Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
de Limburger

Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door de Limburger »

Hoi, mede strommers
Even jullie laten meegenieten van het laatste zomerritje,.. de Pyreneeën van oost naar west doorkruisen over geitenpaadjes.
Met aansluitend het doorkruisen van Parque Natural de las Bardenas Reales, een aanzienlijk woestijn gebied wat net boven zaragoza ligt.
Het wegennet in de hoger gelegen gebieden bieden een uitstekend rijplezier met de talloze haarspeld bochtjes...voornamelijk de D wegen en naamloze wegen zijn al dan niet in zeer slechte staat, waar het stromke zich zeer thuis voelt, en zijn capaciteiten tot zijn recht komen
Op veel plaatsen zijn hellingen van 10% een normaal gegeven met de nodige gravelbochtjes
Men heeft meer last van los lopende runderen, paarden geiten,... die de wegen gebruiken voor verplaatsing van het één plukje gras naar het andere te plukje.
Niet leuk als er een stier midden op een 4m breed wegje staat.. die je stoort in het besnuffelen van zijn dames :D ....( wordt spannend dan of je van de motor wordt gewipt )...je kunt een zwaar beladen stromke toch niet effe draaien als je net een haarspeldje uitkomt.
Verkeer is niet de naam waard wat men tegenkomt, dorpjes van 7 huizen en een mesthoop zijn er in overvloeit.
Het kamperen in het wild ergens aan een riviertje zijn er legio, wordt ook getolereerd door de plaatselijke beambte, zolang je het proper achterlaat en zeer voorzichtig bent met open vuur ( Ben zelf aangesproken door een soort veldwachter die mij de plichten uitlegde ).
Of ergens een boer in de bergen die zijn hooiwei netjes afmaait, en dit aan toeristen verhuurt als extraatje.....met min aan comfort.

Woestijn rijden met stromke is een hééél aparte ervaring, met tijden wordt het een kunst voor het ding recht te houden op die gravel/uitgespoelde geulen met de nodige rotsblokken van iets groter formaat....meer dan eens mij vast gereden in mulle zand of uitgespoelde gravel wegen.
Het is wel voorzichtig zijn voor in zulke landschappen rond te rijden door de ene canyon naar de andere,.. de oriëntatie gaat je partner als je van de gewone gravel wegen afgaat en de iets ruigere paadjes gaat opzoeken.

De stromkes pruimen dit ruig landschap zeer goed, al moet ik vermelden dat het een beetje opletten is met de motor temp...deze wil wel flink omhoog lopen in cross modus rijden.
De stromkes staan op bridgestone battlewing, ik moet zeggen dat deze banden de duizend en één haarspeld bochtjes/ gravel piste zeer goed overleef hebben over een totaal km bereik van een 6000km.
Voor mensen die houden van iets avontuurlijker/basic reizen is dit werkelijk een aanrader voor in die regio eens te gaan fladderen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door Wullebolle »

DAT is waar je een Vstrom voor hebt si ...
Nice one Limburger. Keep 'em comin'. :worship:
Spooky Action At A Distance !
MacReal

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door MacReal »

Goed bezig, dat zijn mooie plaatjes! :worship:
Gewoon die V blijven gebruiken waar die voor gemaakt is! (en hier plaatjes blijven posten)
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door Pierpower »

Thumbs up.
Route?
DL650A-SE
Sideris

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door Sideris »

De rode is van mij!

Vooral de woestijn is me bijgebleven, al was het spijtig dat we geen stafkaarten bijhadden of topo kaarten op de garmin, anders konden we nog verder gaan zonder verloren te rijden in de canyons aldaar...

Dit is nog een mooie van onderweg naar Bardenas Reales: uitrusten in een veld onder de bomen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door PDvD »

Zeer gave plaatjes!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Pyreneeën trip,... met een woestijn rijden

Bericht door Jomme Dox »

Kwijl... Kwijl.... 8)
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Plaats reactie