Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Menno

Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Menno »

Beste mensen,

Ik ga met een kennis een 3/4 dagen naar het mooie Schwarzwald toe met Pasen. Nu wil ik richting Schwarzwald
het liefst géén autosnelweg rijden, en ook zo min mogelijk van die saaie N-wegen. Heeft iemand ideeën, tips?

We willen overnachten 3/4 nachten bij Lanndhaus Zur Badischen-Weinstrasse, vast wel bekend bij een paar van
jullie. Hebben jullie nog tips over de te rijden routes daar? Must see things?
Fred

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Fred »

Wij namen in Sarreguemines altijd de weg via Bitche naar Rheinau, dit is een rustige weg, eigenlijk een doorsteek vanuit Saarbrucken via Franse grond naar het Scharwzwald.
Een keer via Luxemburg stad gereden, blijf daar weg....hopeloos, geen doorkomen aan.
In het Zwarte bos zijn de mooiste ritjes in het noorden te vinden, het is er ook rustiger dan in het zuiden.
Rond Titisee kan het bij mooi weer ook pokkedruk zijn. Zeker te moeite om te doen met de moto: de Allerheiligenberg ten noorden van Oppenau.
Volg vooral de rivieren en stuwmeertjes op en je komt automatisch op leuke plaatsjes.
Een fijne reis.
Menno

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Menno »

Hee Fred!

Dank voor jouw reactie, ontzettend fijn. Dus jij rijdt -als ik je antwoord goed begrijp- eerst richting Sarreguemines? Doe je dat via de autosnelweg?
Want wij vertrekken in de regio Heerlen/Kerkrade.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Hessie »

De B500 :-)}
doei
Menno

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Menno »

Ligt het hotel goed qua plek of adviseren jullie nog een noorderlijker gelegen hotel?
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Bozobin † »

Niet verklappen dat ik ze hier neergezet heb :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Fred

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Fred »

Ben van Belgisch Limburg, dus bijna dezelfde richting als Heerlen en tot Saarbrucken nemen we altijd de autosnelweg zodat we de reis met stops op ongeveer een 6 a 7 uren kunnen afwerken.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Stroompje »

Menno schreef:Ligt het hotel goed qua plek of adviseren jullie nog een noorderlijker gelegen hotel?
De door ons bezochte hotels lagen wat noordelijker in Alpirsbach/Lossburg/Klosterreichenbach/Betzweiler en de Camping Kinzichtal in Steinach
Zelf hebben we nooit zo zuidelijk gezeten maar het lijkt me een prima startplek op de rand van het mooie Schwarzwald...... je kan zo ook nog de Vogezen in :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Joskestiller »

Vooraleer je een route uitzet moet je er wel rekening mee houden dat er, net als rond de Ruhrsee, in het Zwarte Woud bepaalde wegen tijdens weekends afgesloten zijn voor motorfietsen. Ik heb de borden op een weekdag zien hangen toen ik via Zwitserland en het Zwarte Woud terug naar huis reed.
Dit is ook de reden waarom er tijdens de weekends zoveel Duitsers rondrijden in de Vogezen!
Honi soit qui mal y pense!!
Fred

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Fred »

Bij mijn weten zijn er maar een paar korte stukjes weg afgesloten, ééntje daarvan ligt vertrekkende van Freiburg in zuidoostelijke richting, het andere weet ik niet meer.
Maar ze zijn praktisch verwaarloosbaar tov de enorme keuze aan mooie (en soms ook slechte) wegen die je hebt. De Ballons (bergjes) in de Vogezen zijn ook de moeite, en het wegdek van de meeste is mooi asfalt. Maar de Vogezen zijn de pispot van Frankrijk, zeggen ze aldaar. De kans op regen is erg groot maar dat is ook zo voor het Zwarte Woud, daarom is het er zo groen.
Ik denk er juist aan dat ik nog wat routes op een harde schijf heb staan, zal eens zoeken en stuur ik ze door.
Fred

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Fred »

Vind ze niet meer terug, die routes. Waarschijnlijk te goed opgeruimd.
Maar hier vind je er ook genoeg.
http://maps.motorradonline.de/
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Hulp richting Schwarzwald gevraagd!

Bericht door Hunter6 »

Vooral van de B500 afblijven.

Is op zich een erg mooie straat, maar voor het grootste gedeelte (althans op de mooie stukken) geldt een maximum van 70 km/h. En aangezien die er is omdat er een groot wandelgebied rond de B500 ligt wordt daar nagenoeg dagelijks op toegezien door die Polizei!
Je bent gewaarschuwd. :wink:
Plaats reactie