Schotland

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Tommer

Schotland

Bericht door Tommer »

We zijn net weer en dag terug en heb een super leuke vakantie gehad. Het was niet een 100% motor vakantie. Ik was op de strom en mijn vrouw en kids waren met de auto. we hadden een huisje gehuurd in Lochgoilhead in het zuidwesten van Schotland. Ik was van plan om de routes die ik in mn Zumo had gezet te rijden en daarna verder Schotland in te trekken. Dit is er niet van gekomen omdat er in het zuidwesten van Schotland zoveel mooie wegen zijn en fantastische uitzichten. Daarnaast heb ik nog andere activiteiten met mijn gezin gedaan wat natuurlijk ook erg leuk is. Helaas zat het weer niet altijd mee maar daar hou je van te voren al rekening mee als je naar Schotland gaat. in totaal toch nog 2500 km gereden in Schotland. Om een heel lang verhaal kort te maken, het was echt super en voor herhaling vatbaar. Ik ben nog lang niet uitgekeken in Schotland. Ik heb wat foto's online gezet. de link is erg lang maar hij werkt wel.

Groeten Tom.


http://picasaweb.google.com/10450984808 ... directlink
Gebruikersavatar
Heleen
DL650 berijder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 04-04-2010, 17:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 V
Woonplaats: Huizen

Re: Schotland

Bericht door Heleen »

He Tom,

Mooie foto's zeg. Ik kon dit jaar jammer genoeg niet naar Schotland. Maar heb wel even van je foto's mogen genieten. Super
Never drive faster than your Angels can fly !!
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Schotland

Bericht door Vstrommerd »

niks mooier dan met je motord door zulke landschappen te rijden.. gaaf man! denk toch ernstig dat we toch ook e's die kant op moeten gaan... als ik zo eens rondkijk hier op het forum naar de ervaringen... voor mij staat tot nog toe noorwegen op 1!!! maarrr denk dat schotland daar héél dichtbij komt!!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Schotland

Bericht door Wullebolle »

Vstrommerd schreef:niks mooier dan met je motord door zulke landschappen te rijden.. gaaf man! denk toch ernstig dat we toch ook e's die kant op moeten gaan... als ik zo eens rondkijk hier op het forum naar de ervaringen... voor mij staat tot nog toe noorwegen op 1!!! maarrr denk dat schotland daar héél dichtbij komt!!
Ik heb zowel schotland als noorwegen al een paar keer (met auto) gedaan, en zijn idd de allermooiste bestemmingen die ik ken.
In 2011 plan ik ook een Schotland of Noorwegen 4 weekse op de motor dit keer.
Er is slechts één land die daar nog een heel eind bovenuit stijgt zowel qua landschap als motorplezier, maar die is wat lastiger om er te geraken: Nieuw Zeeland!
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Heleen
DL650 berijder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 04-04-2010, 17:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 V
Woonplaats: Huizen

Re: Schotland

Bericht door Heleen »

Ben je al in Canada geweest? Da's ook super!
Never drive faster than your Angels can fly !!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Schotland

Bericht door Wullebolle »

Heleen schreef:Ben je al in Canada geweest? Da's ook super!
Help nee ... ik ben stapels extra verlof aan het sparen om in 2012, 8 weken Alaska + Canada te doen.
Maar eerst er es tussenuit met de motor in Noorwegen of Schotland ...
Jij wel canada?

(jammer dat ne werkmens zo weinig verlof heeft he .. 36 dagen per jaar maar pffffffffff )
Spooky Action At A Distance !
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Schotland

Bericht door Vstrommerd »

canada/alaska lijkt me zo groot.., onoverzichtelijk voor je gevoel... :roll: sprak in noorwegen een duitser die ook in canada geweest was en die had het erover dat noorwegen canada in het klein is... :?:
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Schotland

Bericht door Jomme Dox »

Wullebolle schreef:
(jammer dat ne werkmens zo weinig verlof heeft he .. 36 dagen per jaar maar pffffffffff )
Laat me raden : u is ambtenaar ?
Ik heb er gotfer maar 20. :twisted:

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Schotland

Bericht door Wullebolle »

Vstrommerd schreef:canada/alaska lijkt me zo groot.., onoverzichtelijk voor je gevoel... :roll: sprak in noorwegen een duitser die ook in canada geweest was en die had het erover dat noorwegen canada in het klein is... :?:
Tjah, groot ... mmmm. Das perceptie.
je kan idd een groot land als Canada niet compleet "gezien" krijgen. Maar dat hoeft ook niet.
Zo'n lange trip gaat in essentie over wat je ziet en meemaakt langs je route. ttz, je gaat niet als toerist een land bezoeken, maar wel een route en omgeving ervaren. .
Vorig jaar was ik 6 weken in Australie. Dat land kun je ook onmogelijk helemaal zien, je kan zelfs niet van alles een klein beetje doen. Je moet een selectie maken. Een route opstellen met een paar highlights en afwisselende landschappen. En dan de omgeving "ondergaan".

Wie naar Schotland en zelfs Noorwegen gaat, kan mikken op zoveel mogelijk, zelfs alles wat maar enigszins touristische waarde heeft, te zien. Dat lukt ook wel met een beetje planning en wat tijd.
Ga je naar Canada of Australie of USA, kan dat niet meer. Ofwel ga je naar een specifieke regio waar je dan wel alles kan doen, ofwel maak je een route en "beleef" je de omgeving van die route. Een heel andere manier van reizen dan we gewoon zijn hier in de lage landen, maar wel een heel leuke en verrassende.
De road is de essentie !!!
Dat is precies het verschil tussen een vakantie en een avontuurlijke trip
(met avontuurlijk niet in de zin van moeilijk of gevaarlijk, wel van verrassend en "anders")
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Schotland

Bericht door Wullebolle »

Jomme schreef:
Wullebolle schreef:
(jammer dat ne werkmens zo weinig verlof heeft he .. 36 dagen per jaar maar pffffffffff )
Laat me raden : u is ambtenaar ?
Ik heb er gotfer maar 20. :twisted:

J.
Neup ... werknemerke in fabriekske
21 verlof + 4 extra per cao + 11 omdak 40uur/week bezig ben ipv 38, = 36 samengeteld. tralala O:-)
En als je van je werkgever dagen mag opsparen, mjaa, dan lukt het om soms es een paar weekjes extra te hebben hé.
Spooky Action At A Distance !
Tommer

Re: Schotland

Bericht door Tommer »

Vstrommerd schreef:niks mooier dan met je motord door zulke landschappen te rijden.. gaaf man! denk toch ernstig dat we toch ook e's die kant op moeten gaan... als ik zo eens rondkijk hier op het forum naar de ervaringen... voor mij staat tot nog toe noorwegen op 1!!! maarrr denk dat schotland daar héél dichtbij komt!!
Echt een aanrader inderdaad, maar dat was op dit forum al we duidelijk :D
De kans is groot dat ik volgend jaar naar Noorwegen ga. Dit jaar was het al de keuze tussen schotland en Noorwegen. Dan wordt het op dezelfde manier als naar Schotland omdat dit zo goed was bevallen. Vrouw en kids in de auto en ik op de motor. Waar in Noorwegen weet ik nog niet, ik ben eerst nog aan het nagenieten van Schotland :-)}
Plaats reactie