Marokko
Marokko
Het is bijna zover, de motoren zijn maandag de vrachtwagen in gegaan. Op dit moment zijn onderweg naar de boot, vannacht gaan ze varen. Zaterdag worden we verenigd met onze motoren .
Onze reis is te volgen op http://www.marokkoadventure.nl. Als we terug zijn, zal ik nog een verslag schrijven.
Gr. Selma
Onze reis is te volgen op http://www.marokkoadventure.nl. Als we terug zijn, zal ik nog een verslag schrijven.
Gr. Selma
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 16-03-2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aan gepast! Externe links aub tussen de [url] [/url] codes plaatsen......
Reden: Link aan gepast! Externe links aub tussen de [url] [/url] codes plaatsen......
Re: Marokko
Fijne reis, hopelijk blijft de situatie daar een beetje stabiel en komen jullie veilig thuis.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Marokko
Hoi Selma,
veel plezier op je adventure en rij veilig!!
We gaan je volgen.........
veel plezier op je adventure en rij veilig!!
We gaan je volgen.........
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Marokko
Heel veel plezier gewenst, doe voorzichtig, geldt ook voor je ventje.
Zoals al eerder gezegd, we houden jullie in de gaten via de site's.
Zoals al eerder gezegd, we houden jullie in de gaten via de site's.
Re: Marokko
Heel veel succes en zeker ook veel plezier toegewenst.
we volgen je op de site.
hopelijk zien we ook mooie foto's
groeten jan
we volgen je op de site.
hopelijk zien we ook mooie foto's
groeten jan
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Marokko
Hoi Selma,
Als de reis net zo gelikt is als de site kan het niet fout gaan !!
Ik hou de site in de gaten. Veel plezier.
Mazzel
Tulipan
Als de reis net zo gelikt is als de site kan het niet fout gaan !!
Ik hou de site in de gaten. Veel plezier.
Mazzel
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Marokko
Aangekomen in Marokko. De motoren uitgeladen en morgen het begin van het avontuur. Zodra het mogelijk is, zal ik morgen berichten hoe het is geweest.
Gr. Selma
Gr. Selma
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4211
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Marokko
Succes, we zijn benieuwd naar je avonturen!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Marokko
Vanmorgen om iets over acht op weg gegaan van Marrakesch naar quarzazate. Een dag met asfalt, door wadingen en gravel. We zijn de hoge atlas over gegaan, hoogte 2200m. Het was schitterend! Het asfalt had soms wat gaten maar over het algemeen goed te rijden.
Gr. Selma
Gr. Selma
Re: Marokko
Vandaag de vallei du draa gereden, dit was een schitterende route. Een beetje op onthoud door een lekke band in een andere groep. Uiteindelijk vandaag 180 km gereden en gisteren 250 km, morgen gaan we de woestijn in. Kijken hoe de strom zich daar houdt.
Gr. Selma
http://img717.imageshack.us/i/imagefza.jpg/
Gr. Selma
http://img717.imageshack.us/i/imagefza.jpg/
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Marokko
Hier nog een aantal foto's van één van de voorrijders: Marokko Adventures . . .
en voor meer actuele info, volg John op twitter @johnuitvelp .
en voor meer actuele info, volg John op twitter @johnuitvelp .
Groet, Robert |
Re: Marokko
Zo weet nu waar de strom niet geschikt voor is, zand!!! Maar uiteindelijk in het bivak gekomen mede dankzij de ervaren rijders die mijn strom mee genomen hebben en ik op een wr. Voor der bij ook een leuk crossertje. Maar het was een geweldige ervaring, twee hele lange dagen achter de rug. Morgen rustig aan doen.
Gr. Selma
Gr. Selma
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Marokko
Go Fast Selma Go
Groeten aan John, Alexander, Arjan en de rest . . waar blijven de foto's
Groeten aan John, Alexander, Arjan en de rest . . waar blijven de foto's
Groet, Robert |
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Marokko
....... ben ik blij dat ik morgen mijn zandexperience met een KTM-metje mag doen en niet met mijn DL!!Sellie schreef:Zo weet nu waar de strom niet geschikt voor is, zand!!! Maar uiteindelijk in het bivak gekomen mede dankzij de ervaren rijders die mijn strom mee genomen hebben en ik op een wr. Voor der bij ook een leuk crossertje. Maar het was een geweldige ervaring, twee hele lange dagen achter de rug. Morgen rustig aan doen.
Gr. Selma
en......JA ook ik wacht op foto's
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Marokko
Plaatjes..............
Uh, blackstrom hoe heet jij in het eggie?
Ps John zijn GS kwam vanochtend in stukjes terug in een 4x4 jeep.
Brandstofpomp heeft het in de woestijn begeven.
Uh, blackstrom hoe heet jij in het eggie?
Ps John zijn GS kwam vanochtend in stukjes terug in een 4x4 jeep.
Brandstofpomp heeft het in de woestijn begeven.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Marokko
Mooie ploatjes, en balen zeg dat John's bike wat problemen heeft . . maar daarvoor zijn jullie tenslotte in de woestijn . . problemen zoeken en hoe deze op te lossenSellie schreef:Plaatjes..............Uh, blackstrom hoe heet jij in het eggie?
Ps John zijn GS kwam vanochtend in stukjes terug in een 4x4 jeep. Brandstofpomp heeft het in de woestijn begeven.
Voor naam, zie mijn onderschrift, . . Robert alias RvGS
en zoals jou onderschrift al aangeeft "niets is makkelijk, alles is moeilijk" . . zegt al meer dan genoeg
Veel plezier nog!
Groet, Robert |
- Jomme Dox
- DL1000 berijder
- Berichten: 607
- Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
- Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
- Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)
Re: Marokko
RvGS : je hebt me, dacht ik, maar ik kan me vergissen , ooit eens toevertrouwd dat dit zoveel betekende alsBlackstromNL <--> RvGS schreef: Robert alias RvGS
Robert verkiest Groep Sex .
Moeten ze nou al reklame voor je maken in Marokko dan ? Let op daar, meer dan de helft van de gasten is daar voor de herenliefde. Tis maar dat je het weet. Een verwittigd man is er twee waard. (wat dan ook weeral leuk is met z'n drieen)....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Marokko
Mooooooooooooooooi............zand..........V-strom in 't zand ....tenten in 't zand ....en nog meer in 't zand
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Marokko
Zo de laatste loodjes terug naar marrakech, een geweldig mooie route over de hoge atlas. Soms was er een weg en dan was hij weer weg. Maar het is een geweldig avontuur geweest wat ik niet snel zal vergeten. Meer foto's volgen als ik weer terug ben.
Gr. Selma
Re: Marokko
Ben straks wel benieuwd naar de rest van de foto's, tot nu toe ziet het er erg gaaf uit.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Marokko
JA Selma, zo is een week snel voorbij gevlogen . . weet bijna zeker dat je al voor de volgende trip naar Marok aan het nadenken bent . .In šāʾ Allāh
@Graafie, van een mede reiziger, voor proefje Marokko Adventures . . . photo's dus.
@Graafie, van een mede reiziger, voor proefje Marokko Adventures . . . photo's dus.
Groet, Robert |
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Marokko
Heb jullie gevolgd in dit topic. Prachtig en weer behouden naar huis
gr, Martin
gr, Martin
Re: Marokko
Nog niet onze filmpjes maar in ieder geval een eerste indruk van de reis op bewegend materiaal.
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=XR9dUamTo2o[/youtubehd]
Zodra onze film bewerkt is, zal ik ook wat plaatsen.
Groeten, Selma
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=XR9dUamTo2o[/youtubehd]
Zodra onze film bewerkt is, zal ik ook wat plaatsen.
Groeten, Selma
Re: Marokko
Marokko adventure tour 2011 een kort verslag:
Dag 1 Weeze - Marrakech:
Ivm wat latere vlucht en dus aankomst deze dag alleen de vrachtwagen leeggemaakt en de motoren geprepareerd om de andere dag vroeg oppad te kunnen gaan.
Marrakech uit de lucht
Dag 2 Marrakech - Ouarzazate:
Ivm met gerucht van een mogelijk ophandzijnde demonstratie is de route enigzins verlegd. Eerst zou deze dwars door Marrakech gaan en nu maken we er een grote boog omheen. Totaal niet vervelend . Eerst nog even de motoren volgetankt en daarna wegwezen. Eerst nog via strak asfalt maar later werd dit een stuk minder. Niet lang daarna de eerste utdaging voor ons "asfalt ridders" zomaar een echte waterdoorwading met een blubberzooitje ervoor.
Door al dat gestuiter was ik inmiddels mijn kentekenplaat verloren die we gelukkig nogwel terugvonden. Langzaam veranderde het landschap naarmate we meer richting de hoge atlas reden. Mocht je interesse hebben in mineralen dan kan je hier helemaal je hart ophalen. Er staan langs de kant van de weg heel veel "plop" marokkanen (plop ivm de gave van het uit het niets kuinnen verschijnen) met kraampjes van met allerlei soorten en kleuren mineralen.
Na de lunch weer verder de berg opgereden. Op het hoogste punt van de pas uiteraard nog even een fotootje gemaakt.
Na dit hoogste punt van 2260m langzaam weer afgedaald naar 1200m. Ouarzazate staat bekend om haar filmstudio waar meerdere "bekende" films zijn opgenomen. Hier moest uiteraard even worden gestopt voor een foto. Bij het hotel aangekomen stond de vrachtwagen inmiddels op ons te wachten. De vrachtwagen bleef bij dit hotel staan dus een rugzakje volgestouwd met de benodigdheden voor de komende dagen.
Dag 3 Oaurzazate - Zagora:
Na een vroege duwstart (die van Patrick had er geen zin in) de motoren de sporen gegeven. Niet lang na vertrek zagen we langs de kant van de weg een van de motoren van een andere groep staan met een lekke band. Uiteraard gestopt en na het maken van een "ticket" om de uren te kunnen boeken in "SAP" hebben we een workshop bandenplakken gekregen. Best leerzaam .
Toen de band er eenmaal weer omheen zat (waar was nou die 3e bandenlichter, ohja in de band ) opweg naar een verdiend lekker bakje koffie. De band had echter niet al te veel zin om te ploppen dus met deze groep nog een stuk verder opgereden.
Na de lunch zijn we over de berg de vallei van de Draa in gereden. Aangezien hier een rivier doorheen loopt word je hier verrast door een veelvoud van palmbomen.
Een paar keer een zijweggetje ingeslagen om een dorpje te kunnen bekijken.
Dag 4 Zagora - Tja waar eigenlijk??
Lekker geslapen en ontbeten dus weer fris onderweg. Eerst nog even de 4x4 inladen aangezien vandaag DE dag zou worden, ofwel we gaan de woestijn in.
Nadat alles op en in de 4x4 was verdwenen gingen we weg, met als eerste tussenstop het bekendste en meest gefotografeerde bord uit de omgeving:
Tombouctou 52 dagen per kameel
Die beestjes worden nog steeds veel gebruikt al is het merendeel werkzaam in de toeristenindustrie. Boven op een berg kwamen we nog een stoetje van die beesten tegen.
Het leuke van Marokko is dat als je in een restaurant aankomt er ter plekke "paniek" uitbreekt en dat er vanuit alle hoeken mensen aankomen met benodigde ingrediënten.
Wel lekker vers en niet ruim van te voren klaargemaakt als in Nederland dus.
De bedoeling was die dag via het plaatsje M'Hamid de woestijn in te duiken om uiteindelijk in het tentenkamp uit te komen.
Echter was deze route wat te uitdagend voor ons groepje met heel veel zandduinen. Zelfs de 4x4 zat binnen de kortste keren vast.
Met zijn allen de jeep weer los gekregen en besloten terug te keren naar de bewoonde wereld. Opweg naar het hotel kwamen we echter de pro's en de gevorderde groep tegen in het eerst volgende plaatsje. Na beraad van de hogere legerleiding besloten om in collone een alternatieve route te nemen waarvan bekend was dat deze "te doen" was op een laatste paar honderd meter zand na. Stukje was echter 80km (3.5-4 uur) hobbelen en stuiteren over harde zandpiste en stenen. Een paar km onderweg liet ik mijn brommer al even op de grond uitrusten en mocht ik van een andere deelnemer zijn WR wel lenen. Hij zou dan mijn Vstrom wel naar het bivak rijden. Aardige man
Eerste stuk ging best lekker al was het wel vermoeiend. Omdat we echter redelijk laat de woestijn in waren gereden werd het langzaam donker.
In het pikkedonker kwam echter het pittigste stukje, de laatste 200m (ik blijf erbij dat het 2km was er kwam geen eind aan) was fesh-fesh. Uiteindelijk moegestreden mijn motor "geparkeerd" in het fesh-fesh, welke door een medereiziger uiteindelijk naar het bivak is gereden.
Na een heerlijk bakje thee en maaltijd het bed maar opgezocht.
Dag 4 Woestijn - Ouarzazate:
Na het wakker worden eindelijk kunnen zien waar we terecht waren gekomen:
De bedoeling was deze dag de "weg" te vervolgen, echter deze bleek nog veel uitdagender te gaan worden met hele grote keien en veel zand. Dus na beraad besloten dezelfde weg maar weer terug te gaan. Het was echter flink gaan waaien en het zicht was niet geweldig. Nadat de grote jongens de zware krengen een stuk verderop hadden geparkeerd zijn we weer met zijn allen opweg gegaan. Samen uit - Samen thuis.
Na weer 4 uur hobbelen kwamen we weer op de verharde weg uit:
Best stoffig NIET SCHRIKKEN
Onszelf maar op een lekker lunch getrakteerd en daarna richting Ouarzazate gereden waar we uiteindelijk in het donker aankwamen. Erg gaaf op met een zooitje achter elkaar in het donker (straatlantaarns wat zijn dat) over een berg te rijden.
Dag 5 Ouarzazate - Ouarzazate:
In de woestijn was de 1200 GS van 1 van de deelnemers kapot gegaan en die werd de volgende dag keurig in stukjes afgeleverd:
Eigenlijk was het een rustdag maar we zijn toch nog maar even stukje gaan rijden naar Ait Ben Haddou een plaatsje een even verderop.
Hier een beetje lopen spelen in de rivierbedding.
Onderweg naar het hotel nog een keer de hoek om authentieke poephuisjes te bekijken.
's middags nog even de tourist uit gehangen door de kasba van Ouarzazate te bezoeken. Leuk om een keer doorheen te lopen.
Dag 6 Ouarzazate - Marrakech:
De dag begon wat heiig maar naarmate de atlas naderda klaarde het weer flink op. Terug werd een ander bergpas gereden dan op de heenreis en wat een geweldige bergpas! Een combinatie van asfalt, errug slecht asfalt , gravel , kuilen , hobbels en waterpartijen. Onderweg genoten van geweldigde vergezichten en rustieke dorpjes.
Na de bergpas nog een flink stuk "snelweg" om uiteindelijk weer in het hotel te eindigen waar deze geweldige reis was begonnen. De dag geëindigd met nutiggen van diverse biertjes, vertellen van sterke verhalen en voor het laatst kunnen genieten van een heerlijke Marokkaanse avondmaaltijd.
Dag 7 Marrakech - Weeze:
Wat eruitkomt moet er ook weer in...........dus.............alle motoren en bagage weer in de vrachtwagen geladen.
2 uur later zat alles er weer in. Voor we terug gingen nog een laatste briefing, hier werden twee beloningen uitgedeeld: ik kreeg er 1 van omdat ik een kei van een wijf ben geweest de afgelopen week (gezien de uitdaging in de woestijn). De vakantie zat er nu dus echt op , nog een hapje gegeten in het restaurant en op naar het vliegveld.
gr Selma
Dag 1 Weeze - Marrakech:
Ivm wat latere vlucht en dus aankomst deze dag alleen de vrachtwagen leeggemaakt en de motoren geprepareerd om de andere dag vroeg oppad te kunnen gaan.
Marrakech uit de lucht
Dag 2 Marrakech - Ouarzazate:
Ivm met gerucht van een mogelijk ophandzijnde demonstratie is de route enigzins verlegd. Eerst zou deze dwars door Marrakech gaan en nu maken we er een grote boog omheen. Totaal niet vervelend . Eerst nog even de motoren volgetankt en daarna wegwezen. Eerst nog via strak asfalt maar later werd dit een stuk minder. Niet lang daarna de eerste utdaging voor ons "asfalt ridders" zomaar een echte waterdoorwading met een blubberzooitje ervoor.
Door al dat gestuiter was ik inmiddels mijn kentekenplaat verloren die we gelukkig nogwel terugvonden. Langzaam veranderde het landschap naarmate we meer richting de hoge atlas reden. Mocht je interesse hebben in mineralen dan kan je hier helemaal je hart ophalen. Er staan langs de kant van de weg heel veel "plop" marokkanen (plop ivm de gave van het uit het niets kuinnen verschijnen) met kraampjes van met allerlei soorten en kleuren mineralen.
Na de lunch weer verder de berg opgereden. Op het hoogste punt van de pas uiteraard nog even een fotootje gemaakt.
Na dit hoogste punt van 2260m langzaam weer afgedaald naar 1200m. Ouarzazate staat bekend om haar filmstudio waar meerdere "bekende" films zijn opgenomen. Hier moest uiteraard even worden gestopt voor een foto. Bij het hotel aangekomen stond de vrachtwagen inmiddels op ons te wachten. De vrachtwagen bleef bij dit hotel staan dus een rugzakje volgestouwd met de benodigdheden voor de komende dagen.
Dag 3 Oaurzazate - Zagora:
Na een vroege duwstart (die van Patrick had er geen zin in) de motoren de sporen gegeven. Niet lang na vertrek zagen we langs de kant van de weg een van de motoren van een andere groep staan met een lekke band. Uiteraard gestopt en na het maken van een "ticket" om de uren te kunnen boeken in "SAP" hebben we een workshop bandenplakken gekregen. Best leerzaam .
Toen de band er eenmaal weer omheen zat (waar was nou die 3e bandenlichter, ohja in de band ) opweg naar een verdiend lekker bakje koffie. De band had echter niet al te veel zin om te ploppen dus met deze groep nog een stuk verder opgereden.
Na de lunch zijn we over de berg de vallei van de Draa in gereden. Aangezien hier een rivier doorheen loopt word je hier verrast door een veelvoud van palmbomen.
Een paar keer een zijweggetje ingeslagen om een dorpje te kunnen bekijken.
Dag 4 Zagora - Tja waar eigenlijk??
Lekker geslapen en ontbeten dus weer fris onderweg. Eerst nog even de 4x4 inladen aangezien vandaag DE dag zou worden, ofwel we gaan de woestijn in.
Nadat alles op en in de 4x4 was verdwenen gingen we weg, met als eerste tussenstop het bekendste en meest gefotografeerde bord uit de omgeving:
Tombouctou 52 dagen per kameel
Die beestjes worden nog steeds veel gebruikt al is het merendeel werkzaam in de toeristenindustrie. Boven op een berg kwamen we nog een stoetje van die beesten tegen.
Het leuke van Marokko is dat als je in een restaurant aankomt er ter plekke "paniek" uitbreekt en dat er vanuit alle hoeken mensen aankomen met benodigde ingrediënten.
Wel lekker vers en niet ruim van te voren klaargemaakt als in Nederland dus.
De bedoeling was die dag via het plaatsje M'Hamid de woestijn in te duiken om uiteindelijk in het tentenkamp uit te komen.
Echter was deze route wat te uitdagend voor ons groepje met heel veel zandduinen. Zelfs de 4x4 zat binnen de kortste keren vast.
Met zijn allen de jeep weer los gekregen en besloten terug te keren naar de bewoonde wereld. Opweg naar het hotel kwamen we echter de pro's en de gevorderde groep tegen in het eerst volgende plaatsje. Na beraad van de hogere legerleiding besloten om in collone een alternatieve route te nemen waarvan bekend was dat deze "te doen" was op een laatste paar honderd meter zand na. Stukje was echter 80km (3.5-4 uur) hobbelen en stuiteren over harde zandpiste en stenen. Een paar km onderweg liet ik mijn brommer al even op de grond uitrusten en mocht ik van een andere deelnemer zijn WR wel lenen. Hij zou dan mijn Vstrom wel naar het bivak rijden. Aardige man
Eerste stuk ging best lekker al was het wel vermoeiend. Omdat we echter redelijk laat de woestijn in waren gereden werd het langzaam donker.
In het pikkedonker kwam echter het pittigste stukje, de laatste 200m (ik blijf erbij dat het 2km was er kwam geen eind aan) was fesh-fesh. Uiteindelijk moegestreden mijn motor "geparkeerd" in het fesh-fesh, welke door een medereiziger uiteindelijk naar het bivak is gereden.
Na een heerlijk bakje thee en maaltijd het bed maar opgezocht.
Dag 4 Woestijn - Ouarzazate:
Na het wakker worden eindelijk kunnen zien waar we terecht waren gekomen:
De bedoeling was deze dag de "weg" te vervolgen, echter deze bleek nog veel uitdagender te gaan worden met hele grote keien en veel zand. Dus na beraad besloten dezelfde weg maar weer terug te gaan. Het was echter flink gaan waaien en het zicht was niet geweldig. Nadat de grote jongens de zware krengen een stuk verderop hadden geparkeerd zijn we weer met zijn allen opweg gegaan. Samen uit - Samen thuis.
Na weer 4 uur hobbelen kwamen we weer op de verharde weg uit:
Best stoffig NIET SCHRIKKEN
Onszelf maar op een lekker lunch getrakteerd en daarna richting Ouarzazate gereden waar we uiteindelijk in het donker aankwamen. Erg gaaf op met een zooitje achter elkaar in het donker (straatlantaarns wat zijn dat) over een berg te rijden.
Dag 5 Ouarzazate - Ouarzazate:
In de woestijn was de 1200 GS van 1 van de deelnemers kapot gegaan en die werd de volgende dag keurig in stukjes afgeleverd:
Eigenlijk was het een rustdag maar we zijn toch nog maar even stukje gaan rijden naar Ait Ben Haddou een plaatsje een even verderop.
Hier een beetje lopen spelen in de rivierbedding.
Onderweg naar het hotel nog een keer de hoek om authentieke poephuisjes te bekijken.
's middags nog even de tourist uit gehangen door de kasba van Ouarzazate te bezoeken. Leuk om een keer doorheen te lopen.
Dag 6 Ouarzazate - Marrakech:
De dag begon wat heiig maar naarmate de atlas naderda klaarde het weer flink op. Terug werd een ander bergpas gereden dan op de heenreis en wat een geweldige bergpas! Een combinatie van asfalt, errug slecht asfalt , gravel , kuilen , hobbels en waterpartijen. Onderweg genoten van geweldigde vergezichten en rustieke dorpjes.
Na de bergpas nog een flink stuk "snelweg" om uiteindelijk weer in het hotel te eindigen waar deze geweldige reis was begonnen. De dag geëindigd met nutiggen van diverse biertjes, vertellen van sterke verhalen en voor het laatst kunnen genieten van een heerlijke Marokkaanse avondmaaltijd.
Dag 7 Marrakech - Weeze:
Wat eruitkomt moet er ook weer in...........dus.............alle motoren en bagage weer in de vrachtwagen geladen.
2 uur later zat alles er weer in. Voor we terug gingen nog een laatste briefing, hier werden twee beloningen uitgedeeld: ik kreeg er 1 van omdat ik een kei van een wijf ben geweest de afgelopen week (gezien de uitdaging in de woestijn). De vakantie zat er nu dus echt op , nog een hapje gegeten in het restaurant en op naar het vliegveld.
gr Selma
Re: Marokko
Geweldig verslag en prachtige foto's! Bij max. hoeveel graden mag je vlees bewaren?
Re: Marokko
Volgens mij zijn ze daar niet zo nauwkeurig , de temperatuur was boven de 30 gradenMacB schreef:Geweldig verslag en prachtige foto's! Bij max. hoeveel graden mag je vlees bewaren?
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Marokko
Woooow ademloos je verslag gelezen en foto's bekeken.......zucht....p r a c h t i g
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4211
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Marokko
Selma, bedankt voor je uitgebreide verslag en mooie foto's! Erg leuk!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Marokko
Da´s weer eens wat anders dan een strand vakantie ( veul strand weinig zee )
Hartstikke mooi
Hartstikke mooi
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Marokko
Waarom is het enige wat stuk gaat nou weer zo'n K.. GS ?Sellie schreef:Plaatjes..............
Ps John zijn GS kwam vanochtend in stukjes terug in een 4x4 jeep.
Brandstofpomp heeft het in de woestijn begeven.
1 van de redenen waarom ik nu V-Strom rijd .
De vorige fiets was een F650GS .....
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Marokko
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Bbu34buAZkg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IOlrXGDPFMk[/youtube]
Groeten,
Selma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IOlrXGDPFMk[/youtube]
Groeten,
Selma
Re: Marokko
Hierbij onze filmpjes, het was onze eerste keer met camera rijden. Je zal zien dat er hier en daar nog verbeteringen kunnen plaats vinden. Inmiddels ook een scherm gekocht zodat we ook direct kunnen kijken of de camera recht geplaatst is.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mKU6RbxLLnc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ij2p6RCDFTc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1d4bA_unxo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XUeaoY2LBoQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IAn27_Z0qGw[/youtube]
Groeten, Selma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mKU6RbxLLnc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ij2p6RCDFTc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1d4bA_unxo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XUeaoY2LBoQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IAn27_Z0qGw[/youtube]
Groeten, Selma
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Marokko
Sellie, ondanks de wat scheve beelden geeft het een prachtige impressie van wat jullie gedaan hebben!!
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Marokko
En de laatste dag in Marokko, dit was een avontuur om niet meer te vergeten!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3ir4KbpcQeM[/youtube]
Groeten, Selma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3ir4KbpcQeM[/youtube]
Groeten, Selma