Reisverslagje Faroer eilanden

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Reisverslagje Faroer eilanden

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Voila se, we zijn terug :-)

Tijd voor een verslagske en wa foto'kes.

Een bare tocht naar de "Schapeneilanden" .

Zo'n half jaar geleden (kan ook iets langer geleden zijn ) waren we wat opties aan het bekijken voor een motorreis. We dachten aan Schotland of zoiets.... En toen kregen we van PeterVDC een Link doorgestuurd met de bijhorende tekst " is dit iets ? "

De faroer eilanden, een reis in elkaar gestoken door ANWB Promotor.
In eerste instantie viel de prijs goed mee, en ja waarom niet, het is een bestemming waar je niet dikwijls van hoort, en wat er op Promotor te lezen viel over deze reis sprak ons wel aan om te doen.
De eerste plannen werden gemaakt en uiteindelijk melden we ons aan voor deze " barre tocht naar de Schapeneilanden".

Omdat we door Denemarken moeten, zouden we de reis een paar dagen uitbreiden met een Motorvakantie met 2.

Dag 1: 12/09

Vertrek naar Hirthals, in het noorden van Denemarken.
Rond 9hr vertrokken voor een Saaie autostrade rit naar Tarp, 20km van de Deense grens. Daar hebben we onze eerste overnachting.
680km op de teller van de Strom.

Dag 2: ontbijt om 7.30hr en om 8hr de moto terug laden om via de westkust van Denemarken naar het Noorden te rijden.
In het hotel kwamen we ook 2 medereizigers tegen. Wij noemde ze Peppie en Kokkie ;) 2 ouwe hollandse knarren die samen ookde reis naar daar maakte. De oudste (60jr) net getrouwd en op huwelijksreis met zijn motormaat :roll: vind hij leuker dan met zijn kersverse vrouw te doen :mrgreen:
Het was droog en na de tankbeurt richting Deense grens.
Er staan dan ongeveer 380km op het programma tot onze volgende slaapplaats in Holstbro.
Onze tocht passeerd een aantal Wadden Eilanden en de route die we kregen stuurt ons zowaar via een Dijk van 10km recht naar zo een eiland.

Afbeelding
Een fotoke van op wadden eiland.

In Denemarken kan en mag je ook gewoon op het strand rijden.

Afbeelding

onderweg passeren we ookin Ribe, een oude Vikingstad.

Afbeelding
met een schoon terraske voor een potje koffie

Afbeelding
Toch ook maar is op het strand rijden ;-)

Langs de Deense westkust heb je veel mooie uitzichten en vooral veel rechte wegen met Links de Zee en rechts de duinen.
En vooral veel wind.
Rond 5hr arriveren we aan onze eerste B&B.

http://www.booking.com/hotel/dk/stutter ... review_am#

Dag 3:

Een lekker ontbijt werd ons geserveerd en rond 8hr weer op de motor voor nog eens een kleine 400km naar Skagen, het uiterste noorden van Denemarken.

Onderweg moesten we nog een kleine veerpont nemen, waar we samen met 2 vrachtwagens en 1 auto de overtocht maakten.
De kustweg met héél veel wind in de zij werd van dan af regelamtig afgewisselend met mooie bochtige wegen tussen de bomen en uitgebreide natuurgebieden.
Uiteindeljk kwamen we aan in Skagen op een Camping waar we een Cabine hadden geboekt.

Afbeelding
Afbeelding
Picknic op het terras

http://www.booking.com/hotel/dk/rabjerg ... ae;dcid=1#

Dag 4:

Om 12hr werden we verwacht aan de boot. Dus eerst nog wat rondrijden.
Er was in de buurt een kerkje dat helemaal onder de duinen zat verscholen.

Afbeelding
Afbeelding
Enkel de toren is nog te zien.

Dan aanschuiven aan de boot en kennismaken met de rest van de troep ( 55 hollanders :roll: en 3 andere Belgen )

Afbeelding

De Moto goed vastmaken. Ik had zelf mijn riemen bij, en dat scheelde veel in tijd, want wij moesten geen riemen gaan zoeken :D

Afbeelding

onze cabine op de boot, de MS NORRONA van de smiril line

Afbeelding

ook kregen we de kans om de machine kamer te bezoeken

Afbeelding

Tijdens de bootreis van 36hr zit je dan rustig aan dek en dan komt de lokale Pipi Langkous wat zorgen voor Entertainment ;-)

Afbeelding

Het dek liep leeg en plots zaten al die Hollanders en belgen één verdiep lager in de bar. :mrgreen:

En dan Eindelijk de Faroer.
Hieronder een Selectie van onze Foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zicht vanuit onze hotelkamer op Torshavn, de hoofdstad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook mocht een gravelpad niet onbreken
Afbeelding
Afbeelding

De terug reis was weer 36 hr Boot. En dan in 2 dagen naar huis. Eerst nog een dagje door Denemarken en dan weer 800km saaie autostrade.

12 dagen weggeweest met de moto. ong 3600km gereden, en een heel mooi land leren kennen.

Deze reis was zeker de moeite waard om eens te doen. Zei die graag wat extra info willen? vraag gerust.

Ook vind je Extra info op ANWB Promotor.
ps: daar staan bij het Faroer Blog ook nog Foto's.


Grtz Drummer
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Reisverslagje Faroer eilanden

Bericht door Iron Horse »

Mooi hoor. Ik ben ooit eens in Schotland en ook in Noorwegen geweest. Lang geleden, 30 jaar of langer, maar mij staan de mooie beelden nog wel op het netvlies. Was alleen toen niet met de motor.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Reisverslagje Faroer eilanden

Bericht door Stroompje »

In 1 woord ......Prachtig!
De aanbieding in Promotor ook gelezen en gedacht dat dat wel een hele mooie motorbestemming zou zijn....... Dat is het dus :-)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Reisverslagje Faroer eilanden

Bericht door Drummer »

Stroompje schreef:In 1 woord ......Prachtig!
De aanbieding in Promotor ook gelezen en gedacht dat dat wel een hele mooie motorbestemming zou zijn....... Dat is het dus :-)

Zeker en vast.

Volgend jaar gaan ze naar Iceland :) ( heb ik vernomen op de terugreis )
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Plaats reactie