Rondje Nederland

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Rondje Nederland

Bericht door PDvD »

Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar gisteren een heerlijk rondje gereden met RVF (nog geen week zijn rijbewijs dus die moest het leren en heeft de oude motor van vstromrijder), en geheel binnen Nederland. Vanuit Brabant reden we tot aan Gorinchem. Lekker binnendoor via verschillende watertjes naar Utrecht. Om snel aan deze vervelende stad voorbij te zijn pakten we hier de Snelweg. Bij Bilthoven gingen we er weer van af om zo geheel binnendoor, langs Hoge en Lage Vuure naar de Flevopolder te rijden. Hier enkele fietspaadjes moeten pakken om zo toch het water over te komen en de snelweg te omzeilen. Wegen die gesloten waren voor auto's waren voor motoren wel toegankelijk. Door de Flevopolder heen naar Urk toe.

Afbeelding
De Flevopolder

Vanaf Urk vervolgden we onze weg langs de dijk naar lemmer. Deze dijk was eigenlijk gesloten. Fietsers konden er wel op en er zat een dik slot op de poort... eigenwijs als ik was reden we door de fietsersdoorgang de dijk op. Erg leuk rijden dat stukje!

Afbeelding
De schapendijk

Vanuit Lemmer reden we door Friesland wat me verrassend meeviel! Erg leuk om hier te touren!

Afbeelding
In Friesland

Filmpje deel 1 tot aan de Afsluitdijk...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9R4-topfgJk[/youtube]

Na de Afsluitdijk reden we een stuk langs de dijk tot aan Medemblik. Hier pakten we de dijk tot iets voorbij Hoorn om zo verder te gaan tot aan Volendam. Hier werden we diverse keren weg gewezen door verkeersregelaars. Gelukkig kenden zie hier alleen het bord met verboden in te rijden voor automobilisten dus konden wij dwars door het centrum, en een meute (al dan niet zatte) mensen heen rijden.
Vanuit Volendam vervolgden we onze weg langs de dijk tot aan Amsterdam.

Afbeelding
Bakje kibbeling eten in Volendam

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HhiMqHAAqhQ[/youtube]

Langs het Amsterdam Rijnkanaal reden we tot aan Breukelen en zo het groene hart in naar Alphen a/d Rijn. Na spontaan mee te hebben kunnen bbq'en daar besloten we, omdat het donker begon te worden de snelweg maar naar huis te nemen. Dit was een goede optie. Vanaf de Brienenoordbrug had ik een geweldig zicht op het schouwspel van de bliksemschichten die de hele stad verlichten. Gelukkig bleef het slechts bij donder en bliksem, de meters bier waar Guus over zingt lieten op zich wachten. De hemel brak pas open toen ik veilg met een biertje in de hand op de bank thuis zat. De totale route bedroeg 575 km.

Afbeelding
En hier zat ik alweer veilig binnen.....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Rondje Nederland

Bericht door Sparkle Black Peter »

Pim, in dat laatste plaatje een V-Strom 'fotosjoppen' en je hebt een prachtige promotiefoto 8) Nu de titel nog :idea: DE NIEUWE V-STROM? GEWOON HOOGSPANNING :!: :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Rondje Nederland

Bericht door Vstrommerd »

avontuurlijk nederland lijkt me trouwens best mooi om zo een meerdaagse tocht te doen een keer lekker in eigen land en op plaatsen komen waar je nog nooit van gehoord hebt.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door PDvD »

Vstrommerd schreef:avontuurlijk nederland lijkt me trouwens best mooi om zo een meerdaagse tocht te doen een keer lekker in eigen land en op plaatsen komen waar je nog nooit van gehoord hebt.
Op zaterdagavond werd regen en onweer voorspeld dus deden wij het in 1 dag... maar er zijn idd best leuke stukken te vinden.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie