Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Joskestiller »

Gisterenavond thuisgekomen van een 10daagse rit door de Vogezen, Tirol en Zwarte Woud. Totaal ongeveer 3.300km afgelegd met meestal wisselvallig weer.
Vertrokken zaterdag 2 juni met een vriend op zijn RT1150. Eerst 180km snelweg om vooruit te komen en iets voor de franse grens binnendoor. Rond Nancy opnieuw even snelweg genomen om er snel voorbij te zijn. Na 470km aangekomen in Fréland. Zondag een rit door de Noordelijke Vogezen (290km) en maandag de Zuidelijke (275km) op dinsdag richting Oosten door het Zwarte Woud en een stuk boven de Bodenzee om na 279km in ons hotel in Kisslegg aan te komen. Woensdag dan via de Fernpass naar Zams, vlakbij Landeck (181km). Daar waren 2 andere vrienden met hun FJS en RT in de bestelwagen net aangekomen na hun directe rit van 750km vanuit België. Donderdag Hahntennjoch en Sylvretta (mooiste pass) 270km. Vrijdag Timmelsjoch, Jaufenpass en Brenner (290km). Zaterdag Offenpass, Stilfersjoch, Stelvio en Reschenpass. Gepland op 250km maar door het slechte weer de Stilfersjoch en Stelvio afgesneden. Wel bijna 3u aangeschoven op de Reschenpass die door een dodelijk moterongeval was afgesloten. 's avonds de motoren van de vrienden terug in de bestelwagen gezet. Zondag afscheid genomen en met 2 personen naar het Westen, dwars door Lichtenstein en Zwitserland om zo het Zwarte Woud in te rijden (329km) tot aan ons hotel in Elzach. Maandag stond 328km op het programma dwars door het Zwarte Woud tot aan de Moezel om op dinsdag via Eifel en Rurhzee terug naar huis te keren. Door de aanhouden de regen hebben we wel nog de zeer mooie bochtige wegen in het Zwarte Woud meegepikt maar zijn vervolgens in Kaiserslautern de snelweg opgereden om met het gas erop door de regen snel thuis te geraken (578km). In de buurt van Sainkt-Vith bij een korte pauze viel de motor steeds stil als deze niet in hogere toeren werd gehouden. Waarschijnlijk ergens last van ingedrongen vocht na 200km snelweg tegen 130km/u op de snelweg. Toch terug thuisgeraakt.
De werkelijke km's waren iets meer omdat we regelmatig mooie stukken terugreden om nog eens te doen.
Het was weer een reis en ik zal op de gebruikelijke plaatsen mijn ervaring neerpennen over de recente aanpassingen aan mijn Strom zoals: kleiner tandwiel vooraan, helm Shoei Neotec, Michel Pilot Road 3 en SW-motech tanktas. Ook het verbruik zal ik nog uitrekenen. Ik vrees dat dit aan de hoge kant zal zijn maar ik heb dan ook constant de RT1150 het nakijken gegeven!
:-)}
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Spurm »

3300 km :shock:
Respect! :worship:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Ed Jonkmans

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Ed Jonkmans »

Dat heb je weer gehad, kunnen ze niet meer afpakken....
Grtz
Ed
Fred

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Fred »

Leuke rit, en waar zijn de mooiste bochtjes volgens jou? Volgens mij zijn die van de Ballons op de Vogezen nog iets mooier dan die van Schwarzwald of Tirol.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Joskestiller »

Fred schreef:Leuke rit, en waar zijn de mooiste bochtjes volgens jou? Volgens mij zijn die van de Ballons op de Vogezen nog iets mooier dan die van Schwarzwald of Tirol.
Wel Fred, ik deel je mening. Tirol is natuurlijk een totaal ander landschap om in rond te rijden. Het uitzicht is mooier, zeker als je de Sylvretta langs de Zuidkant op- of afrijdt.
Het Schwarzwald heeft ook iets met die donkere bossen en bochtige wegen maar de kleinere wegen zijn dikwijls in iets slechtere staat.
Dwars door Zwitserland is ook goed meegevallen. Het nadeel daar is de snelheidsbeperking van 80 km/u.
Het meeste bochtenplezier hebben we in de Vogezen gehad. Het is ook daar dat we regelmatig terugdraaiden om een reeks mooie bochten nog eens opnieuw te doen. Ballon d'Alzace met vervolgens de Hundsruck en daarna de Grand Ballon is een mooie rit! Niet veel dorpjes waardoor er ook vlot kan gereden worden. En de Vogezen liggen korter bij de deur om er een 4- of 5-daagse trip van te maken.
Honi soit qui mal y pense!!
TimStyle

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door TimStyle »

Thanks voor de tip! Ik doe morgen stelvio en gavia!
Ga zeker een van jou passer er nog tussen te steken
TimStyle

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door TimStyle »

Net hotel geboekt in Kappl, maar de Sylvretta van waar naar waar loopt die juist?
Fred

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Fred »

TimStyle schreef:Net hotel geboekt in Kappl, maar de Sylvretta van waar naar waar loopt die juist?
Wat is internet toch een zegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Silvrettastra%C3%9Fe
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Joskestiller »

TimStyle schreef:Net hotel geboekt in Kappl, maar de Sylvretta van waar naar waar loopt die juist?
Volgens mij is het het mooiste om de Silvretta op te rijden vanuit de richting Schruns en af te dalen richting Kappl. Je kan een mooi toer maken van Kappl, Landeck, Imst (saai stukje) in Imst neem je de Hahntennjoch tot in het Lechtal en vervolgens dit dal stroomopwaarts volgen tot in Warth. Daar naar het Zuiden richting Lech en vervolgend de Flexenpass over tot Stuben. Dan naar het Westen richting Bludenz (eventueel via snelweg als je vignet hebt) en het laatste stuk via Schruns de Sylvretta op. Ongeveer 300km en dus mooie dagrit.
Je kan natuurlijk ook van Kapple richting Galtür en vervolgens de Sylvretta over en aan de andere kant terug omdraaien en langs de andere kant opnieuw omhoog!

Veel plezier!
Honi soit qui mal y pense!!
TimStyle

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door TimStyle »

thanks voor de tip! Maar vrees dat we de passen niet meer gaan doen, de vriendin is onderuit gegaan op de stelvio en heeft er even genoeg van.
Dus even een nachtje over slapen om te zien wat we verder doen.

Gelukkig heeft ze niets, moto heeft wel schade maar dat is te herstellen hé
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Joskestiller »

Oei, dat is een stuk minder!!!
De Stelvio vind ik persoonlijk één van de gevaarlijkste passen om te rijden. De baan is er erg smal, de bochten soms onoverzichtelijk en dikwijls razen de gekke Duitsers langs je door alsof het een circuit is.
Hopelijk valt de schade aan de moto en aan haar vertrouwen in het rijden mee!
Honi soit qui mal y pense!!
TimStyle

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door TimStyle »

Na een nachtje slapen toch nog niet echt bekomen, we gaan je route rijden maar ze gaat achterop.
Alvast bedankt voor de tip, laat vanavond weten hoe het geweest is!
TimStyle

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door TimStyle »

Het was een heerlijke rit!!! thanks 4 the tip!!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vogezen, Tirol, Zwarte Woud

Bericht door Joskestiller »

Graag gedaan. blij dat ik kon helpen.
Volgend jaar opnieuw maar dan met madam op haar eigen moto!
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie