Noorwegen 2011

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Hallo allemaal!

Bij deze wat fotootjes van onze vakantie in Noorwegen :D
Wat een fantastisch land om in rond te rijden :-)}
Als je tijd, kans, zin en geld hebt: ga er naar toe :!:

Wij zijn 2 weken weggeweest en hadden nog wel veeeel langer willen blijven!

Groetjes en tot ziens :bye: :bye:

Hester


http://imageshack.us/g/195/atlanticroads.jpg/
doei
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Noorwegen 2011

Bericht door RvGS »

Mooi mooi Ester, ziet er goed uit . . . voorbereiding zijn hier al begonnen => planning voor ons is 2012 :-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door BIG Ad »

He Hester,

mooie foto's (en mooie Strom :bye: )
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Anja64 »

Hoi Hester wat een prachtige foto's! Noorwegen staat bij ons voor 2012 op het programma, dit jaar zijn we naar Schotland en Italië geweest, ook zeker de moeite waard.
Mooie motor heb je, ik heb dezelfde :-)} alleen een ander koffertje!
Als je eventueel nog mooie routes beschikbaar hebt??
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Noorwegen 2011

Bericht door PDvD »

Gave foto's! Noorwegen lijkt me ook super ben alleen steeds zo bang voor het weer daar....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Dank voor de reacties!

@ Anja, ik zag al in jouw reisverslag (erg leuk) dat je ook een witte Strom hebt!
Ik zal vanavond eens kijken voor de routes en dan mail ik ze wel!
Je gaat echt een leuke vakantie krijgen hoor!

@Pim, wij waren ook wel geestelijk voorbereid op natte troep en de weersvoorspelling zag er ook niet al te best uit!
Maar ja, je hebt het geplanned en je wilt graag en anders kan je daar dus nooit naar toe......
De heenweg naar Kiel was ook echt heel erg, het is de hele dag niet droog geweest en ook nog eens een windkrachtje 5 erbij en erg veel wegwerkzaamheden in Duitsland :twisted:
Daarna hebben we de 1e dag in Noorwegen 1 buitje gehad wat niks voorstelde vergeleken met die heenreis.
En daarna 9 dagen droog!!! :D En op de meeste dagen zelfs de zon erbij :)
De laatste 2 dagen richting Oslo terug nog een paar buien in de middag and that was all :worship:
Alleen hadden we wat hoger in de bergen wel veel bewolking, wat je op de foto's ook wel kunt zien.
Wel apart als je op de Trollstigen rijdt en volgens je navigatie een haarspeldbocht gaat krijgen die je dus niet ziet, gewoon geen zicht!
Ook tegenliggers zag je echt pas op het allerallerlaatste moment, het schijnt een mooie pas te zijn :schater: zeggen ze......
Wij hebben dus alleen maar wolken gezien, ook het laatste stuk Geirangerfjord omhoog in de dikke mist.
Heel apart en lang leve de navigatie, je bent dan echt wel heel dankbaar bent voor het rose lijntje, in dit geval rose punt :!:

Dus ja, je weet het toch nooit met het weer, wij hebben supermazzel gehad met al die droge dagen O:-)

Gewoon gaan en genieten( en veel geld meenemen :wink: )
Het is echt een super mooi land waar je echt heerlijk kunt rijden en ook nog eens prachtige dingen ziet, perfecte combinatie.
En het is er ook lekker rustig op de wegen, ook niet geheel onbelangrijk :wink:

:bye: :bye:
Hester
doei
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Stroompje »

Hoi Hester,
supertrip dat kan je zo zien!!!
:arrow: .......van triple black nu dus weer( terug :wink: )op een adventure white one!! :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Anja64 »

Hoi Hester,
Alvast bedankt!! Hebben jullie in hotels overnacht? Als je nog tips hebt houdt ik me aanbevolen! We hebben er nu al zin in, maar eerst maar eens even sparen en veel erover lezen, is ook leuk!
Wij dachten ook in Schotland veel regen te krijgen maar slechts 2 uurtjes wat gespetter! De afgelopen 2 weken in Italië geweest en daar op 1 dag na iedere dag regenpak nodig gehad, en dat verwacht je dan eigenlijk niet ;)
Dat rustige rijden trekt me ook wel aan, in Italië rijden (vooral in het weekend) veel plaatselijke mafkezen rond, die wel eens even willen bewijzen dat ze de weg daar goed kennen! Ze halen je op de meest onmogelijke plekken in!
MacB

Re: Noorwegen 2011

Bericht door MacB »

Kan het alleen maar beamen Hessie, zalig land gewoonweg. We hebben 24 dagen weggeweest, terug van 01/08 en hadden ook nog veeel langer willen blijven :)
Ben ook bezig met een reisverslagje met wat foto's je ziet het hier later nog wel verschijnen ;)
Graafie68

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Graafie68 »

Jullie hebben je ook wel vermaakt in de vakantie.
Mooie foto's van een schitterend land, bedankt voor het mee laten beleven.
Suuske

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Suuske »

Wat super gaaf,

toevallig ook nog Morten Harket tegen gekomen?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Suuske schreef:Wat super gaaf,

toevallig ook nog Morten Harket tegen gekomen?
:mrgreen:

Niet dat ik weet........ :wink:

:bye: :bye:
doei
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Frank »

//Modedit: ik heb hier ff wat offtopic berichten weggehaald... Misschien kunnen we het over Noorwegen houden hier?
________________________________________________________________________________________________



Schitterende foto's, Hessie en leuk je weer op de V-Strom te zien! :mrgreen:






Ik zit nu in Duitsland en zag Morton Harket net op de tv bij een herdenking van de moorden in Noorwegen!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Noorwegen 2011

Bericht door RedStrom »

Altijd mooi die verslagen.
Maar vooral toch ook verbazing. Hessie, V-Strom ?
Waar is de GS gebleven?
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Frank schreef://Modedit: ik heb hier ff wat offtopic berichten weggehaald... Misschien kunnen we het over Noorwegen houden hier?
________________________________________________________________________________________________



Schitterende foto's, Hessie en leuk je weer op de V-Strom te zien! :mrgreen:

Thanks mod!!

Ben zelf ook weer blij met de V-strom :worship:
@JW, de gs was wel heel lekker snel en mooi en stuurt fantastisch maar ik werd helemaal gestoord van de turbulentie en het boxerblok vond ik toch niet zo prettig :cry:
Dus exit en weer lekker een mooi aangeklede v-strom (oude liefde roest niet he :wink: )

Maarre Noorwegen on topic: Ga het zien jongens, echt prachtig

Groetjes,
Hessie :bye:
doei
Mieps

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Mieps »

Hessie...

Mooie beelden!
(ik vind die geitjes altijd zo lief :o) )

Zou ik je ook om tips mogen vragen?
Het wordt druk daarboven: ook wij hebben plannen om in 2012 richting noorden te rijden.
Dus alle info is welkom...
(ik had al begrepen dat we goed kenbaar moeten maken dat we NL-ers zijn.. schijnt dat ze meer moeite hebben met Duitsers :roll: )

Alvast bedankt, groetjes, Mieps :bye:
Graafie68

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Graafie68 »

Das voor jou mieps dan een oranje helm, een rood jack, witte broek en een blauwe strom.
Maar die heb je al :wink:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Framomile »

Hey Hester,

Prachtige foto's hoor, wat een schitterend land he! Wij zijn naar Zweden geweest, ook niet voor het mooie weer maar het was er ook prachtig en ik denk vergelijkbaar. Heb je in Noorwegen ook zo veel mooie off-road gedeelten of wilde jullie daar niet aan met die mooie nieuwe motoren?

Leuk dat je weer op de V-strom rijdt, bevalt ie?

Hartelijke groet,

Franc

PS volgens mij vonden die geitjes je strom ook mooi :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Hallo,

@Mieps: tuurlijk mag je tips vragen! Wat wil je weten :?:

@Franc: Die geitjes sprongen op een gegeven moment tegen de motoren op! Stonden ze met hun achterpootjes op de grond en de voorpootjes zowat op het zadel :schater: ik vond het heel grappig maar naast mij werd er toch wel iemand een beetje lichtelijk nerveus voor evt krasjes op die "mooie nieuwe motoren"

En offroad wegen zaten vreemd genoeg :wink: niet in onze zumo's....... O:-)

Groetjes :bye:
doei
Fons53

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Fons53 »

Hallo,
ik ga in juni 2012 samen met mijn vrouw op twee motoren naar de Noordkaap. Ben benieuwd naar de route die je in Noorwegen hebt afgelegd, wellicht kunnen we delen ervan gebruiken? Heb je deze wellicht in Garmin formaat beschikbaar?
Hoe waren de eventuele hutten waar jullie hebben overnacht?
Geen problemen met tanken gehad?

al vast bedankt voor je antwoorden.
:-)}
Met vr.gr. Fons
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hessie »

Hallo Fons,

Ik had je graag de routes willen geven maar helaas is er bij ons thuis ingebroken en is de laptop, met daarin al onze routes (en nog veel meer :evil: ) ook meegenomen.

Wat je eigenlijk niet mag missen in Noorwegen (vonden wij) is het Geiranger Fjord, de Trollstigen, Tyndevegen, Atlantic Road(Molde), en de RV55. En zo is er nog veel meer.... Oh ja Aurlandvegen (ofzo iets). Neem niet :!: de blauw verlichte tunnel (Laerdahl) want dan mis je een prachtige bergweg!! (wel kleine haarspeldjes)
Je kan ook even kijken op horizon motorreizen (dacht ik), daar worden de mooiste wegen ook beschreven.
En zoveel wegen zijn er niet daar, dus met mapsource kom je echt een heel eind!

De enige snelweg , de E6, is een drama en ook nog eens erg saai.
Je mag er niet harder dan 80 en dat doet dus ook niemand, het liefst rijden ze nog langzamer :shock:

Qua tanken hadden wij helemaal geen problemen, alleen gaan jullie een stuk hoger dus ik weet niet hoe het daar met de tankstations gesteld is.
Verder hebben wij niet in hyttes overnacht, wel heel veel van gezien!
Geloof wel dat het handig is om deze te bespreken als je in het hoogseizoen gaat!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!!

Groetjes,
Hester :bye:
doei
Lucsa
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 04-12-2009, 10:28
Mijn motor is een: FJR 1300
Woonplaats: Tielt (België)
Contacteer:

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Lucsa »

@Hessie,
dank voor het delen van de foto's. Sommige kwamen ons bekend voor na onze 2 reizen in Noorwegen.
Jammer te lezen van de inbraak en de gestolen spullen. :(

@Fons,
van onze trip naar de Noordkaap (2004) vind je de GPS-Routes terug op het verslag.
Wij reden via Zweden en het Noorden van Finland naar de noordkaap en terug doorheen Noorwegen.
Geiranger en de trollenweg hebben we niet bezocht, dat deden we tijdens een vorige reis.
Wij hebben gebruik gemaakt van de E6 (2-vaksweg) en die viel behoorlijk mee. We hadden slechts 18 dagen om de volledige trip (8700km) te doen, waaronder 1 rustdag aan de Noordkaap en 1 dag op de Lofoten (aanrader).
Hutten op campings of prive vind je in alle grote (van eenvoudig tot alle luxe).
Wij hebben gebruik gemaakt van vooraf geboekte jeugdherbergen, zo hoefden we niet tijdig beginnen uitkijken voor een slaapplaats.
Groetjes Sabien & Luc
http://www.lucsa1.be/index.htm
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Dyrck »

Kwijl kwijl.... hijg hijg.... wat een mooi land zeg ! :worship:
:-)} :mrgreen: :-)}





Mmmm probleem: Hier wil ik ook wel een keer naar toe... hoe verkoop ik dat thuis nou weer? :roll:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hunter6 »

Fons: ik heb hier nog een Garmin bestand met Waypoints van watervallen en de mooiste lokaties van Noorwegen. Kan hem je wel toesturen als je interesse hebt.
Verder zijn er veel wegen in Noorwegen waar een slagboom voor staat. Dit zijn meestal privé wegen waar je tol betalen moet. Soms zit er iemand bij de slagboom maar vaak hangt er een kastje waar je het geld in stopt waarna je de boom zelf handmatig open, en weer dicht moet doen. Het vertrouwen in de medemens is nog hoog in Noorwegen.
Dit soort wegen liggen niet altijd voor de hand en vaak zijn het onverharde wegen, maar ze zijn zeer de moeite waard. En over het onverharde hoef je niet nerveus te worden. Enkele jaren geleden was het zelfs met mijn R6 zeer goed te doen.
Vanaf Lillehammer loopt bijv een mooie route naar het Noord-Westen, de Peer Gynt route. Zeer de moeite waard.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Noorwegen 2011

Bericht door Hunter6 »

Dyrck schreef:Mmmm probleem: Hier wil ik ook wel een keer naar toe... hoe verkoop ik dat thuis nou weer? :roll:
Noorwegen is één van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben. De prijzen vallen op zich nog wel mee, we hebben geluk dat Nederland ook een duur land is. De overtocht is een behoorlijke aderlating maar als je met een minimaal budget wilt gaan zijn er ook mogelijkheden. Heb je een wat ruimer budget dan is de veerboot Kiel-Oslo zeer interessant. Hij brengt je 's nachts naar Oslo zodat je eigenlijk meteen al bijna in het mooie gedeelte zit.
Ga je voor het eerst naar Noorwegen laat dan alles ten zuiden van de lijn Oslo-Eigersund links kliggen. Daar is het voornamenlijk bebost en het is er een stuk drukker. De hoogvlaktes van Noorwegen zijn dan veel interessanter en het is beter om daar meer tijd te vertoeven. Boven Trondheim wordt het wat een tonig. Als je de Noordkaap niet als doel hebt mag je dat gebied ook vergeten, zeker als het je eerste keer in Noorwegen is.

Oh ja, Noorwegen heeft nogal stroef asfalt. Je zou denken dat je dan ook veel grip hebt maar dat valt tegen. Het zorgt er voornamenlijk voor dat je banden heel snel slijten, het is raadzaam om met nieuwe banden te beginnen. Banden zijn daar wel verkrijgbaar maar duur, en hebben meestal een levertijd van enkele dagen. Je bent gewaarschuwd :wink:
Plaats reactie