Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 106
Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
Woonplaats: Utrecht

Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Bericht door Bibaboeba »

Beste mede-strommers,

Ik ben van plan om in de maand juli en augustus drie weken met mijn vriendin door oost-europa te trekken. Het plan is om langs zurich, milaan, ljubljana, (misschien boedapest), rijeka, wenen, praag en dan door duitsland weer terug te gaan. Het wordt de eerste lange reis op de motor en dus ook nog vol beladen met twee man + kampeeruitrusting op één motor. We houden dan ook geen strakke planning aan maar zien we hoever we komen. De route ligt dan ook totaal niet vast maar ik wil wel alvast wat leuke routes in mijn tomtom zetten.

Kortom, ik ben opzoek naar zowel algemene tips als plekken in die omgeving die we moeten zien en leuke routes.
Ook leuke (enigsinds budget als het even kan) campings zijn welkom. Bovendien de dingen die ik niet moet vergeten mee te nemen.

Bij voorbaat dank voor alle tips!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Bericht door Wullebolle »

Zoo nogal flinke trip waar miljoenen tips over te vertellen vallen.

Start:
1: Laat Rijeka maar voor wat het is: niets te beleven, niets moois aan. Wil je toch de zee aan je voeten voelen, ga dan naar Porec-Rovinj of beter nog het Eiland Cres en Losinj (fijn campingkje net voorbij de brug dien de twee eilanden verbindt)
2: Slovenie: Ljubljana is toffe stad om een dagje in rond te wandelen. Bled meer is zeer mooi, goeie camping met goed sanitair en resto en wifi : Camping Zaka in Bled.
3: Venetie natuurlijk. Camping Fusina en vandaar de "autobus" boot naar venetie zelve. Doen !
4: Dolomieten. De trip naar de Drei Zinnen nabij Cortina is een goeie om te rijden, de cols in de omgeving ook. Technisch niet moeilijk wel fijn om rijden. Prima camping in Dobbiaco aan de rand van het meer.
5: Oostenrijk: de Grossglockner strasse is een van de top drie bergroutes in europa. Een must als je in de buurt bent. Bij voorkeur van Noord naar Zuid.
6:
7:

Wie vult aan?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 106
Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
Woonplaats: Utrecht

Re: Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Bericht door Bibaboeba »

Kijk, hier heb ik wat aan! Dank!
Nogmaals, alles is welkom:)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Bericht door Bozobin † »

Wenen en Praag zijn zeer zeker de moeite waard. Dagtocht van maken vanaf een camping oid zodat je motor niet met al je bagage ergens geparkeerd staat.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Reis door oost-europa, tips en routes gezocht.

Bericht door Bozobin † »

Nog een tip: Als je de Gross Clockner wil doen, doe dat vanaf een camping zonder bagage. Tolkaartje kopen, heel langzaam genietend de hele dag doen over de heenreis, vlak voor de uitgang aan de andere kan omkeren en je kunt nog een keer. Na 17:00 heb je weinig tot geen tegenliggers meer want dan istie gesloten.

Wat zou daar nou het voordeel van zijn :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Plaats reactie