Omgeving Rome (Lazio) + Elba

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Freeryders

Omgeving Rome (Lazio) + Elba

Bericht door Freeryders »

Hallo Strommers,


Net als vorig jaar ben ik dit jaar weer naar Italie afgereisd. Mijn liefje in een vliegtuig gestopt en mezelf op de strom geplaatst op naar Rome onze uitvalbasis voor 3,5 week.


De heenreis en terugreis waren niet zo spannend of leuk aangezien ik kilometers (3200km heen en terug) moest maken zodat ik snel kon gaan rondtoeren in Lazio. Op de heenreis heb ik wel net voor Parma even ommetje gemaakt richting La Spezia omdat dat stuk snelweg leuke bochten heeft en je daarna langs de mooie westkust via de ss1 en later de a12 ook snel naar Rome kan toeren.

Voor de statistici onderons:

aantal kilometers gereden:
4624 km
Gemiddelde snelheid:
44,20 km/h

Aangezien ik al meerdere keren in Rome ben geweest had ik geen behoefte om weer naar dat oude hoopje stenen etc,etc.... te gaan kijken. :D Dus heb van tevoren een paar leuke bestemmingen uitgezocht waar het strommetje zich thuis voelde. De strom voelde zich trouwens ook in het centrum van Rome ook erg thuis vooral de heuvelachtige centrumring is erg leuk (villa borghese) om doorheen te rijden. :-)}

Een kleine impressie:

Wakker worden in Sallneck in Zuid Duitsland op de heenreis.
Afbeelding
Uitzicht vanaf Castel S'Angelo naar de Sint Pieter.
Afbeelding
MAXXI Museum in Rome.
Afbeelding
We gaan naar Nationaal Park Gran Sasso e Monti della Laga :) :-)}
Afbeelding
De Corne Grando in Nationaal Park Gran Sasso.
Afbeelding
Uizicht vanuit Campo Imperatore. Mussolini is hier ooit gevangen gehouden (voor het hele verhaal check wikipedia).
Afbeelding
Natuurlijk ook een paar dagjes strand ingebouwd hier op het strand van Lido di Ostia. (Veel te druk en teveel italiaanse tokkies. Ja ze bestaan echt. :wink: )
Voor rustiger dagje strand is Fregene goed toeven.
Afbeelding
Dagje Lago di Vico. Mooie omgeving en leuke heuvels om te toeren.
Afbeelding
Dagje Lago di Albano. Relaxed strandje en leuke heuvels om te toeren.
Afbeelding
Met de boot naar Elba even een mini vakantie op vakantie.
Afbeelding
Elba is stromproof alleen maar heuvels en leuke bochten en geen recht stukje weg te vinden.
Afbeelding
Even gechecked of het echt waar was. En ja hoor Napoleon heeft hier echt gezeten? :)
Afbeelding
Even een pizzatje wegwerken in het straatrestaurant :) rond 23:30 uur!
Afbeelding
Oké nog één keer dan de koepel van de Sint Pieter beklommen. 522 treden met een temp van 34 graden puf, puf.... Je krijgt dan wel een mooi uitzicht kado.
Afbeelding
Helaas alweer op de terugreis in Zwitserland afgelopen vrijdag.
Afbeelding


O ja de strom ( hoe kan het ook anders :) ) heeft zich voortreffelijk gedragen en vond het erg fijn beloond te worden met heuvels en leuke bochtige wegen. :-)}


Gr.

Danny
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Omgeving Rome (Lazio) + Elba

Bericht door Frank »

Leuk verslag en foto's, Danny!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie