Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Zaterdag 2010 09 25 terug uit de Pyreneeën.
Samen met mijn motor maatje Ralf ben ik regelmatig onderweg, hij rijdt een BMW R1200GS en ik zelf een F800GS.
Reden voor deze keuze was onze trip naar Tenrife in 2008 waar we beiden voor de eerste keer op een R1200GS hebben gereden. Kort na deze trip hadden we al besloten; deze motor word in de toekomst de vervanger waar we ‘onze To-Do list’ verder gaan mee afwerken. Helaas is het voor mijn geen 1200 geworden, maar ben uiteindelijk zeer tevreden met de F800GS.

Die ‘To-Do list’ bestaat al enige tijd, een aantal zijn al afgestreept maar er worden met regelmaat nieuwe items toegevoegd wat op zich geen probleem is :wink: ;
  • Marokko (done by Ralf), Noorwegen Noordkaap, Rondje Italië -Corsica, Sardinië, Sicilië en via Bari naar Albanië en Kust van Bosnië & Herzegovina, Burkina Faso en Rwanda, Pyreneeën - van west naar oost, Mongolië, Turkije - berg Ararat - via Odessa, Artic-Challenge, Daytona Beach, Bolivia highway, JohnO'Groats to Land's end, Gibraltar, Kaap Finisterre ES, Pointe du Raz FR, Puy-de-Dôme FR , Runde NO, Dunmore head IE, Rugen DE, Canada, Zwitserland – Ligurië, Frankrijk – Tarne, Roemenië - Karpaten , 24. Mumbay, AOB.
Woensdag 2010 09 15, We gaan naar de Pyreneeën :P !!
Nadat we eerst nog de hele dag gewerkt hebben heeft mijn beste wederhelft (Thea) voor ons nog een heerlijk diner gemaakt, één van mijn favoriete, de schat :wink: .
De voorafgaande dagen had ik al het één en ander voorbereid, en de motoren op de aanhanger gezet.
Dit gaat er mee:
Afbeelding
Rond 21:30 uur is het tijd dat we vertrekken, Allez => OnRoute!
De rit is 1380km en we rijden via Eindhoven–Antwerpen–Parijs-Orléans–Limoges-Bordeaux-Bayonne naar Irun ES.

Donderdag 16 september 2010.
We arriveren laat in de middag in Irun. Onderweg hadden we een vertraging van drie uur i.v.m. een ongeval, dus snelweg afgesloten en lekker op de toeristische toer door alle kleine dorpjes waar je normaal op de E70 langs zoeft, leuk als je dat van plan was, maar ons doel voor komende week is echt de Pyreneeën en niet de Bordeaux streek, alhoewel ze daar wel lekkere wijn produceren :P .

Enfin, we parkeren de combinatie op de afgesproken en bewaakte locatie achter een hekwerk, opdat we bij terugkomst ook weer alles zo aantreffen zoals we achter gelaten hebben. Gauw de motoren afladen en op weg.

Ons doel van vandaag is het uiterste puntje aan de westkant van de uitlopers van de Pyreneeën; Faro de Higuer in Hondarribia. Aangezien het al laat is en we nog een camping moeten zoeken word het nog spannend.
Afbeelding
Afbeelding
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Vrijdag 2010 09 17, Todays Track; Faro de Higuer - Tudela – Olita

We hebben vannacht echt diep geslapen, waarschijnlijk is de 1400km aanrij route hier de oorzaak van, blij dat we de saaie snelweg niet op de motor hebben hoeven doen!
Vandaag waait het echt hard, we zitten tenslotte vlakbij de Golf van Biskaje die hierom bekend staat. We zien de eerste gaten tussen de wolken en doen het rustig aan. Misschien vandaag richting Pyreneeën
.
Aangezien ik gisteren geconstateerd heb dat mijn remlichtschakelaar bij de remhevel afgebroken is proberen we langs een BMW dealer in de buurt van San Sebastian (N43 16.413 W1 57.289) te gaan om dit te fixen.
Afbeelding

Gelukkig hebben ze de schakelaar maar de werknemers weten niet hoe snel ze de boel dicht moeten gooien aangezien het al ver na 14:00uur (Siesta tijd) is en een bezoek aan de MotoGP aanstaande is in Aragón. Dus dat monteren komt later wel . . . dachten we :shock: .

Dus op pad richting Parque Natural Bardenas Reales (N42 10.767 W1 31.969) dit is een speciaal tip van ons lokaal contact persoon. Hier is een groot gravel gebied waar je kunt Off-Roaden en in het midden is een groot (verboden) militaire gebied.

Zaterdag 2010 09 18, Todays Track; ES; Olita - Puente la Reina de Jaca
Buenos diaz of zoiets,
We zij gisteren geëindigd op een camping valkbij Olite, hier hebben we een stel ontmoet die rechtstreeks uit de Pyreneeën zijn weg geregend. Hopelijk blijft het droog, gisteren een beetje regen en mist gehad maar de voorspelling zijn zover goed. We zitten in de ochtend zon met een 23’C en koken onze koffie.
Afbeelding

Op pad! Koers noord de bergen in, alvorens we hier de kans toe krijgen komen we downtown Olite alwaar een groot Fiesta is, echt Spaans, waar de jongeren in het dorp zich kunnen bewijzen met het toreador vakmanschap. De jonge stieren worden door de straten van Olite gejaagd – wat een spektakel en niet geheel risicoloos!
Afbeelding
Afbeelding

Later hebben we bij een geweldige Cañón ons zelf belegde (vis en ham) Baguettes genuttigd en de obligate koffie gekookt – hierbij hebben we de adelaars geobserveerd die boven ons zweefden . . . óf zij ons, zo hebben wij deze trip dan ook voorgesteld te zijn.
Afbeelding

Onze tenten hebben we opgebouwd aan de ‘Jacobsweg’ of te wel /camino de santiago, de Pelgrimsweg.
Respect voor de mensen die deze 740km lange route te voet afleggen!
Afbeelding

In naburig dorp is het vanavond Fiesta – misschien gaan we nog locals ontmoeten.
Maar nu eerst lekker ontspannen en mãna zien we wel verder, misschien Andorra, dat is ook niet meer ver weg en er is goed weer voorspelt.
Even dit ter zijde; de mensen hier zijn zeer hartelijk en behulpzaam bij alles. Helaas spreekt geen mens engels maar tot nu toe is het gelukt ons duidelijk te maken met ons Spaans met licht Duits/Nederlands accent :wink:
Van de kaarten in mijn GPS klopt bijna niets . . .(dit betreft voornamelijk nieuwe hoofdroutes ) dat maakt het nog spannender. Gisteren hebben we een 340km gereden, waarvan een 140 extra, enkel om een camping te vinden. Indien je die wel gevonden hebt word je weer vrolijk van de prijzen; € 10,- voor een man met zijn motor en tent.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Zondag 2010 09 19, Todays Track; ES; Puente la Reina de Jaca – Benasque

Fantastisch!
We zijn nog duizelig. De laatste 40km voor de camping waar we nu zijn, was zonder enig recht stuk weg, de straten zijn met brandnieuw asfalt belegd en het gaat alleen maar links, rechts, links, rechts weer rechts, links, rechts en eindeloos zo verder – geniaal! Dit hele gebeuren ligt in een 100-150km diepe kloof en is zeer beïndrukkend. Eén van de mooist stukken die ik tot nu toe gereden heb!
Afbeelding

De hele dag was aan één stuk geweldig!
Gisteren hebben we nog een oudere heer leren kennen (74 jr) op zijn oude dame (19j, BMW R100GS). Werner, zo heet hij, heeft de hele wereld al rond gereisd. In de vroeg 70tiger jaren is hij met een 50cc naar India geweest. Australië heeft hij meermaals rondgereden, van Alaska naar Vuurland, in Afrika was hij en nog vele vele andere landen. Aangezien het vandaag (wederom) Fiesta is (die Spanjaarden vieren wat af), is zowel de winkel, restaurant net als de locale winkels gesloten, en kon hij er niet voor rantsoen inkopen doen. En omdat Werner niets te eten bij zich had hebben wij hem uitgenodigd voor het avondmaal, macaroni met pesto, smack en een fles wijn (waar heb je anders Zega’s voor :P ).

Afbeelding

Toen ik om 7uur opstond was het 4,5’C en Werner had een lek luchtbed en zijn slaapzak (uit 1996) had z’n beste tijd ook gehad, de donsvulling was nagenoeg nihil. Daarom zag hij er deze ochtend uit als een Michelin-mannetje, hij had alle kleren aangetrokken die hij bij zich had. Met onze koffie heeft Werner zich dan een beetje kunnen op warmen, het enige eten wat hij nog had was z’n noodrantsoen wat bestond uit een blik haring in tomatensaus en een muesli reep. Enfin van ons heeft hij wat brood gekregen opdat hij ook de dag goed kon beginnen.
Wij zijn dan verder gegaan en hebben naast wat gravel ook fantastische, ruwe landschap gezien. Hier ziet het eruit zoals in sommige films van het noord westen van Amerika –geweldig. (kunnen dan ook van onze lijst strepen :P )
Weinig verkeer (3e /4e wk van September) en mooi weer hebben onze route tot een perfecte dag gemaakt. Ohja, wij zijn ook nog door een rivier gereden, en als ik rivier zeg dan bedoel ik ook rivier.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

We zijn nu op een 80km luchtlijn van Andorra verwijdert en het word al fris, vochtig en donker. In de verste verte zijn hier toeristen laat staan ‘Consuelas’. Dus vroeg het bed in en proberen niet te bevriezen - zijn hier op 2000m hoogte in de bergen, maar de wijn is lekker.
Morgen verder
Groet, Robert |
Graafie68

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door Graafie68 »

geweldige reportage.
is het vandaag al morgen, kan niet wachten op het vervolg. :worship:
Dgr

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door Dgr »

Genieten 8) Veel foto's komen me nog bekend voor van de OWHT, maar het verhaal erbij maakt het wel compleet :D

Ik had alleen van Werner wel een betere voorbereiding verwacht, voor iemand die al zo lang motor reizen maakt :roll: Gelukkig maar dat ie jullie tegen kwam!
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Tsja, zo zie je maar dat je met veel ervaring soms niet alles onder controle hebt, of zou de leeftijd een rol gaan spelen tegen die tijd :mrgreen:
.
Voor ons was het ook een ervaring apart, vooral dat het in deze tijd van het jaar toch al redelijk koud is in de bergen 's nachts, je verwacht het niet. Terwijl ik toch al vaak in de bergen was geweest. Maar ik was er wel op voorbereid middels een donsen mummy slaapzak en als extra back-up nog een inlay van zijde.
Ook hadden we gezorgd dat we;
  • 1. altijd voldoende waterflessen bij ons hadden, en de camel-bags dus altijd bij aanvang van de dag vol waren.
    2. We altijd iets te eten bij ons hebben, eenvoudig maar voedzaam, zoals macaronie of spaghetti oid.
    3. We het altijd warm en droog kunnen houden.

dit zijn de meest belangrijkste items als je onderweg bent in afgelegen gebieden of als de winkels of andere voorzieningen gesloten zijn :wink:

En we gaan verder, Enuh, vergeet niet op de link in het verhaal te klikken voor de track info:
v.b. : Zondag 2010 09 19, Todays Track; ES; Puente la Reina de Jaca – Benasque . . . deze dus werkt dus niet :mrgreen: , wel die in bovenstaand en volgende verslag :twisted:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Maandag 2010 09 20, Todays Track; ES; Benasque – Castellbó
Wij zijn de enige gasten op de camping Castelbó hier in Castelbó :P , hier loopt verder alleen nog een wilde hond rond en water in de beek.
Castelbó is een dorp waar dus ongeveer 35 mensen leven en er een leegstand is van ongeveer het zelfde aantal huizen, dit voor je beeldvorming :shock: .

AfbeeldingAfbeelding

De weg hier naar toe was fantastisch maar enkel eenrichtingsverkeer mogelijk. Dus morgen hebben we gelijk een goede start van de dag.
Andorra ligt in het nabij gelegen dal en daar kunnen we morgen dan zeer gunstig tanken en brood kopen.

Afbeelding

Nog maar 4 rij uren naar de Middellandse zee, helaas zou het daar regenen, dus weer geen bezienswaardigheden op twee benen :cry: .
Wat dat betreft kunnen onze vrouwen ons hier met een gerust hard rond laten rijden :wink: .

Vanochtend zijn we, na een koude heldere nacht, begonnen met Off-Roaden en we hebben ons goed vermaakt in het bos.
Wat (veel) andere doen zonder bagage hebben wij in volle uitrusting gereden zonder dat er maar iets kapot gegaan is, zelfs de koffie in een glazen potje heeft het overleefd!
Waarschijnlijk verval ik in herhaling, maar ook hier is het weer fantastisch - hier komen we weer een keer terug, maar niet alleen op de terugweg :) .
Onderweg van Benasque naar Castellbó:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding

Onderweg nog even Sort aangedaan (tip van andere BMW Pyreneeën enthousiasten :wink: ) , daar is een wildwater locatie, maar helaas in deze tijd van het jaar zeer rustig (foto boven).
Dus maar even inkopen doen downtown Sort, helaas niet echt toegankelijk voor onze bike's, maar aangezien er geen verbodsbodstond toch maar even geprobeerd :P .

Afbeelding Afbeelding

Voor het middag eten hebben we deze keer eens wat voor ons laten koken, tot nu toe zijn we redelijk zuinig geweest door zelf te koken.

Morgen reizen we vol verwachting verder . . .
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »


Dinsdag 2010 09 21, Todays Track ES Catellbó – Andora – Albiès, Fr
Hallo of bonjour,
We zijn nu in Frankrijk, helaas niet aan de Middellandse zee aangezien het daar slecht weer is.
Vanochtend zijn Ralf en ik na het ontbijt bij Maria, de campinghoudster in Castelbó (wie die in de Pyreneeën is geweest kent haar niet :mrgreen: ),
gelijk een route gaan rijden die ons door haar eigenlijk direct werd afgeraden, o.a. omdat er een rivier-crossing zou zijn.
En voor de insiders, neen niet naar Solanell :wink: Maar rechtdoor richting De L Érm, deze weg houdt na een aantal km gewoon op en dan sta je midden in Parc Natural de l'Alt Pirineu:

AfbeeldingAfbeelding

Aangezien wij toch nooit niet luisteren wanneer vrouwen ons wat vertellen, zijn we precies daarheen gereden en wij hadden gelijk 8) :!:

Een spectaculaire route dwars door een natuurgebied nam ons op en spuugde ons in Andorra weer uit.
Vandaag de dag zijn dit wandel- mountainbike paden en vroeger de wel bekende smokkelroutes.

AfbeeldingAfbeelding

Eerst de diepte en alg (lees glibber) omstandigheden checken:
Afbeelding

Ready to GO :twisted: :!:

Afbeelding Afbeelding

En ook Ralf moest er aan geloven :P
Afbeelding Afbeelding

We hebben alleen maar koeien en een enkele terreinauto gezien. Het 10 minuten gesprek met een koeherderin liet ons met niets anders achter dan enkel verwarde en vragende gezichten over de richting die we zouden moeten nemen voor de juiste weg – ze had ons namelijk richting een gesloten weg aangewezen :shock: .
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De Gsjes en wij hebben het overwonnen ondanks dat we beiden aan de andere kant van de berg, bij bergaf, veel modder tegen kwamen en aan het glijden aan gingen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

In Andorra troffen we een 6 mans groep BMW rijders tijdens hun jaarlijkse bedrijfsuitje. Zij kwamen vervolgens uit CH, NL, USA, Brasilië, Filipijnen, en nog ééntje uit de USA.
Met hun hebben we dan ook, exclusief, geluncht en zij waren dan ook tamelijk onder de indruk van onze motoren (bagage, uitrusting en vuil) en van onze avonturen.

Afbeelding

We hebben het dan ook maar gevierd en ons een Filet Steak gegund.
Nu zitten we voor de noedels met kip op een stik donkere camping – wederom als enige gasten.

Een mooie dag ondanks miezelregen – morgen richting Lourdes – en weer geitenpaden zoeken die ons op het laatste deel van onze reis brengen.

Ohja, nog een klein toevoeging: Andorra; mooi dat we er zijn geweest, uurloon BMW dealert €76,-, benzine wel goedkoop, druk, veel touringcars, etc.
Dus is het voor ons niet noodzakelijk dat we daar nog een keer naar toe gaan, alhoewel de weg (lees, het pad) er naar toe het dan wel weer rechtvaardigt.
Afbeelding

Bij deze 'vriendelijke dealert zijn we maar gauw weer vertrokken, we hadden enkel een inbus-sleutel van 2,5mm nodig om mijn remlichtschakelaar te reparereren.
Hiervoor durfden ze € 20,- te rekenen :shock: voor dat bedrag heb je hier een hele set inbus-sleutels en een euroknaller van de Mac :wink: .


Wordt vervolgd . . .
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Woensdag 2010 09 22, Todays Track; FR; Albiès – La Séoube

Weer een fantastische dag met veel zon, alhoewel het op dit moment een beetje betrekt en we ons net onder de duizend hoogte meters bevinden.

Het eten is al op, net als een halve fles wijn, de koffie kookt bijna.
We zijn wat eerder gestopt als gepland maar zijn dan ook vanochtend vroeg (zonder ontbijt) vertrokken. Helaas was alles zeiknat maar ondertussen is het meeste alweer opgedroogd.

AfbeeldingAfbeelding

Vanochtend was het door de ochtendmist zeer vochtig en de tent/grondzeil dus goed nat.
Nadeel van deze tijd van het jaar is dat de ochtendzon niet snel hoog staat en dus niet alles lekker droogt alvorens je op pad gaat.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

We hebben een aantal passen gereden van de historische Tour De France, vanaf Col de Port tot aan Col de Aspin en alles wat er tussenin ligt.
Dwars door het Massif De L’Arize, en de Col de Tourmalet voor deze ochtend bewaard.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Morgen wordt dan ook echt heftig, ik geloof dat het de langste dag gaat worden van onze reis (naar tijd en km).
Halverwege moeten we beslissen of we terug naar Spanje door de bergen rijden of via de snelweg aan de Franse zijde naar de westkust.
Het staat in ieder geval vast dat we het morgen niet redden om weer terug te zijn bij de auto, de dag Off-Road gisteren en de aller eerste rijdag wreken zich nu.
Maakt ook niets uit, komt wel goed.


Donderdag 2010 09 23, Todays Track FR; La Séoube – Ciboure

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan, toen de croissant arriveerden hadden we onze tenten al ingepakt.
We hebben heerlijke wegen bereden en zijn daar bij bijna langer boven de boomgrens dan eronder onderweg geweest. Col de Soulour en de Tourmalet waren bijna verlaten en daar hadden wij ons plezier van.

AfbeeldingAfbeelding

Net als de Col de Aubisque, is het over de Soulor ook een hele mooie route. Deze Cols kende ik tot nu toe alleen van de schitterende beelden van de Tour de France met
het geweldige en altijd humor volle commentaar van Maarten Ducrot.
Na La Route Napoléon wilde ik hier altijd al een keer naar toe. => done :!:

AfbeeldingAfbeelding

Opmerkenswaardig is dat de dieren hier vrij rondlopen :!:
Ongelogen, we zijn hagedissen, slangen, kippen, geiten, schapen, ezels, koeien, lama’s en loslopende paarden tegengekomen.
Best grappig dat ze het meest verstopt achter een bocht op ons hebben staan wachten :shock: .
Ralf’s z’n GS en een paard kwamen in een bocht dan ook gevaarlijk dicht bij elkaar terwijl ik me een moment daarvoor
in dezelfde bocht nog net midden in die zelfde kudde paarden tot stilstand geremd had, slik!

Het land van de loslopende dieren!

Afbeelding

Via Larrau gaan we weer de grens over en komen via OCHAGAVÍA en de col de Pikatua weer in Spanje
Direct merk je het verschil, geen dieren meer op de weg en super asfvalt wegen en we hebben ook weer geleiderails 8).

Via deze wegen zijn we naar Larrau onderweg;
AfbeeldingAfbeelding

En natuurlijk Larrau en omgeving zelf, niet de hoogste cols, maar waanzinnig mooi om te rijden :wink: .

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Het was al laat in de middag en proberden toch nog aan de westkust te geraken via weg N140, NA135 en vervolgens de NA2520 en NA121-A brengt die ons naar Ciboure brengt, deze route is gemaakt voor motoren!

AfbeeldingAfbeelding

Vergeet de “schnellstraße” richting Pamplona of Irun en neem de wegen die met “NA####” zijn aangeduid , hoe meer nummers (#) achter het "NA" hoe mooier rijdt je in deze omgeving, bocht na bocht na bocht, zo dansen we richting onze eindbestemming.

We zijn nu in Ciboure aan de Atlantische oceaan, ongeveer 20km van waar de auto geparkeerd staat. Na een rit die zich aanvoelt als 560km staat er maar 360km op de tripteller.

AfbeeldingAfbeelding

Tegen aller verwachting in zijn we dus weer aan het uiterste westen van de Pyreneeën gekomen waar we een week geleden ook begonnen zijn.
Onze achterbanden zouden dit geen drie weken volhouden!
Tot nu toe hebben we geen schade opgelopen op een enkele schroef na die is los getrild, het remlichtschakelaartje maken we thuis wel, het remlicht heeft vanaf de start van deze Pyreneeën tour gewerkt . . . alleen ging deze nooit meer uit :evil: .

De camping hier is iets levendiger, naast ons staat een Spanjaard met geblondeerde haren en een gitaar terwijl aan de andere kant een camper-busje staat met een lesbisch stel.
Mooi uitgezocht, wederom geen Bonitas voor ons :? :!:

Afbeelding

De enige knappe vrouwen hebben we in het nieuws gezien op de Spaanse TV.
Dit bergachtige gebied is na alle waarschijnlijkheid te ruw voor menselijke schoonheden. Dit is dus de eerste reis van ons zonder foto’s van chikkewuawuas, om maar te zwijgen van de Bummchikkewuawua. :shock:

Dus op weg naar huis naar onze vrouwen.

Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »


20100924 Vrijdag Todays Track: FR; Ciboure – Irun ES
Geen link deze keer aangezien het maar een 20km oninteressant stukje weg is van Ciboure naar net iets buiten Irun zelf.

We zijn opgestaan met het echte ruwe weer wat zich regelmatig afspeelt in De Golf van Biskaje!
’s Avonds was het nog lekker zwoel en zomers, maar vanaf een uur of 5 in de ochtend is het begonnen met hevige wind en regen . . . een beetje erg herfstachtig dus.

AfbeeldingAfbeelding

Gauw alle zooi inpakken en naar Irun, dat is maar 20km vanaf onze laatste camping in Ciboure alwaar de auto met aanhanger op ons staat te wachten.

AfbeeldingAfbeelding

Toen we bij de auto aankwamen werden we met de hint begroet, dat we gebruik mochten maken van het sanitair, de douche dus :!:
Aangezien we tijdens het afbouwen van onze tenten door een zondvloed van regen overspoelt zijn, hebben het daar maar bij gelaten Afbeelding .

Onze motoren op de aanhanger gezet, maar eerst moesten we het water uit de aanhanger laten lopen, het stond kort voor overlopen.
Javier (bij hem stond de auto) heeft ons uitgenodigd terug te komen en hij zoekt dan op voorhand mooie en interessante plaatsen voor ons uit om Spanje te ontdekken – hierop hebben we direct toegezegd Afbeelding

Eindelijk alez enroute :P .

AfbeeldingAfbeelding

20100925 Zaterdag
We zijn net Parijs weer uit en op het laatste stuk weg naar huis. Tegen half vijf zullen we weer in onze habitat zijn.

De rit verliep tot nu toe zonder spektakel en ging tot Parijs zonder problemen, 1x tanken, 6x Tol betalen en meerdere snelheidscontroles.
Aangezien Frankrijk een maximumsnelheid kent van 130km/h met aanhanger en we het maar bij 110km/h gehouden hebben was dat ook geen probleem.

Op grond van de verkeerstoestand zijn we, op aanwijzing van de navigatie in de auto, dwars door Parijs geleid, en dat met aanhanger :? ,
pffft wat met recht een avontuur op zich genoemd mag worden Afbeelding .

Hier hebben we eindelijk nog een paar mooie, maar dan vlezige 'rondingen' gezien, verpakt in een witte Renault Clio :P ,
‘rondingen’ op asfalt hebben we tenslotte na een week Pyreneeën genoeg gezien :shock:
.
Ondanks onze wens om de zon nog een tijdje achterna te rijden, zijn we toch blij dat we weer naar huis gaan en hebben na een controle-telefoontje aan het thuis front het gevoel gekregen
dat we toch nog welkom zijn Afbeelding.

  • Gereden km totaal: 1543(motor)km + 2x 1380km autosnelweg.
    Rijdagen: 7
    Gemiddeld km/pd: 220km
En dit alles met een Afbeelding.
          • We will be back!

Afbeelding

Motorgroet van RRR . . .
Ralf's en Robert Reizen Afbeelding.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door Stroompje »

R&RR.......in 1 woord/emoticon : :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Graafie68

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door Graafie68 »

ik ben nou al een beetje bezig om motorvakantie 2011 te plannen voor 3 vrienden, 1 dl650, 1 r1200gs en een pan european.
nou ben ik dit jaar voor het eerst door de dolomieten gereden met het koekblik en het leek me geweldig om daar met de motor te toeren.
niet veel later zag ik de reportage's van de diverse schotland reizen, lijkt me ook vreselijk mooi. en nou kom jij robert ff met zo een mooie trip en foto's.

hoe moet ik nou kiezen :evil: :evil: :evil:

:twisted: :twisted: 3 x op vakantie is net ff te veel van het goede :wink:

maar uh, mooie reportage. je zal hier vast met een grote glimlach aan terug denken :worship:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door RvGS »

Graafie68 schreef:. . . hoe moet ik nou kiezen . . .
Graafie,

- Dolomieten => mooi en echt Italiaans gevoel, dichterbij, veelal drukker bevolkt door motoren in het seizoen (is ook logisch qua ligging).
- Alpen => vind ik persoonlijk net als de Dolomieten, met de nadruk op :arrow: druk!
- Pyreneeen => veel ruwer van landschap dan de dolomieten, vaak geen of weinig geleiderails, meer off-road mogelijkheden, toch een stuk verder van huis en hierdoor minder druk.
- Schotland => staat nog op m'n "to-do" lijstje, en hierover kan onze Stroompje (Heleen) je uren verhalen vertellen :P
Dit is slechts mijn mening.

Maakt niet uit waar je begint, zorg ervoor dat je voordat je met pensioen gaat of in een verzorgingstehuis terecht komt dat je er geweest bent :mrgreen: .
Achter de graniums zitten kan altijd nog.

En waar je ook naar toe gaat, elke lokatie heeft wel iets bijzonders en na dié trip vervolgens plannen maken voor de volgende trip in het volgende jaar/seizoen/maand/week, is maar net wat je budget is. Het hoeft niet altijd duur te zijn, vaak is vrijetijd een probleem.

We horen/lezen wel wat het is geworden :-)}
Groet, Robert |
Graafie68

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door Graafie68 »

mischien wel noorwegen/zweden :schater:
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Najaar 2010 Pyreneeën van west naar oost en terug.

Bericht door TT-Strom »

@Robert: top verslag! Hulde!

Kan me onwijs goed voorstellen dat dit een supertrip was. Enjoy Life to the most and highest level..... :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie