Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Anja64 »

Nu ondertussen alweer een poosje terug in ons platte landje maar nu dan toch maar eens een verslagje+foto's plaatsen omdat ik het zelf ook erg leuk vind om reisverslagen van andere motormuizen te lezen.
Dag 1 t/m 5
Op zaterdag 23 april vertrekken we vanuit Zeeland met onze winterpakken aan (ruim 25 graden !!!) want ja je gaat naar Schotland dus verwacht je minstens veel kou en de helft van de dagen regen maar dat ging heel anders verlopen! Om 15.00 staan we in IJmuiden en wachten we op 2 vrienden die vanuit Brabant meegaan. Motorjas onderweg maar een beetje opengeritst want het werd nogal blommig!
Het is nog lekker rustig we staan met 8 motoren op het bovendek.


De motoren vast en gauw de pakken uit en lekker buiten op het dek in het zonnetje gaan zitten!, genieten van het mooie uitzicht
Afbeelding

24 april:
Na een redelijke nachtrust en een superlekker ontbijt kwam tegen 9 uur de kust van Engeland in zicht en om 10.00 uur meerden we aan in Newcastle
Afbeelding

Na een half uurtje mochten we dan eindelijk het links rijden gaan proberen, de eerste rotondes kwamen al snel in zicht en werden goed gerond, als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt valt het reuze mee. Een paar keer is het tijdens de reis even fout gegaan, vooral als je ergens verkeerd rijdt of twijfelt ga je snel verkeerd maar gelukkig zonder gevolgen,ze zijn wel wat gewend daar met al die buitenlanders!De eerste dag maar een korte route ingepland omdat we niet wisten hoe de dames de bootreis zouden doorstaan wegens last van zeeziekte. Dus richting Hadrians Wall en na 80 km waren we al bij de B&B Brookside Villa waar we prima ontvangen werden. De motors neergezet , even bakje koffie gedaan en toen een heel stuk langs Hadrians Wall gelopen wat wel de moeite waard was.Prima weer 20 graden en zonnig
Afbeelding

25 april:
Heerlijk geslapen en om 9.00 uur op de motors gesprongen richting Schotland.
Waar we hartelijk welkom waren
Afbeelding
Na een familie bezoek in West-Linton verder naar de Firth of Fourth Bridge waar we even een rustpauze hadden, de brug zelf was in de plastic gestoken voor wat verfwerk

Afbeelding
Snel verder richting Stirling waar we het monument van William Wallace nog bekeken hebben na een flinke steile klim, het museum ging helaas net dicht dus ja toen maar even boven rondgelopen en uitgepuft om daarna snel richting Callander te rijden

Afbeelding
26 april:
Na een nachtje geslapen te hebben in Dalgair House Hotel (slecht hotel!!) op naar de Trossachs waar we konden gaan genieten van de mooie weggetjes
bij Loch Tay even een paar mooie foto's gemaakt , de mensen die deze foto's in ons boek zien willen bijna niet geloven dat we de foto's zelf hebben gemaakt omdat ze ze zo mooi vinden, zoals jullie zien wederom prachtige weer en windstil
Afbeelding
Afbeelding

Een koffiestop in Pitlochry en dan op naar de Glen Shee, wauw wat was dat een mooi stuk om te rijden zeg geweldig!!en weer een paar mooie foto's kunnen maken

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Toen wilden wij eigenlijk even om een kopje thee bij Queen Elizabeth op Balmoral Castle maar ze was helaas niet thuis, dus toen maar een rondje door de tuin gelopen en haar collectie oude auto'tjes bekeken.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder maar weer richting Inverness, nog even gestopt bij Culloden Battlefield maar ook daar kwamen we net aan toen het dicht ging dus ja verder naar het hotel waar we weer lekker op tijd (22.00) onder de wol doken.

27 april zonnig weer!
Volgende morgen vroeg uit bed omdat we langs Loch Ness willen rijden en daarna naar boven tot John O'Groats dus een heel stuk voor de boeg.
Eerst richting Ford Augustus waar we bij het Caladonian Canal wat rondgelopen hebben en waar een bootje net door de sluizen paste!!
Afbeelding
Afbeelding
richting Urqhuart Castle waar we een paar foto's gemaakt hebben, die hoop stenen niet bezocht maar verder naar Drumnadrochit waar we bij Nessie even een koffiestop gemaakt hebben
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In het zadel maar weer en via Dingwall--Inveran--Lairg naar Golspie waar we een lunchstop hadden, veel mooie wegen en uitzichten wel fris en vanaf Wick veel wind maar ja wat wil je we rijden naar het noordelijkste puntje van Schotland.

Bonar Bridge (dacht ik)
Afbeelding
Loch Shin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het hotel waar Charlie Boorman en Ewan MacGregor begonnen aan de Long Way Down, nu gesloten en helemaal in de steigers
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Stroompje »

Thx voor je verslag en moooooooooooie foto's :!:
Dit jaar niet geweest.... :cry: maar zo toch even 'meegelift' naar al die o zo mooie herkenbare plekjes :worship:
Alleen is Bonar Bridge een plaatsje 'with a small bridge'.... maar is jou foto op de A9, de brug over de Cromarty Firth (De 2e brug na Inverness Ri Noorden) :schater:
En niet verder vertellen hoor dat het ook mooi weer kan zijn in rainy Scotland, dan blijft het er zo lekker stil!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Anja64 »

Zou goed kunnen stroompje ik had het niet opgeschreven dus wist het niet meer! De rest van de reis komt morgen!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Stroompje »

Ik kan niet wachten... Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Koekoek
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 03-03-2010, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT - 2022
Woonplaats: Sittard

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Koekoek »

Wauw ....

Het blijft leuk om vakantieverhalen te lezen en vooral om de foto's erbij te zien.

Volgens mij wel heel veel geluk met het weer gehad 8)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door PDvD »

Gaaf! Nog nooit geweest, maar lijkt me een superland om te rijden.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Wullebolle »

Dat schots weer is blijkbaar toch niet zo scheef, allemaal zonnige foto's :D
Goed geschreven verhaal en heerlijke foto's om bij weg te kwijlen ...
Ik kijk al uit naar deel 2 & 3 van je verslag.



Ik wil ook naar Schotland. Was er al es in 1973-1975-1979, maar toen mocht ik nog niet zelf rijden :mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Graafie68

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Graafie68 »

Wat is deze aardkloot toch mooi om te aanschouwen.
Wacht vol verwachting op de voortzetting van deze trip.
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Anja64 »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Ja we hebben het heel erg goed getroffen met het weer, dat zeiden de Schotten zelf ook,het is daar zelden zolang achter elkaar droog en ook nog warm!
Dus ja dan zullen we het wel verdiend hebben misschien :wink:

Nou verder dan maar

28 april tijdens het ontbijt wat gespetter maar al snel weer droog.
Om 9.00 uur vertrokken uit Castletown richting Tongue en Loch Erribol, veel singletrack road stukken,als je die kant bezoekt in Schotland zeker gaan rijden daar,erg mooi! Bij Smoo's Cave gestopt en even naar beneden gelopen er was een rondleiding en je kon met een kleine zodiac mee de grot in maar dat hebben we niet gedaan,beetje lastig om al je spullen daar zomaar onbeheerd achter te laten.
Nog steeds droog maar er komt meer bewolking en na een lunchstop sukkelen we dan toch echt de regen in, het regent niet echt heel hard dus regenpakken hebben we nog niet nodig(Dit bleek later de enigste regen die we gehad hebben 2 uurtjes!! op 13 dagen). Bij Loch Assynt gestopt voor wat foto's, volgens een plaquette is daar een onderzeeboot gezonken in de oorlog! en verder maar weer richting Ullapool een leuk vissersdorp, en als we er rond 15.30 binnenrijden schijnt de zon alweer. Prachtige foto's kunnen maken en ze houden daar wel van een schots ruitje, de hele eetzaal en gang+trappenhuis lag er mee bedekt!
Nog een bakje koffie in de zon kunnen doen en daarna eens even lekker languit in bad! 's Avonds heerlijk gegeten in een klein restaurantje waar het superdruk was.Om 22.00 uur gingen de beentjes weer gestrekt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



29 april De trouwdag van William en Kate dus lekker rustig op de weg!!
Om 7.00 uur uit de veren en ja hoor weer zonnig! Wat boffen we toch zeg.
Vanuit Ullapool langs Loch Ewe richting Inverewe Gardens waar we ruim 2 uur rondgelopen hebben, wat mooi was het daar zeg. Daar geluncht en toen op naar Applecross wat volgens velen een mooie route zou zijn, nou daar is niks van gelogen hoor ,vooral het stuk van Shieldaig naar Applecross vonden wij erg mooi ondanks dat we nog bijna een aanvaring hadden met wat schapen. Op het stuk van Applecross naar Tornapres de echte haarspelden genomen. Dik genieten daar.Daarna richting Eilean Donan Castle het meest gefotograveerde kasteel van Schotland. Ook daar kwamen we weer laat in de middag aan dus even rond gelopen en wat foto's gemaakt en we mochten nog net naar binnen voor een bakje koffie, even wat plaatjes geschoten en vervolgens over de brug naar Skye. In Kyleakin het hotel gevonden helemaal op het eind van de pier, de gastvrouw ratelde aan 1 stuk door dus we hebben maar netjes braaf geknikt en haar de trap op gevolgd, poeh wat kan een mens veel vertellen in 10 minuten tijd!!
's Aonds op zoek naar een restaurantje en nog genoten van een prachtige zonsondergang
.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje
http://youtu.be/AnquhihRqkg


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Tulipan »

Yep, errug mooi daarro.

Eigenlijk staat die hoek en scandinavië nog altijd op mijn lijstje.
Ben alleen bang dat de toekomst alleen nog maar iberisch schiereiland en can. eilanden zal worden.
Maar ja, je kunt niet alles zien, de wereld is zo groot en heeft zoveel mooie plekken :worship:
Laatst gewijzigd door Tulipan op vr 24-06-2011, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Sellie

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Sellie »

Geweldige omgeving, moet er ook weer eens terug met de motor. En met dat mooie weer hebben jullie het zeker getroffen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Stroompje »

Thx....net weer even The Applecross gedaan!! :worship: :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Jomme Dox »

Yeah, de Applecross. Bangelijk weggetje naar de Pub daarboven.

Al 3x gedaan. Weliswaar met de auto, 3x in een Schotse storm. Ik zou het eens met een 4x4 willen doen in de winter.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Anja64 »

Zo nu hier slecht weer dus verder maar weer met het verslag

30 april
Vandaag gaan we Skye rondrijden, we vertrekken weer met zon en via Broadford-Luib-Portree rijden we richting Old man of Stor, we rijden er voorbij en stoppen pas bij Kilt Rock waar we een stukje moeten lopen maar echt een fantastisch mooi uitzicht hebben. Richting Uig hebben we weer single Track Road en kunnen we eindelijk een paar Schotse Hooglanders op de foto zetten, eerder die week hadden we er ook al gezien maar konden we nergens stoppen om een foto te maken. Nu liepen ze echt heel dichtbij en ze zouden zo de weg op kunnen lopen. Daarna richting Dunvegan Castle maar omdat alledrie de V-Stroms op reserve stonden waren we zo druk op zoek naar het nodige sap dat we de afslag naar het kasteel gemist hebben dus ja toen maar weer lekker doorgereden en bij Sligachan een lunchstop gehouden. Toen richting Armadale waar we de boot naar Mallaig zouden nemen, net voor onze neus voer de boot de haven uit!!! Dus ja wachten dan maar, het was daar prima vertoeven, heerlijk in de zon een ijsje gegeten en er zat een jonge knul in een Schotse dracht! Wij al stiekem een paar foto's van hem gemaakt maar 3 kwartier later kwam de boot eraan en ging hij snel z'n koffertje uitpakken en op z'n doedelzak spelen. Dus toen maar even een mooie foto gemaakt en een bijdrage in z'n koffertje gegooid. De motors werden deze keer snel en vakkundig door het personeel vastgezet (mag ook wel voor 29 pond! :wink: )
Lekker genoten van het zonnetje aan boord en nog een gesprek gehad met een ruige local met lange wapperende haren en baard.
Na de boot richting Morar tot Arisaig, wat was dat een leuk stukje weg zeg, helaas hadden we de camera niet standbye maar als je daar in de buurt bent even meepikken dat stukje! Gestopt bij het Glenfinnan monument en daarna richting Fort William waar we 2 nachtjes zouden blijven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

1 mei Vandaag uitslapen want we gaan niet rijden maar we zitten toch al om 8.30 aan het ontbijt. Ondanks dat we een heel stuk buiten het centrum zitten gaan we toch met de benenwagen, en zien zodoende dat er een groot parkeerterrein is afgezet en daar staan zomaar bijna 300 trail motors, ook nog wat oude motors gespot, de mannen meegesleurd hup verder richting centrum want we willen een stukje van de Ben Nevis doen(de echte beklimming en afdaling kost zo'n 8 uur dus dat gaan we maar niet doen). Het is prachtig weer(we zijn zelfs verbrand ) en we lopen al snel in onze hemdjes en met de broeken opgestroopt want het is gewoon warm vandaag!! We krijgen wat uitleg in de plaatselijke VVV van een Nederlander die daar werkt. We kiezen een binnenpaadje en komen dan vanzelf bij de jeugdherberg en vanaf daar kunnen we omhoog. Eerst nog even gestopt bij een kerkhof waarboven een paar aparte wolkjes bleven hangen. We hebben een uurtje of twee geklommen en zijn toen via een steil paadje weer naar benenden gegaan, het was redelijk zwaar maar wel mooi om te doen. In Fort William gegeten en toen weer terug richting hotel gelopen, gelukkig hadden we goede bergschoenen mee want het was best wel pittig maar wel de moeite waard.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Voogie »

Prachtig zeg! Wat een mooie foto's. 1 x eerder in Schotland geweest, helaas niet op de motor, en hadden toen ook prachtig weer. Ga zeker nog een keer terug en dan op de motor. Wij zijn toen gevlogen met openbaar vervoer via Oban naar het eilandje Iona gereist. Was een hele mooie ervaring en het bij het zien van deze foto's komt dat heerlijke gevoel weer allemaal boven. Volg je verslag met m'n neus op het scherm. :D
Blije DL1000 rijder!
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Anja64 »

Nou vooruit dan maar de laatste dagen:
2 mei zoals gewoonlijk weer vroeg wakker dus na een ontbijtje met toast+eitjes pakken we de ezels maar weer op en gaan we op weg voor het laatste mooie stukje Schotland.
Op naar de Glencoe, wij vonden het wat tegenvallen maar dat kwam denk ik omdat we al zoveel mooie stukken hadden gereden maar desalnietemin weer een lekker stukje sturen vooral door de Trossachs reed erg lekker. Al snel kwamen we daarna in de buurt van Glasgow en daar werd het wat drukker, een klein stukje verkeerd gereden en ook nog spookrijden (50 meter) maar het kwam allemaal weer goed, richting Moffat waar we om 17.45 bij ons "luxe hotel" aankwamen, 's avonds weer lekker gegeten en nog 1 van de vele schapen op de foto gezet (deze stond wel lekker stil 8) )maar die andere vonden we wat liever :)

nee dit was niet ons hotel!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

3 mei
De laatste kilometers door Schotland en bij Kielder reden we Engeland weer binnen, nog een mooi stuk gereden door Kielder Forrest ,het was een wit weggetje op de kaart maar echt wel mooi en goed om te rijden, de laatste Schotse ponden uitgegeven bij Kielder Castle aan een lekker Schots gebakje en op naar Alnwick waar we dan toch eindelijk eeen kasteel (van Harry Potter)zouden gaan bezoeken. In 1 woord gezegd: Prachtig!! Als je daar in de buurt komt echt gaan bekijken, het is niet goedkoop (voor de tuinen betaal je nog apart) maar het geld wordt weer gebruikt voor restauratie en onderhoud, 14 miljoen pond kost dat per jaar! Blij dat ik er niet woon!!We mochten binnen jammer genoeg geen foto's maken (toch stiekem 1 gelukt) vooral de wapenkamer en de prachtig bewerkte plafonds waren schitterend om te zien. We hebben er ruim 2 uur rondgelopen en daarna zijn we langs de kust afgezakt naar Newcastle waar we de laatste overnachting hadden.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

4 mei Ja de laatste dag alweer :cry:
lekker op het gemakje ontbeten (de toast komt nu onze neus wel uit zo zachtjes aan) De koffers alvast gepakt en op de motors gehangen en toen nog met de metro naar de stad, lekker rondgelopen, wat bruggen en andere bezienswaardigheden op de foto gezet en lekker op terrasjes gezeten en mensen gekeken (altijd leuk) Om 14.00 uur terug naar het hotel, motorkleding aangedaan en op naar het veerplein, we konden gelijk in de rij om in te checken. Vlot door de douane en om 18.15 vertrokken we. Er was nu wat meer deining maar gelukkig hebben we toch redelijk goed kunnen slapen.

5 mei
Om 7.00 uur aan het ontbijt jammie wat smaakte dat lekker zeg!! en om 10.00 uur vaarden we de haven van IJmuiden weer binnen. Helaas de vakantie is voorbij en moeten we het weer doen met ons eigen platte landje.De motors hebben het prima gedaan :-)} en ook de routes waren helemaal top (wie belangstelling heeft kan ze krijgen via de mail)
Hopelijk hebben jullie ervan genoten, wij wel in ieder geval
:bye:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog ééntje om af te kicken dan :D
Afbeelding
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door TT-Strom »

Goed verslag en mooie foto's!
Ziet er erg uitnodigend uit :D
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Graafie68

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Graafie68 »

Tja, zo'n verslag is net als een vakantie. Net als je het naar je zin heb, dan is het voorbij.
Mooie foto's en bijpassend verslag, bedankt voor het mee laten genieten van jullie vakantie.
Wanneer gaan "we" weer. :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Stroompje »

Thank you verrrrry much!!
Zo toch dit jaar nog even weer naar ons zo geliefde Scotland geweest......!!
@ Graafie en TT-Strom ea.
Zal ik jullie een uitnodiging sturen voor volgend jaar mei..... ik kan me nl niet voorstellen dat we dan weer niet gaan! :lol:
:-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Graafie68

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Graafie68 »

Virtueel ga ik graag mee op elke motortrip. :worship:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door RedStrom »

Complimenten! Mooi verslag.
Ik heb zakelijk te maken met dat mooie land.
Ik vind het landschap en de mensen geweldig.
Na jouw verhaal moet ik er wel weer heen.
Overigens die foto boven in met 2 bomen links en wolken die spiegelen in het water, daar moet je wat mee doen. SUPER!
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Frank »

Anja, complimenten! Geweldig verslag en geweldige foto's... :worship: :worship: ... Ik zou zo op mijn Strom willen stappen en er naar toe rijden... :-)}
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Jomme Dox »

Frank schreef: Ik zou zo op mijn Strom willen stappen en er naar toe rijden... :-)}
Rijdt Uw bus niet langs ginder ?
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Frank »

Jawel, ben er regelmatig geweest, maar het gevoel is toch anders om een V-Strom :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Ed Jonkmans

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Ed Jonkmans »

Na al dat moois heb ik weer zin om naar het wondermooie Schotland te gaan!
Ik ben al geruime tijd aan't uitkijken naar alternatieven voor de bootovertocht.
Voor mij is die boottocht leuk, maar mijn vrouw wordt steeds zeeziek! ( en al -tig middeltjes geprobeerd)
Ja, en dan is de lol voor mij ook ver zoek.....
Ook tijdens korte boottochten is dit het geval (haar zus woont nabij Londen). Gelukkig is er die tunnel...
Grtz
Ed
josenelise

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door josenelise »

:-)} mooi groet jos
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door DesertStrom »

Ed Jonkmans schreef: .....Voor mij is die boottocht leuk, maar mijn vrouw wordt steeds zeeziek! ( en al -tig middeltjes geprobeerd)
Ja, en dan is de lol voor mij ook ver zoek.....
Misschien een optie om de vrouw thuis te laten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Jomme Dox »

DesertStrom schreef:
Ed Jonkmans schreef: .....Voor mij is die boottocht leuk, maar mijn vrouw wordt steeds zeeziek! ( en al -tig middeltjes geprobeerd)
Ja, en dan is de lol voor mij ook ver zoek.....
Misschien een optie om de vrouw thuis te laten? :mrgreen:

Wil ik er op passen ? :mrgreen:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Margon »

Super mooi reis verslag, er zitten mooie foto`s tussen.
Stond op het programma voor de zelfde periode dat jullie zijn geweest, maar de boot was een probleem ,daarom maar 5200km (3000km nat :) )oosterijk en zwitserland gedaan de stelvio was net 1 week open.

Nu kan ik eigenlijk niet meer wachten Voor het volgende voorjaar.

Hoe is het weer half september is schotland?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door DesertStrom »

Margon schreef:.... Hoe is het weer half september is schotland?
Daar is nu werkelijk niets zinnigs over te zeggen. Maar ben meerdere malen rond die tijd daar geweest, en toen was het onverwacht prachtig weer. Maar dat was voor mijn werk.
Als ik daar in mijn vrije tijd zou zijn, zou het waarschijnlijk regenen.
Helaas voor jou ben ik de komende september NIET in Schotland aan het werk.
Cxhaaren
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16-09-2011, 18:41

Re: Schotland 13 dagen in april/mei 2011

Bericht door Cxhaaren »

Hey,

Mooi verslag, zijn net zelf terug van een rondreis door schotland en is werkelijk geweldig!
Plaats reactie