Informatie reis naar Spanje

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Informatie reis naar Spanje

Bericht door Joskestiller »

De zomer is nog maar net achter de rug en we denken natuurlijk al een volgende vakantie.
Het plan is om in juni of september (of andere periode indien iemand hiervoor een goede reden kan opgeven) gedurende 3 weken Spanje te verkennen.

Daarom graag informatie van forumleden die er al geweest zijn. Bijvoorbeeld streken, routes of bergpassen die zeker de moeite zijn (geen onverhard).
Buitenlandse reizen plan ik meestal volledig vooraf en hotels worden reeds geboekt voor vertrek.
Deze keer zou ik het graag eens anders doen en elke dag een hotel zoeken. Is dit doenbaar? Ook in het binnenland?

Heen en terug zal ofwel in 1 a 2 dagen via snelweg zijn of 3 dagen binnendoor maar dan zijn er wel al 6 dagen van de 21 voorbij.

In ieder geval.... alle informatie is welkom.

Alvast bedankt.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7808
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Eikie »

Kijk eens op toerrijders.nl
Ruud en Albert hebben kortgeleden een rondje Spanje gedaan.

Ik zie nu wel dat je dan aangemeld en ingelogd moet zijn.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door PDvD »

Lees mijn laatste reisverslag maar eens, en die van vorig jaar zomer, en daarvoor en daarvoor...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Phony123 »

Hoi Joske,

Afgelopen 2 jaar ben ik in Spanje op vakantie geweest. Het eerste jaar van Frankrijk bij Andorra de Pyreneeën overgestoken, dan naar Lydia , Zaragoza, Madrid, Lissabon, Sevilla , Granada en de siërra Nevada , Valencia en dan via de Pyreneeën weer terug.
Afgelopen jaar ben ik in de midden de Pyreneeën overgegaan. Daarna achter de costas door, ongeveer 200 tot 300km van de kust door het binnen land naar Gibraltar. Daarbij was Granada en de siërra Nevada toch wel het mooiste stuk. Van af Gibraltar ben ik langs de kust weer terug gereden, Barcelona en dan de grens over.

Hele mooie vakanties, relatief goedkoop eten en drinken, geweldige landschappen, mooie wegen, weinig mensen, aardige mensen enz. Een prachtig motor land.

Komend jaar...in juni ben ik weer vrij. Dan staan een paar bestemmingen op het programma. Schotland,,maar dan zit je met het weer. En na me Noordkaap trip van 3 jaar geleden wil ik gewoon goed weer.
Een ander optie is, Italië. Langs de kust rijden naar Sicilië (veerboot), en dan naar Palermo , dan van palermo naar Genua met de veerboot en weer terug naar Nl.
Maar waarschijnlijk word het...de west kust van Spanje. Langs de kust van Bilbao naar picos de Europa , dan langs de kust naar santiago de Compestella, cape finestere, misschien nog ff naar Porto, en dan door centraal Spanje weer terug naar de Pyreneeën.

Ik rij om op te schieten stukken snelweg. maar das in Spanje zeker geen straf. Voor de rest rij ik alles Zo veel mogelijk leuke weggetjes.

Mocht je nog vragen hebben, mail maar.

Mvg, Frank.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Phony123 »

http://www.luiemotorfiets.nl/reizen/spanje/

Ook een leuke internet pagina,
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Joskestiller »

Dag Frank,

Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wel wat aan.
Ik ben sinds september begonnen aan een intensieve cursus Spaans want volgens mij zal ik dit zeker nodig hebben in het binnenland.

De aangegeven site had ik reeds ontdekt en is zeker interessant.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Phony123 »

Hoi Joske,

Zonder Spaans kom je een heel eind. Op de meeste campings en slaapgelegenheden lukt het wel met Engels en een beetje handigheid. Het is alleen jammer als je Spanjaarden tegenkomt bijvoorbeeld bij een kampvuurtje op de camping. Je kunt dan niet communiceren en dat is frustrerend.
Ik heb een keer het geluk gehad dat het een groep studenten was, ze konden perfect Engels. En dat is leuk, dan begrijp je meteen hoe het in elkaar steekt. Basken, Catalanen , Madrid en dat zie je niet altijd als je door het land rijd. Maar de verschillen zijn zeer groot.
Spanje is een geweldig motor land, ik reis meestal alleen en heb me nooit onveilig gevoeld. Altijd aardige mensen al zie je dat de economische situatie een groot probleem is in Spanje.
Maar gewoon doen...het zal zeker niet tegenvallen. Al een route gemaakt?
Mvg Frank.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Informatie reis naar Spanje

Bericht door Joskestiller »

Dag Frank,

Er is nog geen route uitgestippeld. Alle informatie hieromtrend is meer dan welkom.
De kans is redelijk groot dat ik de reis zal moeten uitstellen tot 2016. Er werd namelijk een groot project opgestart bij mij op het werk en zoals het er nu naar uitziet kan ik me geen lange periode van afwezigheid permiteren.
Waarschijnlijk zal het dan met een nieuwe motorfiets worden.
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie