zomervakantie Dolemieten 2016

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

Over een kleine maand is het weer zo ver en ben ik van plan om samen met een vriend een dag of 18 met de motor op vakantie te gaan richting de Dolemieten.
De eerste paar dagen van de reis staan ongeveer vast. Eerst afzakken via de autobaan naar Memmingen, Duitsland om vanaf daar binnendoor richting Oberjoch, Oostenrijk binnen te rijden, vanaf daar via daar tussen liggende passen richting Bludenz te rijden.
Daarna de Hochalpenstrasse, Reschenpas en de Stelvio natuurlijk richting Bormio. De dag er na richting Livigno, door naar Sankt Moritz, afzakken richting het Comomeer om hier ff te relaxen en een paar passen in de buurt te rijden.

En nu komt het grote probleem, vanaf daar weet ik het niet meer :o)

Ik wil eigen door richting Oostenrijk om de Grossglockner te doen. Om vanaf het comomeer daar te komen zijn er legio aan keuzes en vele bergpassen. Iemand nog tips of ideeën?
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door RedStrom »

Niet helemaal wat je vraagt, maar Aosta dal meenemen in je route.
Nav artikel in Motoplus over dit dal heb ik deze op het lijstje nog-eens-rijden gezet.
Bijna allemaal doodlopende passen maar errug fraai.
Routes zijn gemaild.
:duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Hessie »

Chiel, kijk eens naar het Staller Sattel, grens italie/Oostenrijk.
Smal weggetje, 3 kwartier open voor stijgend verkeer naar Oostenrijk, 1 kwartier open voor de andere richting. Oppassen voor koeien die in de haarspeldbochten liggen :o)
Zit je al wel in de buurt van de Grossglockner hoor, hoe je het stuk daarvoor moet invullen weet ik ook niet :bye:
doei
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Valetek »

als je de grossklochner afrijdt zit je bijna bij de Vršič Pas, ook erg mooi!

https://en.wikipedia.org/wiki/Vr%C5%A1i%C4%8D_Pass" onclick="window.open(this.href);return false;




maar met 18 dagen kom je makkelijk toe aan de transalpina :P

https://en.wikipedia.org/wiki/Transalpina_(DN67C" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

Mn mede rijder denkt het zwaar te krijgen met meer dan 250 km per dag en wil graag her en der nog een dag niet motorrijden.

Volgend jaar wil ik weer alleen en dan ga ik wel een wat grotere trip maken, ook richting de zwarte zee e.d
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Ebrostrom »

Dan heb je hem zeker nog niet verteld over de rechtstreekse terugreis...;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

Ik weet echt niet hoe we uit gaan komen :o).
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Valetek »

je hebt echt genoeg in de buurt, vermijd de stelvio sowieso.. je zou na de Gross de vrisc pas pakken. als je wilt even relaxen kan je ook lekker sturen in en rondom het gardameer ( ik weet niet als je hotel of camping pakt .. soms is het wel lekker om niet in telkens in en uit te pakken ) heb er ook 14 jaar gewoond dus mocht je tips willen hebben :P

je kan natuurlijk niet in het gardameer rijden maar wel in relaxen :P
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

Routes zijn klaar, voor een kleine 2000 kilometers door de alpen, en daarna nog vanaf bludenz terug door het zwarte woud richting luxemburg ofzo.
Zondaf is het zo ver, ik heb er zin in. Nu eerst nog een uurtje of 8 werken en morgen spullen inpakken :mrgreen:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Consono »

Ai ai Chiel, dat klinkt goed! In juni ben ik in de Dolomieten geweest, afgelopen week (ongepland) naar Zwitserland, waarbij we drie dagen in het Schwarzwald rond hebben geknord. Een waar paradijs! Veel plezier!

Groet,

Arno
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Eikie »

Fijne vakantie Chiel en stuur af en toe een paar plaatjes. Vinden we leuk en worden we strontjaloers van :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Marian »

Fijne vakantie Chiel....en wat Rene zegt! ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Ebrostrom »

Veel plezier Chiel :duim:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door JeePeetje »

Veel plezier!!
Ik heb net een week door het zwarte woud gestuurd en dat smaakt naar meer!!
Geniet ervan!!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door RedStrom »

Have fun Chiel.
En die foto's kan na de tijd ook wel.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ga d'r maar van genieten Chiel, wij houden hier de 'tent' wel draaiende 8) En weer veilig terug keren.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

beetje laat, maar ik was vandaag ff wat dingen aan het doorspitten en kwam nog wat foto's van de trip tegen.
Door omstandigheden de route aardig moeten inkorten omdat ook 250km per dag toch wat te hoog was gegerepen voor de medereiziger. Opzich geen probleem, op deze manier werd het meer een releax vakantie met motorrijden :).

Dag 1, rond het middag uur vertrokken om de autobaan op te rijden, richting Memmingen, in Zuid Duitsland, niet dat we daar zouden komen, maar wel de juiste richting.
Inderdaad op een kleine 200km afstand gestopt in een kleine dorpje waarvan ik de naam natuurlijk ben vergeten.
Dag 2.De volgende dag de tenten weer opgepakt en richting Memmingen gereden over de autobaan. Daarna binnendoor naar Thüringen onderaan de Hoghalpenstrasse. Daarme gelijk de eerste kleine passen gepakt, de Gaichtpas, Hochtannbergpass en de Faschinajoch. Daar eenigzins in de regen de tent opgezet. Gelukkig werd het snel droog en was het de volgende dag perfect weer.
Afbeelding

Dag 3. De bedoeling was Hoghalpenstrasse, Reschenpas, en de Stevlio. Door omstandigheden niet verder gekomen dan de voet van de Stelvio, dus hier een Camping gezocht.
Zelf vind ik het zonde om voor een kleine 120km mn campeerspullen op en af te pakken. Dus ik stond er op dat er de volgende dag flink gereden zou worden.
Dus, op dag 4 begonnen met de Stelvio, daarna door naar Livigno, over de Passo di Foscagno, richting de Berninapas door naar Sankt Moritz, de Malojapas richting het Comomeer.
Afbeelding
Op de Stelvio

Opassen voor dit spul onderweg
Afbeelding

Paar dagen rustig aan gedaan en een beetje rond gereden.

Daarna de San Marco pas over, richting Passo Del Vivione. Hier werd al snel duidelijk dat er minder km´s gereden moesten worden. Dus rustig aan begonnen met de route inkorten, en wat dingen weg laten. 200km per dag zou toch wel de max zijn.

Hoe ik hier gereden heb, ik ben het eigenlijk een beetje vergeten. Maar het komt er op neer dat je hier niet zo heel verkeerd kunt rijden, alles is hier mooi :mrgreen:. Het doel was nu in ieder geval Lienz geworden.
Afbeelding

Vanaf Tolmezzo tot de Plöckenpass volgt eeen enorm langs saai en druk stuk was, het eenige positieve was dat de omgeving wel erg mooi was. De Plöckenpass maakte veel goed, lekker rijden en mooie uitzichtingen.

Afbeelding
ergens een plaspazue onderweg)

Afbeelding
uitzicht tijdens het rijden

In Lienz op stadscamping Falken gaan staan, op loopafstand van het Centrum. Goede camping voor een prima prijs met bijzonder (en net sanitair). Kennelijk was de eigenaar bang om zonder wc papier te zitten...
Afbeelding
Camping Falken

De Grossglockner Hochalpenstrasse stond nog op mijn verlanglijstje om te rijden. Het is een weg met prachtige uitzichten die mag plaats nemen in mn persoonlijke uitizchten top 5 op plaats 4 ofzo. Maar om te rijden is er niet bijzonder veel aan. T asfalt is er best verradelijk glad op sommige momenten.
De Anakee 2 waarmee ik rij hebben me nog nooit verrast in een kleine 80dkm dat ik er mee rij maar hier werd ik toch ff 2 keer met mn neus op de feiten gedrukt doordat het het geheel flink aan de schuif ging.
Mn medereiziger met zn pilotroads had er tijdens de gehele vakantie al vaker last van en hij durfde hier bijna helemaal niet meer door te rijden.
Vanaf Lienz op aanraden van iemand van het forum de Staller Sattel gepakt, dit was toch wel gaaf. Lekker smal en klein, heerlijk om te rijden.
Om Bruneck heen gereden richting de Jaufenpas en er over.
Onderaan de Timmelsjoch overnacht. Ook deze pas had ik nog nooit gereden, wel was ik er vaak in de buurt geweest, maar er nog nooit overheen. Prima pas om te rijden, alleen jammer van de hoge tolkosten.

Hier voor het eerst mn reservebenzine moeten gebruikten voor Bas, zn brommer verbruikt toch wat meer dan mijn 1000.
Daarna stevig doorgereden richting Imst. De weg is een doorgaande route met her en der wat leuke bochtjes er in.

Overnacht ergens bij Imst in de buurt, de Hahntennjoch over, de Flexenpass bij Lech over. Misschien wel 1 van de mooiste stukken van Oostenrijk.
Door richting de Bodensee, om hier bovenlangs te kruisen, richting Waldshut, het begin van de B500 door het Zwartewoud.
Alleen hadden we net de verkeerde reisdag uitgekozen om achter de bodensee langs gaan en was het stervensdruk op de weg met in ieder klein dorp een dikke vette file en vele wegafzettingen.
Afbeelding
Niet door auto's maar met dit spul.

Met pijn en moeite laat aangekomen in de buurt van Waldshut.
De volgende dag de B500 gereden, t was meestal behoorlijk rustig, en je kunt er stevig door rijden.
Op bepaalde plekken ingehaald door een paar sportmotoren die dik 100km per uur harder gingen terwijl wij daar al een stukje harder reden dan voorgeschreven was.
Dit is trouwens een omgeving waar ik nog wel weer een keer heen wil voor een midweekje sturen, door een paar omleidingen prachtige wegen gezien.
Rond een uurtje of 2 in de buurt van Baden Baden nog een stukje autobaan gepakt richting Neustadt an der Weinstrasse.

Hier de laatste overnachting gepakt, en de volgende dag binnendoor het Moeselgebied en de Eifel gereden om in Altenahr uit te komen. Hier de autobaan op gereden om 's avonds weer thuis te komen.
Bij mn laatste tankstop in Duitsland nog een ansichtkaarten met foto van de Duitse politie gekregen met het vriendelijke verzoek om een kleine 100 euro over te maken.
Al met al was het een prima trip met veelal perfect weer een heerlijke wegen.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Eikie »

Al met al toch een mooi reisje en leuk verslag.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Bozobin † »

Allemaal bekende namen ! Mooi hè :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Bozobin † »

Dan is het asfalt op de Grossclockner behoorlijk achteruit gegaan, de laatste keer dat ik er was: 2 uur heen en in een half uurtje weer terug. (net voor de tolpoort gekeerd).
En als je dat dan om 5 uur doet is de andere kant al afgesloten en heb je geen tegenliggers meer :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Cplegt »

T was geen gatenkaas, zelfs best strak asfalt maar op sommige stukken, vooral in de bochten was het van dat gladde beige betonspul. Dat vonden de bandjes niet zo leuk.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Stroompje »

:duim:......leuke trip veel bekende plekken!

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door JeePeetje »

Leuk verslag en leuke foto's.
De Dolomieten staan voor 2017 in de planning bij ons.
Ik sta open voor do's & don'ts
[WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Hessie »

Leuk Chiel :duim:
Staller Sattel dus meegepakt, daar lagen bij ons de koeien in de bochtjes :shock:
doei
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Anja64 »

@Cplegt mooi gereden,wat wonen wij dan toch in een platte pannenkoekenland ;)

@JeePeetje,niet in augustus gaan als je kan,dan rijden alle die maffe Italianen daar ook als gekken rond ;)
Wij waren in Tenna daar zit een nederlandse (dacht zelfs dat ze uit Z-Vlaanderen kwam) vrouw die daar een mooi hotel Da Remo heeft,van daaruit kun je mooie routes rijden
ik heb onze routes nog wel beschikbaar denk ik als je daar belangstelling voor hebt, maar dan moet ik even gaan spitten op mijn oude laptopje daar staan ze nog in mapsource denk ik.
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door JeePeetje »

@Anja64
Het zal de eerste week van september worden. En in de routes ben ik zeker geïnteresseerd. Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Emile »

Wellicht voor september en anders voor juni volgend jaar ga ik een weekje naar het zuiden met de nachttrein naar Innsbruck.

Eerste iteratie van de route is de onderstaande:
dolomieten.jpg

Of dynamisch (incl. POI's e.d.): https://www.google.com/maps/d/viewer?au ... 999903&z=8

Heb al aardig wat tips verwerkt van her en der, maar meer is welkom.

Punten die ik soweizo wil zien zijn de Stelvio pass, Anfo Ridge Road (heel benieuwd naar), Strada della Forra en de San Boldo pass.
Het gevolg is een wat 'ruime loop' waarbij we ook wat passen overslaan, maar dan houden we nog wat over voor een volgende keer...
(de Großglockner Hochalpenstraße staat ook nog op mijn lijstje, maar die komt wel een andere keer)

We rijden ongeveer 5 uur per dag.

NB. MyRouteapp is wat lastig plannen met passen die dicht zijn. Heeft iemand hier een oplossing voor? (bv Timmeltjoch)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Valetek »

je pakt al de mooiere wegen van het Gardameer ( oude bewoner hier :P ) op de Monte Baldo rijden ( oostelijk oever ) is ook erg mooi. hele mooie uitzicht ook op de top!

sowieso de brennerpas vermijden.. alles in de buurt is verder wel leuk rijden :P bij Limone zou je door de bergen kunnen rijden ipv door de tunnels .. en bij gargagnano zo naar de lago d'Idro
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Emile »

Dat is goed om te horen! Heb je zelf ooit de Anfo Ridge Road gereden? (route gaat er nu langs omdat 'ie nog dicht is, maar het is de bedoeling om deze ook te rijden)
Staat bovenaan in het lijstje met de gevaarlijkste wegen in Italië.
(na dead road in La Paz gefietst te hebben moet deze ook wel kunnen lijkt me ;-))
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Valetek »

nee, wel leuk om te bezoeken maar zou ik er echt 10kmh rijden idd ... als Je Kilometer wilt afleggen zou ik het echt vermijden
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: zomervakantie Dolemieten 2016

Bericht door Emile »

Het is de laatste pass naar beneden voor het hotel aan het Idromeer. Kijken dan wel of we er scherp genoeg voor zijn en de omstandigheden goed genoeg zijn ;-)
En anders is de Piazzale Passo del Giogo een prima alternatief (zoals nu op de route)

Ik heb bij het Gardameer de tunnels nu vervangen door de bergweg, thanks! (nog niet zichtbaar op MyMaps)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 22-05-2017, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is ongewenst.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Plaats reactie