Italië 12 dagen heen en terug 2011

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Anja64 »

Na een hoop gepuzzel hoe en welke routes we zouden gaan rijden vertrokken we op donderdag 28 juli richting Italië. Na een kort nachtje (we hadden nog een bruiloft de avond ervoor) gingen we om 8.00 uur op pad. Twin had de motors nog voorzien van 2 nieuwe voorbanden dus we konden er weer wat kilometertjes tegenaan. Na krap een kwartiertje moesten we al stoppen om de regenpakken aan te doen, voor Antwerpen regende het al! Eerst maar een flink stuk over de snelweg omdat het anders wel heel lang zou gaan duren voordat we in het land van de lekkere ijsjes zouden zijn! Bij Baden-Baden zijn we het Zwarte Woud ingedoken en vanaf daar alleen binnendoor. Om 17.45 stonden we in Oberwolfach en vonden we het wel welletjes voor deze dag, op zoek naar Zimmer Frei en bij Hotel Garni konden we voor 68 euri's onder de vette lappen en 's morgens om 7.30 uur ontbijt krijgen dus dat maar gedaan. "s Avonds nog even met de benenwagen naar het dorp gelopen om een lekkere schnitzel+weizenbier te scoren. We duiken vroeg ons mandje in want we zijn best moe!
ff onderweg pauzeren!
Afbeelding


lekker eten
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag 29 juli
Na een prima nachtje pitten zaten we om 8.30 weer fris op de motors, wat lage bewolking maar droog dus huppekee rijden met dat spul. Lekker door kunnen rijden tot Ravensburg (430 km voordat de Soes aangaf dat hij dorst had) Lekker kersen gekocht en opgegeten en verder richting Oostenrijk via de JochstraBe. Zo dat waren gelijk de eerste haarspelden weer maar helaas een grote vrachtwagen geladen met boomstammen +paar auto's voor ons dus het ging langzaam naar boven! We wisten een leuk hotel in Heiterwang en daar waren we al lekker op tijd zodat we nog een rondje Namlostal en stukje Plansee hebben gereden In Reutte een broodje Donner Kebab gedaan en toen begon het helaas volop te regenen,dus pakken weer aan en terug naar Heiterwang.
Afbeelding

mooie motor uit Engeland

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag 30 juli
Na een prima ontbijt om 9.00 uur weer op de motor richting Hanhtenjoch (mooi+ruig) en daarna kwam de Timmelsjoch , daarna de Jaufenpas die favoriet is van ons, deze keer gelukkig mooi weer, de laatste keer dat we daar reden was het erg mistig. Bovenop gestopt voor een lekker stukje taart , dat hadden we wel verdiend vonden we. Verder naar de Penserjoch ook mooi met lekkere lange bochten. Ondertussen stond de dagteller op 470 km en er begon een lampje te knipogen, we waren ondertussen in Italië en de pomp die we tegenkwamen was onbemand en wilde onze euroflapjes niet slikken!! Stom ding, na wat gepruts ondersteboven,achterstevoren enz. wilde hij ineens wel 2 briefjes van 5 en daarna nog 1 van 50 dus ja gelukkig konden we allebei weer verder met een volle tank. Bij Bolzano werd het ineens 29 graden dus snel gestopt om wat kleding uit te gooien.Hierna gingen we helaas een stukje verkeerd en kwamen we op de snelweg (tol) tercht, de schade (7,20 voor 2) viel gelukkig mee,wel een gestreste Italiaan in het hokje pfff. Om 18.00 uur stonden we in Tenna, waar ons hotel Da Remo voor de komende 6 nachten stond. We konden na een frisse douchebeurt nog net aan tafel schuiven voor het diner!
Hanhtenjoch
Afbeelding

Timmelsjoch
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Jaufenpas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Penserjoch
Afbeelding

ons uitzicht over Lago di Caldonazzo
Afbeelding


Zondag 31 juli
Vanaf 8.15 uur kunnen we ons ontbijtje nuttigen en de meeste keren zitten we rond 9.00 uur op de brommers. Helaas begint de Zumo raar te doen en de geplande Brenta-route wil niet opstarten, gelukkig hebben we nog 5 andere routes erin staan die wel zin hebben dus eerst de kleine Dolomieten dan maar doen de Passo Brocon (pittig),Passo di Rolle mooi maar helaas veel te veel van die Italiaanse macho's op van die racemonsters die je aan alle kanten voorbij willen scheuren,later die week dezelfde pas nog een keer gedaan en toen reed het heel wat relaxter! Dus ons advies voor iedereen die naar Italië op de motor gaat blijf op zondag lekker aan het strand of zoek ander vertier!! Verder Passo di Valles ,Forcella Staulanza , Passo di Cereda en Passo Duran gereden, de laatste stond op de kaart als moeilijk maar had vooral slecht wegdek het was er heerlijk rustig. Om een uurtje of 6 nog een dikke regenbui dus pakken aan! Om 19.30 uur zaten we bij de plaatselijk pizzabakker waar ze heerlijke pizza's hadden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maandag 1 aug.
Vandaag richting het Gardameer, Passo de Velo (of San Barbara) was erg mooi, heel veel bochtjes, volgens ons meer dan de Stelvio, halverwege kwamen we een nederlandse tegen op de racefiets en die vroeg of er nog veel bochtjes kwamen naar boven toe, nou ze reed al een beetje op haar tandvlees en ze moest er echt nog heel veel! Petje af hoor voor mensen die dat doen! Het is soms echt gekkenwerk zoals je ze ziet zwoegen! Een mooi stuwmeer gezien bij Valvestino en bij het Lago d'Idro nog heerlijk gegeten bij een Nederlander die daar al 50 jaar woont. Stickertje geplakt op z'n raam want er kwamen wel meer bikers daar zo te zien. Leuke gozer en z'n vrouw die in de keuken stond kon echt superlekker koken. Net voor het Gardameer kregen we een plensbui maar eenmaal beneden stonden we snel aan de kant om het regenpak weer uit te trekken...pfffffffff met 28 gr niet echt lekker met zo'n condoompje aan!!!!! Op de Passo di Sommo hebben we nog gepicknickt. Was weer een mooie route!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dinsdag 2 aug
Vandaag zouden we de Sella route rijden maar halverwege toch een verkeerde afslag genomen en reden we weer op Passo di Rolle, boven gekomen gestopt om te kijken of we de route nog op konden pikken, we besloten maar om hem andersom te gaan rijden. Passo San Pellogrino, Falzarego (erg mooi) Valporala, Campolongo en Pordoi gereden en geeindigd met Val di Floriana die was ook er mooi. Helaas hadden we wel pech met de videocamera. Jan kreeg een beest in z'n helm,gaf een klap en sloeg dus de camera van z'n helm af, hij stuiterde een paar keer op de grond, gelukig kwam er geen auto achterop en konden we veilig stoppen, snel de camera gepakt en die had gelukkig weinig schade, maar bij de volgende stop kwamen we erachter dat het kaartje (zo klein als je pinknagel) eruit gesprongen was dus alle eerdere filmpjes waren foetsie. Jammer! Maar gelukkig hebben we nog wel foto's!! Later in de week een nieuwe kaartje gekocht en nog wel wat opnieuw kunnen filmen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Woensdag 3 aug
We starten met bewolking wel warm 33 gr. Vandaag toch de Brenta-route gereden, de routes ook nog apart op sd kaartje meegenomen en in de Zumo gedaan. Val di Non en Val di Cembra waren erg de moeite waard met enorm veel fruitbomen (appels) en heel veel druiven. De Val di Genova met waterval was mooi om te zien. Lago di Tovel was ook weer leuk voor een paar foto's
De dag eindigde met veel wind en weer een dikke regenbui, maar gelukkig waren we net op tijd terug in het hotel.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Donderdag 4 aug
Eerste dag dat het mooi helder is, boven op de passen 22 graden, warm beneden!
We hebben pech met de Zumo, het beeld slaat vast en op een gegeven moment doet hij helamaal niks meer!! Verschillende keren reset geprobeerd en kalibreren maar helaas! Gelukkig wel "ouderwetse" kaarten meegenomen en toch de route kunnen rijden die we wilden, maar wat zijn we dan toch verwend met die gps!Vandaag oa de Karersee ook wel Lago di Carezza genaamd gezien met onwaarschijnlijk mooie kleuren echt geweldig mooi! Ik ging vandaag mee achterop de GS, nadat we al een helboel passen hadden gedaan zagen we passo di Manghen en volgens mij moesten we die ook echt nog rijden! Dit was echt de moeilijkste van de hele vakantie, echt bijna haakse haarspeldbochten en een hele smalle weg. Maar de Gs bracht ons netjes boven, ik zat met geknepen billen achterop en was blij dat ze deze pas niet zelf hoefde te doen! Maar het was wel de moeite waard, deze dag nog veel geluk gehad, in een bocht moesten we ineens vol op de rem omdat de auto's stil stonden en we hadden net een auto ingehaald, dus ik dacht dat we gesandwicht zouden worden! Poeh het adrenalinepompje werkte goed! en de bremsen ook gelukkig!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag 5 aug
Onze laatste dag in Italië en vandaag gaan we naar Venetië, zonnig en warm 34 gr!
Niet mooi om ernaar toe te rijden , leuk om eens gezien te hebben, maar wij hoeven geen tweede keer! Wat toeristisch daar zeg! We waren weer samen op de Gs gegaan, want hadden gehoord dat ze er schunnige prijzen vragen om te parkeren 25 tot 30 euro! Maar wij vonden een gratis plekje en hebben snel al onze motorkleren en helmen in de koffers gepropt (toch wel handig zo'n pakezel ) Een dagkaart gekocht zodat we de hele dag met de boot meekunnen. Is net een soort tramsysteem maar dan over het water, je kan overal in en uitstappen. Je kan natuurlijk ook in een gondel maar dat is ook niet te betalen ze vragen net zo makkelijk 100 euro! Na 4 uur ronddwalen/varen hadden we het daar wel gezien en zijn we weer terug gegaan richting hotel. Wel veel lekker ijs gegeten daar!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag 6 aug
Helaas we moeten vandaag weer terug naar huis!
om 8.45 uur nemen we afscheid van Hotel Da Remo en rijden we over de Gampenpas richting Zwitserland, jammer genoeg na Merano erg druk en stukken file! Vanaf de Ofenpas kan het gas er weer op en via de Fluelapas rijden we door Liechtenstein totaan Schafthausen. We eindigen weer met regen, zijn moe en kunnen moeilijk een plekje vinden om te slapen. Bij een Backpackhotel hebben ze bedden vrij en we slapen daar samen op een 6 pers. kamer!!
We worden wakker met regen en zitten al voor 8.00 uur met regenpak op de motor, we kijken even snel bij de Rheinfall maar stappen snel weer op om ergens een ontbijtje te scoren. Via de Titisee en Freiburg rijden we Frankrijk binnen en we knallen lekker door om in Luxemburg een slaapplekje te zoeken, dat vinden we in Echternach in een Auberge. Ook de volgende dag starten we helaas weer met regen en niet zo'n klein beetje ook, voorzichtig aan dus maar. Pas vanaf Namen wordt het echt droog,wel veel wind en knallen we over de snelweg naar huis. We zijn het beu en om 14.30 staan we weer thuis.
Supermooie vakantie gehad.
De motors hebben het prima gedaan, de Zumo is helaas kapot, we gaan proberen om een nieuw touchscreen erin te zetten want daar zit de fout.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Stroompje »

Te gekke trip....veel herkend van je foto's!
Mooi verslag :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MacReal

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door MacReal »

Mooi verslag en prachtige foto's! Ziet er naar uit dat het een geslaagd ritje was ;)
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door TT-Strom »

Mooi verslag, ziet er erg gaaf uit!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Graafie68

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Graafie68 »

Gaaf verslag van een mooie doch iets te vochtige vakantie.
In de vakantie wil ik persoonlijk enkel water uit de kraan en in het zwembad.
Mooie foto's, zonde van het sd kaartje.
Maar de mooiste film zit toch bij jullie tussen de oren.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Hessie »

Hoi Anja,

Dit ziet er ook niet verkeerd uit hoor!
Jammer dat jullie wel veel regen gehad hebben.........
Enne, in Noorwegen ga je geen last hebben van opgeschoten Italiaantjes die het sneller moeten doen hoor :wink:

Ik zal je straks even mailen met wat routes van Noorwegen!

:bye: :bye:

Hester
doei
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Bozobin † »

O, o, wat verschrikkelijk veel bekende plaatjes.
Wij waren in juni in die omgeving en zijn daar letterlijk weggeregend.

Maarre .... nu je dit gezien hebt besef je hopelijk wel dat er maar weinig is wat hier aan kan tippen, he` :-).

Passo di Rollo ..... was voor ons een van de betere routes waar deze in zat.

Krijg er meteen alweer zin in :-)}
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door PDvD »

Mooi hoor... nog een weekje..... en dan....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
V-for-Herman
Berichten: 286
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door V-for-Herman »

Hoi Anja,

Erg mooi verslag van jullie in italie met zeker mooie plaatjes!
En daarom het volgende, ik wil volgend jaar met enige zekerheid ook naar Italy om daar te gaan rondzwerven met de Strom.
Hopelijk met mijn broer of anders een Kennis, en als die niet kunnen gewoonweg alleen dan maar.
Maar ik moet er gewoon heen voordat het er niet meer van komt.. (volgens sommige de menopauze.. :mrgreen: )
Maar goed, mijn vraag is of jullie de routes die jullie hebben gereden nog hebben voor de gps, en zou ik die mogen hebben?
Hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Herman
V-Strom Bj.2010
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door Anja64 »

you've got mail! :-)}
V-for-Herman
Berichten: 286
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Italië 12 dagen heen en terug 2011

Bericht door V-for-Herman »

Bedankt voor je Mailtje! :worship:

GrtZ Herman
V-Strom Bj.2010
Plaats reactie