Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Joskestiller »

Ik weet niet meer goed wat ik moet doen. Normaal vertrekken we (met 2 moto's) volgende week woensdag voor een rit van 11 dagen richting Zuid-Frankrijk. Nu moet ik echter vaststellen dat (misschien mede door het weer) er nog heel wat passen gesloten zijn die in mijn uitgestippelde route liggen. Le Galibier, l'Iseran, la Madeleine, Le Petit-St-Bernard, l'Izoard, l'Angel en le Grand Colombier stonden allemaal opgenomen in mijn route.
Wat raden jullie aan? Zijn er voldoende alternatieven om toch steeds elke dag in het hotel te geraken. Alle hotels zijn namelijk al geboekt.
Misschien dat ik beter alles een week probeer uit te stellen.
Iemand die hier ook al mee te maken had?
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Wullebolle »

aie ...
Ja je hebt het weer echt niet mee.
En het zal nog tot 8 juni duren vooraleer de winter wijkt voor de zomer.

alternatieven?
zijn er altijd, hangt af van waar je hotels zijn hé ....
vertel es in welke stadjes je allemaal logeert, dan kunnen we mischien interessante tips geven voor alternatieve routes.
(plannen voor een ander is zelf ook een beetje reizen)

michelin kaarten erbijpakken ... http://www.viamichelin.be en je hebt alle kaarten online, met wat gefoeffel zelfs full screen ;-)

Heb je hier iets aan? Wordt dagelijks ge-updated.
http://www.sport-passion.fr/parcours/etat-cols.php

http://www.inforoute05.fr/wir3/cols.html

http://www.cols-cyclisme.com/ouverture-cols.htm
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Tulipan »

Voorlopig maar warme en extra droge kleding meenemen :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2160 ... ar___.html

Verdere uitleg :
http://www.geenstijl.nl/archives/images/zomer2013.pdf

Toch maar een reisje naar de Can. Eilanden boeken :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door PvdBogaard »

Schrale troost. Ik zou vandaag naar Zwitserland afreizen voor 5 dagen fun. stelvio en vele andere passen. Wegens de vooruitzichten deze trip maar afgezegd. Tis niet anders. Inhet najaar dan maar een rondje "koffie doen in Monaco" ter coensatie ;)
En och begin juli een week Dolomieten.dan is het vast veel beter weer om met de motor te genieten :P
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Als je daar in de omgeving gaat rijden, is een aanrader zeker Coll de Sarenne.

Is een klein colletje dat weinige mensen oprijden. Maar als je er bent geweest, zal je me gelijk geven dat dit een schoon colletje is om te bereiden.

Ik vond hem het mooiste als je via alpe D'huez naar boven rijd, en dan boven rechts de coll de Sarenne oprijd, en dan maar blijven volgen tot je uiteindelijk terug op de grote weg komt.

ook een aanrader om eens een goeie dag te gaan zeggen is bij Frank in Hotel La forette du Maronne.

Alpe d'huez bocht 16 rechts, het kleine weggetje volgen tot boven, onderweg staan er wegwijzers. De uitbater is een belg. Doe hem de groeten ;-)

En wat betreft je reis, hopen op snel beter weer ginder, en het weerbericht in het oog houden.


Grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Heel de avond bezig geweest om alle boekingen (6 hotels) om te zetten. Vermits dat niet steeds mogelijk was heb ik er 3 moeten annuleren en andere gezocht. We vertrekken dus een week later en zullen alles in omgekeerde volgorde doen. Zodoende kon het hoofdverblijf in hetzelfde hotel in de buurt van Digne les Bains worden omgezet en nu doen we de meeste hoge Alpen-cols op de terugweg naar huis. Dus zal dit 2 weken later gebeuren dan oorspronkelijk voorzien.
Hopelijk verandert het weer snel zodat half juni alles open is.

Drummer, zoals de route er nu uitziet gaan we Alpe D'Huez langs de Noord-Weskant oprijden via Villard-Reculas. Als alles vlot vordert die dag zal ik het zeker niet nalaten om coll de Sarenne mee te pikken. Bedankt voor de tip!
Honi soit qui mal y pense!!
Tukker

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Tukker »

Zojuist heb ik de weersverwachtingen voor ons Franse rondje komende week bekeken en het ziet er voor ons heel goed uit.
Gemiddeld een graad of 19 en geen regen. Onze route gaat via de Ardennen, Lotharingen, Champagne, Bourgogne naar de Jura om via de Vogezen weer terug te komen.
Alleen de Jura lijkt het wat kouder te worden (16 graden) en ik ga er van uit dat we daar geen sneeuw meer zullen zien.

Heb er zin an!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Dag Tukker,

Ik weet niet of de Grand Colombier op je route door de Jura ligt maar die is in ieder geval nog gesloten!

In ieder geval veel plezier tijdens je reis.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Bozobin † »

Sja, ik zou ook vanaf 2 juni de Alpen/Dolomieten in gaan, heb ik ook maar afgeblazen en ingeruild voor de Middellandse Zee kust e.o.
Daar proberen om nog een beetje franse Alpen mee te nemen, helaas het is niet anders :-(.

Er is de afgelopen winter heel erg veel sneeuw gevallen die in het koude voorjaar nog lang niet weggesmolten is.
Veel passen, zeker de kleinere, worden pas schoongemaakt als de sneeuw gesmolten is.
Zijn de passen schoon en wordt het echt mooi weer dan worden ze weer afgesloten wegens lawinegevaar door de sneeuw die dan van hogerop los komt.

Dus die 5400 km passen blijft nog maar een jaartje op de plank liggen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Cplegt »

Volg het topic met belangstelling .. Jammer dat iedereen zijn vakanties moet opschuiven of veranderen.

Soort van off-topic, ik ben geïnteresseerd in de routes die gereden worden richting Zuid-Frankrijk. Zelf rij ik rond halverwege juli die kant op, naar Frejus voor een weekje, om daarna de route de grand alpes te rijden (dit keer wel in drie of zelfs 4 dagen ipv 2) en daarna een route langs de meren van Noord Italië te rijden.

Nu ben ik voor Frankrijk nog niet echt bezig geweest met routes, maar t plan was om de Route Napoleon te rijden, ik weet dat deze niet door iedereen gewaardeerd word maar ik moet em toch een keer zelf zien.
Sta natuurlijk open voor mooiere routes en tips :)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Tulipan »

Cplegt schreef:Volg het topic met belangstelling .. Jammer dat iedereen zijn vakanties moet opschuiven of veranderen.
En als je dan denkt dat het alleen wat kouder is dan normaal.....Zomaar een maand gepakt ( April 2013 ) :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QXUHDJlAF-w[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WcSmIO9wXiI[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Morgen is het dan zo ver. De routes staan op de gps en de koffers zijn gepakt. Ik sta te popelen!
Op de heenweg zijn alle cols open. Ter plaatse is de Bonette en Les Champs nog dicht maar die kunnen we omzeilen. Voor de terugreis is het nog wachten op het openen van de Galibier, de Iseran en de Madeleine. Tegen dat we die passeren zijn we meer dan een week verder. Hoop doet leven!
:-)} :-)} :-)}
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Iron Horse »

Goede reis en veilige kilometers :duim:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Tulipan »

Geniet :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Ed Jonkmans

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Ed Jonkmans »

Geniet er van! , maar hou het veilig...
Grtz
Ed
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

ik weet niet of ik dit hier mag posten of indien dit thuishoort onder de reisverslagen maar de eerste dag van mijn reis zit er al bijna op. Eerst een stukje snelweg tot net voorbij Luik en vervolgens mooie kleine bochtige wegen door de Ardennen en zo Frankrijk binnen. Het weer is ons (voorlopig) goedgezind want we hebben enkele druppeltjes gehad aan de grensovergang en de rest zwaarbewolkt met af en toe wat zon. De temperatuur lag wel iets boven de 20 °C. Prachtig motorweer dus!
Wat hou ik van Frankrijk met het ruwe asfalt en de mooie bochten. Het is alweer een jaar geleden maar mijn stepjes hebben opnieuw hun sporen achtergelaten op de franse wegen! ;-)
Net lekker gegeten in het hotel en strak op tijd het bed in want morgen rijden we door tot in de buurt van Anecy.
Honi soit qui mal y pense!!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Ook de tweede dag zit er al op. Prachtig weer om langs de zijkant van de Vogezen de Jura binnen te rijden. Om 11u was het reeds 25°C. Na de middag werd het zo heet dat het asfalt op bepaalde plaatsen smolt. Snelheid aangepast want dit waren geen goede rijomstandigheden. Na een mooi rit toegekomen in ons hotel in de buurt van Annecy. 's avonds nog een zwaar onweer gekregen maar toen zaten we al aan tafel. Morgen laatste etappe naar ons verblijfplaats in Digne les Bains.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Peterzeeland »

dat wordt een super mooi ritje, van noord naar zuid door de Alpen :worship:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Vandaag dag 3 afgewerkt. Ongeveer 380km door naar het Zuiden. Eerst even langs het meer van Annecy, want je weet wel... als je toch in de buurt bent. Slechte keuze bleek achteraf want het was in volle ochtendspits en kilometers aangeschoven. Ik vraag me af wat dit in volle zomer moet geven. Vertrokken met zware bewolking en heel lichte neerslag die al vlug vervangen werd door de zon. Wij van Annecy de Alpen ingedoken. Eerst de Glandon en daarna Alpe d'Huez bedwongen. Alle fietsers werden meedogenloos gepasseerd. Wij zijn de echte mannen want wij doen bijna 400km alpenpassen op 1 dag!!!! ;-)
Na de middag liep de temperatuur al snel boven de 30°C en we waren dan ook blij dat we rond half 7 bij het hotel aankwamen. Een vermoeiende maar fijne dag.
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Ed Jonkmans »

Maak ons maar waterachtig......
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Ok Ed, u vraagt, wij draaien.
Vermits het weekend is hebben we de Gorges de Verdon en de Mont Ventoux even uitgesteld in zijn terug de Alpen ingetrokken. Er werden weer heel wat cols aangedaan: Col de la Cayolle, Col de Vars,... maar eigenlijk zijn het vooral de kleinere cols die me het meest aangesproken hebben: Col du Fanget maar vooral Col des Champs. Ik had er nog nooit van gehoord maar we zijn vanuit Colmars langs de westkant omhoog gereden. Weg in slechte staat en in elke bocht schrik om een tegenligger tegen te komen. de Goden waren ons dan ook nog gunstig gezind want de col is pas deze morgen open gegaan! Regelmatig door 10cm smetwater want er ligt nog heel wat sneeuw langs de weg. Maar het zicht boven op de col in onbeschrijfelijk. Ik ga het dus ook niet proberen.
In ieder geval een echte aanrader maar niet voor de mensen die enkel op vlakke asfalt willen rijden.
Morgen la Bonette want die is eveneens vandaag terug open gesteld!
Honi soit qui mal y pense!!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Ook vandaag weer 315km bochtenplezier. Opgestaan met een mooie blauwe hemel en dat is de hele dag zo gebleven. Af en toe een wolkje dat meer dan welkom was want de temperatuur liep weer boven de 30°C. Elke stopplaats werd mooi uitgekozen in de schaduw. Vandaag waren de Col de la Bonette en Col d'Allos aan de beurt. Vooral de Bonette was zeer mooi. Er lag langs de weg nog 3 meter sneeuw. Een groepje jonge Fransozen waren zelfs aan het skiën! Ze werden met de auto tot boven gebracht en skieden vervolgens een heel eind naar beneden.
Morgen staan de Gorges du Verdon op het programma.
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Ed Jonkmans »

Geniet er maar van ... ik heb vandaag de ganse dag zitten verbeteren.... Da's pas genieten!..... Vééél leuker dan met de motorfiets naar de top van een berg rijden... pfff. :evil: :evil:
Maar mijn tijd komt nog.. , nog even op de tanden bijten.
Grtz
Ed
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Je tijd zal er snel zijn Ed en maak het die jongeren niet te moeilijk anders zitten ze volgend jaar opnieuw bij je in de klas! ;-)
Even mijn verslagje bijwerken want het is reeds enkele dagen geleden. Ik denk echter dat buiten Ed niemand meeleest en Ed doet het dan nog uit beleefdheid! :oops:
Maandag hebben we de Gorges du Verdon langs beide kanten bekeken. Het was er snikheet en elke stop werd zorgvuldig in de schaduw gekozen. Een prachtige streek.
Dinsdag was de Mont Ventoux aan de beurt. Speciaal gewacht tot na het weekend om niet teveel fietsers tegen te komen. Om 8u vertrokken via binnenwegen en rond 10u30 stonden we al in Sault. We hebben hem langs alle kanten gepakt! Sault, Bedoin en Malaucène! Zeker de bochten vanuit Sault, die een paar jaar geleden nog in slechte staat was, is de moeite want ze hebben enkele weken geleden een nieuwe asfaltlaag aangebracht. Via de Noordkant van de Mont Ventoux zijn we terug richting Digne les Bains gereden. Mooie wegen tussen de lavendelvelden door. De lavendel is dit jaar erg laat want hij staat, jammer genoeg, nog niet in bloei. De geur van de wilde brem was een mooie vervanger.
Deze morgen dan onze koffers terug gepakt en huiswaarts vertrokken. De Galibier is nog steeds dicht en daarom werd gekozen voor een alternatieve route. Via Briançon zijn we Italië binnengereden en dan via de Col du Mont Cenis terug naar Frankrijk. :-)}

Indien er mensen zijn die alle routes in .gbd of .gpx doorgestuurd willen krijgen laten ze het maar weten via pb!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Eikie »

Yep, Ed is echt de enige die jouw post leest :-)}
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Ed Jonkmans

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Ed Jonkmans »

Zo " beleefd " ben ik niet hoor.... nieuwsgierig daarentegen..... O:-)
Maar anders weet je ook niet veel hè. Het is een streek waar wij 2 jaar geleden ook getoerd hebben en als ik lees
welke cols je beklommen hebt met je werkpaard dan roept dit telkens mooie herinneringen op.
Geniet er nog mateloos van en hou het zwarte rubber aan de onderkant.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Wullebolle »

Joskestiller schreef:... Ik denk echter dat buiten Ed niemand meeleest en Ed doet het dan nog uit beleefdheid!...!
IK lees ook mee.
Over reizen lezen is zelf ook een beetje reizen. Zeker als je zelf al al die streken cols en routes hebt gereden.
Doe zo voort Joske en have fun :-)}
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Cplegt »

Hier nog een nieuwschierig aagje hoor O:-) .

Het is mooi rijden daar.

Ben daar zomers met eenige regelmaat te vinden. Deze zomer weer die kant op, richting Frejus aan dr kust. Ben mn route nog aan het uitstippelen, tips en aanraders zijn welkom :).
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Frank »

Ik lees ook mee.. zat zelfs met de gedachten te spelen om je live-verslagen er tussenuit te pikken en in reisverslagen te plaatsen.. :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door PDvD »

Kriebelt nu alleen maar meer... gelukkig morgen de eerste etappe ook die kant uiit :) Weet je of de Finestre en Parpaillon open zijn? Aangezien deze onverhard zijn staan ze niet op sites vermeld of passen open zijn.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Wullebolle »

Niet goed gezocht PDvD

Parpaillon
http://www.inforoute05.fr/wir3/cols.html
D39T vers Route du Parpaillon, : La route est fermée depuis le 29 octobre 2012, jusqu’aux environs du 15 juillet 2013
An sich is de tunnel altijd verboden doorgang .. (who cares)

deze is ook goed als je er wat doorheen scrolt
https://twitter.com/ouverture_cols

en hier ook allemaal in een lijstje
http://www.bison-fute.equipement.gouv.f ... -aux-cols/ en klik zonder detail keuze te maken op "rechercher"

de Finestre zou opengaan op 16 juni, ipv oorspronkelijk op 01/06.
http://www.newspettacolo.com/news/view/ ... _dell_alpe
Spooky Action At A Distance !
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Afgelopen nacht regelmatig wakker geworden van onweer en hevige regen. Met veel tegenzin opgestaan om 6u. Het goot nog steeds maar toen we vertrokken rond 7u45 was het droog. Even later moeten stoppen om de regenhandschoenen aan te trekken en het hoesje op de tanktas te doen. Wat een luxe zo'n waterdicht pak want mijn maat moest ondertussen zijn regenpak uit zijn koffers sleuren en aantrekken. Gelukkig heeft het maar een kwartiertje geregend. De rest van de dag was het droog en temperaturen tot 30°C in de dalen.
Vermits de Iseran en de Madeleine nog dicht waren hebben we het dal gevolgd tot bijna in Albertville in zijn via kleine wegjes Noord-Westwaarts richting Jura gereden. Via een grote boog rond Genève en een stuk boven het meer gebleven. Vervolgens binnendoor tot ons hotel in de buurt van het Zwitserse Yverdon.
We hadden net onze motoren afgesloten, de bagage op de kamers gezet en waren aan onze tweede halve liter bier bezig toen hier een hevig onweer met hagel overkwam.
Morgen trekken we door naar het Noorden en hopelijk blijven de weergoden ons nog steeds goed gezind want de Vogezen zijn aan de beurt!
Vandaag ook nog een Hollands koppel geholpen. Ze waren met hun wagen (met sleurhut) al een hele tijd in het rood aan het rijden en volgens hen konden ze nergens tanken met hun bankkaart. Ik heb me maar als fransman voorgedaan. Eerst gezegd dat ze moeten zorgen dat er geld op hun rekening staat.... had wel even geduurd voor ze het begrepen en echt grappig vonden ze het niet. Vervolgens heb ik ze wel laten tanken met mijn kaart.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Stroompje »

Natuurlijk lees ik ook mee vanaf de bank met pootje omhoog na mijn arthroscopie van mijn linker knie!
Zo kom ik nog ergens......:-) kijk uit voor regen in de Vogezen. Ze staan erom bekend, iig bij ons ;-((
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen?

Bericht door Joskestiller »

Oei Stroompje, dat klinkt niet echt goed!
Waarschijnlijk zul het op het forum wel ergens je verhaal gedaan hebben maar ik heb tijdens mijn reist niet alles gelezen. Veel beterschap in ieder geval!!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 20-06-2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Honi soit qui mal y pense!!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Joskestiller »

Dankzij het pb van Stroompje heb ik mijn bericht nog teruggevonden!
Deze morgen opgestaan met een stralende zon. Het was wel een stuk afgekoeld maar liever dit dan regen. Jammer dat we het hotel achter ons moesten laten want het bed was (voorlopig) het beste tijdens onze reis.
Voor 8u reden we al het centrum van Yverdon binnen. Dit verliep heel vlot en in de verte zagen we reeds donkere wolken richting Noorden boven de Jura. Toen we een half uurtje later boven in Ste-Croix stonden bleek het allemaal mee te vallen. Dreigende wolken maar geen neerslag en zo is het de hele dag gebleven. Via Le Locle richting Noord-Oost gereden om even verder de Strom pal naar het Noorden te sturen. Een stuk Gorges du Doubs meegepikt en via Maîche door richting Vogezen. Ik ben er al meerdere keren geweest maar dit maal valt me voor het eerst op in welke slechte staat sommige wegen zijn. Een stuk van Col de la Schlucht was zo slecht dat ik al spijt kreeg dat ik het had opgenomen in de route. Nadien wel nog mooie wegen bereden maar af en toe toch verrast door kleine steentjes in de bochten. De Strom zette zich wel een beetje aan de kant maar verder was er niets aan de hand.
Morgen gaan we voor het laatste deel van 450km richting madam!
Het weer zal mee bepalen indien het laatste deel via de autosnelweg zal gereden worden.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Stroompje »

mooi :duim: iig geen regen!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Tulipan »

Als ik dit schrijf zul je wel een halve liter voor je hebben staan.
Hoop op goed weer morgen :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Joskestiller »

Ik kan mijn reisverslag ondertussen afsluiten. Deze morgen driegende wolken boven de Vogezen maar er werd toch gekozen voor kleinere wegen. Een goede gok want buiten 2 kleine buien hebben we het droog gehouden. Het tempo lag erg hoog op de landelijke wegen en er waren nog heel wat bochtjes van de partij. Iets na de middag passeerden we al de grens met België en opnieuw werden we met de neus op de feiten gedrukt... de Belgische wegen zijn kut!
Misschien wel een bewuste zet van de minister van verkeer want snel rijden is gewoon onmogelijk!
Uit frustratie de snelweg opgezochte om de laatste 160km zo vlug mogelijk af te leggen. Je weet wel... als de Strom de stal geroken heeft. ;-)
Toch blij dat ik terug thuis bij mijn madam ben. Het waren 11 onvergetelijke dagen. De moto heeft 3.960 afgelegd en zich flink gedragen. En zeg nu zelf: gedurende de hele reis slechts 2u regen gehad... we konden het slechter treffen!!!
Oh ja, we hadden de reis beter nog 2 dagen later aangevangen want ondertussen zijn alle passen open!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Stroompje »

Mooi Joske, weer veilig thuis en nu nagenieten!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Vakantie beter uitstellen? -->1 wk later vertrokken!!

Bericht door Eikie »

Heb je nog naar Jomme en een zekere iemand gezwaaid ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie