motor op de trein

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
V2fun

motor op de trein

Bericht door V2fun »

Ik loop met het idee om met de motor op vakantie te gaan en de motor op de trein te zetten , is er iemand op het forum die daar ervaring mee heeft?
gr Dick
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: motor op de trein

Bericht door DesertStrom »

Ervaring niet, maar uit wat ik zo begrijp kun je wel wat extra bagage mee nemen
Afbeelding
Afbeelding
Waalstrom

Re: motor op de trein

Bericht door Waalstrom »

Afgelopen jaar gedaan...vanuit dusseldorf naar allesandria in italie in mei.
Super relaxt....om 17 u op de trein, om 8 uur de vlg ochtend 12oo km verder....daar kun je niet tegen rijden!
Motors worden serieus behandeld en vastgezet, met duitse precisie. Verder een coupe waar je wel met anderen in slaapt (nou ja..., beetje krap en met snurkers...) Maar je rust wel uit.
Lekker ff eten in trein en een biertje en van t uitzicht genieten. Kosten was te doen, ongeveer 225,- met motor all in (enkele reis)
Wij zijn daarna over t dak van europa en zwarte woud in 5 dagen terug komen rijden, tijd aan jezelf dan, maar je kunt natuurlijk ook op de trein mee terug.
Kijk eens op http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/nl/start.html
Zou t zo weer doen, maar dit jaar wordt t schotland met de boot.
Laatst gewijzigd door Frank op vr 07-01-2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
V2fun

Re: motor op de trein

Bericht door V2fun »

Ok , bedankt voor de tip :)
Strombo

Re: motor op de trein

Bericht door Strombo »

Vorig jaar zomer van Düsseldorf naar Narbonne.

Afbeelding

Technisch alles prima op de trein. Motor veilig, coupé prima, aardige mensen, etc.... Maar na 3 uur rijden naar Düsseldorf, 2 uur wachten op het vertrek van de trein, 17 uur in de trein, weer ruim een uur voordat de motor weer van de trein af is, denk ik toch dat ik het niet nog eens doe. Met mijn 2 meter kun je slapen op de piepkleine bedjes in de trein wel vergeten. Gelukkig was het bij mij niet zo druk, maar ik moet er niet aan denken om dan met z'n 5-en in zo'n coupé te liggen. Sorry, maar voor mij geen trein meer. Ik zou het geld aan een motortrailier uitgeven. Altijd je eigen pechhulp bij je en veel comfortabeler om grote afstanden af te leggen. De reis zou met de motortrailer ruim 8 uur korter zijn. :D

Afbeelding
:D
Edwinb

Re: motor op de trein

Bericht door Edwinb »

Zojuist terug van de vakantiebeurs en bij de stand van de treinreiswinkel informatie ingewonnen over de autoslaaptrein.
Hier werd me verteld dat de de autoslaaptrein van Den Bosch naar Avignon met ingang van dit jaar is komen te vervallen.
Den Bosch Livorno of Alessandria, beide in Italië is nog wel mogelijk.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: motor op de trein

Bericht door DesertStrom »

Van de website geplukt:

Tot onze spijt heeft Euro-Express-Treincharter ons laten weten dat zij de route van de AutoSlaap Trein met bestemming Avignon komende zomer niet meer kunnen uitvoeren.

Dit besluit hebben zij moeten nemen nadat de Franse overheid onlangs een nieuwe belastingwet heeft ingevoerd die buitenlandse treinrijtuigen in Frankrijk extra zwaar belast. Deze belasting (IFER genaamd) wordt geheven per rijtuig dat in Frankrijk rijdt en is voor Euro-Express-Treincharter extra nadelig omdat zij met de AutoSlaap Trein slechts enkele maanden in Frankrijk rijden maar wel voor een heel jaar belast worden. Deze maatregel, waarvan Euro-Express-Treincharter pas recentelijk op de hoogte is gebracht, betekent dat zij aan alle klanten een forse toeslag zouden moeten doorberekenen die niet meer in verhouding staat tot de geleverde dienst. Dit bedrag drukt dermate op de reissom dat exploitatie van deze bestemming onhaalbaar wordt en om die reden heeft Euro-Express-Treincharter moeten besluiten om de bestemming Avignon te annuleren.

Als alternatief kunt u gebruik maken van de Autoslaaptrein van Den Bosch naar Alessandria. Alessandria ligt op circa 150 kilometer rijden van de Frans/Italiaanse grens.
Bonelli

Re: motor op de trein

Bericht door Bonelli »

Wij hebben het al drie jaar gedaan van Düsseldorf >> München.

Bevalt ons uitstekend !!!
kan het zeker aanbevelen
Javabo

Re: motor op de trein

Bericht door Javabo »

Lijkt me wel een keer leuk om te gaan met de trein.
Nu zag ik net op http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/nl/start.html dat ze een aanbieding hebben voor motoren.

Exclusief voor motorrijders: 20% korting
Met de Motor-special al vanaf 79 euro mét motor naar het zuiden

Aan elke aanbieding zit natuurlijk een MAAR aan, zo ook bij deze er staat vanaf...

Nu staat er verderop op de site dat binnenlandse trajekten (duitsland) 99euro kosten.
Lijkt me niet duur van Dusseldorf ---> Munchen-Ost, dan ben je al lekker dicht bij Oostenrijk of Tjechie.
En voor 99 euro kun je niet daar naar toe rijden en een overnachting hebben.

Groeten Jan :-)}
Laatst gewijzigd door Frank op wo 18-05-2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
V2fun

Re: motor op de trein

Bericht door V2fun »

Ik heb afgezien van een reis met motor op de trein , ik heb nu een reis geboekt voor 5dgn waarbij de motoren in een vrachtwagen gaan en de deelnemers in een bus.
Bij deze reis is het drie dagen bergpassen rijden in de alpen [dolomieten] :D
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: motor op de trein

Bericht door Hunter6 »

Met de trein naar de alpen is een zeer goed alternatief als je beperkt de tijd hebt.
Onze club is al meerdere malen op deze manier de alpen iun geweest en en viel op dat eigenlijk iedereen positief is, ook diegene die vooraaf aangegeven had ook wel zelf via de AB had willen rijden.

Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan, maar wie reëel gaat rekenen zal merken dat het niet zo heel veel duurder is dan zelf rijden (de trein reist 's nachts dus je bespaart een hele/halve snipperdag, een overnachting, benzine, banden, onderhoud etc)
Voor het gemak heb ik even een bereking gemaakt, de verzekering en belasting staan hier buiten. Deze heb je al betaald en is alleen voor deze reis niet relevant. Reken zelf maar uit wat je bespaart als je 600 km minder hoeft te rijden. :wink:

Kosten brandstof p.km € 0,09
Onderhoud kosten p.km € 0,04
Voorband p.km. € 0,01
Achterband p.km € 0,02
Afshrijving motor p.km € 0,15
Totaal per km € 0,29
Harry

Re: motor op de trein

Bericht door Harry »

Al een aantal keren de Duitse autoslaaptrein naar het zuiden genomen
Bolzano, Verona, Alessandria vanaf Düsseldorf. Dat doen we dan voor de heenweg en rijden dan meestal met de motor terug. Zo haal je de eerste 2 dagen aardig in en je start s'morgensvroeg rond 08:00 lekker in het zonnetje.
de Duitse wagons zijn over het algemeen wat luxer, iets goedkoper, maar ze rijden wel veel meer dan de Nederlandse versie. Daarmee ben je aangewezen op juli/aug
Vanuit Düsseldorf is het seizoen veeeeeel langer.
Zeker aan te bevelen.
Plaats reactie