Alpe D'HuZes 2012

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Nee de Alpe d'HuZes is nog niet geweest dus daar nog geen verslag van, wel van de rijtraining die we ter voorbereiding hebben gekregen afgelopen zaterdag op het PVI terrein Lelystad. Wat een geweldige ervaring! We waren met 58 deelnemers aanwezig, onderverdeeld in groepen van +/- 8 rijders met 2 politieinstructeurs per groep.

Ter voorbereiding op de Alpe d'HuZes (waar ik aan deelneem als vrjwillige Motard) hebben ze ons een aantal oefeningen laten doen zoals:
- standaard slalom en slalom via poortjes op een negatief gekantelde bocht (10-15%)
- pacourtje achter elkaar waarbij we elkaar meerdere malen kruisde, in spiraal gingen rijden, staan, handje los (links dan hé), keren en elkaar weer kruisen...
- slalom met stoepje(stoepje op, stoepje af en slalom), kamelen bulten gevolgd door een dromedaris bult, over een wip, kortje rondjes draaien met stationair lopende motor
- slalomen met krappen bochten, boterbloem figuur, stop en go (zonder voet aan de grond)
- helling proef en parkeren op helling
- remproef
- blazen over het circuit (mijn 650 kwam toch wat kracht tekort tegenover het geweld van de 1150/1200 RT/GS's, PanAm's, Kawa 1400 GT's en andere Varadero's :( )

We hebben ons kostelijk geamuseerd en veel geleerd.

Over 1,5 maand nemen we voor 2 dagen de Alpe d'Huez over en gaan we de plaatselijek Gendarmerie laten zien hoe je een evenement als de Alpe d'HuZes in goede banen moet begeleiden. Het is mijn eerste keer dus eerlijk gezegd weet ik nog niet helemaal wat mij te verwachten staat.
Wanneer mogelijk zal ik op de Alpe al een verslag hier neerzetten, anders wordt het wachten tot mijn terugkeer, rond de 10de juni.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
MacReal

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door MacReal »

Vandaar die gekke Capanord met aanhanger die ik tegenkwam op de A6!

Goed bezig hoor, je haalt dan wel geen geld op, maar maakt het voor anderen wel mogelijk dat te doen :worship:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Stroompje »

Eindsaldo KWF.jpg
Nou hiervoor heb ik afgelopen zaterdag me 4 uur lang in het zweet gewerkt/gefietst tijdens de Alpe 'd Huzes Cyclemarathon........ :mrgreen:
en maak het zo mogelijk dat er vrienden de berg op kunnen gaan fietsen voor dat mooie doel!
Kan het niet laten dit even te melden.... :arrow: ....zo zijn er velen bezig zich hiervoor in te zetten :worship:

@ Johan, ik ben benieuwd naar je verslag :!:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door PDvD »

Goed dat je je steentje bijdraagt voro dit goede doel! Maar bultjes etc... wat ben je van plan? Zelfs de B (Col de Sarennes) en C kant (via Oz en Oisans omhoog) kennen niet zulke gekke zaken... of je moet over de wielrenners heen willen rijden. Hier een filmpje hoe mooi het er motorrijden is en hoe lekker het asfalt op de Nederlandse berg is. Paar jaar geleden gemaakt, gefilmd vanaf 749s en je ziet mij op mijn odue zzr 600.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fsbLIf6SYsM[/youtube]
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Aad900 »

Gaaf filmpje Pim. Was dat Dallie niet in het begin?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Stroompje »

Tja als motorrijder mee mag, ben je 6 en 7 juni toch echt ondergeschikt aan de vele deelnemers die de berg lopend of per fiets de berg in bezit gaan nemen.
Jouw optie's zijn zeker zo mooi maar dan op een andere dag...... :mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door PDvD »

Aad900 schreef:Gaaf filmpje Pim. Was dat Dallie niet in het begin?

Duhh... ;) Camera zat op zijn motor.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Aad900 »

Haha, ik heb hem voor het laatst gezien in 2005 toen hij een keer bij mij langs kwam toen ik nog in Berkel en Rodenrijs woonde :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door PDvD »

Haha waar ken je hem dan weer van? Is mijn oude buurman (was ook bij de sjokotour aanwezig).
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Aad900 »

Hij heeft destijds een tankhoes van een GSX600F van mij gekocht. Ik had inmiddels een RF900. Hij is toen, samen met zijn vriendin, naar mij toe gekomen. Op MF zie ik regelmatig zijn naam voorbij komen, maar we hebben elkaar daarna niet meer gesproken. Bij de Sjokotoer heb ik hem niet gezien, hoewel ik achteraf bedenk zijn gele Ducati wek gespot te hebben 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door PDvD »

Afgelopen sjokotour reed ie op een multistrada s, ding staat ook op de foto in mijn topic hier van dagje luxemburg bij de reisverslagen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Aad900 »

OK, dan was het kennelijk niet zijn Duc :oops:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Schoon Filmpje, brengt memories terug toen we vorig jaar daar zijn geweest. Twas nog met den Transalp ;) Als je in Bocht 16 van den ALP rechts het weggetje volgt tot boven op de Coll de Maronne vind je een hotelletje. Als je daar passeerd doe de Frank dan de Groeten, is ook een motorrijder.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door PDvD »

Drummer schreef: 8) 8) 8)


Schoon Filmpje, brengt memories terug toen we vorig jaar daar zijn geweest. Twas nog met den Transalp ;) Als je in Bocht 16 van den ALP rechts het weggetje volgt tot boven op de Coll de Maronne vind je een hotelletje. Als je daar passeerd doe de Frank dan de Groeten, is ook een motorrijder.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Zondag 4 juni
Vandaag eerste deel van de reis naar de Alpe D' Huez. Nadat de afgelopen paar dagen de spanning toch wat begon op te lopen, was het vanmorgen zover. In de stromende regen de motor bepakt en gek genoeg had ik nog wat ruimte over. Even buiten Eindhoven was ik opeens niet meer zeker of ik wel mijn klapper ingepakt had. Deze klapper had ik samengesteld met alle handige en nuttige informatie die ik misschien wel nodig kon hebben, als ook het reserveringsbewijs voor het hotel van vanavond. Dus eerste parkeergelegenheid maar opgedraaid en ja hoor, keurig in mijn computer tas... Zorgen om niks dus. Even later al zingend in mijn helm kom ik tot het pijnlijk besef dat ik wel iets anders vergeten ben wat ook van belang is, namelijk mijn fototoestel!!
Dit hoefde ik niet te checken, ik wist het zeker dat ik die vergeten was. Bij Weert dus rechtsom keert, terug naar Eindhoven. Nu was het mij ook duidelijk waarom ik plaats over had, met de fototas was alles namelijk wel vol. Met frisse moed weer vertrokken ( en nog steeds onder de regen).

Het eerste deel van de reis wou ik snel afstand maken, dus de snelweg genomen. Maastricht, Luik, de Ardennen in, dit rij ik rustig met ogen dicht. Hierdoor had ik niet in de gaten dat mijn navigatie mij toch ergens anders naartoe wou sturen. Toen ik hem verzocht om te herberekenen ging het scherm op zwart. Leuk is dat, maar ja, nu heb ik hem toch even niet nodig, tot aan Nancy weet ik de weg wel. Maar door dat gedoe met de navigatie had ik niet in de gaten dat mijn benzinemeter wel heel rap richting 0 ging en uit eerdere ervaring weet ik dat het nogal dun bezaait is met benzinestations in dit gedeelte van België. En zonder werkende navigatie wordt het toch wat moeilijk zoeken. Toch maar van de snelweg af, en in het dorpje Léglise een aardige jonge vrouw aangesproken. Ze was net bezig mij uit te leggen hoe ik bij het dichtstbijzijnde benzinestation in Luxemburg kon komen toen een Duitse SUV naast ons stopte met eenzelfde probleem als ik...
Afijn, 15 kilometers verderop lag het plaatsje Martelange en daar zou ik benzine vinden. Die 15 werden dus 21 kilometers dankzij een wegomlegging, maar ik kwam er. Van Martelange uit wist ik eigenlijk niet helemaal goed welke kant op gaan om weer richting de snelweg Luxemburg - Metz - Nancy te komen. Mijn eerste keuze bleek niet echt gelukkig, dat was richting Bastogne. Toen ik daar in de buurt kwam zag ik nog geen richting die mij aansprak, dus maar rechtsomkeert weer terug naar Martelange en dan de andere kant op, dat was richting Arlon. Nou weet ik dat Arlon dicht op de Belgische-Luxemburgse grens licht en niet ver van de snelweg dus dat klonk goed. En inderdaad eindelijk was ik weer waar ik wou zijn, met een volle tank (minus 2 liter schat ik).

De regen begon minder te worden en bij mijn eerste stop in Frankrijk, tussen Thionville en Metz, toch maar dat regenpak uitgetrokken. Uit mijn rechtermouw kwam ongeveer 1/2 liter water dat zich daar verzamelt had. Gelukkig dat de jas die ik onder het regenpak aanhad ook waterdicht is. Mijn handschoenen daarentegen waren (en zijn nog steeds) door en door nat. Daar ik bij een tankstation gestopt was, voor de zekerheid maar een kaart van Frankrijk gekocht, kan wel handig zijn als de navigatie het niet doet. Ook een poging gewaagd mijn navigatie weer op te starten (door 20 sec. op de aan/uit knop te duwen) en jawel, hij kwam weer tot leven. Dat was mooi omdat ik vanaf Nancy niet meer de snelweg/tolweg richting Dijon wou volgen maar min of meer binnendoor naar Besançon omdat ik daar de nacht zal doorbrengen. Intussen was het ook weer gestart met regenen, dus regenpak toch maar weer aan (mijn jas is dan wel waterdicht, mijn broek is dat niet).

Vandaag heb ik zo'n 730 kilometers gereden en ik blijf vol lof over mijn V-Strom, ook in combinatie met de Anakee banden die eronder liggen. Morgen het laatste stuk naar Alpe d'Huez (of eigenlijk naar Oz Station/Oz-en-Oisans waar ik de komende dagen verblijf), grotendeels binnendoor. Hopelijk zal het iets droger zijn, al zijn de verwachtingen niet al te gunstig.

Motorgroet, :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Stroompje »

Zet 'm op Johan, opgeven is geen optie! Ook al geeft je ttr het op. Waar heb ik dat toch meer gehoord......:schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door RedStrom »

Wat leren we hiervan?
Geen TT kopen, kaart meenemen voor het geval je gps er mee stopt, en dat Johan goed bezig is.
Vanavond op tv de docu over Bas Mulder gezien. 1 van de gezichten van Alpe d'Huzes. Op 24 jarige leeftijd zelf gesneuveld door kanker.
Johan volhouden. Ga hoog de bergen in. Achter de wolken schijnt de zon!
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Door gebrek aan een internet verbinding in het appartement waar ik zat (en ook geen internet cafe om de hoek), heb ik geen ' Live' verslag kunnen uitbrengen van mijn bevindingen. Wel heb ik iedere dag het een en ander opgeschreven en zal ik dat alsnog hier zetten.

Maandag 4 juni, Oz-en-Oisans, Oz-Station

Vandaag een geweldige dag gehad, een hele mooie rit van Besançon naar Oz-Station, mijn verblijf voor de komende paar dagen. De rit was zo'n 350 kilometers lang, binnendoor door de Jura tot aan Bellegarde sur Valserine en vandaar overgestoken naar de voet van de Alpen en weer binnendoor, over o.a. De Col du Glandon via een geweldige kronkelweg.
Dit keer geen problemen met de navigatie en ook het weer had ik mee. Het was op een moment wel wat dreigend wat mij deed besluiten mijn regenoverall maar weer aan te trekken maar echt nodig bleek dit uiteindelijk niet.

Een stukje onder de Col du Glandon kwam ik op de weg terecht tussen het dal en de col de la Croix de Fer. En druk dat het was met fietsers/wielrenners die met hun laatste trainingstocht bezig waren voor het evenement. Ook in het dal meer Nederlandse dan Franse auto's gezien.

Morgen maar eens in Alpe d'Huez kijken hoe de voorbereidingen ervoor staan (en natuurlijk de weg verkennen)

Motorgroet :bye: ,
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Dinsdag 5 juni, Oz-en-Oisans, Oz-Station

Om maar met het weer te beginnen, stralende blauwe dag, ik loop nu ook rond met verbrande handen (bovenkant) en voorhoofd en neus. Toch net iets te lang onbeschermd in de volle zon gestaan, niet verstandig op 1800m hoogte...

Het was druk vandaag op de weg van Bourg d'Oisans (het startpunt) naar Alpe d' Huez. Veel fietsers natuurlijk die nog aan hun laatste training bezig zijn, supporters die druk in het weer zijn met spandoeken. Ook het dorp Alpe d' Huez was lekker druk, alle terrasjes zaten vol (althans zo leek het toen ik voorbij reed). Het Palais des Sports, het zenuwcentrum van het hele gebeuren, was als een mierennest met mensen die alle kanten op liepen, soms met een gericht doel, soms gewoon uit nieuwsgierigheid. In de loop van de middag werd er een foto gemaakt van de deelnemers op een breed stuk weg tussen 2 rotondes. Die moesten dan natuurlijk worden afgezet en daarvoor werden een paar collega's en ik ingezet. Jammer genoeg was men vergeten de locale politie in te lichten, die gaf ons 20 minuten. Nou ik kan je verzekeren dat er meer tijd nodig is dan dat om een paar duizend man te verzamelen en op de foto te zetten. Al kwam hij twee keer aandringen dat we moesten opschieten, heeft hij het verder erbij laten zitten.

Tussen 16.00 en 18.00 hadden we onze Motard instructie waar de laatste zaken werden besproken, de definitieve planning doorgenomen, de gebruikelijke huishoudelijke mededelingen gedaan, lunch bonnen, polo's, naambadges en schildjes voor op de motor uitgedeeld en mochten we met zijn allen buiten op de foto met onze nieuwe polo shirts. Daarna nog per team het programma van woensdag doorgenomen. Mijn team hoeft pas om 13.00 te starten (wat wel betekend dat we als laatste team van de berg zijn).

Voor morgen wordt regen aangekondigd, dat is niet zo leuk, dat betekend ook dat de afdaalsnelheid voor de fietsers (en dus ook voor ons) naar 35 km/h is teruggebracht (was 45 km/h). Ik ben benieuwd hoe vaak we de mensen daarop zullen moeten aanspreken.

Motorgroet :bye:,
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Woensdag 6 juni, Oz-en-Oisans, Oz-Station

Vandaag de dag begonnen onder de regen, zoals voorspelt. Mijn team zou pas om 13.00 starten met werken en dus hadden we om 12.00 uur afgesproken om de laatste punten door te spreken. Dat gaf mij dus even tijs 's morgens om wat boodschappen te doen, koffie te gaan drinken bij onze service monteur en van het spektakel te genieten. Bij dit soort evenementen moet je ervan uit gaan dat niks loopt zoals je gedacht had. Toen ik in Bourg d' Oisans aankwam waren ze nog bezig met de voorbereidingen voor de start. Ik werd onmiddellijk aan het werk gezet, (ok, het ging maar om het ophalen van een portofoon, maar toch). Toen inderdaad wel boodschappen gedaan. Terwijl ik dat deed viel het startschot. Toen ik naar onze servicemonteur wou rijden (hij had zijn campement op een camping aan de koersweg opgeslagen) was het zo druk dat ik de camping niet op kon draaien. Ben toen maar verrder met de hele stoet verdre de berg opgereden tot aan een bocht waar het niet zo druk was en waar ik dus rustig even kon gaan staan en van het spektakel kon genieten. Ook nog een pleister uitgedeeld, dus toch nog wat nuttigs gedaan ook.

Toen het wat rustiger werd, ben ik naar beneden gereden en ben alsnog mijn kop koffie gaan halen. Toen mijn teamgenoten opgezocht en om 13.00 uur op zoek gegaan naar de plaats waar we ons moesten melden voor de start van de Zussen (groep van zo'n 300 vrijwilligers die graag ook willen ervaren wat het is om een keer omhoog te gaan). En toen de berg op met z'n allen. In het begin wou het natuurlijk niet echt vloten en moesten we in ons ritme komen. Daarna was het een kwestie van op en neer rijden, (vracht)auto's die over het parcours moesten begeleiden (waarbij het erop neer komt dat wij de fietsers waarschuwen dat er wat ' groots' aankomt en dat ze ruimte moeten maken). Ik ben vandaag denk ik 4 of 5 keer op en neer geweest (heb de tel niet bijgehouden). Na de laatste daling zo rond 19.00 uur eerst maar weer een kop koffie gaan halen voordat ik weer naar mijn appartement ben gereden. Dat rustmoment had ikk toen wel nodig.

Morgen wordt het heftiger, vandaag waren er maar 3000 deelnemers die maximaal 4 keer omhoog gingen, morgen zijn dat er 5000 die tot 6 keer omhoog willen. Morgen wordt stralende zon aangezegd, dat wordt dus zweten voor de deelnemers en voor ons nog beter opletten dat het goed gaat met de deelnemers.

Motorgroet,
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Stroompje »

Top Johan,
Ondertussen de donderdag ook al op internet en tv gezien met emotionele verhalen, prachtige prestaties een prachtig resultaat wat zelfs nog wel zal groeien!

:worship: :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door RedStrom »

Mooi Johan. Dit geeft ook een beter beeld van wat een motorbegeleider nu eigenlijk doet. Bedankt :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe D'HuZes 2012

Bericht door Spip70 »

Donderdag 7 juni

Aangezien het woensdag toch wel laat was geworden voordat ik thuis kwam, besluit ik maar om 'uit te slapen' en dus niet bij de start om 4.30 uur aanwezig zijn. Dat komt volgend jaar wel als ik weer mee mag doen. Om een uur of negen was ik dus weer bij onze service tent (H&M Parts uit Schijndel) en heb een aantal foto's geschoten. Moest ook even optreden als verkeersregelaar bij een kleine botsing tussen auto en fiets (zonder grote schade). Mijn officiële starttijd was 12.00 uur maar tegen een uur of 11.00 ben ik maar gaan rijden. Een paar auto's begeleid, tevergeefs van boven naar beneden gereden om portofoon batterijen te zoeken voor het medisch team (ze bleken al aan twee andere meegegeven te zijn...), tevergeefs naar een auto gezocht die ik naar beneden moest begeleiden, wel weer twee auto's van Deense media naar boven geloodst samen met een collega Motard. Ook nog geassisteerd bij een ongevalletje (fietster tegen voetganger). Ook werden we met z'n tweeën uitgestuurd om een vrachtauto naar beneden te begeleiden, alleen stond hij op een punt waar we dwars door het publiek hadden moeten gaan, dat leek ons toch geen goed idee op dat moment en hebben we de chauffeur gevraagd een 1/2 uur te wachten (het was al 8 uur 's avonds en de laatste deelnemers kwamen op dat moment door de finish). Toen maar een groep fietsers naar beneden begeleid. Toen ik weer naar boven reed, zag ik dat twee collega's zich over de eerder genoemde vrachtauto hadden ontfermt. Boven aangekomen bleek het redelijk leeg te zijn wat dus signaal voor ons was om naar huis te gaan.

Dat was dus het einde van twee dagen inzet als Motard bij een evenement dat eigenlijk niet te beschrijven valt. Ik vond het zo geweldig dat ik nu al uitkijk naar volgend jaar!

Zoals eerder vermeld heb ik foto's genomen, voornamelijk van Motards, hierbij de link

Motorgroet, :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Plaats reactie