beetje laat, maar ik was vandaag ff wat dingen aan het doorspitten en kwam nog wat foto's van de trip tegen.
Door omstandigheden de route aardig moeten inkorten omdat ook 250km per dag toch wat te hoog was gegerepen voor de medereiziger. Opzich geen probleem, op deze manier werd het meer een releax vakantie met motorrijden
.
Dag 1, rond het middag uur vertrokken om de autobaan op te rijden, richting Memmingen, in Zuid Duitsland, niet dat we daar zouden komen, maar wel de juiste richting.
Inderdaad op een kleine 200km afstand gestopt in een kleine dorpje waarvan ik de naam natuurlijk ben vergeten.
Dag 2.De volgende dag de tenten weer opgepakt en richting Memmingen gereden over de autobaan. Daarna binnendoor naar Thüringen onderaan de Hoghalpenstrasse. Daarme gelijk de eerste kleine passen gepakt, de Gaichtpas, Hochtannbergpass en de Faschinajoch. Daar eenigzins in de regen de tent opgezet. Gelukkig werd het snel droog en was het de volgende dag perfect weer.
Dag 3. De bedoeling was Hoghalpenstrasse, Reschenpas, en de Stevlio. Door omstandigheden niet verder gekomen dan de voet van de Stelvio, dus hier een Camping gezocht.
Zelf vind ik het zonde om voor een kleine 120km mn campeerspullen op en af te pakken. Dus ik stond er op dat er de volgende dag flink gereden zou worden.
Dus, op dag 4 begonnen met de Stelvio, daarna door naar Livigno, over de Passo di Foscagno, richting de Berninapas door naar Sankt Moritz, de Malojapas richting het Comomeer.
Op de Stelvio
Opassen voor dit spul onderweg
Paar dagen rustig aan gedaan en een beetje rond gereden.
Daarna de San Marco pas over, richting Passo Del Vivione. Hier werd al snel duidelijk dat er minder km´s gereden moesten worden. Dus rustig aan begonnen met de route inkorten, en wat dingen weg laten. 200km per dag zou toch wel de max zijn.
Hoe ik hier gereden heb, ik ben het eigenlijk een beetje vergeten. Maar het komt er op neer dat je hier niet zo heel verkeerd kunt rijden, alles is hier mooi
. Het doel was nu in ieder geval Lienz geworden.
Vanaf Tolmezzo tot de Plöckenpass volgt eeen enorm langs saai en druk stuk was, het eenige positieve was dat de omgeving wel erg mooi was. De Plöckenpass maakte veel goed, lekker rijden en mooie uitzichtingen.
ergens een plaspazue onderweg)
uitzicht tijdens het rijden
In Lienz op stadscamping Falken gaan staan, op loopafstand van het Centrum. Goede camping voor een prima prijs met bijzonder (en net sanitair). Kennelijk was de eigenaar bang om zonder wc papier te zitten...
Camping Falken
De Grossglockner Hochalpenstrasse stond nog op mijn verlanglijstje om te rijden. Het is een weg met prachtige uitzichten die mag plaats nemen in mn persoonlijke uitizchten top 5 op plaats 4 ofzo. Maar om te rijden is er niet bijzonder veel aan. T asfalt is er best verradelijk glad op sommige momenten.
De Anakee 2 waarmee ik rij hebben me nog nooit verrast in een kleine 80dkm dat ik er mee rij maar hier werd ik toch ff 2 keer met mn neus op de feiten gedrukt doordat het het geheel flink aan de schuif ging.
Mn medereiziger met zn pilotroads had er tijdens de gehele vakantie al vaker last van en hij durfde hier bijna helemaal niet meer door te rijden.
Vanaf Lienz op aanraden van iemand van het forum de Staller Sattel gepakt, dit was toch wel gaaf. Lekker smal en klein, heerlijk om te rijden.
Om Bruneck heen gereden richting de Jaufenpas en er over.
Onderaan de Timmelsjoch overnacht. Ook deze pas had ik nog nooit gereden, wel was ik er vaak in de buurt geweest, maar er nog nooit overheen. Prima pas om te rijden, alleen jammer van de hoge tolkosten.
Hier voor het eerst mn reservebenzine moeten gebruikten voor Bas, zn brommer verbruikt toch wat meer dan mijn 1000.
Daarna stevig doorgereden richting Imst. De weg is een doorgaande route met her en der wat leuke bochtjes er in.
Overnacht ergens bij Imst in de buurt, de Hahntennjoch over, de Flexenpass bij Lech over. Misschien wel 1 van de mooiste stukken van Oostenrijk.
Door richting de Bodensee, om hier bovenlangs te kruisen, richting Waldshut, het begin van de B500 door het Zwartewoud.
Alleen hadden we net de verkeerde reisdag uitgekozen om achter de bodensee langs gaan en was het stervensdruk op de weg met in ieder klein dorp een dikke vette file en vele wegafzettingen.
Niet door auto's maar met dit spul.
Met pijn en moeite laat aangekomen in de buurt van Waldshut.
De volgende dag de B500 gereden, t was meestal behoorlijk rustig, en je kunt er stevig door rijden.
Op bepaalde plekken ingehaald door een paar sportmotoren die dik 100km per uur harder gingen terwijl wij daar al een stukje harder reden dan voorgeschreven was.
Dit is trouwens een omgeving waar ik nog wel weer een keer heen wil voor een midweekje sturen, door een paar omleidingen prachtige wegen gezien.
Rond een uurtje of 2 in de buurt van Baden Baden nog een stukje autobaan gepakt richting Neustadt an der Weinstrasse.
Hier de laatste overnachting gepakt, en de volgende dag binnendoor het Moeselgebied en de Eifel gereden om in Altenahr uit te komen. Hier de autobaan op gereden om 's avonds weer thuis te komen.
Bij mn laatste tankstop in Duitsland nog een ansichtkaarten met foto van de Duitse politie gekregen met het vriendelijke verzoek om een kleine 100 euro over te maken.
Al met al was het een prima trip met veelal perfect weer een heerlijke wegen.