Gezocht: Route Lekdijk

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
The V

Gezocht: Route Lekdijk

Bericht door The V »

Vorig jaar heb ik eens met een groep een leuke route gereden over de Lekdijk. Gestart ergens bij Capelle en zo langs de Lek lekker bochtjes gereden langs het water. Ook nog ergens met een pontje overgestoken. Eindbestemming was Rhenen. Ik kan me niet meer herinneren hoe die route nou precies was. Heb 'm wel eens gerpobeert te reconstueren maar dat is helaas niet geheel gelukt.

Wie kan mij deze route uitzetten?

[/b]
Remakil

Re: Gezocht: Route Lekdijk

Bericht door Remakil »

Ikke... ik rij als Culemborger regelmatig langs de Lek... aan beide zijden zelfs... ;)
Tevens pak ik regelmatig de dijk Lent (overzijde Nijmegen)-Tiel-Gorinchem... ook mooi... :)
Als je eens nix te doen hebt en een ritje wilt doen, dat kan... :)

Feitelijk begint de dijk bij Krimpen a/d IJssel en kun je hem tot aan Rhenen volgen. Je zult dan even door Nieuwegein/Vreeswijk moeten en later door Wijk bij Duurstede om de dijk te kunnen volgen naar Amerongen... vanaf Amerongen is het naar Rhenen niet bepaald een dijk meer... meer doorgaande weg, maar bij Rhenen kun je oversteken en zo vanaf Kesteren aan de andere zijde weer helemaal terug naar Kinderdijk (met een kleine omweg tussen Culemborg/Vianen i.v.m. dijkwerkzaamheden). Maar dat is in principe ff een beknopte omschrijving voor je... :)

Ik zou em in GPS om kunnen zetten, mits je dat hebt... :?:

A.s. vrijdag ga ik iig een deel van de beide dijken rijden, vanaf Schoonhoven. Pont over en dan richting Kinderdijk, vervolgens wat binnendoorwerk, stukje Lek/Linge-route, dan de dijk vanaf Neerrijnen naar Tiel... binnendoor naar Maurik... dijk naar Amerongen, pont nemen en dan van Amerongen terug naar Schoonhoven. Dat laatste deel is 50% van wat je bedoeld... ;)

Ik ga met 2 vrienden van MF... je zou mee kunnen, mits je de mogelijkheid hebt en vroeg je bed uit durft... :lol:
The V

Bericht door The V »

Het komt me allemaal wel bekend voor ja! Als je er een keer zin en tijd voor hebt zou ik het wel top vinden als je 'm als GPS route wilt zetten. Kep een Rider :idea:

Voor wat betreft vrijdag; ik ben dan vrij :!: En vroeg opstaan is voor mij geen probleem :wink: Dus als het droog is en jullie willen mij erbij hebben dan hebben we voor vrijdag een date :lol:

In de loop van de week ff de afspraak fine-tunen :?:
Remakil

Bericht door Remakil »

Jij hebt een TTR... mmm... ik zit hier met een Garmin en volgens mij bijt dat elkaar... of ik ben technisch nog niet zover dat ik het voor je kan omzetten, dat kan ook... :lol:

Wat a.s. vrijdag betreft... een vierde man lijkt mij geen probleem hoor... we vertrekken om 10.00 uur vanaf de pont in Schoonhoven. Dus dat is waar je wezen moet... we verzamelen bij de snackbar... nu nog de weersomstandigheden afwachten... ;)
The V

Bericht door The V »

lijkt me leuk :!:
Crazychris

Bericht door Crazychris »

lek dijk ????
richting vianen ???
en weer terug ????
geef maar n gil en ik wil dan ook mee
gaat er altijd op via capelle
Remakil

Bericht door Remakil »

Ziet er naar uit dat het weer vrijdag goed genoeg is om een stukkie te rijden... :)
Meteo Consult heeft het over 20% kans op regen, 12° C en 7 uur zon... :D
Het KNMI praat over 40% kans op regen, 30% kans op zon en 11° C... maar dat zijn van nature zwartkijkers... ;)
The V

Bericht door The V »

Als het zoals vandaag is dan komt het goed :!:

Weet alleen nog niet of ik mee ga. Als het vrijdag doorgaat heb ik een technische workshop toeters inbouwen bij E-Strom. Is nog niet 100% zeker, anders ben ik zeker van de partij!
Remakil

Bericht door Remakil »

Owkee... ik hoor het vanzelf wel... en anders zie ik het wel... ;)
Wij verzamelen om 10.00 uur bij de pont in Schoonhoven en als je daar om 10.15 uur niet bent, dan weet ik zeker dat je niet komt...
Crazychris

Bericht door Crazychris »

waarom nou weer vrijdag ?????
dan moet ik werken :evil:
en twwekend kan ik ook nie
dan zit ik in deutchland 8)
Remakil

Bericht door Remakil »

crazychris schreef:waarom nou weer vrijdag ?????
dan moet ik werken :evil:
en twwekend kan ik ook nie
dan zit ik in deutchland 8)
D'r komen nog meer weekenden... ;)
The V

Bericht door The V »

Remakil, ik laat morgen verstek gaan. Ga sleutelen in Almere. Bedankt voor het aanbod. Volgende keer zeker mee! En mocht je die route nog eens op papier of digitaal hebben in welk formaat dan ook dan hou ik me aanbevolen!
Remakil

Bericht door Remakil »

Owkee... next time better... ;)
Ik ga eens kijken wat ik kan doen voor je, qua route... :)
Plaats reactie