, zeker als je bij de Moesel aan het toeren gaat.
Ik ken Horizon van naam en ze staan niet slecht bekend, maar waarom niet op de bonnefooi? Zeker als je met weinig mensen op pad gaat heeft dit vele voordelen.
Je maakt dan zelf een route door het gebied, dit kan haast niet mislukken als je maar van de "B" straten afblijft (te veel vrachtverkeer).

Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit niet aandurfen omdat ze de duitse taal niet machtig zijn maar de meeste duitsers kunnen het enorm waarderen als iemand toch z'n best doet. Gewoon doen dus.

Verder een tip om lid te worden van een lokale motorclub bij je in de buurt. Deze organiseren elk jaar trips naar dit soort gebieden en zijn vaak gezelliger en stukken goedkoper.

Alsvast veel voorpret toegewenst.
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Bruintje »

Met de Duitse taal heb ik geen moeite. Heb familie in Duitsland wonen.
En het leek mij makkelijker om het via een reisbureau te doen.

Maar ik heb wat gezocht en denk iets gevonden te hebben.
Een hotel in de eifel. Hotel Sonnenblick in Lütz (luetz). http://www.sonnenblick-luetz.de/

Alleen de info is een beetje vaag. Ze hebben drie verschillende prijzen voor het zelfde.
5 dagen voor 149,- , 168,- & 183,-
De eerste is alleen een midweek, de tweede is motorradtour en de derde is een combitour.
Maar bij de info zie ik geen verschil.

Iemand ervaring met dit hotel ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Frank »

Bruintje schreef:Met de Duitse taal heb ik geen moeite. Heb familie in Duitsland wonen.
Dat zegt niks.. ik heb familie in Thailand en Peru, maar mijn Thais en Spaans is minimaal tot NUL... :mrgreen:

Ik denk dat de Eifel ook meer uitdagingen heeft dan Westerwald... maar als je voor het Westerwald kiest, ga dan op mooie zondagmiddag naar Isenburg (tussen Bendorf en Dierdorf aan de B413), fantastisch gezicht, want het hele dorp staat vol met motoren geparkeerd! En een hele mooie route met leuke bochtjes...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Stroompje »

Hela de hotel link doet het niet.......bij mij. :?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Bruintje »

Stroompje schreef:Hela de hotel link doet het niet.......bij mij. :?
Link doet het weer. Hij was voor mij ook onbereikbaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Midweek Duitsland: Eifel of Westerwald ?

Bericht door Stroompje »

Ja, er tut es wieder!!

Ziet er niet slecht uit ......leuk adres voor een tussendoortje :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie