Zuid-Frankrijk op de V-Strom
Geplaatst: za 27-07-2013, 20:23
Zo op plaats van bestemming, eigenlijk is de weg ook de bestemming.
Woensdag weg gereden tot Basel over de autobaan. Daarna de binnendoorwegen. Overnacht op een camping aan de Bielersee.
De tweede dag begonnen met de route de grand alpes. Klein stukje gesmokkeld omdat ze met de weg bezig waren in Thonon les Bains.
Via een andere coll voor Cluses de route op gereden. Tot voor Albertville doorgereden.
Gisteren alle grote passen gereden, ongeveer 320 km tot Barcelonette.
Vandaag om 09.30 weg gereden en de route de grand alpes gevolgd tot voor de afslag Entrevaux. Niet die kant op gegaan maar richting cannes gereden om vanaf daar de RN nr. 7 te pakken om tot St. Raphael te komen.
Voor iedereen die er over twijfelde om deze route een keer te rijden, ik zeg doen.
Wat ik tot nu toe gereden heb, behoort tot 1 van de mooiste routes die ik tot nu toe gereden heb, je heb er alle soorten bochten in verschillende maten en vormen. Langzame technische stukken, tot ellen lange overzichtelijke bochten.
Sommige stukken van de route zijn zo mooi dat je om iedere bocht zou willen stoppen om foto's te maken, maar dit niet doet omdat het te lekker rijd.
Het asfalt is op sommige stukken breed genoeg om een ruime driebaansweg de ruimte te bieden, en soms zo strak dat het een biljarttafel niet zou mistaan. Op sommige stukken kun je het asfalt nauwelijks asfalt noemen maar eerder een uit de kluiten gewassen grindpad.
Er zijn ook stukken te smal voor een brede auto. Met de motor geen probleem natuurlijk.
Al met al perfect terrein voor een strom.
In sommige dalen is het over de 30 graden en op sommige pieken krap aan boven de 10graden.
De beste tijd om de routes te rijden is vlak na zonsopgang (geen kip op de weg) tot een uur of 11. Daarna wordt het steeds drukker. En na 15.30 uur keert de rust weder en kun je ook heerlijk rijden.
Over de strom, in het specifiek de mijne .. aantal gebruikte tyrips onderweg tot nu toe 2. Gebruikt aantal cm ducktape: 0.
Waarvoor de tyrips, een sluiting van 1 van mijn waterdichte zakken is kapot gesprongen.
Aantal sleutel uren aan de strom onderweg: 10 minuten. Waarvoor, de ketting spannen.
Drie "kak" momentjes gehad, twee stenen onder mn voorwiel waardoor ie een stapje opzij doet. Schrik ik toch altijd van.
En een geschifte nederlander die mij bijna van de motor af reed op de Galibier omdat hij zonodig met zn caravan naar beneden moest en niet kon rijden. Staat ook overigens geen 30 keer aangegeven dat je daar niet met een caravan op mag ..
Dan wil ik Bozobin (Kees) en Rhinovstrom (Peter) nog ff bedanken voor het volgende.
Kees voor de tip om een tweede paar handschoenen mee te nemen, (doe ik anders nooit) kreeg twee keer over een moezonregen over me op weg naar zwitserland. Daarna werd het overigens snel weer mooier weer en kon ik de handschoenen drogen op de roltas onder de spanbanden.
Peter bedankt voor de crosscursus, haarspeldbochten worden een stuk leuker zo.
Niet dat het hiervoor niet ging maar nu gaat het toch leuker .
Zal proberen hier nog een stukje te filmen met een geleende camera, de gorpo thuis laten liggen samen met mijn koffiekopje (een klein pannetje, daar kun je dus ook uit drinken) en mn hoofdkussen. Een regenpak heeft een dubbele functie, kun je ook best lekker op liggen.
En nu, lekker releaxen en met een niet bepakte strom rondcrossenen een terugweg gaan verzinnen. In een dag of drie. Twee dagen passen crossen en dan over de autobaan naar huis.
Trouwens nog op vrijdag 26-07 een Nl vstrom 650 L2 gespot op de Galibier, kwam vanuit de richting briancon. Om 13.20 uur. Wit. Met bmw rt.
Foto's zullen volgen.
(Sorry Kees, heb niet op alle passen en coll's foto's gemaakt, soms omdat het te druk was, soms omdat het zo lekker reed.
Woensdag weg gereden tot Basel over de autobaan. Daarna de binnendoorwegen. Overnacht op een camping aan de Bielersee.
De tweede dag begonnen met de route de grand alpes. Klein stukje gesmokkeld omdat ze met de weg bezig waren in Thonon les Bains.
Via een andere coll voor Cluses de route op gereden. Tot voor Albertville doorgereden.
Gisteren alle grote passen gereden, ongeveer 320 km tot Barcelonette.
Vandaag om 09.30 weg gereden en de route de grand alpes gevolgd tot voor de afslag Entrevaux. Niet die kant op gegaan maar richting cannes gereden om vanaf daar de RN nr. 7 te pakken om tot St. Raphael te komen.
Voor iedereen die er over twijfelde om deze route een keer te rijden, ik zeg doen.
Wat ik tot nu toe gereden heb, behoort tot 1 van de mooiste routes die ik tot nu toe gereden heb, je heb er alle soorten bochten in verschillende maten en vormen. Langzame technische stukken, tot ellen lange overzichtelijke bochten.
Sommige stukken van de route zijn zo mooi dat je om iedere bocht zou willen stoppen om foto's te maken, maar dit niet doet omdat het te lekker rijd.
Het asfalt is op sommige stukken breed genoeg om een ruime driebaansweg de ruimte te bieden, en soms zo strak dat het een biljarttafel niet zou mistaan. Op sommige stukken kun je het asfalt nauwelijks asfalt noemen maar eerder een uit de kluiten gewassen grindpad.
Er zijn ook stukken te smal voor een brede auto. Met de motor geen probleem natuurlijk.
Al met al perfect terrein voor een strom.
In sommige dalen is het over de 30 graden en op sommige pieken krap aan boven de 10graden.
De beste tijd om de routes te rijden is vlak na zonsopgang (geen kip op de weg) tot een uur of 11. Daarna wordt het steeds drukker. En na 15.30 uur keert de rust weder en kun je ook heerlijk rijden.
Over de strom, in het specifiek de mijne .. aantal gebruikte tyrips onderweg tot nu toe 2. Gebruikt aantal cm ducktape: 0.
Waarvoor de tyrips, een sluiting van 1 van mijn waterdichte zakken is kapot gesprongen.
Aantal sleutel uren aan de strom onderweg: 10 minuten. Waarvoor, de ketting spannen.
Drie "kak" momentjes gehad, twee stenen onder mn voorwiel waardoor ie een stapje opzij doet. Schrik ik toch altijd van.
En een geschifte nederlander die mij bijna van de motor af reed op de Galibier omdat hij zonodig met zn caravan naar beneden moest en niet kon rijden. Staat ook overigens geen 30 keer aangegeven dat je daar niet met een caravan op mag ..
Dan wil ik Bozobin (Kees) en Rhinovstrom (Peter) nog ff bedanken voor het volgende.
Kees voor de tip om een tweede paar handschoenen mee te nemen, (doe ik anders nooit) kreeg twee keer over een moezonregen over me op weg naar zwitserland. Daarna werd het overigens snel weer mooier weer en kon ik de handschoenen drogen op de roltas onder de spanbanden.
Peter bedankt voor de crosscursus, haarspeldbochten worden een stuk leuker zo.
Niet dat het hiervoor niet ging maar nu gaat het toch leuker .
Zal proberen hier nog een stukje te filmen met een geleende camera, de gorpo thuis laten liggen samen met mijn koffiekopje (een klein pannetje, daar kun je dus ook uit drinken) en mn hoofdkussen. Een regenpak heeft een dubbele functie, kun je ook best lekker op liggen.
En nu, lekker releaxen en met een niet bepakte strom rondcrossenen een terugweg gaan verzinnen. In een dag of drie. Twee dagen passen crossen en dan over de autobaan naar huis.
Trouwens nog op vrijdag 26-07 een Nl vstrom 650 L2 gespot op de Galibier, kwam vanuit de richting briancon. Om 13.20 uur. Wit. Met bmw rt.
Foto's zullen volgen.
(Sorry Kees, heb niet op alle passen en coll's foto's gemaakt, soms omdat het te druk was, soms omdat het zo lekker reed.