Vogezen, Tirol, Zwarte Woud
Geplaatst: di 12-06-2012, 11:28
Gisterenavond thuisgekomen van een 10daagse rit door de Vogezen, Tirol en Zwarte Woud. Totaal ongeveer 3.300km afgelegd met meestal wisselvallig weer.
Vertrokken zaterdag 2 juni met een vriend op zijn RT1150. Eerst 180km snelweg om vooruit te komen en iets voor de franse grens binnendoor. Rond Nancy opnieuw even snelweg genomen om er snel voorbij te zijn. Na 470km aangekomen in Fréland. Zondag een rit door de Noordelijke Vogezen (290km) en maandag de Zuidelijke (275km) op dinsdag richting Oosten door het Zwarte Woud en een stuk boven de Bodenzee om na 279km in ons hotel in Kisslegg aan te komen. Woensdag dan via de Fernpass naar Zams, vlakbij Landeck (181km). Daar waren 2 andere vrienden met hun FJS en RT in de bestelwagen net aangekomen na hun directe rit van 750km vanuit België. Donderdag Hahntennjoch en Sylvretta (mooiste pass) 270km. Vrijdag Timmelsjoch, Jaufenpass en Brenner (290km). Zaterdag Offenpass, Stilfersjoch, Stelvio en Reschenpass. Gepland op 250km maar door het slechte weer de Stilfersjoch en Stelvio afgesneden. Wel bijna 3u aangeschoven op de Reschenpass die door een dodelijk moterongeval was afgesloten. 's avonds de motoren van de vrienden terug in de bestelwagen gezet. Zondag afscheid genomen en met 2 personen naar het Westen, dwars door Lichtenstein en Zwitserland om zo het Zwarte Woud in te rijden (329km) tot aan ons hotel in Elzach. Maandag stond 328km op het programma dwars door het Zwarte Woud tot aan de Moezel om op dinsdag via Eifel en Rurhzee terug naar huis te keren. Door de aanhouden de regen hebben we wel nog de zeer mooie bochtige wegen in het Zwarte Woud meegepikt maar zijn vervolgens in Kaiserslautern de snelweg opgereden om met het gas erop door de regen snel thuis te geraken (578km). In de buurt van Sainkt-Vith bij een korte pauze viel de motor steeds stil als deze niet in hogere toeren werd gehouden. Waarschijnlijk ergens last van ingedrongen vocht na 200km snelweg tegen 130km/u op de snelweg. Toch terug thuisgeraakt.
De werkelijke km's waren iets meer omdat we regelmatig mooie stukken terugreden om nog eens te doen.
Het was weer een reis en ik zal op de gebruikelijke plaatsen mijn ervaring neerpennen over de recente aanpassingen aan mijn Strom zoals: kleiner tandwiel vooraan, helm Shoei Neotec, Michel Pilot Road 3 en SW-motech tanktas. Ook het verbruik zal ik nog uitrekenen. Ik vrees dat dit aan de hoge kant zal zijn maar ik heb dan ook constant de RT1150 het nakijken gegeven!
Vertrokken zaterdag 2 juni met een vriend op zijn RT1150. Eerst 180km snelweg om vooruit te komen en iets voor de franse grens binnendoor. Rond Nancy opnieuw even snelweg genomen om er snel voorbij te zijn. Na 470km aangekomen in Fréland. Zondag een rit door de Noordelijke Vogezen (290km) en maandag de Zuidelijke (275km) op dinsdag richting Oosten door het Zwarte Woud en een stuk boven de Bodenzee om na 279km in ons hotel in Kisslegg aan te komen. Woensdag dan via de Fernpass naar Zams, vlakbij Landeck (181km). Daar waren 2 andere vrienden met hun FJS en RT in de bestelwagen net aangekomen na hun directe rit van 750km vanuit België. Donderdag Hahntennjoch en Sylvretta (mooiste pass) 270km. Vrijdag Timmelsjoch, Jaufenpass en Brenner (290km). Zaterdag Offenpass, Stilfersjoch, Stelvio en Reschenpass. Gepland op 250km maar door het slechte weer de Stilfersjoch en Stelvio afgesneden. Wel bijna 3u aangeschoven op de Reschenpass die door een dodelijk moterongeval was afgesloten. 's avonds de motoren van de vrienden terug in de bestelwagen gezet. Zondag afscheid genomen en met 2 personen naar het Westen, dwars door Lichtenstein en Zwitserland om zo het Zwarte Woud in te rijden (329km) tot aan ons hotel in Elzach. Maandag stond 328km op het programma dwars door het Zwarte Woud tot aan de Moezel om op dinsdag via Eifel en Rurhzee terug naar huis te keren. Door de aanhouden de regen hebben we wel nog de zeer mooie bochtige wegen in het Zwarte Woud meegepikt maar zijn vervolgens in Kaiserslautern de snelweg opgereden om met het gas erop door de regen snel thuis te geraken (578km). In de buurt van Sainkt-Vith bij een korte pauze viel de motor steeds stil als deze niet in hogere toeren werd gehouden. Waarschijnlijk ergens last van ingedrongen vocht na 200km snelweg tegen 130km/u op de snelweg. Toch terug thuisgeraakt.
De werkelijke km's waren iets meer omdat we regelmatig mooie stukken terugreden om nog eens te doen.
Het was weer een reis en ik zal op de gebruikelijke plaatsen mijn ervaring neerpennen over de recente aanpassingen aan mijn Strom zoals: kleiner tandwiel vooraan, helm Shoei Neotec, Michel Pilot Road 3 en SW-motech tanktas. Ook het verbruik zal ik nog uitrekenen. Ik vrees dat dit aan de hoge kant zal zijn maar ik heb dan ook constant de RT1150 het nakijken gegeven!