Compostela 2013

Plaats hier uw reisverslagen...
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Gisteren wou ik nog wat posten over de routes. Wegens een uitgevallen internet-connectie ging de tekst verloren. In het kort, sommige stukken zijn best uitdagend. Om de zestig tot honderd meter een bocht, van 45 tot 200 graden. Vaak bestaande uit meerdere delen, of dichtschroevend. Op en af. Met een ravijn en rotswand aan weerszijden. Leuk sturen, maar concentratie is geboden. En daardoor vermoeiend. Komen daar bij momenten nog stevige rukwinden bij om de hoek kijken. De strom doet het daarbij uitstekend, zeker de 650, gezien het soepele blok. Dit is waar hij voor gemaakt is.
Laatst gewijzigd door Leville op do 27-06-2013, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

De N634 weg tot hier hebben we deze voormiddag afgehaspeld. Het enige mmooie wat er aan te zien is zijn de vele honderden stappers naar Compostela. Respect daarvoor.

Het hotel is weer een paleis : zie maar op

http://www.booking.com/hotel/es/losabet ... tAodSTYApA

Wij hebben geboekt aan 40 euro per man per nacht, met garage voor de motoren, en een duplex voor ons. Bij de boeking wist ik dat dus niet, ik heb gewoon op prijs gegoocheld. Voor die prijs neem ik geen tent mee hoor.

Hier gaan we dus 2 dagen blijven, want morgen doen we een lokaal toerke naar Muxia en Fisterra.


Bedevaart doen valt tot op heden wel mee, maar uiteraard zitten we in een bevoorrechte positie, en heeft onze motor het ook volgehouden. We zitten inmiddels aan km 2.188,9.
Mijn gat (achterste) doet wat zeer, maar dat komt omdat ik deze nacht slecht heb geslapen, en op 04.30 uur reeds eerste van de sanitaire bedoeningen moest vervolmaken. Het zal die vis van gisteren zijn, of die fles witte wijn, joost mag het weten.

We hebben vandaag ook wat kleine weggetjes gedaan, en een ervan was opengebroken over een afstand van wel 10-15 km. Niks dan kiezelsteen om erover te rijden. Leville had goesting om daardoor te crossen, ikke had schrik voor een lekke band en deed het kalm aan.

De pendelbus vertrekt seffes naar het centrum, dus vandaag gaat ge van ons niet meer horen. Salu.

J.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 27-06-2013, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Gisteren nog even met de pendelbus van het hotel naar Santiago geweest. Tsja, het is een mooi stadje, maar ook niet meer dan dat. Veel te veel volk, veel te veel commerce. De kathedraal is mooi, maar natuurlijk waren ze ze juist aan het renoveren, zodat er doeken langs de gevel hingen, wat ook niet mooi oogt.

We hebben ons beperkt tot het oude gedeelte, maar ik was het al rap beu, want er liep veel te veel (luidruchtig) volk rond.

Maar we hebben ons doel bereikt.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Het hoogtepunt van de dag was de aankomst aan het einde van de wereld. Al ben ik er in geslaagd een extra hoogtepunt te voorzien. Jomme not amused. Hij vertelt er straks ongetwijfeld meer over.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Compostela 2013

Bericht door Stroompje »

We zijn benieuwd..... :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

Spannend !
Kom op Jomme, schrijf het van je af.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

Jomme gaat ons vertellen dat je zijn motorkleding daar hebt verbrand. :D
( Zoals het gebruik voorschrijft: je gedragen kleding na Compostella verbranden om aan een
heel nieuw leven te beginnen )

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tulipan op vr 28-06-2013, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Een paar oude sokken van mij hebben er wel aan moeten geloven, daar. Jomme was het niet eens met mijn parkeermethode ;-)
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Beste forumleden...


Ik ben niet goed gezind op jullie allemaal. Jullie verheerkijken de Strom, die kan alles, dat is een supermachien, dat is dit, dat is dat... Het komt erop neer dat het de beste motor ter werled is waar je alles mee kan doen.

Zit ik toch wel met een Belg opgescheept die dus dacht dat ge met een Strommeke van ocharme 650 cc, met annakee 3 banden erop, alsook met koffers beladen, dat ge even over een verlaten strand kon gaan crossen ?????

Op een gegeven moment draait die goedgelovige belg een kiezelweg op (ikke mee) richting strand. Op een gegeven moment moeten we door een beekje. Ik pas. Ik zie Leville fluks doorrijden, en iets verder nog wat sukkelen om ergens te geraken. Ik parkeer mijn vehikel achter de hoek van de struiken, doe een piske tegen deze struiken, en wacht af tot hij terugkomt. Maar hij komt niet terug. Ik hoor roepen en tieren, en ik dacht dag jan, ik kom niet naar daar, veel te link...
Zie ik Leville staan zwaaien dat ik moet komen, en ik zeg neen. Dan komt hij afgestapt te voet, met helm op (om het rood van schaamte verbergen ?) en deelt hij mee dat hij vastzit in het zand, en of ik even wil helpen...

Ik te voet mee naar ginder, (150 m stappen) en op zo'n dertig meter van de harde zand steekt een witte strom nog juist boven het zand uit. Tot aan de skidplaat vast.....
Ik heb er een foto van, maar ik kan die nu niet uploaden.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, we hebben ongeveer 45 minuten staan zwoegen om dat ding uit te graven, en met vereende krachten terug op de harde grond te krijgen...
Plezant was anders. Nu kan ik er wat om lachen, maar ge moogt geloven dat ik gevloekt heb als een ketter om zoveel goedgelovigheid dat een Strom alles kan....

De rest van de reis was hij heel stillekes.

In Fisterra heeft hij dan vanalles verbrand, ik niet want dat kost allemaal geld, en zijn we terug naar het hotel gekomen, om nog eens met de bus naar Santiago te gaan. Veel veel volk en commerce, maar ik moest iets hebben voor mijn madam, maar ik heb het toch niet gevonden. Ik zal ze ne keer goed vastpakken als ik thuis kom, dat zal ook wel goed zijn, zeker ? :mrgreen:

Morgen zijn we weg, ergens naar een boerengat in de Picos. Als er internet is, berichten we het.

En nu ga ik een filmpke kijken. Als ik in het salon mag van de Leville, natuurlijk, want hij is aan het lange afstands communniceren met de vrouw...
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Compostela 2013

Bericht door Margon »

:schater: lekker dagje.

Geen schade opgelopen behalve een EGO
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

A propos, vanmorgen bij het tanken had ik 1:23,7. Dat is met 20-25 kilo bagage en bij normale rijstijl op hooguit B-wegen. Bij het spelen stijgt het verbruik aanzienlijk. Voortdurend aan 120-130 op de snelweg, met tegenwind, gaf zelfs 1:16. Voor dat soort dingen heeft de 650 te weinig vermogen. Draait te veel rpm. 5000 rpm lijkt zowat de zuinigheidslimiet.
Laatst gewijzigd door Leville op vr 28-06-2013, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Ha, Jomme heeft gepost. Ze zeggen dat je in zand gas moet geven. Dus doe ik dat gewoon. Ze hadden er wel niet bij gezegd dat je best enkel rechtdoor rijdt. Tja...

Jomme overdrijft trouwens. We hebben er maar 43 minuten en 5 pogingen over gedaan. En de foto is grandioos. Ge ziet: alles om jullie te entertainen.
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

(Heb ik al gezegd dat Jomme een peeling tot achter zijn oren heeft gekregen? Hij vond het niet leuk. Nochtans betalen mensen daar goed geld voor. Misschien mits een extra modderbad... 'k Ga zwijgen of ik haal de ochtend niet.)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Compostela 2013

Bericht door Stroompje »

:duim: heerlijk om te lezen mannen maar hou het veilig.....en blijf genieten!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

Leville schreef:(Heb ik al gezegd dat Jomme een peeling tot achter zijn oren heeft gekregen? Hij vond het niet leuk. Nochtans betalen mensen daar goed geld voor. Misschien mits een extra modderbad... 'k Ga zwijgen of ik haal de ochtend niet.)
Dat heet in het nederlands gewoon zandstralen :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Compostela 2013

Bericht door Sparkle Black Peter »

Jomme Dox schreef:ketter om zoveel goedgelovigheid dat een Strom alles kan....
Jomme, ligt niet aan de Strom, maar aan zijn berijder :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Compostela 2013

Bericht door RedStrom »

Ik moet steeds aan Kruistocht in Spijkerbroek denken als ik dit lees.
Leuk!
:duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Ma Bella

Re: Compostela 2013

Bericht door Ma Bella »

:schater:
Gebruikersavatar
Patman_66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Woonplaats: Zwolle

Re: Compostela 2013

Bericht door Patman_66 »

:schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
:worship: :worship: :worship:
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly! O:-)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Compostela 2013

Bericht door John007 »

Wat wordt dit toch een prachtig mooi verhaal mannen !!!
:schater: :schater: :schater:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Aangekomen in hotel, midden in de Picos. Wondermooie rit gehad. En zelfs op >1200 meter hoogte is het Warm. Geen stomme stoten vandaag. Toch niet meer dan anders.
Verslag van Jomme volgt.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

Nog wat vee onderweg tegengekomen, zoals dit hier ??
Alhoewel die verdwaalde koeien/stront meer gevaar opleverden :shock:

Afbeelding

Afbeelding
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

We zitten in Valle de Lago, midden in de bergen.

Tinternet is hier van aboninabele kwaliteit, dus even kort verslag.

Het is hier wondermooi. De mensen zijn super vriendelijk, het hotel is -- in vergelijking met de voorbije dagen - maar simpelkes, maar ja wat wilt ge voor 55 euro alles inbegrepen.

Leville meldt dat hij niks heeft uitgehaald vandaag, dat is zijn mening, hij vergeet wel efkes dat hij me een paar keer is kwijtgespeeld. oa 1x in Lugo, wardoor we noodgedwongen autosnelweg moetsen nemen, omdat meneer de via punten niet heeft in zijn GPS. Maar gelukkig kan hij als de beste de GPS grillen ondervangen, en zijn we goed hier geraakt.

Hij was daarjuist ook aan het stoefen dat hij mooi rechtop kan staan op zijn motor, maar hij vergeet er bij te zeggen dat hij dat enkel doet in de buurt van mooie meiden of in't stad. Hij ontkent dat wel, maar ik blijf bij mijn visie hierover het is om indruk te maken op de spanjolen.

Tulipan jongen, we hebben veel koeibeesten tegengekomen op de weg, ik begrijp nu waarom een portie steak hier maar 8 euro kost. :mrgreen:

Morgen naar een iets beschaafdere omgeving, met behoorlijk internet. Maar we klagen niet. Op deze manier is bedevaart doen leuk ook.

CU morgen.


J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Het is hier zo warm en we doen zoveel kms dat even recht staan gewoon deugd doet. Wat die knappe mokkes betreft, die moet ik nog tegen komen.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

Tulipan jongen, we hebben veel koeibeesten tegengekomen op de weg, ik begrijp nu waarom een portie steak hier maar 8 euro kost. :mrgreen:

:schater: :schater:

Wat die knappe mokkes betreft, die moet ik nog tegen komen

Criteria blijken dus niet op hetzelfde niveau te liggen 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Net toegekomen. Riant karakterhotel boven op een berg aan de rand van de picos. Een "paradores". Vandaag de picos doorkruist in een lekker braadtemperatuurtje. Desondanks zagen we helmaal bovenaan sommige toppen nog sneeuw. Het is hier heel verscheiden. Het mooiste stuk deed me denken aan afbeeldingen van British Columbia, in Canada. De rest is ook wondermooi. Een rit gedaan van pak-hem-beet 350km. Bergwegen in alle vormen en maten. Dus sturen a volonte. De bochten zijn iets minder krap als aan de kust. De ravijnen wel veel dieper. Voor de rest: genieten. Bolle bergen, puntige bergen, wit, zwart, groen, geel, paars, grijs. Bergen en passen in alle soorten. Jomme vertelt straks meer.
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Ik ga deze nacht (weer) slecht slapen.

Heb vandaag naast ravijnen gereden, zonder vangrails, en ik ben er nog niet goed van. Ik ga daar van dromen... Als deze trip achter de rug is , heb ik genoeg van bergen en heuvels, dan ga ik gewoon wat in Nederland 'plat' rijden.
Het zal verlichting geven.

Arré, de Picos en aanhorigheden, het is wondermooi allemaal. Ik kan het aanraden. Tot op heden valt alles mee qua accomodatie (wie heeft dat geboekt, denkt ge ?) en reisinhoud. Het weer valt ook nog eens mee. De centen zijn bekans op, maar daarvoor hebben we twee visakaarten bij. Ik toch. En de Leville heeft er ook nog 1 bij. Kunnen we lekker 'op de poef' gaan.

Enfin, morgen, na eerst nog een klein toerke erin, verlaten we de Picos, en gaan we naar Briones, alwaar weer een hotelleke op ons wacht.

En nu ga ik er ene drinken. Schol.

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Compostela 2013

Bericht door RedStrom »

Klinkt goed. Leville, al die kleuren die je ziet, da's toch geen hoogteziekte?
Kunnen jullie een foto of stukje kaart plaatsen?
:duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Compostela 2013

Bericht door Framomile »

Proost mannen :duim:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Compostela 2013

Bericht door Bozobin † »

Jomme Dox schreef:Ik ga deze nacht (weer) slecht slapen.

Heb vandaag naast ravijnen gereden, zonder vangrails, en ik ben er nog niet goed van. Ik ga daar van dromen... Als deze trip achter de rug is , heb ik genoeg van bergen en heuvels, dan ga ik gewoon wat in Nederland 'plat' rijden.
Het zal verlichting geven.
J.
Ach, en had net het idee gekregen om je volgend jaar mee te vragen voor een toerke Dolomieten/Alpen met het tentje ....
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Misschien dat Jomme een foto kan plaatsen. Ik surf met gsm.

De kleuren waren nog voor mijn dagelijkse pilletje. Is dat een antwoord op je vraag?
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Hier zijn we weer.

Vandaag van Cervera de Pisuerga naar Briones, via aan ommetje.

Lange wegen, gewoon rechtdoor, licht glooiend. Een hele verlichting na het trekken en sleuren in de Picos. Toch een woest stukje gedaan, je kan het vergelijken met schotland of wales, met zo van die stenen en rotsen, en ook wat haarspeldbochtjes.

Deze morgen hebben we nog een laatste keer door de Picos gereden, maar veel stelde het niet meer voor, vond ik. We zijn prachtige meren tegengekomen, want water is er hier genoeg.

We waren vroeg in Briones, wat me de gelegenheid gaf om dit eigenaardig stadje even te voet te verkennen in de verzengde hitte. Na al de paleizen van de vorige dagen, zitten we nu in een simpel stulpje, ttz een huis met 5 kamers, als bijhuis van een groter hotel hier zo'n 200 m vandaan.

Eten moeten we seffes gaan zoeken, begrijpe wie begrijpe kan, het hotel (restaurant) is gesloten op maandag?

Het is een mooie inrichting, en dat voor 90 eurokes voor 2 kamers, want ik heb voor Leville een kamer apart geboekt. Hij maakt veel lawaai 's nachts (zegt hij van mij ook), en we gunnen mekaar vandaag wat rust.

Morgen trekken we Frankrijk binnen. Eindelijk van dat gezever af dat de restaurants pas om 20.30 uur open gaan.

Het weer is hier drukkend, en ik denk dat er seffes wel het een en het ander uit de lucht zal vallen. Onze brommers staan hier tegen de gevel, op een helling (de straat helt hier nogal erg). Als ze niet omvallen, kunnen we morgen verder rijden. Anders, ja....

wordt vervolgd.


@Redstrom : Ik wil je gerust de routes doorsturen die we gedaan hebben. Maar pas als de reis voorbij is.

Iedereen die onze routes graag eens wou zien, stuurt maar een PB met mailadres, dan stuur ik ze wel door.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

We zijn prachtige meren tegengekomen, want water is er hier genoeg.
Dat zijn stuwmeren, daar moeten dorpen voor wijken. Misschien deze trip nog in Riaño geweest ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ria%C3%B1o,_Le%C3%B3n

Eten moeten we seffes gaan zoeken, begrijpe wie begrijpe kan, het hotel (restaurant) is gesloten op maandag?
Eindelijk van dat gezever af dat de restaurants pas om 20.30 uur open gaan.

:schater: Succes met zoeken, meerderheid is maandag dicht :schater:
Maar de keuken is dan wel weer tot 01.00 open :duim: ) Het leven gaat wat langzamer hier 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Vandaag Briones- Saint Jean Le Vieux. Eindelijk Frankrijk, eindelijk op een deftig uur eten.

De eerste dertig km vanaf Briones waren wondermooi, in de bergen tussen de wijngaarden. Ik was Leville al rap kwijt, die stond te kwijlen op de vergezichten, en fotooos te nemen. Kunt ge hem ongelijk geven ???

Dan wat landelijke weggetjes, tot mijn GPS weer kuren kreeg, en me absoluut op de autosnelweg naar Pamplona wou doen rijden, alhoewel dat niet in de route stond. Ik heb er aan toeggeven, we hebben du s30 km autosnelweg gereden maar dan ben ik eraf gegaan, en terug de route beginnen zoeken. Kloteding begot.

Toen we in Roncevalles kwamen, en een hapje wouden eten en drinken, had de ober niet veel zin om ons te bedienen, ondanks de verwoede pogingen in het Spanjools van LevilIe. Ik ben het dan ook vol koliere afgestapt in dat stom restaurant. Restaurant Sabine staat dus op mijn zwarte lijst.

Van Roncevalles naar Saint Jean Pied de Port.
Man wat een weg. Wij reden bergaf, veel fietsers de tegenovergestelde richting. Respekt daarvoor dames en heren. RRRRRRRRRRRRespekt met grote R.

En zo zijn we dan in Sint Jean Le Vieux beland. In zo'n soort baankafee/hotel , dat niet kan tippen aan de stulpjes waar we de voorbije dagen verbleven. Ik heb me hier een karafke Sangria van het huis besteld (zelf gemaakt), en ben nu dit verslag aan het typen. De bazin is een niet onknappe madam, midden de dertig, dus piep voor mij, en een ouw tante voor Leville.
Maar ja, voor 35 euro de man.

En seffes eindelijk eten op een DEFTIG uur. Leville is zijne was aan het doen (zegt hij), en ik zit hier moederziel alleen in het café met de PC en een karafke sangria.
Het is bijna op, en eigenlijk smaakt dat best lekker. Ik had het nog nooit gedronken.

Morgen neemt Leville het voorrijden op zich, ik ben kurieus naar zijn routes, en naar zijn hotels... Als dat nog meevalt, kan ik zondag op een goeie beeweg (beeweg=bedevaart voor de Ollanders) terugkijken.

Mannen, mijn karafke is op. Ik ga er denkelijk een ander bestellen, en nog wat surfen. Bij leven en welzijn, tot morgen als er internet is.

Salu.

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Mag ik mijnheer Jomme er op wijzen dat Leville al veel grijs haar heeft, los van het feit dat hij volgend jaar gaat trouwen.

Wat de hotels betreft: mijnheer Jomme heeft ze zelf mee gekozen.

Het is wel goed dat mijnheer Jomme zijn berggeitgevoel terug heeft.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Compostela 2013

Bericht door RedStrom »

Jomme Dox schreef:... De bazin is een niet onknappe madam, midden de dertig, dus piep voor mij, en een ouw tante voor Leville.
Maar ja, voor 35 euro de man...
Hoe een bericht een andere lading krijgt als je de context weghaalt. :oops:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Compostela 2013

Bericht door Bozobin † »

:schater: :schater: :schater: :schater:
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

A dirty mind is a joy forever :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Compostela 2013

Bericht door Aad900 »

RedStrom schreef:
Jomme Dox schreef:... De bazin is een niet onknappe madam, midden de dertig, dus piep voor mij, en een ouw tante voor Leville.
Maar ja, voor 35 euro de man...
Hoe een bericht een andere lading krijgt als je de context weghaalt. :oops:
Ik lees het nu net en wilde ook al reageren....jaja dirty mind :o) Maar ik scrolde nog maar ff door dus ontdekte dat er meer dirty minds hier vertoeven O:-)

Volgens mij heeft meneer Jomme het er om gedaan :P

Al met al wel een prachtig verhaal om te volgen, maar............waar blijven de plaatjes 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Vandaag Sant Jean Le Vieux - Pujols.


Na een slecht ontbijt deze morgen, met de nogal norse cafebaas achter de toog (we zullen zijn vrouw teveel aan het beloeren zijn geweest, denk ik) zijn we vertrokken met de regen op kop.

Leville had een route uitgestippeld met veel variatie, gaande van wat Pireneekes, wijngaarden, petattenvelden, bossen en weiden, hellingen, kleine kronkelweggetjes, over steden (jakkes!) en grote banen (eikes!).
Ook de lokale fabrieken werden langsgereden, Leville stond erop om onze regenpakken aan te trekken op de parking van een gif fabriek - kwestie van de lucht eens te proeven, zeker ?
Ik heb sinds deze middag nu wel blazen op mijn huid, en last van draainissen en zo, dat zal er toch niks mee te maken hebben , hoop ik ? En Leville heeft zo van die rare uitwassen op zijn gezicht sinds deze middag... Als het morgen nie beter is, toch maar eens naar meneer doktoor gaan, denk ik.

Enfin, de jong heeft zijn best gedaan met zijn route, spijtig van het mindere goede weer, alhoewel het eigenlijk ook nog meeviel, als we de regenpakken aanhadden.

De teller staat op 3902 km en we zitten momenteel in Pujols. Op zichzelf niks te zien, maar het pretendeert een middeleeuws stadje te zijn, dus ben ik eens gaan kijken. Op woensdag waren er de wekelijkse evenementen, met drank en eten en zang op het marktplein. We zijn er dus naartoe gewandeld, zo"n 600 m van het hotel.

We dachten dus ne keer goeikoop te eten, maar er waren wel wat standjes, en dan moet je alles eens uitproberen, nietwaar. Maar allee het was plezant. Het hotel hier is een vergane glorie van de jaren 70 - uiteraard weer met weinig volk. In deze streek (in meende dat het Armagnac was) is dus niet zoveel te zien.

Ik moet sowieso al niet veel van Frankrijk hebben, en zeker niet van de fransen, dus voor mij is dit niet de hemel. Ook maken we onbewust de vergelijking met de paleizen waar we verbleven in Spanje, en dan is dit toch wel een bittere pil hoor.Okee, okee, we gaan low budget, en op zich is de kamer weer niet slecht, maar Spanje, tsja.....

Zoals ik al zei, voor mij is hier niet veel te zien. Misschien ook omdat ik de streek niet goed ken. Ik rij sinds vanmorgen terug als tweede, en Leville als voorlaatste, dus ik hem maar een rood lichtje te volgen om te geraken waar hij geraakt. Wel gevaarlijk, want op een bepaald moment dacht ik dat ik aan het dromen was, toen ik de bordjes Montreal en Condom tegenkwam.

@Aad : plaatjes , daar doen we hier niet aan mee. Ik heb geen flauw benul hoe dat hier op te laden, daarbij dit is mijn reserve PC, en ik laad de fotoos op mijn grote PC thuis.

Ja ik spring hier van de hak op de tak, want ik moet sebiet nog een topic starten over iets anders. En ik ben dus al aan het nadenken hoe ik dat moet formuleren, terwijl dit nog niet af is.

Tot morgen, als er internet is. Aan deze streken in Frankrijk moet ge dus niet denken, we hadden beter langs de zee en Normandie teruggerrden.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Compostela 2013

Bericht door Aad900 »

@Aad : plaatjes , daar doen we hier niet aan mee. Ik heb geen flauw benul hoe dat hier op te laden, daarbij dit is mijn reserve PC, en ik laad de fotoos op mijn grote PC thuis.

Dan houden we nog wat tegoed :duim: Het verhaal blijft onverminderd boeien Jomme, dus houd je niet in :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Compostela 2013

Bericht door Bozobin † »

Zeer smakelijk leesvoer allemaal :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

Jullie mogen nog lang niet naar huis. Het is veel te leuk lezen !
Maak nog een ommetje naar de Noordkaap of zo. Onderweg daar naartoe hebben ze vast ook schone madammekes :-)}
Misschien zelfs voor Euro 35 :schater: :schater:

Geniet van jullie laatste dagen samen, dan genieten wij met het hele forum nog even mee :duim: :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

" Ik rij sinds vanmorgen terug als tweede, en Leville als voorlaatste "

Traaaaanen :schater: :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Vandaag Pujols-Aubusson een goei 350 km.

Eerst een verhaaltje ; gisteravond komt de Leville de kamer terug binnen, met de mededeling dat hij het hotel maar een lijkenhuis of mortuarium vind (Leville zondert zich elke avond af, om geheime gesprekken te voeren met zijn madam, dingen die ik niet mag weten en zo..... :mrgreen: Dus gaat hij buiten de kamer, elders in het hotel dit ding doen).

Hij komt dus lijkbleek binnen met die mededeling, en ik maakte erop uit dat hij geesten had gezien en/of gehoord in de andere vertrekken, wat op zichzelf wel kon kloppen, want er waren nog andere gasten in het hotel blijkbaar.
Ze zaten 's morgens aan het ontbijt van 11 euro de man in dezelfde makabere ruimte, die voor refter of eetplaats moest doorgaan. 11 euro, we gaan het er niet over hebben, het ontbijt was weeral poverkes....

Maar we waren dus redelijk vroeg weg uit het mortuarium. De giftige aanwassen (van die giffabriek gisteren) waren vanzelf van onze huid gevallen, en de lichtblauwe glans van ons vel was weggewassen met een goe douchke. Het hardnekkige slijm is er onderweg gewoon afgevallen...

Leville had daar weer een trip ineen gestoken : bossen, heuvels, kleine weggetjes etc... maar ook wat steden waar ik begot eigenlijk niet van wist wat we daar te zoeken hadden.
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk weinig heb genoten van de fraaie natuur, omdat ik in mijn hoofd met vanalles anders bezig was, en ook omdat die godverdomde fransen van die kiezelkes op de kleine weggentjes hadden liggen, zodat je hard moest opletten om overeind te blijven. Maar daar kon Leville niet aan doen.

Wat ik me nog wel goe herrinner is een kasteel annex huizekes nog bewoond, ergens in de bossen, en het plaatsje Domme. En sommige boswegen, mooi geasfalteerd tussen de bomen kronkelend.

Mannekes, Domme is een schoon stadje, hoog op een berg, echt nog middeleeuws. En ge moogt er met de auto en de moto door ! Spijtig dat we geen tijd hadden om wat rond te lopen eigenlijk. En voor de Nederlanders : het stikt er van jullie landgenoten, dus je moet geen frans kennen.... :mrgreen:
Ik ga het zelf ook onthouden, want daar ga ik nog terug.

De weg naar Aubusson was lang, zeer lang, mede dus door die gravel, waardoor je niet serieus kan doorrijden. We zijn even voor 18.00 u in Aubusson aangekomen, en we mochten de motoren in een garage stallen een straat verder op. Als ze er morgen nog zijn zal ik blij zijn, maar ik heb er goei hoop op.

Het einde van de tocht is in zicht: morgen slapen we ergens op den boerenbuiten, en als afsluiter in een sjiek hotel in Reims. Van daaruit rijden we zondag dan naar huis.

a propos : heeft iemand een idee waar ik met die lijken op mijn voorruit en mijn vizier moet blijven ? Ik heb spaanse vlieg (goed afrodisiacum), spaanse tor en mug, en ook nog wat franse onbekende restanten. Moet dat terug naar land van herhomst, of zet ik dat bij de marktplaats van dit forum. Er zal altijd wel een gegadigde zijn die daarop kickt, niet ?
Bij gebrek aan interesse zal ik het naar de spaanse en franse ambassade sturen, met welgemeende excuses voor het hen aangedane leed aan de families Vliegos, Mugos en Torros, en aan de families Moustique, Mouche en Inconnu.

Mannen, tot morgen. Het is een zware dag geweest, ik ga mijn nest inkruipen, want morgen staat er weer een lange rit op het programma.

CU

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Compostela 2013

Bericht door Sparkle Black Peter »

Jomme Dox schreef:, en de lichtblauwe glans van ons vel was weggewassen met een goe douchke.
Dam moet je je Smurf toch ook even bijkleuren Jomme :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Aubusson-Avalon 330 km

Tsja, vandaag niet veel meer te melden. Dezelfde soort van route langs bossen, weiden, heuveltjes, zoals de vorige dagen. Wel veel aangenamer met een zon in de rug.

Ik geloof wel dat we in rondjes hebben gereden. Telkens zag ik het bordje met de gemeente 'RAPPEL dan eens met 30, met 50 en 60' We zijn niet door RAPPEL zelf gereden, althans niet bij mijn weten.

Weer een hoop van die gravel op de straten (solden zeker in Frankrijk ?).

En waarom Leville perse met de motro door de stad Nevers wil rijden, in die stinkende dampen tegen 5 km/uur, ik snap het nog steeds niet. Hij weet dat ik steden haat op de motor, en toch pest hij er me dagelijks mee...
Steden moet ge bezoeken met de auto, dan moet ge niet rondlopen in dat stom motorpak. Dat is mijn mening.

Het hotel hier is very low budget, maar er zit wel wat volk. Het is maar voor 1 nacht, dus we klagen niet. :mrgreen: Alles is in het roze geschilderd, dus mensen van de griekse beginselen zijn hier zeer welkom, me dunkt. Nu trekken we de stad in, op zoek naar eten, want dat hebben ze hier ook niet. Low budget, very low budget.....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

Na een slecht ontbijt deze morgen, met de nogal norse cafebaas achter de toog

Mag je een keer zelf het hoofd achter de counter( en de prijs ) kiezen, is het weer niet goed :mrgreen:
Gelukkig kan je morgenvroeg bij het ontbijt je gal weer spuwen :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Kleine kanttekening: veel gravel hebben we niet gezien. En Jomme onderscheidt enkel bergen van elkaar. Landschappen, da's wat anders. ;
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

06.07.2013 Avallon- Reims

Met de zon in de rug, cruisen over lange rechte glooiende wegen tussen de wijngaarden van Bourgogne en champagne. Zalig mooi.


06.07.2013 Reims- naar huis

Ja je leest het goed. Omdat we omstreeks 14.00 uur in Reims aankwamen, en ik geen zin meer had, door omstandigheden, om daar nog een hele namiddag te blijven en te overnachten, en dat op amper 280 km van huis, heb ik besloten de tocht naar huis aan te vatten. Het werdt me een beetje te vermoeiend allemaal.

Leville regelde alles met het geboekte hotel, en daar gingen we huiswaarts.
Owee, ik was Leville al na 1 straat in Reims kwijt, opgehouden door het drukke verkeer en de verkeerslichten, en ik heb hem niet meer gezien. Ik ben dan op GPS naar de autosnelweg gesukkeld, en vandaar in 1 ruk naar huis gereden.

De teller staat op 5.137 km. Ik heb mijn belofte voldaan, en ben naar Compostela gegaan. Weliswaar op een konformtabele manier, maar het is nu achter de rug.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Plaats reactie