Rondje Franse Alpen

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Rondje Franse Alpen

Bericht door Wullebolle »

Van woensdag 08/06/11 tem vr 17/06/11

Dag 1: Belgische kust > Vallon Pont d'arc. Op de kop af 11 uur voor 1000km. Voornamelijk snelweg > Tmoest wat vooruit gaan wegens beperkt # dagen.
Dag 2: Rondrit Gorges de l'ardeche: 170km
Dag 3: Rit naar de Camargue, de zee & terug via de Mont Ventoux: 440km
Dag 4: Naar Castellane aan de Verdon via de meest onooglijke boerenwegels: 230km
Dag 5: Rondrit Gorges du Verdon en nog wat erbij (miljarden franse would-be Rossis & Stoners daar = idioten): 230km
Dag 6: Rondrit Col 'd'Allos, Col de la Bonette. 300km
Dag 7: Rit naar Cote d'azur, via Route Napoleon, Nice, Monaco en terug via de obligate boerenbaantjes: 290km
Dag 8: Rit over Col Cayolle, Col du Vars, Col Izoard, Col Galibier, Col d'Iseran, naar motofriendly camp in La Rosiere. 400km
Dag 9: Rit over Petit st Bernard, naar Courmayeur, Val Ferret, Aosta, Col Grand st Bernard, en terug naar Chamonix en ... doortrekken Zum House (khad maar een dag meer over en het onweerde en regende vreselijk: dus game over): 1300km in 19uur en geen centje zitpijn, enkel de monnikskapspier speelde op op het laatst, maar da zal van de nachtelijke kou geweest zijn.

Totaal: 4362km met 252.1 liter benzine = 5.78 L/100 = 1:17.
Helemaal niet slecht voor een geladen DL1000 met 3 koffers, 130/140 op snelweg en een hele berg hoge passen en af en toe es goe doortrekken bergop O:-)
Behalve de laatste dag altijd redelijk tot zonnig weer.
En op die dagen in de Alpen: meer moto's gezien dan auto's. Ik vermoed dat alle motards van frankrijk er verzamelen geblazen hadden.
Wat opviel: héél veel nieuwe Super Ténérés, Subjectief gezien zeker evenveel als bmwGs ... en ook een redelijke handvol VStrommen.

Allee, tis weer gepasseerd, op naar de volgende ...

Excuses voor de mindere fotokwaliteit, maar kwilde men dure reflex nie meedoen, en moest het dus met goeikope ouwe compact brol redden.
Anyway, altijd voldoende om jullie es te doen kwijlen ... :bye:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Franse Alpen

Bericht door PDvD »

Dit noem ik nou GOED Bezig! Erg veel plekjes waar ik ook al geweest ben met mijn ZZR en enkele ook met de Strom. Die 1300 km is goed te doen... als je van bik'kelen houdt, de meesten zullen het je niet nadoen (ik deed 1380 op een volbepakte zzr 600 waarvan ook de eerste 500 alpenpasjes in 16 uur)

Ga vooral zo door met het plaatsen van zulke mooie plaatjes en laat anderen ook eens zien dat ze hun motor moeten gebruiken waar deze voor gemaakt is!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Rondje Franse Alpen

Bericht door Stroompje »

Mooie trip!............'t is gelukt......kwijl kwijl.... :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie