1350km slingeren op 1 dag

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Nikidc

1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Nikidc »

Ergens in de periode dat zonneschijn en warmte nog normaal was vertrok ik voor een weekendje naar de vogezen en zwarte woud. Het werd een dagje want ik amuseerde me veel te hard en ik had geen zin om te stoppen. Ik heb die dag 1350km gereden over secundaire wegen door de eifel, vogezen en zwarte woud. Een lange dag en een pijnlijk achterwerk.

https://picasaweb.google.com/1117663066 ... EnVogezen#
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Iron Horse »

Ik hou van motorrijden, maar 1350 km op 1 dag gaat me toch te ver. Althans vandaag de dag, misschien in het verleden wel. Ik zie dat je ook in Triberg een stop hebt gemaakt bij de hoogste waterval. Wanneer je daar naar beneden en naar boven bent gelopen dan heb je je lichaam nog eens extra gepijnigd want dat is dus echt stijl klimwerk daar. Op de parkeerplek (1 van de 2 daar boven met het eettentje en bij de rotonde) heb ik daar een keertje vast gestaan op een vals plat en kreeg de V-Strom bijna niet meer achteruit geduwd. Petje af voor de prestatie een echte Iron bud rit!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Tulipan »

1350 km en dan ook nog tijd gehad om foto´s te nemen ?? :worship:
Ik ik blijf het zeggen: een schaapie voor de bips doet wonderen :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Silverstorm »

Ik kan het amper geloven,1350 km op 1 dag en dat op secundaire wegen dan moet je toch al een serieus gemiddelde hebben.
Moest ik maar de helft rijden op 1 dag dan konden ze me al wegdragen denk ik.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Leville

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Leville »

Ja, vind het ook indrukwekkend. Na een dikke 600km is de concentratie er wel door en begin ikzelf al spontaan te slingeren.

Gemiddelde? Als je 15 uur effectief rijdt, moet je al 90 gemiddeld gaan om in totaal 1350km op de teller te krijgen. In concreto mag je continu boven de 100 zitten. Want een rood licht of zelfs een bebouwde kom trekt je gemiddelde fel naar beneden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Aad900 »

Hier hou ik wel van. Iron butt ritjes :worship: Ik ben nog niet verder gekomen van zo'n 1200 km op 1 dag :oops: Mooie plaatjes voor het thuisfront, helemaal top.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door DesertStrom »

Ik vind 1350 km secundaire wegen op 1 dag wel erg veel.
In mijn jonge, onbezonnen, jaren reed ik regelmatig 1200 km op 1 dag. Met de auto, in het weekend over de snelweg met een groot gedeelte autobahn.
En achteraf gezien was dat eigenlijk een ietsiepietsie onverantwoord.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Wullebolle »

DAT is nu just waar een VStrom voor gemaakt is, een dagtoerke van 1350km :worship:
Hoe lang ebde erover gedaan? 2*4uur snelweg en 12uurkes "spelen" ?
Thumbs up voor de Iron Butt !!
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Nikidc

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Nikidc »

Thanks guys! Heb wel een goed achterwerk dat wat aankan :D

Met mijn eerste moto, een varadero 125, heb ik de 2de dag nadat ik hem heb gekocht in één rit tot in de buurt van Valencia gereden. Geen snelweg, veel kleine wegen, over de pyreneeen en alles binnendoor, de ene dag om 06:00 vertrokken en pas de dag erna savonds laat op een harley meeting in een diepe coma gevallen.

Met de V-Strom vind ik de lange ritjes heel goed te doen. Het zijn dan wel dagen dat ik vertrek voor de zon opkomt en zoals geschreven het gemiddelde soms zeer hoog ligt. Ik hoop altijd maar dat er binnendoor niet geflitst wordt. Gelukkig wordt dat rijgedrag niet bestraft met een hoog verbruik bij onze strommekes.
Ed Jonkmans

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Ed Jonkmans »

Ferm dat je dat aankan hoor! Ik ben er wel zeker van dat mijn madam dan niet meer meegaat....
Trouwens ik stap onderweg ook eens graag af om wat van dichtbij te ontdekken....
Ik hou er niet van om met oogkleppen op rond te rijden. Ik geniet van het rijden, maar evengoed van wat er
langs de weg te bezichtigen, te ontdekken (te eten, te drinken) valt.
Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben zeker.
Grtz
Ed
Waalstrom

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Waalstrom »

1350 op 1 dag.....mogelijk of niet mogelijk, ik hoop je niet tegen te komen aan het eind van zo'n dag op een bochtig weggetje...na dit soort
van inspanningen kun je nooit scherp meer zijn, concentratie loopt terug, warmte, vochtverlies....nee....wat anderen ook al zeggen: na 6-700 km
zit de gemiddelde motorrijder er wel door, zeker als de temp boven de 20 graden is..
Wil niet de moraalridder uithangen maar toch mijn vraagtekens zetten bij dit soort "heldendaden"... :?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Peterzeeland »

Volgens mij merk je zelf het beste of je nog kunt rijden.
wel eens na 400 km in de regen helemaal kapot gezeten, terwijl met mooi weer 800 km (veel snelweg) zo afgepeld werd....

Wel geinig om hoog gemiddeld op bospaadjes af te leggen, met laaghangende bomen :mrgreen:
Tussendoor nog wat mountainbiken en bergbeklimmen.... ach, waren we allemaal nog maar jong :o)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Wullebolle »

Bwa kvind da ge da allemaal beke moe relativeren.

Of een marathon (veilig) doenbaar is of niet, hangt van veel meer factoren af dan van afstand of tijdsduur alleen.
In eerste instantie hangt het van de motor zelf af. Het hoeft geen uitleg waarom het op een DL1000 makkelijker gaat dan op een 650. Het hangt ook van de conditie van de rijder af. Een superfitte twintiger of een afgetrainde veertiger :mrgreen: gaat daar nu eenmaal iets beter tegen kunnen dan de iets minder fitte medemens. Ook het mentale speelt mee. De ene heeft er schik in om es 20 uur de kop in de helm te hebben met de brainz op nul, een ander kan daar dan weer minder tegen.
Het weer speelt ook een rol, bij vriesweer hou je het geen 1300kmvol, maar ook niet bij een tropische 32°of bij regenweer.
En ten laatste,ook de soort rit speelt een rol. Als het merendeel vlotte doorgaande wegen zijn, is dat nu eenmaalminder vermoeiend dan constant over de allerkleinste rotte boerenwegels denderen. Ik heb ook al ritjes gehad waarbij ik al na 250 km stikkapot zat, en andere dan waarbij de 1000km fluitend werd overschreden.
Ik merk wel dat bij langere ritten, het rijden met goeie oordoppen in, vééél minder vermoeiend is dan rijden zonder.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door PDvD »

1350 op een dag is gekkenwerk! En alleen binnendoor niet haalbaar! Ik heb er zelf ooit 1380 op een dag gereden, waarvan "slechts" de eerste 500 binnendoor over alpenpassen en daarna snelweg. Ik reed om 9.00 uur weg en was om half 2 's nachts thuis. Ik was helemaal gesloopt. Ben benieuwd hoe laat de poster 's ochtends weggereden was en hoe laat hij thuis was. Zeker met het offroad tussendoor... mij overtuig je niet met alleen foto's.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Nikidc

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Nikidc »

Voor mij is het geen gekkenwerk. Ben duursporter en ben gewoon me uren na elkaar te concentreren. Het vochtverlies is geen probleem. Ben gewoon daar mee om te gaan door de sport. Ben al dikwijIs genoeg met zware uitdrogingsverschijneselen op de grond gegaan door de sport. Dus herken best de symptomen. Ik drink op zo een dag gemakkelijk 4 a vijf liter enkel uit de camelbag, aangevuld met nog hier en daar een frisse limonade. Ben zelfs na 12 uur geen gevaar op de weg! Ken zeer goed mijn grenzen en weet dat dit voor ieder anders is, als ik dagen van meer als 12 fietsuren aankan zal ik zeker meer motoruren aankunnen. Ben nu 32, dus misschien spreek ik over enkele jaren wel anders. :roll:

Die camelbag maakt trouwens een mega verschil. Ook hou ik op warme dagen de helm vochtig en doe een vochtige sjaal rond de nek. In het zuiden van het zuiden maak ik ook de t-shirt nat om het uur. Voor de rest heb ik nooit last van de warmte, tenzij het extreem wordt zoals in Montenegro in 2010. Ver over de 40graden met een mat zwarte helm. Niet echt leuk!

TRouwens wat het achterwerk betreft durf ik soms wel eens vals te spelen, steek er soms wel eens de Airhawk onder. En dat is echt een wereld van verschil.

Trouwens, en iedereen die de vogezen kent weet dat, het onverharde gedeelte kan niet groot zijn. Wat je op deze foto's ziet is ook alles onverhard dat ik heb gedaan. Denk een kilometer of 20 in totaal. Rest over de leuke Vogezen en Zwarte Woud Wegen waar je toch wel zeeer vlot kunt rijden. Op de Route des Cretes kan je gemakkelijk illigale snelweg snelheden aanhouden (meestal toch). De smalle naar boven of onder krokenlende wegen in de Vogezen zijn de enige remmers. In de Ardennen, Eifel, langs de Our in Luxemburg, en door de Noord-Vogezen, kronkelen de wegen maar kan je gemiddeldes van boven de 90 eenvoudig halen. In het zwarte woud is enkel de beklimming naar boven wat trager maar ook daar op rechte stukken gaat het eenvoudig over de 100. Enkel opletten op SchwarzwaldStrasse, max 70 en een controle tegengekomen , voor de rest is dit een snelweg met een mooi uitzicht.

Als je alngs binnendoor rijdt trouwens kan je toch dikwijls sneller rijden als andere wegen, geen controles en geen verkeer. Alleen huppelt de V-Strom soms wat op het slechtere asfalt.
Je moet nu ook niet denken dat ik hier risico's zit te nemen. Gewoon een zeer vlot ritje.
Ik denk dat ik ergens rond 4 uur ben vertrokken en iets na middernacht was ik thuis.

Nu hoop ik ook dat niet alle V-Stromers brave 'heertjes' zijn. Een motorrijder mag toch nog wat... euhm uit de bocht gaan :D
Anders neem ik mijn auto wel en tuf ik rustig met de airco, comfortabele zetels en radio rond.

Moto's zijn om te genieten, ja hartslag te verhogen, je adrinalinepeil te voelen, ...
Ik heb nog nooit met een moto boven de 180 gereden, maar ik ga zeker niet zeggen als iemand met zijn duizend dat doet...

Vrijheid heet dat... Bestaat net meer volgens sommigen, maar ik heb veel vrijheid en denk dat dit het belangrijkste is wat een persoon kan hebben!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Joskestiller »

Ed Jonkmans schreef:Ferm dat je dat aankan hoor! Ik ben er wel zeker van dat mijn madam dan niet meer meegaat....

Grtz
Ed
Ik ben er zeker van dat dit een reden is om het zeker eens te proberen, Ed!!! :schater:
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Wullebolle »

Joskestiller schreef:
Ed Jonkmans schreef:Ferm dat je dat aankan hoor! Ik ben er wel zeker van dat mijn madam dan niet meer meegaat....

Grtz
Ed
Ik ben er zeker van dat dit een reden is om het zeker eens te proberen, Ed!!! :schater:
+1
:schater:
Spooky Action At A Distance !
Ed Jonkmans

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Ed Jonkmans »

Wat moet/kan ik daar op zeggen..... :oops:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door RvGS »

Goedbezig :?
nikidc schreef: knip . . .Ben zelfs na 12 uur geen gevaar op de weg! Ken zeer goed mijn grenzen en weet dat dit voor ieder anders is, ... knip
:shock:
Daar ligt nu net het probleeem; een ieder denkt te weten dat HIJ/ZIJ het wel aan kan en zelf precies weet wanneer hij stoppen moet . . .TE LAAT kan ik je zeggen!

Ohja, dit is ook zomaar uit de lucht komen vallen: HOOFDSTUK II BEMANNING, RIJTIJDEN, ONDERBREKINGEN EN RUSTTIJDEN Artikel 5 is niet alleen voor beroepsvervoer van toepassing, of je nu beroepschauffeurs bent of motorrijder, we zijn gewoon mensen die soms iets te ver gaan met de verwachting van hun kunnen.




Ik vind alles best maar laat even weten wanneer je weer zo een rit doet, blijf ik lekker thuis :mrgreen:
Groet, Robert |
Nikidc

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Nikidc »

Geen probleem mee :roll: . Je lijkt me wel een tikkeltje verzuurd he. Versta je standpunt natuurlijk. Ik stop trouwens, als ik op snelwegen rij of grotere wegen met veel verkeer zodra ik merk dat ik begin weg te dromen. Maar op de kleinere secundaire wegen met veel bochten vind ik het moeilijk om uit concentratie te graken.

Jongens, beste wensen alvast
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Tulipan »

Ik vind alles best maar laat even weten wanneer je weer zo een rit doet, blijf ik lekker thuis :mrgreen:
Hoezo, was je al uitgenodigd dan ?? O:-)

Klink toch weer het typisch nederlandse " mag niet volgens de regeltjes " door.

Je vergeet waarschijnlijk dat bij een concentratiemisser hijzelf de meeste schade oploopt, toch ??
Lekker doen wat je niet laten kan, en dan vooral de regeltjes vergeten.
Het lijkt wel of door alle regeltjes we vergeten om gewoon te leven ( en te voelen dat je leeft )

ps Je lijkt me wel een tikkeltje verzuurd he : Dat lukt hem nu altijd, zal wel een karaktertrek zijn :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Jomme Dox »

Ed Jonkmans schreef: Ik ben er wel zeker van dat mijn madam dan niet meer meegaat....
Is dat nodig dan ? Die verveelt zich toch maar achterop.
De mijne is goed gedresseerd jongen. Die blijft altijd thuis als ik met de motor weg ben... :mrgreen:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Wullebolle »

Jomme Dox schreef:...
Is dat nodig dan ? Die verveelt zich toch maar achterop.
De mijne is goed gedresseerd jongen. Die blijft altijd thuis als ik met de motor weg ben... :mrgreen:
Sexist!
Mischien wil madam wel voorop, en is Ed stiekem blij dat ze niet mee wil op lange tochten omdat hij zich anders toch maar verveelt zo zielig tegen de sissy aangeleund ... :-)}
Spooky Action At A Distance !
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Hunter6 »

Ik zou het tracklog weleens willen zien van iemand die 1350 km binnendoor in één dag redt. Of zijn/haar definitie van binnendoor is een andere dan die ik heb :lol:
Een gemiddelde rijden van meer dan 80 km/hr vereist toch wel een extreem hoog rijtempo. Een tempo wat per definitie al gevaar op kan leveren. En dat tempo 1350 km binnen een dag aanhouden zonder rustpauzes is zeker niet meer verantwoord. Iemand die beweert dit wel te kunnen overschat zichzelf behoorlijk. :?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Peterzeeland »

Laten we nou eens ophouden te oordelen over iemand of iets waar we zelf niet bij zijn geweest :D

We gaan de volgende keer gewoon mee!!! om te kijken of het nou wel klopt wat deze gast/vriend zegt!

Kom op zeg!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Polly

Re: 1350km slingeren op 1 dag

Bericht door Polly »

Langste ritje van mij is 540 km op 1 dag 30km snelweg de rest een binnendoorroute in duitsland :D , wel met een enorme slakkengang gereden :cry: , maar was nog wel goed fit aan het einde van de dag.
Ik snap ook wel dat dat geen 1300+km is maar denk dat als je alleen bent en de route ook kent het wel moet lukken.

Inderdaad zoals veel mensen hier al zeggen ,met een goede lichamelijke en geestelijke conditie.

Oftewel Petje af........................ :bye:

Gr Polly.
Plaats reactie