Enfield To Battlefield West-Vlaanderen

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Enfield To Battlefield West-Vlaanderen

Bericht door AVC »

Hallo Allen!
Het is zo ongeveer honderd jaren geleden dat de eerste wereldoorlog begon, en helaas zijn er nog steeds vele sporen van terug te vinden in de streek van mijn voorouders (West-Vlaanderen). Er zijn recent nog 2 doden gevallen nadat er een obus ontplofte bij graafwerken te Ieper. Ik wilde al lang een tour doen in deze streek, en afgelopen weekend kwam het er dan eindelijk van.
Ik heb een Royal Enfield Bullet C5 military (met GPS) en een overnachting gehuurd op deze site:
http://www.enfieldtobattlefield.be/
En...ik kan het iedereen aanraden! :duim:
Er zijn meerdere mogelijkheden (bezichtigen op de site) en ik heb gekozen om de GPS route te volgen zonder gids. (mijn vriendin had niets te zeggen). Het was 140 kilometers door de velden, langs oude bomkraters, bunkers, rustieke dorpjes etc.
De rit met de Enfield was geweldig :-)} Het is een echte authentieke motorfiets en rijdt ook zo. Trekt op als een stoomboot, remt als een zeilschip en bibbert zoals zij die zich in een status epilepticus bevinden. Plat op de tank liggende heb ik bergaf een topsnelheid van 99km/u -op de gps- kunnen halen. Hierbij een Harley voorbijgezoeft, waar ik erg trots op ben. :schater:
En het allerbeste is dat je nadien zo ongelofelijk blij bent met je Strom. :)
Dus aan iedereen aan te raden!

NB: het is een landelijk gedeelte, op vele banen mag je nog steeds 90 km/u, wat met de Strom erg leuk touren is. Met de Enfield wat minder, maar de GPS stuurt je zelden over een 'grote' baan.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 25-03-2014, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Enfield To Battlefield West-Vlaanderen

Bericht door Ebrostrom »

Omgeving is mooi. De geschiedenis gelijk indrukwekkend en afgrijselijk. Ik heb er voldoende battlefield tours gehad vanuit t werk. Aanbevelingswaardig als je er toch bent: de last post in Ieper onder het monument!


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Enfield To Battlefield West-Vlaanderen

Bericht door AVC »

De last post durfde ik niet missen, wees gerust!
Plaats reactie